Jaargang 11 | editie 12 | 27 februari 2019
 
Sanoma introduceert full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC

Sanoma Media Nederland introduceert vandaag haar nieuwe full-service marketingcommunicatiebureau: Sanoma SYNC. Sanoma SYNC komt voort uit de samenvoeging van Sanoma’s content marketingbureau Head Office Nederland en het team Performance & Branding Solutions.

Sanoma SYNC is dé plek binnen Sanoma waar alle creatieve en strategische disciplines samenkomen, voor merken die op zoek zijn naar crossmediale oplossingen, gebaseerd op de vele data en inzichten die Sanoma in huis heeft...


Lees Meer

 
Talpa Network neemt Brand New Telly over

Brand New Telly wordt per 1 april onderdeel van mediatechbedrijf Talpa Network. Het gaat onderdeel uitmaken van de unit Creative binnen Talpa Network.

Het reclamebureau is een belangrijke toevoeging aan de one-stop-shop strategie, waarbij adverteerders op elk vlak binnen het bedrijf geholpen kunnen worden, laat Talpa weten...


Lees Meer

 
[Forum] Ragnhild Bajema: folder moet grotere verhaal vertellen

Natuurlijk heeft de folder bestaansrecht. De echte liefhebbers –  en dat zijn er nog steeds heel veel, jong en oud! –  vinden het heerlijk om al dat papier uit het cellofaan te halen en alle aanbiedingen uit te pluizen. 

Maar merken moeten wel goed nadenken over de rol die de folder in hun middelenmix speelt. Als er puur op prijs geduwd moet worden, is harde actiecommunicatie gerechtvaardigd...


Lees Meer

 
TradeCast TV kiest voor videoadvertentieplatform SpotX

TradeCast TV gaat een samenwerking aan met videoadvertentieplatform SpotX. De samenwerking betekent voor de uitgevers, broadcasters en YouTubers die een interactieve online tv-zender exploiteren bij het Zwolse technologiebedrijf een nieuwe inkomstenbron.

Voor adverteerders betekent de samenwerking een uitbreiding van het aanbod van adverteren op interactieve tv-zenders. De samenwerking is een gevolg van de toenemende populariteit van de OTT- (over-the-top television) en CTV- (connected television) markt...


Lees Meer

 
[Interview] Willem Groeneveld over Sikkom

Sikkom.nl is de brutale nieuws- en videosite voor studenten in Groningen van de NDC Mediagroep. Willem Groeneveld is hoofdredacteur. We spreken hem over het wat & hoe van Sikkom.

Wat doet Sikkom?

Sikkom is het jongerenplatform voor Groningen. Met een goede afwisseling tussen zin en onzin proberen wij studenten en jongeren tussen 18 en 35 jaar aan ons te binden. We doen dat aan de hand van drie kernwaarden: humor, prikkelend en durf en vanuit liefde voor Groningen en de Groningers...


Lees Meer

 
VICE Money en ING lanceren tweede seizoen van Nieuw Geld

VICE Money en ING vervolgen de online serie Nieuw Geld met een tweede seizoen. De serie onderzoekt manieren waarop jonge mensen hun inkomen verdienen die vijf jaar geleden nog niet mogelijk waren.

Het tweede seizoen gaat van start met een blik in het leven van de Nederlandse Stefanie Joosten die als gamemodel haar geld verdient. Stefanie woont inmiddels in Japan, nadat zij onder gamers bekend werd door haar vertolking van de rol van Quiet in de Japanse gamereeks Metal Gear Solid. Voor elke klus wordt zij van top tot teen gescand...


Lees Meer

 
[Column] Remco Klöters: Privacygevoelig procederen

“Dus wij zijn Verwerkingsverantwoordelijke en vallen onder de AVG?”, “Zijn dat allemaal persoonsgegevens?”, en: “Dus we hebben een privacyreglement nodig en moeten met al onze verwerkende dienstverleners Verwerkers overeenkomsten sluiten?”

Het bovenstaande is zo maar een greep van kreten die rond mei 2018 bij talloze bedrijven te horen zullen zijn geweest...


Lees Meer

 
Meer dan twintig bureaus sluiten aan bij nieuwe Dutch Digital Design organisatie

Dutch Digital Design, het initiatief dat zich inzet voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, gaat verder als zelfstandige organisatie. Bij de fonkelnieuwe stichting hebben zich inmiddels meer dan twintig vooraanstaande bureaus als partner aangesloten.

Na een periode onder de vlag van branchevereniging Dutch Digital Agencies gaat Dutch Digital Design in goed overleg zelfstandig verder. Waar mogelijk trekken de beide organisaties samen op...


Lees Meer

 
[Column] Annemarije Tillema: Richting kiezen

Dear future,

Het enige wat ik van je vraag, is een teken. Gewoon een seintje, dat we op het juiste pad zijn.

Dit is de afsluiting van een indrukwekkende campagne van een Zweeds bedrijf dat najaar 2018 in de prijzen viel in een toonaangevende duurzaamheidsstudie in Zweden.

Awardwinnende campagne

Het bedrijf is verkozen tot het meest duurzame merk in Zweden in de B2B-markt volgens diverse stakeholdersgroepen in de Sustainable Brand Index B2B-studie, dat jaarlijks gehouden wordt...


Lees Meer

 
[Interview] Rob Beijersbergen over Qmusic

Saai is het nooit bij Qmusic. Niet op de radio en niet op de werkvloer. Het lijkt wel of er iedere maand wel weer iets positiefs te melden valt. Hoog tijd om te spreken met Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur bij Qmusic.

De nieuwste luistercijfers pakken positief uit voor Qmusic. Hoe hebben jullie dit bereikt?

We hebben geïnvesteerd in een ijzersterke programmering. Zo zijn Mattie Valk en Marieke Elsinga in september begonnen met de ochtendshow en is Domien Verschuuren te horen in de middag...


Lees Meer

 
Talpa Network benoemt Marcel van Lingen tot directeur journalistiek
Talpa Network heeft Marcel van Lingen per 1 april benoemd tot directeur journalistiek. Daarmee wordt hij verantwoordelijk voor de journalistieke content van Talpa Network.

Van Lingen is sinds oktober 2011 hoofdredacteur van het ANP. Sinds maart 2014 is hij eveneens lid van de ANP-directie. Eerder was hij chef van de politieke redactie en chef opinie van Het Parool, hoofdredacteur en algemeen directeur van de GPD en vicevoorzitter van het Nederlands Genootschap van Hoofdredacteuren...

Lees Meer

 
[Interview] Erik-Jan Gelink (Transavia) wil het hart veroveren van Generatie Z

Erik-Jan Gelink (ex Sanoma) is commercieel directeur van Transavia en zijn team startte niet lang na zijn aanstelling een YouTubekanaal om generatie Z te bereiken. Hoe staat het er na ruim een jaar voor met de webseries van de luchtvaartmaatschappij? En hoe is de realityserie Welkom aan Boord tot stand gekomen?

Dag Erik-Jan. Wat was het eerste dat er moest gebeuren toen je bij Transavia begon?

Ik moest eind 2017 een compleet nieuwe wereld leren kennen, na FMCG, Telecom, Consulting en Media was dit iets heel nieuws. Inmiddels ben ik zo’n 2,5 jaar aan de slag en voelt de luchtvaartsector ook als thuis...


Lees Meer

 

 

3sixtyfive en Age Network starten Rise met YouTube als centraal platform

Jongerenplatform ZTACK start met live radio



 

[BoxOffice] Corgi is een koninklijk succes in de Top 10 - Week 08

The Next Web en stichting Young Creators starten een strategische samenwerking


 

Slash-O-Rama met William Lustig bij Imagine Film Festival

Michiel van Elk Director Marketing & Events bij Sublime



 

The Voice-winnaar presenteert programma op Sublime

Koen Mühlradt van NOC*NSF naar Tribe Sports



 
 
[Roundtable of Innovation] 28 februari: wat maakt je tv-commercial Gouden Loeki-waardig?

Onderzoeksbureau Validators en het Nederlands MediaNetwerk presenteren de Roundtable of Innovation. Thema van de tweede bijeenkomst op donderdag 28 februari is wat maakt je tv-commercial Gouden Loeki-waardig?

Kom kosteloos naar de Roundtable of Innovation op donderdagochtend 28 februari

In deze ontbijtsessie geven we antwoord op twee belangrijke vragen: hoe wordt je commercial Ster Gouden Loeki waardig? En wat maakt een Super Bowl-commercial zo speciaal...


Lees Meer

 
Stuur jouw cases in voor de Cross Media Awards 2019!
De inschrijving voor de Cross Media Awards 2019 is geopend. De Cross Media Awards worden eens per jaar uitgereikt. Dit jaar vindt de zevende editie plaats tijdens het Cross Media Diner in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace: een geweldige avond met diner, netwerkborrel, feest en de beste cross media cases van Nederland.

Alle ingezonden cases worden gepubliceerd op de websites van Nederlands MediaNetwerk of Marketing Report. Alle genomineerde en winnende cases worden gepubliceerd in het Cross Media Jaarboek...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2019 zoekt Startups!

Op woensdag 24 april vindt het Cross Media Congres 2019 plaats in Amsterdam. Cross Media Congres organiseert voor de vijfde keer de Startup Competitie. In 2018 deden 27 startups mee. Met alle 27 is een interview gedaan en gepubliceerd.

De jury van de Cross Media Awards kiest uit de inzendingen de vijf beste startups. De vijf winnende startups zullen spreken op het hoofdpodium van Cross Media Congres 2019. Daarnaast zullen zij zich gedurende het gehele congres presenteren in de netwerkruimten. Bovendien zullen zij zich presenteren in het Cross Media Jaarboek 2019, dat wordt gedrukt in een oplage van 3000 en wordt toegestuurd aan onder meer alle deelnemers aan het Cross Media Congres 2019...


Lees Meer

 
Opleiding tot Schrijfcoach
Dankzij de contentrevolutie produceren we niet alleen dagelijks een stroom van blogs, vlogs, testimonials, white papers en andere vormen van branded content. Ook zien we dat steeds meer specialisten en experts (inhoudsverantwoordelijkheden)...

Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -