Jaargang 10 | editie 44 | 10 december 2018
 
DeMedia100 2019: John de Mol, Arjen Lubach en Linda de Mol meest invloedrijk

Op 6 december 2018 is tijdens het DeMedia100 Diner in de Olofskapel in Amsterdam de achtste editie van DeMedia100 bekendgemaakt; de jaarlijkse lijst van de honderd meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media, alsmede zes deellijsten waarvan DeInfluencer50 dit jaar voor het eerst.

John de Mol, oprichter en eigenaar van Talpa Network staat voor het achtste jaar op plaats één. Vorig jaar werd hij bijna van zijn troon gestoten door een ontketende Arjen Lubach, maar dit jaar is het verschil in scores tussen de nummer één en twee aanzienlijk; bijna een factor twee. Wellicht geen verrassing gezien de voortvarendheid waarmee Talpa Network na de lancering in november 2017 opereert...


Lees Meer

 
NOS Stories redacteur Nisrine Sahla MediaBelofte 2019
Nisrine Sahla, redacteur en verslaggever bij NOS Stories, is MediaBelofte 2019. Zij was een van de tien genomineerden.

Met alle genomineerden is een interview gedaan, in haar interview zegt Nisrine over haar ambities: "Ik weet al sinds kleins af aan dat ik journalist wilde worden. Toen ik naar de School voor Journalistiek ging, wilde ik later graag bij de NOS werken...

Lees Meer

 
Anna Nooshin meest invloedrijke influencer in Nederland

Anna Nooshin staat op nummer 1 in de eerste editie van DeInfluencer50, de lijst van de meest invloedrijke influencers in Nederland. Anna Nooshin kwam op zeventienjarige leeftijd met haar ouders vanuit Iran naar Nederland, kreeg asiel en studeerde cum laude af in communicatiewetenschappen.

Ze liep een halfjaar stage op de pr-afdeling van modeontwerper Yigal Azrouël in New York. Na haar studie startte ze online magazine NSMBL.nl bij Wayne Parker Kent...


Lees Meer

 
Eric Kramer meest invloedrijk in mediabureau-wereld

De grootste verandering in DeMediabureau50 is dat de nummer één van afgelopen editie, Ruud de Langen zijn post als CEO van Mindshare heeft verlaten en ook het mediabureauvak achter zich heeft gelaten: Hij stapte over naar Talpa Network, waar hij Chief Creative Officer werd.

De nieuwe nummer 1 in DeMediabureau50 is Erik Kramer, CEO GroupM sinds mei 2016...


Lees Meer

 
 
 
Jildou van der Bijl meest invloedrijk in tijdschriften

DeTijdschriften50 heeft een nieuwe nummer één: Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van LINDA. en Creative Director van Mood for Magazines, is de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse tijdschriftenwereld. Absoluut hoogtepunt in 2018 was het interview dat LINDA. als enige Nederlandse mediamerk had met Michelle Obama.

Jildou van der Bijl: “We bestaan vijftien jaar. Dat we Michelle mochten spreken en samen met haar zo’n bijzonder nummer konden maken, voelt als een bekroning op dat jubileum. Het is toch bijzonder dat LINDA. inmiddels een kwaliteitsmerk is met zo’n geweldig groot platform dat Michelle zich daarbij thuis voelt. Een mooi cadeau dat ze ons heeft uitgekozen...


Lees Meer

 
Christian van Thillo meest invloedrijk in dagbladen

Christian van Thillo, Group CEO van de Persgroep, is net als vorig jaar het meest invloedrijk in de Nederlandse dagbladwereld. De strategie van de Persgroep voor de komende jaren is even simpel als ambitieus.

Van Thillo tijdens de Advertiser’s Summit in juni in Bilbao: “Wij willen in 2020 organisch groeien. Dat willen wij doen door onze activiteiten die groeien harder te laten groeien dan onze dalende activiteiten dalen...


Lees Meer

 
Edwin Evers meest invloedrijk in radio

DeRadio50 2019 is een hyperdynamische lijst geworden. In de lijst van de vijftig meest invloedrijke mensen in radio staan zestien nieuwe namen. Wat niet is veranderd, is de nummer één: Edwin Evers. Begin 2018 maakte hij bekend eind dat jaar te stoppen met zijn radioprogramma.

Edwin Evers: “Na 21 jaar Evers Staat Op kijk ik terug op een waanzinnige periode uit mijn leven. Ik ben trots op wat we met dit radioteam hebben gedaan: de ochtendshow is tot het einde het best beluisterde radioprogramma van Nederland. De beslissing om eind dit jaar te stoppen heb ik een tijd geleden genomen. Ik moest aan het idee wennen, maar vond het belangrijk om dit besluit zelf te kunnen nemen...


Lees Meer

 
Victor Knaap meest invloedrijk in reclame

Victor Knaap, die voor het tweede jaar op rij op 1 staat in DeReclamebureau50, kwam in 2018 groot in het nieuws door de overname van MediaMonks door Martin Sorrell.

“Die overname is geen overname”, zegt Victor Knaap. “Het is een fusie.” MediaMonks gaat echt meedoen in S4 Capital, het bedrijf van Martin Sorrell...


Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -