Jaargang 2 | editie 1 | 20 maart 2019
 
[Podcast] René Zeedijk: RTL investeert 350 miljoen in video, Netflix 15 miljard

René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

Deze keer laat hij zijn licht schijnen over deze kwesties:

- De NPO soap; de Publieke Omroep wilde begin dit jaar heel graag reclamevrij zijn maar nu toch weer niet

- RTL zet hard in op video met een investering van 350 miljoen. Netflix investeert 15 miljard

- De consultants komen! En nu echt. Accenture neemt Storm Digital over

- Jumbo trekt ten strijde tegen voedselverspilling. Niet alleen met een campagne maar ook met actie...

Luister deze podcast hier

 
Lexus maakt documentaire van 60.000 uur

Lexus heeft een documentaire gemaakt van 60.000 uur over het Japanse Takumi-vakmanschap. De film is zowel op volledige lengte als in een verkorte editie van 54 minuten online te zien. Centraal staat de vraag of menselijk ambacht verdwijnt onder invloed van kunstmatige intelligentie.

De 60.000 uur komt van de gedachte in Japan dat iemand 60.000 uur moet oefenen om een expert te worden in een bepaald vakgebied. Dat komt overeen met zo’n 30 jaar fulltime werken...

Lees Meer

 
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: SIRE, Bol.com en ASR

Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is. Een non-agressieve manier van snel en adequaat uitoefenen van groepsdruk waar iedereen vandaag wat mee kan doen. Zonder te belerend, passief agressief of irritant te worden.

Je zou ook kunnen zeggen dat de campagne verhoudingsgewijs te veel nadruk legt op het ongewenste gedrag en daarmee dat tot de norm maakt...

Lees Meer

 


 
 
Growth Marketeer Nieuws
Talpa Nieuws lanceert dit jaar een omni channel nieuwsmerk (digitaal-radio-tv) waarbij we de ambitie hebben om Nederland te gaan veroveren.

Hiervoor zijn wij per direct op zoek naar een dynamische, creatieve en data gedreven growth marketeer die de online marketingstrategie en campagne ontwikkelt om Talpa Nieuws op meerdere platformen succesvol te lanceren en continu te optimaliseren...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Fitzroy sluit zich aan bij ICOM 11-12-2019 | 11:25:31
ICOM, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke reclamebureaus in het aanbieden van marketing communicatie, digitale media en aanverwante diensten heeft een nieuw lid aangekondigd: Fitzroy uit Amsterdam


Carlings en VIRTUE lanceren augmented reality t-shirt 09-12-2019 | 12:17:26
Wanneer The Last Statement T-shirt wordt gefotografeerd door een Instagramfilter en gedeeld wordt op social media, kunnen gebruikers via hun telefoon het t-shirt veranderen


Jumbo-Visma in zee met STOX Energy Socks 09-12-2019 | 10:02:11
De renner van wielerploeg Jumbo-Visma trekken vanaf 1 januari 2020 de sokken van STOX Energy Socks aan na een gereden wedstrijd. Deze compressiekous zou moeten helpen bij sneller herstel na de inspanning


[Commercial Review] Gijs van der Togt: humor bij Bol, kansen voor Samsung, perceptie bij Ace & tate 09-12-2019 | 08:03:15
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Gijs van der Togt bespreekt drie reclames die hem in positieve of negatieve zin opvielen


Overname RIDE door Boomerang 06-12-2019 | 13:02:00
De naam RIDE verdwijnt en een deel van de medewerkers verhuist naar het kantoor van Boomerang Agency. De overname past in de consolidatietrend die momenteel gaande is in de reclamebranche


DeMarketing100 2020: Andrea Huijssoon meest invloedrijke marketeer van Nederland 06-12-2019 | 11:04:00
DeMarketing100 2020 werd bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Olofs in Amsterdam


UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola 06-12-2019 | 10:17:49
Coca-Cola komt met een kerstcommercial met het thema Wat ons verbindt, maakt ons sterker. De Nederlandse campagne is een doorvertaling van de internationale campagne van Coca-Cola. UM is verantwoordelijk voor het mediaplan


Alfred International maakt kerstcommercial voor Jumbo 06-12-2019 | 09:55:01
Alfred International heeft de jaarlijkse kerstcommercial voor Jumbo gemaakt. In de spot van de supermarkt staat vader Bas, gespeeld door Frank Lammers, er dit jaar plotseling alleen voor


Makro kiest voor M2Media als mediapartner 06-12-2019 | 09:30:39
Makro laat M2Media, onderdeel Candid Group, voortaan de mediastrategie verzorgen


75B ontwerpt 2020-campagne IFFR 06-12-2019 | 08:59:57
Het campagneconcept is vertaald naar alle online en offline kanalen die IFFR gebruikt om het publiek te bereiken en het programma te communiceren. De outdoorcampagne begint eind 2019. De officiële posters van IFFR 2020 zijn online te bestellen via de IFFR-shop


Storyboard: influencermarketing zal in 2020 de pubertijd ontgroeien 06-12-2019 | 08:21:00
Influencermarketing is geen nieuw fenomeen. Sterker nog, de archieven gaan terug naar het jaar 1882: in dat jaar werd de populaire Britse actrice Lilly Langtry het gezicht Brown’s Iron Bitters


Julius Minnaar keert terug naar IPG Mediabrands 05-12-2019 | 11:55:08
IPG Mediabrands benoemt Julius Minnaar in de positie van CEO Benelux. Minnaar gaat de Benelux-organisatie door een uitdagende periode van groei en transformatie leiden en de activiteiten in de regio verder stimuleren


Mark van Dijk opvolger Julius Minnaar bij Dentsu Aegis 05-12-2019 | 11:00:00
Dentsu Aegis Network maakt bekend dat CEO Julius Minnaar heeft besloten te vertrekken. Mark van Dijk, momenteel CCO Dentsu Aegis Network Nederland, zal per 1 januari 2020 de functie van CEO gaan vervullen.


Energize komt met game voor T-Mobile 05-12-2019 | 10:21:50
Om bekendheid met de propositie van T-Mobile Thuis te vergroten, ontwikkelde Energize samen met Superhero Cheesecake een digitale game ervaring ontwikkeld. Hierin zijn elementen van een escape room verweven met verschillende kleine challenges


Andrea Huijssoon bovenaan in DeMarketing100 05-12-2019 | 09:25:19
MediaMeetings lanceert DeMarketing100: de ranglijst van de meest invloedrijke mensen in de marketing. Andrea Huijssoon voert deze eerste editie van deze lijst aan


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -