Jaargang 10 | editie 45 | 13 december 2018
 
[Forum] Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een actuele vraag voor. De vraag vandaag is:

Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?

Mark de Weerd, Country Manager Benelux bij Improve Digital: "In  2019 komt er meer transparantie in het transactiemodel tussen de in/verkoop technologieën (DSP/SSP), waarbij first price auctions de nieuwe standaard zal worden waarop impressies worden verhandeld. Dit in plaats van de huidige second highest price model dat veel ruimte geeft voor intransparantie door middel van hidden margins. De grote vraag blijft of de grote platformen hier uiteindelijk ook in zullen meegaan...


Lees Meer

 
Allard Ruyl CEO Talpa Network Media Solutions
Allard Ruyl is benoemd tot CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Hij krijgt de leiding over de ontwikkeling en uitbreiding van de salesrelaties met de mediabureaus en adverteerders die partner zijn van Talpa Network. Ruyl komt over van BrandDeli, het full service mediabedrijf waar hij sinds de oprichting in 2013 deel van uitmaakt...

Lees Meer

 
[Interview] Peter de Mönnink: Talpa Network moet het beste mediabedrijf van Nederland worden
Peter de Mo╠łnnink heeft grootse plannen met Talpa Network, waarvan hij eind 2018 CEO werd. Met name SBS6 krijgt vollop zijn aandacht, evenals lineaire televisie en het werken met influencers. Wij spreken hem over het medialandschap en Talpa Network anno 2019.

In november 2017 lanceerde John de Mol Talpa Network. In dit crossmediabedrijf brengt hij een groot aantal...

Lees Meer

 
[Column] Folkert Langeveld: Marketeer, weet je wat je niet weet

Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze weten (known knowns).
Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze niet weten (known unknowns).
En er zijn dingen waarvan we niet weten dat we ze niet weten (unknown unknowns).

Dit breinbrekertje werd geopperd door de Amerikaanse minister van defensie Donald Rumsfeld. Het jaar was 2002, het onderwerp of er bewijs was dat Irak..


Lees Meer

 
Blauw Gras wint social media pitch Nederlandse Loterij
Blauw Gras gaat per direct aan de slag voor Nederlandse Loterij. Het eerste werk van het Amsterdamse bureau verschijnt deze week rondom de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij. Nederlandse Loterij is de naam achter zeven bekende kansspelen. Naast Staatsloterij zijn dat ook Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto...

Lees Meer

 
[Interview] Sanne Groot Koerkamp: Dylan Haegens veroorzaakt gekte, net Michael Jackson
Dylan is de meest recente aanwinst van Hearst. Het nieuwe magazine is vernoemd naar - en gaat over - de populaire YouTube'er Dylan Haegens. Aan Quest-hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp om alles in goede banen te leiden en van Dylan een succes te maken.

Hallo Sanne. Wie is de doelgroep van Dylan?

De doelgroep zijn jongens en meisjes uit groep 6, 7 en 8 en de eerste en tweede klas van de middelbare school...

Lees Meer

 
[Column] Niels Bruinsma (Abovo) over het radiolandschap
In eerdere columns heb ik al veelvuldig besproken dat de afname van de luistertijd (contacten) van radio het grootste probleem van het mediumtype is en niet de afname van het aantal personen (bereik). Het welslagen van een radiocampagne draait namelijk net als bij alle andere mediumtypen om de verhouding tussen bereik en contacten. Deze keer zal ik proberen te achterhalen waar het probleem zich het meest manifesteert...

Lees Meer

 
Kijktijd stijgt in november (OK, met één minuut maar toch)
Natuurlijk; per saldo wordt er minder televisie gekeken maar uitspraken als dat er helemaal geen televisie meer wordt gekeken, of dat televisie dood zou zijn, slaan nergens op. In november werd er zelfs langer naar televisie gekeken dan november vorig jaar...

Lees Meer

 
[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Transformaties gebeuren op veel gebieden tegelijk

IPG Mediabrands besloot twee jaar geleden hun bedrijfsproces van voor tot achter te automatiseren en zo de snel veranderende markt het hoofd te bieden. Nog steeds volgen ontwikkelingen in onze branche elkaar in hoog tempo op. Wij spreken met Diederik Breijer, CEO van IPG Mediabrands.

Er is veel reuring in medialand. Rollen veranderen, verdienmodellen staan onder druk. Hoe gaat het met jullie?

Er is inderdaad veel beweging. Veranderingen gaan snel en acquisities of consolidaties tuimelen over elkaar heen, waardoor er behoorlijke verschuivingen zijn in vraag en/of aanbod en waardoor iedereen extra bereik of diensten aanbiedt...


Lees Meer

 
 
Glasnost trekt Laura Snapper aan als Operational Director
Beautiful Boy genomineerd voor een Golden Globe
DeMedia100 2019: John de Mol, Arjen Lubach en Linda de Mol meest invloedrijk
NOS Stories redacteur Nisrine Sahla MediaBelofte 2019
DeInfluencer50: Anna Nooshin meest invloedrijke influencer in Nederland


 
Nieuw op SBS6: Dat verzin je niet!
Jos Govaart en Gijs de Bruijn treden toe tot VEA-bestuur
Marcel Baas directeur en mede-eigenaar ZB
Imagine Film Festival en Bekijk ’t organiseren educatieproject met virtual reality
Saskia Wagenmakers Managing Director Newpeople


 
Redkiwi bouwt nieuwe Feyenoord webshop
RA*W Advertisers organiseert Lagerhuis
Bumble strijdt samen tegen genderongelijkheid muziekindustrie
Morad Elouakili presenteert extra vroege ochtendshow op NPO Radio 1
ADR (De Persgroep) en 24Kitchen verbreden samenwerking


 
Amnesty en Tosti Creative lanceren de glossy Glamoria!
[Onderzoek] Samenwonen met een robot: 30 procent ziet het wel gebeuren
Dommelsch en RTL7 gaan partnership aan rondom WK Darts
Jeroen Leinders en Quirijn Dalen Meurs lanceren Shorts for Brands, korte speelfilms voor merken
[Interview] Rutger Houweling: Bever werkt zonder extern contentbureau


 
RIDE ontwikkelt campagne voor De Nederlandse Kluis
[Interview] Ron Flens (TCA) over hun grootste social campaign ooit, reputatie en ambitie
Qontent Matters ontwikkelt najaarscampagne BaByliss rondom online tool
Duurzaam merk Unrobe lanceert vuilnismannencollectie
Coopr breidt uit met videoproductietak


 
 


Eysing lanceert eerste 100% elektrische retro e-moped
Eysing, het nieuwe Nederlandse merk 100 procent elektrische retro e-mopeds lanceerde deze week het eerste model op de Masters of LXRY in de Amsterdam RAI. Het Nederlandse publiek kon daar kennis maken met het merk Eysing.

Alain van Dijk is oprichter van Eysing en ontwerper van de e-mopeds: "Gezien het thema van 2018 - Genius edition - zagen we Masters of LXRY als hét platform om onszelf aan de wereld te tonen. Op deze editie was alles te zien op het gebied van innovatie en unieke trends en daar hoorden wij als nieuwkomer natuurlijk bij...

Lees Meer

 

[Vacatures] Initiative zoekt Strategy Director

Je adviseert prachtige merken en maakt keuzes die groei voor onze klanten verwezenlijken. De Strategy Director is verantwoordelijk voor het vertalen van inzichten in plannen die aansluiten bij de merk- en business doelstellingen van onze klanten.

Maakt (jaar)plannen en komt met slimme ideeën. Helpt om ons geloof dat merken dienen te verbinden via cultuur een helder gezicht te geven. Maakt (al jaren) f*cking goed werk. Denkt buiten de traditionele hokjes, zou net zo goed kunnen functioneren bij een groot consultancybureau als bij een baanbrekende startup...


Lees Meer

 


Opleiding tot Schrijfcoach | Nieuw
Dankzij de contentrevolutie produceren we niet alleen dagelijks een stroom van blogs, vlogs, testimonials, white papers en andere vormen van branded content. Ook zien we dat steeds meer specialisten en experts (inhoudsverantwoordelijkheden)...

Lees Meer

 

Content creation & Copywriting in English - New
As content marketeers, copy writers and communications specialists you know just how hard it can be to produce content that’s persuasive andeffective. The devil is always in the detail...


Lees Meer

 
Opleiding tot Schrijftrainer | Nieuw
De mooiste beloning voor een schrijftrainer? Dat zijn deelnemers die zichzelf en hun lezers verbazen. Tekstschrijvers die het zelfvertrouwen hebben om hun talent zo in te zetten, dat de teksten die zij schrijven lezers (online en offline) raken en in beweging brengen...

Lees Meer

 


 
Vacatures



Abovo Media

Account Director (new business)
Traffic Manager
Media Planner (AV focus)
Backend Developer met Magento kennis
Senior SEA / PPC Specialist|


Clear Channel

Account Executive

 

Counter Content

Content/communicatie-pr-adviseur voor innovatieve merken

De Persgroep

HR ADVISEUR
HR MARKETEER
TEAMLEAD DEVELOPMENT AUTOTRACK
STAFMEDEWERKERS VOOR DE VOLKSKRANT
STAFMEDEWERKER FREELANCE ADMINISTRATIE AD
MANAGEMENT ASSISTENT
NIEUWSREDACTEUR TWEAKERS.NET
DIGITAL SALES CONSULTANT
ONLINE MARKETEER B2B
RECRUITER
DESIGNER
FRONTEND DEVELOPER MARKETING
MARKETEER B2B AUTOTRACK
ACCOUNT CONSULTANT RUBRIEKEN
ACCOUNT CONSULTANT ROTTERDAM
ALLROUND VERSLAGGEVER
ONLINE MARKETEER PARTNERSHIPS
E-MAIL MARKETEER
WEB ANALIST
REGIOVERSLAGGEVER RIVIERENLAND

 

Exterion Media

Communicatie Medewerker

Communicatie Medewerke

Communicatie Medewerke

communicatie medewerker

International Key Account Manager
Concessie Manager

 

Fightclub

SENIOR SEO SPECIALIST
SENIOR SEA SPECIALIST
SOCIAL MEDIA MANAGER


Hearst Netherlands

Bureau-assistent
HR Assistant
Program Manager
Abonneeservice Agent bij Media Competence

 
National Account Manager

Improve Digital

Account Manager DACH
Data Engineer
International Hiring Manager
Marketing Executive
HR Administrator
Product Manager Supply Side Platform
Software Development Engineer
Tech & Data Intern
Technical Solutions Consultant

IPG Mediabrands

Initiative
Campagne Manager
Digital Campaign Manager
Digital Director

UM
Media Consultant
Branded Content Consultant
Campaign Manager

Traffic4u
Display Advertising Consultant
Digital Campaign Manager
Social Consultant
SEA Consultant
Online Marketing Strateeg
SEO Consultant
Display Advertising Consultant

 

bGenius
Software Developer

Yune
Geen vacatures

IPG Mediabrands
Traineeship Business Analyst, Finance & Controlling
Recruiter

Super Digital
Social Advertising Consultant

Marketing Sciences
Developer
Media Performance Analist

 

MakerStreet Development

Scrum Master

 

MediaCom

 

NDC mediagroep

Productmanager B2B
Marketeer Branding

 

NRC Media

Teamleider klantenservice NRC
Online Campaign Manager NRC Media

 

Pro-Time Broadcasting

Stagiair(e)
Cameraman/vrouw

 

Publicis One

Traffic Manager
Financial Accountant
Financial Controller
Business & Data Solutions Consultant

 

Quadia

Product Owner
Video Editor (vanaf febr/mrt 2019)

Technical Producer/ Webcast Engineer (fulltime)
Redacteur/ Samensteller ‘Business’ online video

  

Resoluut

Visual / UX-UI designer
Visual Designer

 

Sanoma

Libelle Producer Toerisme/Human Interest
Consultant Database Marketing (medior)
Ervaren Human Interest Producer
E-mailmarketeer

 

SEMpeople

Interim Online Marketeer
Senior E-Mail Marketeer
E-Commerce Manager
Campaign Manager
Accountmanager Live Events
Senior Accountmanager Digital Agency Utrecht
Vacature Senior Conversie Optimalisatie Consultant
Vacature Senior SEO Consultant
Vacature Senior SEA Consultant
Vacature Digital Content Manager Amsterdam
Vacature Online Content Marketeer Amsterdam
Marketing Manager Online

 

Talpa Media Solutions

Account Manager Digital
 

Talpa Network

Financial Controller
Manager Digital Technology TV (Interim / Vast)
Influencer Talent Manager
Project Manager Content
Product Owner
Project Manager Digital Productions
Solution Architect App Development
UX/UI Designer
Solution Architect
Manager Digital Technology Nieuws
DevOps Engineer
Security Operations Engineer
Security Test Engineer

 

Talpa Radio

Talpa TV

ApplicatiebeheerderOperations
Zendercoördinator SBS6
Marketing Manager
TV Planner
Medewerker Crediteuren
Consumer Intelligence Analist
Solution Architect

 

TechTribe

Team Lead PHP
PHP - Developer
Commercial Lead

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Junior Android Developer
Development Manager
Front End Developer
Vormgever
Full Stack .Net Developer
Sales Consultant
Marketeer Datagedreven Werving
Development Manager
Corporate Recruiter
Medewerker klantenservice Relatieplanet
Sales Support Medewerker
Stage IT Security
E-mail Marketeer Groupdeal
Back End Developer
Front End Developer
Freelance stadsverslaggever bij De Telegraaf
Sales Manager Mobile Advertisement
Accountmanager Gaspedaal.nl
Scrum Master
Campaign Developer

 

The Red Corner

Frontend developer met UX design skills
Senior back-end developer

 

TouchTribe

Lead Native Developer
Front-end Developer

 

Triple

API INTEGRATION ENGINEER
AZURE CLOUD ENGINEER
CLOUD SOLUTIONS ARCHITECT
DATA SCIENTIST/MACHINE LEARNING EXPERT
ANDROID DEVELOPER
DEVOPS LINUX ENGINEER
FREELANCE DEVELOPER
FREELANCE SENIOR SYSTEM ENGINEER
IOS DEVELOPER
JUNIOR TESTER
MICROSOFT WINDOWS DRIVER EXPERT
C# .NET DEVELOPER
FIRST LINE SYSTEM ENGINEER

 

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions
Junior Account Manager Brand Solutions

 

Wavemaker

Social Media Manager    
 

WebFlight

Commercial Lead
Junior Mendix Developer

Medior Mendix Developer

 

Zenith

Social Media Consultant
Operations Manager


Trendship

 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -