Jaargang 11 | editie 21 | 2 april 2019
 
Karin Swerink algemeen hoofdredacteur LINDA.

LINDA. heeft Karin Swerink benoemd tot algemeen hoofdredacteur van LINDA.magazine. Karin Swerink is een gerenommeerd bladenmaker die in haar carrière adjunct-hoofdredacteur was van Libelle, hoofdredacteur van Glamour en tot op heden hoofdredacteur is van modetijdschrift VOGUE.

Karin Swerink is vanaf mei 2019 verantwoordelijk voor alle printtitels van LINDA. en valt onder Linda de Mol en Jildou van der Bijl, beiden creatief directeur van mediamerken LINDA. en Net5...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2019] Thijs Muller over Hyundai & The Media Optimizer

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas zendt Hyundai & The Media Optimizer in als Cross Media Case. We spreken met Thijs Muller, CEO bij Havas Media.

Kun jij Havas Media introduceren?

De Havas Group is bestaat nu uit ruim 20.000 medewerkers in 120 landen. Onze Amsterdamse tak van pakweg 150 mensen wordt gezien als de eerste ‘Vivendi Village’ omdat Havas recentelijk is aangesloten bij Vivendi...


Lees Meer

 
Edward Knol volgt Rogier IJzermans op bij Born05

Edward Knol is aan de slag gegaan als Managing Director van creatief bureau Born05 in Utrecht. Hij neemt het stokje over van oprichter Rogier IJzermans, die zich als Group CEO gaat richten op de verdere groei van de onderneming.

Naast Born05 heeft IJzermans Newborn Ventures en Airborne opgezet, waarmeede groep in startups investeert en de actief is in de voicemarkt. Edward Knol heeft samen met Creative Director Dennis van Vugt de dagelijkse leiding van Born05...


Lees Meer

 
[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data

Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia.

Kun je Talpa Network introduceren?

Talpa Network is het enige crossmediale mediabedrijf dat volledig Nederlands is. Het bestaat uit Events, TV (SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio (538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (StukTV, Social1nfluencers), Digital (KIJK, JUKE en VoetbalTV) en eCommerce (VakantieVeilingen, Actievandedag)...


Lees Meer

 
[Campagne-review] Maurice van Susante over The E.V.A. Initiative van Volvo

Dat Volvo nog steeds het merk is waar veiligheid op nummer één staat, blijkt uit hun nieuwe campagne. En in mijn eigen beleving koppel ik veiligheid ook het meest aan Volvo.

Volvo is een wereldwijde campagne gestart om ook veiligheid voor vrouwen in de auto gelijkwaardig te maken. Want blijkbaar zijn de meeste crash test dummies mannelijk, waardoor vrouwen meer en ander letstel oplopen, alleen al door de fysieke verschillen. Maar niet bij Volvo, want zij gebruiken al sinds 1995 vrouwelijke crash test dummies, zelfs een zwangere...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2019] Ingrid Walschots over Project Rembrandt

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De NTR zendt Project Rembrandt in als Cross Media Case. We spreken met Ingrid Walschots, Digital Creative bij de NTR.

Kun jij de NTR introduceren?

De NTR maakt speciale programma's voor alle doelgroepen. Van Het Klokhuis tot Andere Tijden, van Het Uur van de Wolf tot Nieuwsuur. De NTR is een publieke omroep met wettelijke taken...


Lees Meer

 
[Interview] Bo Wijnakker: NU.nl werkt aan nieuws op maat

Tijdens de World AI Summit won het team van NU.nl de hackathon met hun pitch voor breaking nieuws op maat. Nederlands Medianieuws was benieuwd hoe NU.nl terugkijkt op het event. We spreken met Bo Wijnakker, product owner en deelnemer aan de hackathon namens de nieuwssite.

Hoi Bo! Je bent product owner bij NU.nl. Wat houdt dat in?

Als één van de product owners bij NU.nl ben ik verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de apps. Aan de hand van gebruiksfeedback, gebruikersonderzoeken, ideeën in de organisatie en ontwikkelingen in de markt is het mijn taak om de apps continu te verbeteren en de...


Lees Meer

 
 

 

Offspring Media lanceert Duitse site

JCDecaux brengt buitenreclame naar games

Bert Habets per direct weg bij RTL Group,Thomas Rabe nieuwe CEO


 

Commercial Belastingdienst voor ‘aangifte-uitstellers’

Jordy van Meer naar NOSH Food Films

Movies that Matter Festival bekroont Dirty God en Cold Case Hammerskjöld


Trendship
 
 

[Cross Media Man] Justus Verkerk: De crossmediaconcepten van FCCE hebben het doel om meer data te verkrijgen

Justus Verkerk is CEO van FCCE. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia.

Kun jij FCCE introduceren?

FCCE is een innovatief contentproductie- en distributiebedrijf met een vestiging in Amsterdam en Nairobi. FCCE is gespecialiseerd in de productie van film-, mode-, muziek- en lifestylegerelateerde content en programma’s die dagelijks of wekelijks, wereldwijd worden geleverd aan mediabedrijven, voor play out op lineaire kanalen, web en app. Daarnaast ontwikkelt en produceert FCCE formats en crossmediale concepten, vaak in nauwe samenwerking met commerciële partijen, reclame- en...


Lees Meer

 

[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamphoofdredacteur van Quest.

Kun jij Quest introduceren?

Quest is allang niet meer alleen een printmerk. Wij maken mensen op een leuke manier wijzer, nooit belerend en altijd met een knipoog. En dat doen we via zo’n twintig verschillende kanalen. Bijvoorbeeld via onze digitale lesbrieven voor docenten, met een korte Klokhuisachtige video voor het Rijksmuseum over hoe je een echte Rembrandt onderscheidt van een nepper, met een Generation Discover-magazine en lesmateriaal voor...


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2019 | 24 april | Amsterdam

Op woensdag 24 april 2019 organiseren Media Meetings & Magazines en Nederlands MediaNetwerk de zesde editie van het Cross Media Congres.

Locatie is 5 sterren hotel NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -