Jaargang 2 | editie 1 | 20 maart 2019
 
[Podcast] René Zeedijk: RTL investeert 350 miljoen in video, Netflix 15 miljard

René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

Deze keer laat hij zijn licht schijnen over deze kwesties:

- De NPO soap; de Publieke Omroep wilde begin dit jaar heel graag reclamevrij zijn maar nu toch weer niet

- RTL zet hard in op video met een investering van 350 miljoen. Netflix investeert 15 miljard

- De consultants komen! En nu echt. Accenture neemt Storm Digital over

- Jumbo trekt ten strijde tegen voedselverspilling. Niet alleen met een campagne maar ook met actie...

Luister deze podcast hier

 
Lexus maakt documentaire van 60.000 uur

Lexus heeft een documentaire gemaakt van 60.000 uur over het Japanse Takumi-vakmanschap. De film is zowel op volledige lengte als in een verkorte editie van 54 minuten online te zien. Centraal staat de vraag of menselijk ambacht verdwijnt onder invloed van kunstmatige intelligentie.

De 60.000 uur komt van de gedachte in Japan dat iemand 60.000 uur moet oefenen om een expert te worden in een bepaald vakgebied. Dat komt overeen met zo’n 30 jaar fulltime werken...

Lees Meer

 
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: SIRE, Bol.com en ASR

Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is. Een non-agressieve manier van snel en adequaat uitoefenen van groepsdruk waar iedereen vandaag wat mee kan doen. Zonder te belerend, passief agressief of irritant te worden.

Je zou ook kunnen zeggen dat de campagne verhoudingsgewijs te veel nadruk legt op het ongewenste gedrag en daarmee dat tot de norm maakt...

Lees Meer

 


 
 
Growth Marketeer Nieuws
Talpa Nieuws lanceert dit jaar een omni channel nieuwsmerk (digitaal-radio-tv) waarbij we de ambitie hebben om Nederland te gaan veroveren.

Hiervoor zijn wij per direct op zoek naar een dynamische, creatieve en data gedreven growth marketeer die de online marketingstrategie en campagne ontwikkelt om Talpa Nieuws op meerdere platformen succesvol te lanceren en continu te optimaliseren...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Podcast] Hendrikje Crebolder over het Rijksmuseum 23-04-2019 | 10:12:54
Hendrikje Crebolder is Director of Development & Media bij het Rijksmuseum. Zij vertelt over de manieren waarop het Rijksmuseum mensen bereikt en op welke manier het museum samenwerkt met partners


Campagne Tic Tac met dj Lost Frequencies 23-04-2019 | 09:03:00
Tic Tac heeft de Belgische dj Lost Frequencies ingeschakeld voor een campagne waarbij mensen onder meer een reis naar Ibiza kunnen winnen


New Business Radio live op het Cross Media Congres 2019 23-04-2019 | 07:44:48
New Business Radio doet op 24 april 2019 in een speciale XXL-editie van het programma Marketing Report de hele middag live verslag van het Cross Media Congres 2019.


Michael Bottenheft aangesteld als Client & Strategy director The online company 19-04-2019 | 06:57:00
Michael Bottenheft is gestart als Client & Strategy Director bij The online company (onderdeel van Candid Group). In zijn nieuwe rol treedt Michael toe tot het MT van The online company en zal hij zich richten op zowel het commerciële beleid als de strategische uitdagingen van hun klanten.


[Podcast] René Zeedijk over Disney, Samsung, Hudson's Bay, Faktor en Bavaria 18-04-2019 | 12:14:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Onderzoek Mindshare: radiocampagnes zijn effectief 18-04-2019 | 10:55:44
Radiocampagnes zonder bijbehorende tv-reclames scoren goed op herkenning, propositiebekendheid, overweging en voorkeur. Dat blijkt uit onderzoek door Mindshare in opdracht van Qmusic


1 op de 4 Nederlanders overweegt een paasbarbecue 18-04-2019 | 10:05:00
Een kwart van de Nederlanders overweegt om tijdens de paasdagen te gaan barbecueën. Dit blijkt uit een online steekproef die Jumbo heeft uitgevoerd


DFFRNT Media creëert Snapchatcampagne voor Chiquita 17-04-2019 | 08:31:00
Om Wereld Bananendag kracht bij te zetten, zijn de hele maand april snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquitabananen, waarmee gebruikers speciale banaan-lenses in de app kunnen vrijgeven


NU.nl lanceert gepersonaliseerde tool voor franchiseformules 17-04-2019 | 07:39:00
Met NUlokaal kunnen gebruikers een display-advertentie aanmaken en deze lokaal laten uitleveren in de app van NU.nl, met goedgekeurde templates, logo’s, fonts en kleuren die aansluiten op de huisstijl van de franchiseformule


Grolsch verlengt sponsorschap van FC Twente met 10 jaar 16-04-2019 | 10:57:00
FC Twente en Koninklijke Grolsch verlengen hun langdurige samenwerking met 10 jaar. Grolsch blijft daarmee tot medio 2030 als sponsor en naamgever van het stadion verbonden aan de club. FC Twente en Grolsch zijn bijna 54 jaar met elkaar verbonden in een partnerschap


[Podcast] Eduard Brenninkmeijer over AGU, sponsoring, regenkleding en performance fietsen 16-04-2019 | 10:54:00
Eduard Brenninkmeijer is Head of Marketing & eCommerce bij AGU, een merk met een lange geschiedenis en grote ambities. In een wereld waar meer aandacht komt voor duurzaamheid, staat fietsen vanzelfsprekend in de schijnwerpers. AGU zet met producten als fietskleding en fietstassen in op EveryDayRiding


M2Media aan de slag voor DELTA Fiber Nederland 16-04-2019 | 10:47:00
DELTA Fiber Nederland kiest voor zijn merken Caiway en DELTA voor M2Media als strategisch en uitvoerend mediapartner voor alle glasvezelcampagnes. Het media- en marketingbureau verzorgt voor deze merken de complete mediastrategie


Coca-Cola light introduceert nieuwe smaken en verandert naam 16-04-2019 | 10:20:00
35 jaar na de introductie van Coca-Cola light in Nederland, brengt Coca-Cola twee nieuwe smaken op de markt: Ginger Lime en Exotic Mango. Daarnaast heet Coca-Cola light vanaf nu Coca-Cola light taste


[Column] Remco Klöters: Clickbait met BN'ers 16-04-2019 | 09:33:00
Heb ik een mening over Waylon? Die vraag stelde ik mijzelf toen ik laatst veel clickbait over deze prima zanger zag langskomen. Het leek erop dat uit de van mij verzamelde algoritmes inmiddels een sterk verhoogde belangstelling voor Waylon naar voren komt. Maar dat blijkt toch anders te liggen…


[Column] Marianne van Soomeren: Is addressable TV een sprookje? 16-04-2019 | 09:28:00
Het zou mij verbazen als addressable TV in Nederland echt van de grond komt, ondanks alle goede bedoelingen. Ik denk dat de kans groot is dat er een heel grote olifant komt die dit mooie sprookje uitblaast


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -