Jaargang 11 | editie 22 | 3 april 2019
 
WPP opens new campus in Amsterdam

WPP marked the opening of its new Amsterdam campus as it continued the roll-out of its global co-location strategy.

Each WPP campus is designed to provide world-class spaces that bring together its people and agencies into one location, encouraging greater collaboration and giving clients easier access to all of WPP’s talent and expertise...


Lees Meer

 
Nieuwe app verbindt eventbranche met bezoekers

Start-up Close heeft een mobiel marketing platform ontwikkeld waarmee organisatoren in de eventbranche een nieuw marketingkanaal hebben om bezoekers meer te laten beleven.

Via een op chat gebaseerde app kan eenvoudig informatie worden gedeeld aan bezoekers direct na ticketaankoop, maar ook tijdens en na events. Producent Stage Entertainment en sterrenrestaurant The Jane gebruiken de app inmiddels...


Lees Meer

 
The World's Best bij SBS6

Vanaf donderdag 25 april presenteert SBS6 de nieuwe, mondiale talentenjacht The World's Best. In deze show, gepresenteerd door Emmy Award-winnaar James Corden, strijden acts van over de hele wereld om een prijs van een miljoen dollar en de titel The World's Best.

In de show komt alles voorbij: van muzikanten tot circusacts en vechtkunst. The World's Best is wekelijks te zien vanaf donderdag 25 april om 20:30 uur...


Lees Meer

 
[Cross Media Bureau 2019] Thijs Muller over Havas Media
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas Media dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Thijs Muller, CEO bij Havas Media.

Kun jij Havas Media introduceren?

De Havas Group is opgericht in 1835 in Parijs en bestaat nu uit ruim 20.000 medewerkers in 120 landen. Onze Amsterdamse tak van 150 mensen wordt gezien als de eerste ‘Vivendi Village’ omdat Havas recentelijk is aangesloten bij Vivendi. De village staat symbool voor het dorpsgevoel dat we met het samengaan van entertainment, content, creatie, media en data nastreven...

Lees Meer

 
[Interview] Eddy Guyt: 100%NL Magazine appelleert niet aan een leeftijdsgroep, maar aan een gevoel
Eddy Guyt is uitgever van 100%NL Magazine en Soundz, welke hij in 2018 overnam. 100%NL Magazine viert in mei het 10-jarig jubileum. We spreken met de Volendamse mediaman over het beginnen van een magazine in de financiële crisis, het jubileum en commerciële samenwerkingen.

Dag Eddy. Alvast gefeliciteerd met het jubileum! Hoe begon het allemaal 10 jaar geleden?

Dank je. In 2009 zag je dat door de recessie de mensen wat meer op Nederland waren gericht. Hollandse weken bij diverse retailers, op televisie Ik hou van Holland, de radiozender 100%NL en veel Hollandse artiesten. Je zag dit alleen niet terug in print, daar zijn wij in een gat gesprongen...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2019] Aaltje Wiersma over VROUW.nl en EasyToys
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt VROUW.nl en EasyToys: VROUW-lezeressen testen sekstoys in als Cross Media Case. We spreken met Aaltje Wiersma, manager crossmedia & projectmanagement bij TMG.

Kun jij TMG introduceren?

TMG is één van de grootste mediabedrijven in Nederland. TMG wil zoveel mogelijk consumenten bedienen met hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment...

Lees Meer

 
Caroline Tensen tekent contract bij RTL

Caroline Tensen en RTL hebben een contract ondertekend waardoor Caroline in ieder geval de komende twee jaar te zien is bij RTL. Naast Postcode Loterij Eén tegen 100 gaat ze Wie Ben Ik? weer presenteren en zal ze af en toe te zien zijn als host van RTL Boulevard.

Daarnaast ontwikkelt RTL momenteel een moderne variant van Het Spijt Me waarvan Caroline de allereerste host was in 1993...


Lees Meer

 
[Cross Media Man] Pier Baarsma: We hebben Dan Brown ingezet als influencer
Pier Baarsma is algemeen directeur van NDC mediagroep. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia.

Kun je NDC mediagroep introduceren?

NDC mediagroep heeft een lange traditie in Noord-Nederland als uitgever van nieuwsmedia. Dat gaat terug tot 1752, toen de Leeuwarder Courant voor het eerst verscheen. De LC is een van de oudste dagbladen in Nederland en nog steeds een van onze sterkste merken...

Lees Meer

 

 

Land Rover presenteert reclamecampagne voor honden

Decathlon lanceert app DecaShare met Rico Verhoeven

Buitenreclame JCDecaux in Grand Theft Auto


 

Karin Swerink algemeen hoofdredacteur LINDA.

Offspring Media lanceert Duitse site

Bert Habets per direct weg bij RTL Group,Thomas Rabe nieuwe CEO


 
 
[Cross Media Case 2019] Joan Hoekstra over de introductie van Mora Tostini
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dentsu Aegis Network zendt de introductie van Mora Tostini van hun bureau Carat in als Cross Media Case. We spreken met Joan Hoekstra, Communications Director bij Carat.

Kun jij Dentsu Aegis Network introduceren?

Wij zijn één van de grootste internationale netwerken van media-, marketing- en communicatiebureaus. We helpen onze klanten om hun klantenbestand te behouden, uit te bouwen en nieuwe klanten te winnen door de efficiënte inzet van data, media, creatie en technologie...

Lees Meer

 
[Column] Maartje Blijleven: Een verhaal voor onze dochters

Iedereen heeft een verhaal. Een verhaal met pijn, passie, struggles en zegeningen. Een verhaal dat je raakt en in sommige gevallen diepe indruk op je maakt. In tijden waar innovatieve technologie een steeds grotere rol speelt en robots onze banen overnemen, is de kracht van een verhaal essentieel.

Het zorgt voor connectie, van mens tot mens. Het afgelopen jaar heeft mijn carrière als spreker mij naar veel verschillende evenementen gebracht...


Lees Meer

 
[Cross Media Man] Lauren van der Heijden: De Persgroep is getransformeerd van millimeter-verkoper tot adviseur
Lauren van der Heijden is directeur Corporate Sales van de Persgroep. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia.

Kun je de Persgroep introduceren?

De Persgroep Nederland is het grootste mediahuis van Nederland. Met twaalfhonderd journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app op tablet, smartphone. In tekst, beeld, geluid en video. Het is de toonaangevende uitgever van nationale en regionale nieuwsmerken...

Lees Meer

 
[Cross Media Bureau 2019] Isabelle Dacz over Wavemaker
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Wavemaker dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Isabelle Dacz, CEO van Wavemaker.

Kun jij Wavemaker introduceren?

Wavemaker is een next generation marketing services agency. Sinds onze lancering – nog geen 14 maanden geleden – zijn we gestart om het mediabureau opnieuw uit te vinden. Als Wavemaker (uit de fusie van MEC en Maxus Helder in oktober 2017) hebben we altijd veranderingen omarmd en nieuwe diensten en services ontwikkeld...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2019 | 24 april | Amsterdam

Op woensdag 24 april 2019 organiseren Media Meetings & Magazines en Nederlands MediaNetwerk de zesde editie van het Cross Media Congres.

Locatie is 5 sterren hotel NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -