Jaargang 2 | editie 4 | 17 december 2018
All You Need Is Love | Romance/Comedy | 1h 45m | Initial release: November 28, 2018 | Director: Will Koopman | Music composed by: Jeroen Rietbergen | Cinematography: Tom Erisman | Production design: Minka Mooren
 
Jeroen Leinders en Quirijn Dalen Meurs lanceren Shorts for Brands, korte speelfilms voor merken

Shorts for Brands ontsluit een nieuw soort relevante content voor merken die op zoek zijn naar (online) waardecreatie voor hun merk. Shorts zijn echte speelfilms met een lengte tussen de 8 en 15 minuten, met een professioneel geschreven script en een duidelijk plot.

Afhankelijk van merk, behoefte, boodschap, doelgroep en targets, kan dat actie of drama zijn maar ook comedy of een gedramatiseerde documentaire...


Lees Meer

 
[Interview] Jeroen Huijsdens: Het is ongekend wat we in de film- en bioscoopwereld meemaken

In de filmbranche kunnen ze al jaren niet meer om Jeroen Huijsdens heen. Hij is succesvol filmredacteur en content creator, sinds de start betrokken bij het platform Holland Film Nieuws en oprichter van Filmdepot.nl. Wij spreken hem over bijna dertig jaar werken in de filmsector, over de standvastige Grand Old Lady of Cinema en over welke films we de eerste twee maanden van 2019 niet mogen missen.

Hallo Jeroen. Je loopt al heel lang mee in de bioscoopsector. Hoe en wanneer ben je begonnen?

Heb je even? Ik zette mijn eerste stappen in de bioscoopwereld begin jaren 90 bij Walt Disney, als stagiair. Dankzij de toenmalige Managing Director Paul Zonderland belandde ik bij de brancheorganisatie voor de bioscoopsector, de NFC. Ik weet nog heel goed dat Paul mij zei: "Jeroen, we zoeken een secretaris voor de Vereniging van Filmverhuurders, NVF. Het is geen sexy baan, maar doe het een paar jaar en je houdt er geheid een geweldig netwerk aan over...

Lees Meer

 
[Visie] Marlene Wickel: Cinema is the mother of all screens

De bioscoopbranche kenmerkt zich de afgelopen twee jaar door veel innovatieve veranderingen. Zo wordt veel gei╠łnvesteerd in de zogenaamde Premium Large Formats zoals de Dolby Cinema-zalen, Laser Ultra Projectie, IMAX- en 4DX-zalen.

Een Premium Large Format transformeert de filmervaring met extra grote schermen die zich uitstrekken van vloer tot plafond, waardoor het bioscoop- publiek een spectaculaire en meer meeslepende beleving ervaart dan ooit tevoren...


Lees Meer

 
Wereldpremière Dirty God van Sacha Polak opent 48ste IFFR
Dirty God van de Nederlandse filmmaker Sacha Polak (Hemel, Zurich), geproduceerd door Marleen Slot (Viking Film), opent op woensdag 23 januari 2019 de 48ste editie van International Film Festival Rotterdam (IFFR). De film is een krachtig portret van de jonge moeder Jade, indrukwekkend vertolkt door Vicky Knight, en gaat over moederschap, moed en zelfacceptatie in het hedendaagse Londen...

Lees Meer

 
Eerste films Movies that Matter Festival 2019 bekend
De eerste filmtitels voor het Movies that Matter Festival zijn bekend. In de documentaire The Feeling of Being Watched onthult regisseur en activist Assia Boundaoui een geheim antiterrorismeonderzoek van de FBI in de Arabische wijk in Chicago waar ze woont. Deze film dingt mee in het competitieprogramma Activist...

Lees Meer

 
 

Imagine Film Festival en Bekijk ’t organiseren educatieproject met virtual reality

IFFR en Movies that Matter maken educatief programma

Bioscoopketen Vue beleeft drukste oktobermaand ooit


 

[Interview] Hester Barkey Wolf over filmmuseum Eye

MR.BRAND maakt bioscoopcommercial voor Willem

Wereldpremières van Andrés Duque en Koki Tanaka op IFFR

 
 
[BoxOffice] Bohemian Rhapsody lijkt onverslaanbaar

Donderdag barst de vakantieperiode goed los met Spider-Man: Into the Spider-Verse en een week later de Amerikaanse lancering van Aquaman die in Nederland dan al een week loopt. De voorverkopen beloven mooie cijfers. Daarnaast deden artfilms goede zaken en bleven familiefilms in trek.

Het was een spannende wedloop tussen Ralph Breaks the Internet en The Grinch over de vraag wie bovenaan de Amerikaanse boxoffice zou eindigen. Uiteindelijk won Ralph met een recette van 16 miljoen dollar, tegenover 15 miljoen dollar voor The Grinch (plaats twee). Daarbij moet wel aangetekend worden dat The Grinch een week langer in roulatie is. Het was de derde week op rij dat Ralph Breaks the Internet de ranglijst aanvoert...

Lees Meer

 
Reason wint de IDFA Award for Best Feature-Length Documentary

Tijdens de prijsuitreiking van de 31e editie van IDFA in Internationaal Theater Amsterdam zijn de winnaars bekendgemaakt in de IDFA competitieprogramma's.

De IDFA Award for Best Feature-Length Documentary ging naar Anand Patwardhan voor Reason. De IDFA Special Jury Award for Best Feature-Length Documentary werd uitgereikt aan Los Reyes van Bettina Perut en Iván Osnovikof...

Lees Meer

 
Beautiful Boy genomineerd voor een Golden Globe

Felix van Groeningen's Beautiful Boy heeft een Golden Globe nominatie in de wacht gesleept. Timothée Chalamet is genomineerd voor zijn rol in het bejubelde drama.

De prestigieuze Golden Globes worden beschouwd als de officieuze graadmeter voor de Oscars. Op 7 januari 2019 weten we of Beautiful Boy ook als Golden Globe winnaar de geschiedenisboeken ingaat...


Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -