Jaargang 1 | editie 61 | 12 oktober 2018
 
RTL Nederland en de Persgroep sluiten strategische alliantie

Lees Meer

 
KARWEI opent pop-uphuis vol wooninspiratie in De 9 Straatjes

Lees Meer

 
Mede-oprichter TBWA/Neboko Cor den Boer ontwikkelt broodje

Lees Meer

 
 
 
 
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Graphic Designer

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

We Adapt introduceert een cloud editor voor video-advertenties 17-10-2018 | 11:12:58
We Adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video, introduceert een cloud editor, waarmee dynamische video's kunnen worden samengesteld. Hiermee kunnen video-advertenties geautomatiseerd en schaalbaar aangepast en doorvertaald worden


[The Choice] Zo bereik je de (aanstaande) moeder 17-10-2018 | 10:24:00
Tijdens de eerste zwangerschap worden ongelofelijk veel producten gekocht. En ook in de jaren erna schaffen ouders veel aan. Sanoma en marktonderzoekbureau The Choice onderzochten voor 62 producten en diensten de customer journey van 8.900, aanstaande, moeders


[Interview] Wouter Theijsmeijer en Jeroen de Graaf (Ematters): Clickratio's van 50 procent zijn mogelijk 17-10-2018 | 09:41:53
In 2017 besloot Ematters zich volledig te richten op eCRM en marketing automation. De nieuwe managing director Jeroen de Graaf heeft als taak de bureaustrategie uitbouwen en het steeds schaarsere marketingtalent binden


Abovo Media neemt FD Gazellen Award in ontvangst 17-10-2018 | 09:19:40
Abovo Media mag ook dit jaar een FD Gazellen Award in ontvangst nemen. De FD Gazellen Awards zijn prijzen die Het Financiële Dagblad uitreikt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland


Quinny kiest SuperHeroes Amsterdam als leading agency 16-10-2018 | 15:38:24
Creatief bureau SuperHeroes Amsterdam is na een pitch gekozen als lead agency voor Quinny, één van de merken van het Canadese moederbedrijf Dorel Juvenile van onder andere Maxi-Cosi en Bébé Confort. De eerste campagne gaat deze week live in Europa


MADE.FOR.DIGITAL breidt internationaal productienetwerk uit in Kaapstad 16-10-2018 | 15:34:00
Film- en contentproductiehuis MADE.FOR.DIGITAL, met kantoren in onder andere Amsterdam, Los Angeles en Singapore, opent een vestiging in Kaapstad. Met het kantoor verlaagt MADE.FOR.DIGITAL de drempel voor internationale producties


XXS Amsterdam maakt sociaal experiment voor Kia 16-10-2018 | 14:09:00
Samen met de introductie van de Kia Ceed presenteert Kia een sociaal experiment in een door XXS Amsterdam ontwikkelde campagne. Een experiment waarbij een groep zakelijke rijders wordt gevolgd met verborgen camera's


[Interview] Jeroen Verkroost over de deelname aan de Media Rally 2018 16-10-2018 | 12:35:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jeroen Verkroost, Managing Director Digital Omnicom Media Group en rijdend voor OMD, neemt deel samen met Dave Frauenfelder


Eerste e-sportsplatform in Nederland gelanceerd 16-10-2018 | 10:21:00
Vanaf heden kunnen e-sportsliefhebbers terecht bij Esports Club, het eerste e-sportsplatform van Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooiorganisatoren bij elkaar


[Interview] Aart Lensink over contentmarketing: Als er geen kraakheldere koppeling is, is alle moeite voor niks 16-10-2018 | 10:04:47
Al bijna 23 jaar geleden richtte Aart Lensink, begonnen als journalist, LVB Content Marketing op dat opdrachtgevers op vier terreinen helpt: strategie, content, distributie en conversie. Met zo'n lange carriere in ons vakgebied achter de rug


Pieter Haas weg bij Ceconomy 16-10-2018 | 09:17:00
Pieter Haas is per direct opgestapt als topman van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn. Dat heeft het bedrijf dit weekend bekend gemaakt. Een opvolger is nog niet gevonden. Financieel directeur Mark Frese en directielid Dieter Haag Molkenteller nemen zijn taken voorlopig waar


Universiteit van Amsterdam ontwikkelt virtuele supermarkt voor diabetici 16-10-2018 | 08:55:00
UvA-wetenschappers gaan een virtuele supermarkt ontwikkelen, speciaal voor mensen met diabetes type 2. Met deze toepassing kunnen gebruikers zichzelf trainen om verleidingen beter te weerstaan en zo gezondere keuzes te maken


KLM en de Persgroep bouwen samenwerking verder uit 16-10-2018 | 08:09:00
De Persgroep en KLM Nederland verlengen hun samenwerking rond Europa Onontdekt voor de komende twee jaar. In dit format worden via diverse media reisbestemmingen op een originele wijze besprok


N=5 maakt campagne voor KRO-NCRV 15-10-2018 | 12:51:00
N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor KRO-NCRV. Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start is gegaan


Miluska van ’t Lam benoemd tot hoofdredacteur Harper's Bazaar Nederland 15-10-2018 | 11:49:00
Miluska van ’t Lam is per 15 oktober 2018 benoemd tot hoofdredacteur van Harper’s Bazaar Nederland. Dit maken Luc van Os (CEO Hearst Magazines Netherlands) en Marscha Krouwel (Publishing Group Director Women Brands) bekend


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -