Jaargang 3 | editie 1 | 22 februari 2018
 
[Interview] Marc van Warmerdam over Donbass
Imagine Filmdistributie brengt Donbass van Sergei Loznitsa op 7 februari 2019 uit in de bioscopen. De Nederlander Marc van Warmerdam was een van de producenten van de film over het gespannen leven in Oost-Oekraïne waarin fake news hoogtij viert.

Dag Marc. Waar gaat Donbass over?

Het gaat over oorlogsgebied, over een ontwrichte samenleving, over propaganda en fake news. Niets nieuws onder de zon, maar wel al jaren gaande aan de oostgrens van ons eigen Europa. De film maakt voor mij erg voelbaar hoe dichtbij het allemaal is. Het MH17-drama heeft dat nog eens versterkt...

Lees Meer

 
[BoxOffice] Alita knokt zich een weg naar de Top

Alita: Battle Angel opende vorige week veelbelovend buiten de VS en heeft daar inmiddels zo’n 94 miljoen dollar opgehaald. Het sci-fi project dat James Cameron uitbesteedde aan regisseur Robert Rodriguez ontving behoudende kritieken maar scoort goed onder bezoekers.

Die tilden Alita naar een Amerikaans openingsrecette van 42 miljoen dollar, een bedrag waarin alvast de opbrengsten vrije maandag verwerkt zit. Als regulier weekend deed Alita 33 miljoen...


Lees Meer

 
Smarthouse Films vertegenwoordigt Rogier Hendriks

Rogier Hendriks, regisseur van visual stories heeft ervoor gekozen om door Smarthouse Film vertegenwoordigd te worden. Hendriks is VFX connoisseur, design guru en live action crack. Hendriks is voormalig mede-oprichter  van de creatieve studio Onesize.

Eerder werkte hij voor internationale merken als Under Armour, Adidas, Nike, Netflix, BMW en Volkswagen om er een paar te noemen...


Lees Meer

 
Bioscoopketen VUE scoort met Ladies Night van Verliefd op Cuba

Vanwege de nieuwe film Verliefd op Cuba, organiseerde bioscoopketen Vue in samenwerking met Qmusic en Tui een bijzondere winactie. Iedereen die een kaartje kocht voor de Ladies Night van de film maakte kans op ‘de date van je leven’: een vakantie van een week naar het tropische Cuba.

Winnares Kelsey Hanenberg werd door Qmusic DJ Joost Swinkels de hele dag in het Cubaanse zonnetje gezet. Het winnende ticket werd in Vue Purmerend gekocht...


Lees Meer

 
Toekomstvisies op Imagine Film Festival

Het Imagine Film Festival presenteert tijdens de aankomende editie het themaprogramma Things To Come. In het wetenschappelijke programma wordt de wetenschap van vandaag naast toekomstvisies uit sciencefictionfilms gelegd.

In Things to Come wordt gekeken naar onderwerpen die de afgelopen jaren regelmatig de krantenkoppen haalden: het reizen naar Mars van pioniers Elon Musk en Jeff Bezos, en de genetische manipulatie die in China actueel is...

Lees Meer

 
 

Finale Wie is de Mol? in 12 Vue-bioscopen

Book Loving Vincent showcases filmmaking odyssey

Present.Perfect. wint Tiger Award op IFFR

Goldie opent Movies that Matter Festival

Honderdduizend bezoekers voor speelfilm The Wife met Glenn Close



 
 
[Column] Michiel Veugelers: Een filmjaar in cijfers
In mijn vorige column keek ik al terug op 2018. Nu zijn ook de officiële cijfers over het bioscoopbezoek in 2018 bekend. In januari presenteerden de Filmdistributeurs Nederland en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters die cijfers. Voor het eerst sinds jaren is het totale bezoek ietsjes gezakt (-0,8%) tot 35.715.451 bezoeken in het vorige jaar. De recette steeg door iets duurdere kaartjes met 3,5% naar boven de 312 miljoen euro...

Lees Meer

 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Jeroen Leinders over de lancering van Shorts for Brands
Jeroen Leinders werkte onder meer bij Saatchi & Saatchi voor hij de overstap maakte richting een creatief beroep. Als interimmer bij Amnesty International ontdekte hij dat langere films meer impact hebben dan korte spotjes of content. Dat leidde tot de oprichting van zijn nieuwe bedrijf. Nederlands MediaNetwerk spreekt met hem over de lancering en ambities van Shorts for Brands...

Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -