Jaargang 11 | editie 20 | 1 april 2019
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Krista Bank (MediaCom): Zoeken naar de balans tussen branding en performance
Krista Bank is Head of Strategy bij MediaCom, het mediabureau waarbij verbindingen centraal staan.  Het bedrijf verwelkomde de afgelopen tijd Adidas en ABN Amro als klant als aanvulling op bedrijven als Mars en Shell. We spreken haar over wat er gaande is in de wereld van branding.

“We kijken naar de klant, de markt en consumentengedrag en doen er een analyse op. We zijn op ons best als we ons bezighouden met de totale marketingstrategie van een merk. We doen zelf ook onderzoek met een online panel naar hoe zij tegenover het merk staan dat we pitchen. Wij vinden dan precies datgene wat we willen uitdragen in een campagne...


Kijk dit video-interview hier

 
Qmusic breidt uit met radiozender Joe

Qmusic breidt uit met een nieuwe digitale radiozender. Op 1 april 2019 is Joe van start gegaan. De radiozender is in België al tien jaar te beluisteren en maakt nu de overstap naar Nederland.

Joe richt zich op veertigers via hits van de jaren tachtig tot nu. De zender is te beluisteren via de site Joe.nl en via Nederland.fm...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2019] Daan Vrijsen over auto.nl
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Abovo Media zendt auto.nl in als Cross Media Case. We spreken met Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Media.

Kun jij Abovo Media introduceren?

Als grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland ondersteunt Abovo bedrijven in hun marketingcommunicatie- en mediavraagstuk. Vanuit strategie, planning & inkoop. Ondersteund door de disciplines creatie en data & tech. Onze onafhankelijkheid en aanpakkersmentaliteit kenmerken ons...

Lees Meer

 
Bert Habets per direct weg bij RTL Group,Thomas Rabe nieuwe CEO

Bert Habets is per direct weg bij RTL Group - wegens persoonlijke omstandigheden - en vervangen door Thomas Rabe, de CEO van Bertelsmann. Het vertrek is aangekondigd middels een officieel bericht voor de beurs.

Bert Habets werd op 17 april 2017 benoemd als zogeheten co-CEO en werd op 13 december 2017 CEO. Hij werkte sinds 1999 voor RTL Group en was van januari 2008 tot april 2017 CEO van RTL Nederland...


Lees Meer

 
[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan.

Kun jij Hearst introduceren?

Bij Hearst Magazines Netherlands verzamelen we met een niet aflatend enthousiasme alle zaken die het leven interessanter en mooier maken. Dat doen wij onder meer met de (internationale) topmerken als ELLE, Vogue, Harper’s BAZAAR, Cosmopolitan, Glamour, Women’s Health, Quote, Esquire, National Geographic, Quest, Men’s Health en Runner’s World...

Lees Meer

 
Nieuwsdienst Talpa Network gaat naar Hilversum
Talpa Network zal de redacties van haar nieuwsprogramma's 6 Inside, Hart van Nederland en Shownieuws verhuizen van Amsterdam naar het pand waar Talpa Radio in Hilversum is gevestigd. Het gaat om circa 100 medewerkers. Dit bericht de website Spreekbuis.

Het is nog niet bekend wanneer de medewerkers zullen verhuizen. Medewerkers en Ondernemingsraad zijn ingelicht over het voornemen tot verhuizing...

Lees Meer

 
[Cross Media Bureau 2019] Dolly van den Akker over MPG
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. MPG dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Dolly van den Akker, Business Directeur bij MPG.

Kun jij MPG. introduceren?

Sinds 1972 werken we voor de mooiste A-merken van Nederland. Altijd vanuit de belevingswereld van de consument. We stonden aan de wieg van contentmarketing in Nederland toen het nog in de customer media- of bedrijfsjournalistieke hoek geplaatst werd...

Lees Meer

 
 

 

Movies that Matter Festival bekroont Dirty God en Cold Case Hammerskjöld

Sublime start met positieve verkeersinformatie

KRO-NCRV krijgt 20.000 euro boete voor reclame bij Eva Jinek


 

VPRO met Sekszusjes TV op YouTube

NPO: inkomen Matthijs van Nieuwkerk volgens de regel, VVD keurt onderzoek af

[Jaarcijfers De Persgroep] Christian van Thillo: We investeren in digitale ontwikkeling en bouwen Online Services uit tot een nieuwe groeipoot


 
 
[Cross Media Case 2019] Charissa de Koning over In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Charissa de Koning, senior creative commerciële content bij TMG.

Kun jij TMG introduceren?

TMG is één van de grootste mediabedrijven in Nederland. TMG wil zoveel mogelijk consumenten bedienen met hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment. Informerend, duidend, inspirerend en verbindend, 24 uur per dag, 7 dagen per week...

Lees Meer

 
Eurosport lanceert podcast over wielrennen

Eurosport is met podcasts gestart en is daarmee in Nederland voor het eerst met radio-uitzendingen actief. In het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland is Eurosport al met podcasts actief. Onder de noemer Kop over Kop zal Sander Valentijn wekelijks aspecten van wielrennen bespreken met Eurosport-commentatoren.

De wekelijkse uitzending bevat een terugblik, een vooruitblik, nieuws en informatie uit het peloton en gasten uit de wielerwereld zullen hun verhalen vertellen...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing.

Kun jij LVB Content Marketing introduceren?

LVB Content Marketing is een van de meest vernieuwende (en grootste) contentmarketingbureaus van Nederland. Wij focussen in ons werk voor opdrachtgevers op eenvoud en topkwaliteit in onze contentstrategie...


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2019 | 24 april | Amsterdam

Op woensdag 24 april 2019 organiseren Media Meetings & Magazines en Nederlands MediaNetwerk de zesde editie van het Cross Media Congres.

Locatie is 5 sterren hotel NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -