Jaargang 11 | editie 10 | 19 februari 2019
 
New Business Radio maakt programma met Marketing Report

New Business Radio begint deze week met Marketing Report. Het programma over innovatie in media, creatie en data is elke derde dinsdag van de maand te horen op de zakenzender.

In Marketing Report ontvangen presentator Peter Wybenga (Creative Marketeer en mede-eigenaar bij Media Meetings & Magazines) en sidekick Bas Vlugt (oprichter van Nederlands MediaNetwerk) bepalende spelers uit de wereld van de marketingcommunicatie...


Lees Meer

 
[Interview] Lisette van Eijk (hoofdredacteur VICE Benelux): De scheidslijn tussen branded en redactionele content is altijd duidelijk

Ze begon er als stagiair op de redactie, was er contentmanager, Managing Editor en interim hoofdredacteur. Sinds december 2018 is Lisette van Eijk aangesteld als hoofdredacteur van VICE Benelux. We spreken met haar over haar eerste maanden als beleidsmaker.

Hallo Lisette. Allereerst gefeliciteerd met je aanstelling! Je was al interim hoofdredacteur, in hoeverre veranderde er iets voor jou?

Mijn taken zijn grotendeels nog hetzelfde: ik geef leiding aan onze redacties in Amsterdam en Brussel en ben inhoudelijk verantwoordelijk voor onze negen titels...


Lees Meer

 
[Forum] Martin Leeflang: Online personalisatie is een levensgroot gevaar voor de klassieke papieren folder

Een ja/ja sticker zal onder hippe Amsterdammers misschien het folderverbruik verminderen maar volgens NOM Folder Monitor 2018 is het aantal Nederlanders dat offline folders in de bus ontvangt sinds 2015 met slechts 4 procent afgenomen. Het effect van expliciet weren van folders met een Nee-sticker is dus beperkt geweest. Daarom denk ik dat de offline folder op nationaal niveau nog best een tijd zal blijven bestaan.

Zolang babyboomers wekelijks hun folderpakketten uitpluizen bij een kopje filterkoffie, heeft de folder wat bereik betreft zeker bestaansrecht. De folder speelt een belangrijke rol in de mediamix van 50-plussers en heeft meer aandachtswaarde dan andere media...


Lees Meer

 
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi cringe!, wat is Klarna? en gezellig met Volkswagen

“Cringe!” Mijn kinderen roepen dat op momenten die extreem ongemakkelijk zijn. Letterlijk vertaald betekent het ineenkrimpen en dan vooral van plaatsvervangende schaamte. Om één of andere reden voel ik dat ook een beetje bij deze commercial van Pepsi. Waarom weet ik niet precies. Misschien omdat ie ongeloofwaardig is.

Waarom ontmoeten Messi en Salah elkaar… bij een tankstation… ergens in de middle of nowhere… in de Verenigde Staten? Het zal wel iets te maken hebben met heet, droog en dorst. Of voel ik ongemak omdat Messi de...


Lees Meer

 
Harper's Bazaar en BrandedUI organiseren International Women's Day Summit

Op woensdag 6 maart organiseren Harper's Bazaar Network Academy en BrandedU de International Women's Day Summit 2019 in De Hallen Studio's in Amsterdam. Twee dagen later is het Internationale Vrouwendag.

Volgens de Dutch Female Board Index van 2018 is het aantal vrouwelijke bestuurders vorig jaar gelijk gebleven ten opzichte van eerdere jaren. Harper’s Bazaar organiseert de International Women’s Day Summit om de zichtbaarheid...


Lees Meer

 
It Takes 2 van RTL4 naar SBS6

Hoewel de formule onveranderd blijft, zijn er wel een paar wijzigingen bij het proramma. Zo neemt Winston Gerschtanowitz voor het eerst, samen met Gordon, de presentatie voor zijn rekening en versterkt Edsilia Rombley de jury, naast Ronnie Flex en Gerard Ekdom. Samen beoordeelt dit drietal  in een nieuw decor de zangkunsten van negen bekende Nederlanders.

Net als in de voorgaande seizoenen selecteren in de eerste aflevering drie zangprofessionals ieder drie BN’ers waarmee zij bekende covers gaan zingen. Het team professionals bestaat deze keer uit Waylon, Marcel Veenendaal en Trijntje...


Lees Meer

 
Clear Channel Nederland sluit partnerships vier goede doelen

Clear Channel Nederland ondersteunt dit jaar vier goede doelen. Het gaat om de Johan Cruyff Foundation, Jeugdfonds Sport & Cultuur, Alpe d’HuZes en de Esther Vergeer Foundation.

Deze doelen ontvangen mediategoed dat zij in kunnen zetten om hun boodschap door heel Nederland te verspreiden. Tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament is het mediapartnership met alle partijen vastgelegd...


Lees Meer

 
[Onderzoek] SKO Mediasurvey: kleine daling tv-bezit

Er is afgelopen jaar een kleine daling waarneembaar geweest in het aantal huishoudens met een televisie. 95,9 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een of meer tv-toestellen in huis, en blijft daarmee het dominante medium. Toch doet 4,1 procent het zonder televisie in huis. Sinds 2016 was het aantal televisiehoudens niet significant gedaald:

nu hebben 0,7 procent van de huishoudens hun televisie weggedaan. Smart-televisietoestellen oftewel televisie's die toegang tot internet bieden, blijft stijgen in populariteit: inmiddels heeft 46,5 procent van de Nederlandse huishoudens deze in huis...


Lees Meer

 
BVA: Reclamevrije NPO kost kijker geld en kwaliteit

De Bond van adverteerders BVA ziet niets in de plannen voor een reclamevrije NPO. Volgens de BVA loopt de NPO jaarlijks tot 200 miljoen euro aan inkomsten mis. Daardoor zou de kwaliteit van de radio- en televisieprogramma’s verminderen. Dat laat de BVA weten.

Frenkel Denie, voorzitter van de BVA en Global Digital Director bij Friesland Campina: “Een totaal onwenselijk idee dat haaks staat op het kabinetsbeleid. Zonder reclame-inkomsten verschraalt het radio- en televisieaanbod...


Lees Meer

 

 

Gebroken interne links op bijna helft websites

Clipit doet media-monitoring en intelligence Mercedes-Benz

Dancefestival Tomorrowland start Tomorrowland One World Radio


 

TradeCast TV gaat samenwerking aan met CenturyLink

TalkRadio terug in navolging populariteit podcasts

Man uit Dieren raadt Het Geluid en wint 49.700 euro


 

[Kijkcijfers] Bijna 4,2 miljoen kijkers voor De Luizenmoeder

Finale Wie is de Mol? in 12 Vue-bioscopen

Miljuschka Witzenhausen, RTL en De Persgroep beginnen klusvlog


Trendship
 

Dove lanceert campagne Would you switch?

[CBS] Omzet winkels steeg vorig jaar ruim 3 procent

Brandfirm neemt twee nieuwe krachten aan in content team


 
 
Stuur jouw cases in voor de Cross Media Awards 2019!
De inschrijving voor de Cross Media Awards 2019 is geopend. De Cross Media Awards worden eens per jaar uitgereikt. Dit jaar vindt de zevende editie plaats tijdens het Cross Media Diner in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace: een geweldige avond met diner, netwerkborrel, feest en de beste cross media cases van Nederland.

Alle ingezonden cases worden gepubliceerd op de websites van Nederlands MediaNetwerk of Marketing Report. Alle genomineerde en winnende cases worden gepubliceerd in het Cross Media Jaarboek...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2019 zoekt Startups!

Op woensdag 24 april vindt het Cross Media Congres 2019 plaats in Amsterdam. Cross Media Congres organiseert voor de vijfde keer de Startup Competitie. In 2018 deden 27 startups mee. Met alle 27 is een interview gedaan en gepubliceerd.

De jury van de Cross Media Awards kiest uit de inzendingen de vijf beste startups. De vijf winnende startups zullen spreken op het hoofdpodium van Cross Media Congres 2019. Daarnaast zullen zij zich gedurende het gehele congres presenteren in de netwerkruimten. Bovendien zullen zij zich presenteren in het Cross Media Jaarboek 2019, dat wordt gedrukt in een oplage van 3000 en wordt toegestuurd aan onder meer alle deelnemers aan het Cross Media Congres 2019...


Lees Meer

 




 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -