Jaargang 11 | editie 16 | 13 maart 2019
 
JWT en Jimmy Nelson presenteren Preservation Robot voor behoud culturele diversiteit

JWT Amsterdam en fotograaf Jimmy Nelson hebben de Preservation Robot gepresenteerd tijdens het South by Southwest Interactive Festival in Austin (Texas, Verenigde Staten).

De Preservation Robot is de eerste technologische oplossing die autonoom zijn (digitale) pijlen richt op de culturele homogenisering als gevolg van de steeds groter wordende verspreiding van de westerse cultuur. De robot plaatst onophoudelijk foto’s van inheemse culturen op de vrije plekken van het internet, om zo overal ter wereld binnen zoekmachines tevoorschijn te komen...

Lees Meer

 
[ScreenForce] Eye tracking en hartslagmeting geven inzicht in aandacht voor TV-commercial

Het gebruik van een voice-over, een packshot of de introductie van dieren kan ervoor zorgen dat TV-kijkers meer aandacht besteden aan TV-commercials. De output van biometrische meettechnieken zijn te correleren met aandachtcriteria zoals merkherinnering en reclamebeoordeling.

Dit blijkt uit een onderzoek dat werd gepubliceerd in het Journal of Advertising Research. De steekproef bestond uit 100 TV-reclames waarvan de campagne verkoop-effecten al bekend waren...


Lees Meer

 
Ocean neemt Ngage Media en Interbest over

Premium out-of-home media owner Ocean has today acquired Ngage Media and Interbest, two leading independent companies which operate across the Netherlands.

This is Ocean’s first foray into continental Europe following the company’s relist on the London Stock Exchange in January 2019. Ocean said the acquisitions were a chance to expand into a highly progressive market with similar dynamics to the UK, extending Ocean’s digital cities for digital citizens out-of-home (OOH) philosophy into...


Lees Meer

 
Marco Louwerens directeur televisie van Talpa Network

Marco Louwerens is aan de slag gegaan als directeur televisie bij Talpa Network. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de koers en de programmering van de televisiezenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9.

Hij volgt Karin de Groot op, die deze functie ruim twee jaar heeft bekleed. Karin de Groot werd eerder benoemd tot Managing Director van ITV Studios Netherlands. Marco Louwerens heeft als belangrijkste opdracht om het zenderportfolio van Talpa Network verder te versterken. Daarnaast zal hij betrokken zijn bij de integratie van content over alle kanalen van het mediabedrijf...


Lees Meer

 
[Interview] Hugo Schneider: Het draait binnen TMG weer om de journalistiek

Voor het eerst sinds vele jaren steeg het aantal abonnees van de regionale dagbladen van Telegraaf Media Groep. Aan het roer staat Hugo Schneider, hoofdredacteur bij Holland Media Combinatie, onderdeel van TMG. We spreken hem over de invloed van Mediahuis, trends en flauwekulnieuws.

Dag Hugo. Na jaren van oplagedalingen eindelijk een lichtpuntje! Hoe zijn de titels gegroeid?

Ja, we zijn ontzettend blij dat onze oplage weer licht stijgt. We hebben nu in totaal 160.000 abonnees en dat zijn er 0,6 procent meer dan twaalf maanden geleden. Noordhollands Dagblad is met bijna 97.000 abonnees de snelste groeier, De Gooi- en Eemlander verliest nog een beetje. Haarlems...


Lees Meer

 
Eric Kramer, Diederik Breijer en Julius Minnaar spreken op het Cross Media Congres 2019

De CEO’s van de drie grootste bureaugroepen van Nederland gaan met elkaar in gesprek over de stand van zaken en de toekomst van media en marketingcommunicatie. Welke kant bewegen adverteerders op en hoe gaan bureaus en exploitanten adverteerders optimaal bedienen?

Een gesprek op het hoogste niveau over branding, advertising, data, research, consultancy, technologie en mediastrategie...


Lees Meer

 
[Column] Jeffrey Bleijendaal: Conversie heeft vele gedaanten, doe er wat mee

Conversie draait niet alleen om de laatste stap in het proces. Ook daarvoor al leveren acties van klanten en prospects een schat aan informatie op. Wie artificial intelligence slim wil inzetten, kijkt ook naar wat er achter – of eigenlijk vóór – de aankoop gebeurt.

Betere beslissingen nemen voor campagnes. Minder op je gevoel managen. Met de komst van artificial intelligence (AI), machine learning (ML) en marketing automation ligt die belofte om de hoek. Ook een grote marktpartij als Google heeft AI en ML tot speerpunten gemaakt. Zo willen ze steeds meer automatiseren – van biedingen tot advertenties. Dat kan alleen als er veel data voorhanden...


Lees Meer

 
Thijs Boon vertrekt bij VICE en gaat ondernemen

Als President Digital, VICE EMEA was Thijs Boon binnen de EMEA-regio verantwoordelijk voor het structureren van de digital sales, redactie, marketing, productie, video en b2b communicatie.

Ook heeft Thijs Boon VICE in 2006 naar Nederland gebracht en als CEO uitgebouwd tot een van de leidende mediabedrijven voor jonge mensen in de Benelux. Tegelijkertijd is het VICE kantoor in Amsterdam onder zijn leiding een kweekvijver geworden voor digitale innovaties waaronder media, technologische en merk oplossingen...


Lees Meer

 
[Interview] Dominique Henskens: Branded content is bewezen effectief

Dominique Henskens is Manager Strategy & Concept van MediaLab, onderdeel van de Persgroep. MediaLab maakt creatieve voorstellen voor de corporate accounts van de uitgeverij op basis van hun marketing- en communicatieuitdaging. Veel branded content dus. We spreken haar over de laatste projecten.

Dag Dominique. Wanneer is MediaLab opgezet?

Om in te spelen op de vraag naar creatief maatwerk is acht jaar geleden het MediaLab opgericht. Sinds vijf jaar is het echt een serieuze club en zijn we gegroeid naar een team van 16 mensen. Branded content is tegenwoordig een belangrijk instrument geworden met serieuze budgetten en het is bewezen effectief in het versterken van...


Lees Meer

 
Deal Talpa Media en RTL: Alle edities van The Voice of Holland blijven nog drie jaar bij RTL - RTL gaat meer betalen

De komende drie jaar blijven alle drie The Voice-formats te zien bij RTL 4. Dat zijn Talpa Media en RTL vandaag overeengekomen. The Voice trekt al tien jaar miljoenen kijkers van alle leeftijden en geeft zangtalenten daarmee een geweldig podium.

Aan de nieuwe afspraken liggen voor beide partijen verbeterde voorwaarden ten grondslag, die rekening houden met de enorme ontwikkeling van het format. De populariteit ervan creëert een enorme marktwaarde. Talpa is blij dat deze marktwaarde met de nieuwe afspraken erkend wordt. RTL heeft de zekerheid gekregen dat het voor de komende jaren een zeer succesvol format...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2019] Raoul van Wijk over FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Vertigo 6 zendt het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival in als Cross Media Case. Aan het woord is Raoul van Wijk, mede-eigenaar van marketing- en pr-bureau Vertigo 6.

Kun jij Vertigo 6 introduceren?

Vertigo 6 is gespecialiseerd in jongerenmarketing. We weten als geen ander wat Gen Z en Gen Y belangrijk vinden, via welke media ze kunnen worden bereikt en hoe het merk en merkwaarden hierop aansluiten. Creatieven, strategen, social media- en marketingexperts werken bij Vertigo 6 samen aan pr, online marketing en gamification-vraagstukken. We zijn in staat om te bewegen in een...


Lees Meer

 
[Interview] Stefanie Kooijman (Clear Channel): We doen graag iets terug voor de maatschappij

Stefanie Kooijman is Marketing & Insights Manager bij Clear Channel Nederland. Het bedrijf verzorgt outdoor reclame in heel het land, van abri’s tot aan digitale schermen met interactieve reclame. We spreken met haar over de ambities en plannen voor dit jaar.

Hi Stefanie, 2018 was een goed jaar voor jullie. Jullie wonnen de concessie voor Utrecht, een grote stad waarvoor jullie ambitieuze plannen hebben. Wat waren voor jou andere hoogtepunten?

We kijken inderdaad met een goed gevoel terug op 2018. Het winnen van de concessie Utrecht, de vierde stad van Nederland, was absoluut het hoogtepunt. De uitrol is inmiddels in volle gang en we zien ons portfolio in Utrecht...


Lees Meer

 
[Column] Arno Peperkoorn: Omelette du fromage

Daar is de mail. Ik kon erop wachten. "Ha Arno, ik heb dit jaar nog geen column van je mogen ontvangen, heb je de planning gemist?” Katja van het Nederlands MediaNetwerk zit erbovenop. En terecht.

Ik reageer met een leugen en claim de planning te hebben gemist. Ik maak de leugen nog erger door te zeggen dat ik op zoek ga naar de planning. Vreemd gedrag...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2019] Aimée Verburgt over Ikgastarten.nl

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. &content zendt Ikgastarten.nlin als Cross Media Case. Aan het woord is Aimée Verburgt, marketingmanager bij &content.

Kun jij &content introduceren?

&content is het nieuwe B2B-contentmarketingbureau van MT MediaGroep, uitgever van onder meer Sprout en Management Team. We hebben onszelf de afgelopen jaren getransformeerd van media-exploitant naar contentmarketingspecialist. Logisch ook, want het aankoopgedrag van zakelijke beslissers is rigoureus veranderd. Bij &content kun je terecht voor een complete...


Lees Meer

 
[Startups] Frank Kromer over Microphone Media

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Frank Kromer van Microphone Media.

Wat is Microphone Media?

Microphone Media is een full-service podcastbedrijf. Wij helpen bedrijven en organisaties met het bedenken en maken van podcasts. Van contentstrategie tot audioconcept, van opname tot distributie. Klanten kiezen zelf welke diensten ze van ons afnemen...


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2019 | 24 april | Amsterdam

Op woensdag 24 april 2019 organiseren Media Meetings & Magazines en Nederlands MediaNetwerk de zesde editie van het Cross Media Congres.

Locatie is 5 sterren hotel NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam...


Lees Meer

 
 

Ellen van den Berg aan de slag als Creative Director UX Edenspiekermann

Carolien Vader schrijft het Content Playbook


 

Drie nieuwe gezichten voor SLAM!

Bezoekers Vue bedenken nieuwe popcornsmaak


Trendship
 

Hillenaar Outdoor breidt uit met Haarlemmermeer

Dennis van der Geest helpt gezinnen in Een goede buurt


 

Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner

NPO FunX geeft schuldenproblematiek bij jongeren een jaar lang aandacht


 

RTL 4 komt met Art Rooijakkers op de late zomeravond

Margriet & MantelzorgNL willen mantelzorgvrije week



 

Thijs Boon vertrekt bij VICE en gaat ondernemen

Alexander Schippers wint Jos van Leeuwen Fotoprijs

 
 
[Vacatures] Talpa Network zoekt Digital Campaign Manager

De veranderingen in het medialandschap volgen elkaar snel op. Daarbij speelt digitalisering een grote rol. We zien dat online audio en online video belangrijke middelen zijn die verder geoptimaliseerd moeten worden.

Hierbij ligt de nadruk op het uitbouwen van de commerciële propositie en het maximaliseren van de omzet. Om de volgende stap in online advertising te maken is de afdeling Digital Performance & Optimization op zoek naar een Digital Campaign Manager...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoek Marketing Manager Data

Een van de belangrijkste onderdelen van de Talpa Network strategie is het transformeren van de GRP gedreven lineaire media business naar een data gedreven business waarin Talpa Network op schaal consumentenprofielen aggregeert en commercialiseert ten einde onze adverteerders geïntegreerde, full funnel marketing oplossingen te bieden op basis van data.

Ter uitbreiding van het Central Data Excellence team binnen Talpa Network zijn wij daarom per direct op zoek naar een Marketing Manager Data...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoek Growth Marketeer Nieuws

Talpa Nieuws lanceert dit jaar een omni channel nieuwsmerk (digitaal-radio-tv) waarbij we de ambitie hebben om Nederland te gaan veroveren. Hiervoor zijn wij per direct op zoek naar een dynamische, creatieve en data gedreven growth marketeer die de online marketingstrategie en campagne ontwikkelt om Talpa Nieuws op meerdere platformen succesvol te lanceren en continu te optimaliseren.

Als Growth Marketeer Nieuws werk je in een informeel en multidisciplinair team waarin je meebouwt aan een nieuw en innovatief nieuwsplatform. Jij zorgt ervoor dat het platform (web en app) continu aantrekkelijk is en competitief blijft door je consument altijd centraal te stellen...


Lees Meer

 
[Vacatures] VICE Benelux zoekt Sr. Campaign Manager
Vanwege een zwangerschapsverlof is VICE Benelux op zoek naar een interim Sr. Campaign Manager voor de duur van 6 maanden, beginnend half april tot en met half oktober.

Van de Sr. Campaign Manager wordt verwacht de marketingkalender van 2019 tot uitvoering te brengen om zo de gestelde doelstellingen en KPI’s te halen. Op dagelijks niveau geef je leiding aan het brand team en ben je verantwoordelijk voor het marketingbudget...

Lees Meer

 
[Vacatures] Exterion Media zoekt Jr. Account Manager

Het traject dat wij aanbieden is dé kickstart van jouw commerciële carrière. Je hebt je hbo- of wo-opleiding (bijna) afgerond en één ding weet je zeker: je ademt Sales en commercie zit in je bloed.

Je krijgt een eigen klantenpakket en bent verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten middels telefonische acquisitie en klantcontact. Ondertussen stomen wij jou klaar tot een echte sales professional...


Lees Meer

 
Stuur jouw cases in voor de Cross Media Awards 2019!
De inschrijving voor de Cross Media Awards 2019 is geopend. De Cross Media Awards worden eens per jaar uitgereikt. Dit jaar vindt de zevende editie plaats tijdens het Cross Media Diner in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace: een geweldige avond met diner, netwerkborrel, feest en de beste cross media cases van Nederland.

Alle ingezonden cases worden gepubliceerd op de websites van Nederlands MediaNetwerk of Marketing Report. Alle genomineerde en winnende cases worden gepubliceerd in het Cross Media Jaarboek...

Lees Meer

 
Slaven Mandic spreekt op het Cross Media Congres 2019

Slaven Mandic is CEO van Wayne Parker Kent. Uitgever van 19 eigen online merken, thuis van het internationale bureau WPK/The Agency en specialist in datagedreven contentmarketing. Het uitgeefportfolio van Wayne Parker Kent bestaat uit lifestyle merken in niches variërend van parenting tot technologie en van mindfulness tot food.

Na jaren van onstuimige groei werd Wayne Parker Kent eind 2018 overgenomen door Mediahuis. Een van de uitkomsten van die overname is dat Mandic met ingang van 2019 ook de functie van Directeur Advertising bij TMG op zich neemt...


Lees Meer

 
Opleiding tot Schrijfcoach
Dankzij de contentrevolutie produceren we niet alleen dagelijks een stroom van blogs, vlogs, testimonials, white papers en andere vormen van branded content. Ook zien we dat steeds meer specialisten en experts (inhoudsverantwoordelijkheden)...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2019 zoekt Startups!

Op woensdag 24 april vindt het Cross Media Congres 2019 plaats in Amsterdam. Cross Media Congres organiseert voor de vijfde keer de Startup Competitie. In 2018 deden 27 startups mee. Met alle 27 is een interview gedaan en gepubliceerd.

De jury van de Cross Media Awards kiest uit de inzendingen de vijf beste startups. De vijf winnende startups zullen spreken op het hoofdpodium van Cross Media Congres 2019. Daarnaast zullen zij zich gedurende het gehele congres presenteren in de netwerkruimten. Bovendien zullen zij zich presenteren in het Cross Media Jaarboek 2019, dat wordt gedrukt in een oplage van 3000 en wordt toegestuurd aan onder meer alle deelnemers aan het Cross Media Congres 2019...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -