Jaargang 11 | editie 23 | 4 april 2019
 
Diederik Breijer vertrekt bij IPG Mediabrands

Diederik Breijer, CEO van IPG Mediabrands Benelux en sinds 2001 verbonden aan IPG, heeft besloten de organisatie te verlaten. Hij is in 2011 als CEO gaan bouwen aan IPG Mediabrands Benelux, de holding company van onder meer UM, Initiative, Yune, Reprise en Magna.

Diederik Breijer: "Ik heb bedrijven mogen overnemen, de mooiste pitches en industrie-prijzen mogen winnen en met de meest fantastische collega’s en klanten wereldwijd mogen samenwerken...


Lees Meer

 
Nominaties Cross Media Awards 2019

Op woensdag 24 april worden tijdens het Cross Media Diner de Cross Media Awards 2019 uitgereikt.

Dit zijn de nominaties en genomineerden:

Cross Media Man/Vrouw van het Jaar

Arthur Herpel | Brand New Telly
Hans Nijenhuis | De Persgroep
Hendrikje Crebolder | Rijksmuseum
Justus Verkerk | FCCE
Lauren van der Heijden | De Persgroep
Peter de Mönnink | Talpa Network
Pier Baarsma | NDC mediagroep...


Het complete overzicht van alle nominaties staat hier

 
Accenture Interactive neemt Droga5 over
Accenture Interactive neemt het Amerikaanse creatieve bureau Droga5 over. De overname moet nog worden goedgekeurd door onder andere mededingsautoriteiten. 

Droga5 bestaat sinds 2006 met meer dan 500 medewerkers in New York en Londen, en is bekend van campagnes voor onder andere Amazon Prime Video, The New York Times, Game of Thrones en meer. Oprichter David Droga blijft betrokken bij het bedrijf als creative chairman...

Lees Meer

 
Wenneker Group richt nieuwe videoproductiestartup op

Wenneker Group heeft een nieuwe vidoeproductiestartup opgericht. Onder de naam Yung Films zullen content-campagnes worden ontwikkeld voor onder andere millennials. Yung Film zal worden geleid door Lars Brink en Esther Ris, die beiden afkomstig zijn van het muziekplatform Xite.

Afgelopen maand produceerde Yung Film de eerste content-campagne voor Nike met Kids Creative Agency in Berlijn. Alle content werd vervolgens gedistribueerd via influencers en de social channels van Zalando Germany...


Lees Meer

 
Judith goes all-in nieuw ondernemersplatform Allianz en Judith Noordzij
Verzekeraar Allianz en ondernemer Judith Noordzij komen met het ondernemersplatform Judith goes all-in om om ondernemend Nederland te helpen bewuste keuzes te maken. Ondernemers wordt via dit nieuwe platform informatie en inspiratie geboden op het gebied van ondernemen, ontspannen en mentale en fysieke gezondheid.

Allianz wil haar verantwoordelijkheid nemen voor de gezondheid van ondernemers als belangrijke verzekeraar daarvan. Uit een recent onderzoek dat Allianz uitvoerde in samenwerking met onderzoeksbureau Ipsos...

Lees Meer

 
Armin van Buuren ambassadeur audiomerk JBL

Armin van Buuuren is de nieuwste ambassadeur van audiomerk JBL. De Grammy-genomineerde DJ staat al 20 jaar aan de top van de EDM- en trance industrie.

Zijn wekelijkse radioshow A State of Trance' trekt ruim 41 miljoen luisteraars en wordt uitgezonden in meer dan 84 landen waaronder bij Radio 538. Armin van Buuren en JBL gaan naast het organiseren van verschillende festivals ook een nieuwe serie headphones creëren..


Lees Meer

 
Friends of the Brands introduceert rating systeem influencermarketing

Connecting Agency Friends of the Brands heeft een platform gebouwd waarin de resultaten van influencermarketingcampagnes tot in detail kunnen worden geanalyseerd. Dionne Schulf, CEO Friends of the Brands: "We maken influencermarketing meetbaar, iets waar veel merken behoefte aan hebben."

In de komende maanden gaan alle klanten van de connecting agency over op het nieuwe Influencer Rating System...


Lees Meer

 
 


 

Dagblad van het Noorden genomineerd voor de International Newspaper Of The Year Award

Discovery en BBC Studios gaan nieuwe samenwerking aan

[Vacatures] MPG. zoekt Client Content Director


 

Geraldine Kemper naar RTL

[BoxOffice] Dumbo is een hoogvlieger in Nederland - Week 13

Nieuwe app verbindt eventbranche met bezoekers


 

he World's Best bij SBS6

Caroline Tensen tekent contract bij RTL

Karin Swerink algemeen hoofdredacteur LINDA.


 
 

Teun van der Vorm nieuwe CIO de Persgroep
Teun van der Vorm is in dienst getreden als nieuwe CIO België en Nederland. In zijn rol zal hij leiding geven aan ICT organisatie in twee landen en daarmee ook de vele en ambitieuze ICT projecten van de Persgroep. Hierin zal hij werken voor het gehele portfolio: de nieuwsmerken, TV, radio en de online services.

Teun van der Vorm heeft 17 jaar bij KPN gewerkt in diverse functies, daarna 2 jaar bij USG People als IT directeur en de laatste 10 jaar bij de ANWB als CIO...

Lees Meer

 

Bloomberg: BBC Studios komt naar Nederland

De commerciële zenders van de BBC komen naar Nederland. BBC World News, BBC First, BBC Lifestyle, BBC Entertainment, BBC Earth en BBC Brit kunnen op deze manier blijven uitzenden in de Europese Unie, zo bericht Bloomberg.

BBC Studios, de commerciële tak van de BBC, zou ten behoeve van deze uitzendlicenties een beperkt aantal mensen in Nederland vestigen. Eerder zou BBC Studios hebben getwijfeld tussen Nederland of of België als...


Lees Meer

 

[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?

Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners.

Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken. En dat is hartstikke fijn...


Lees Meer

 
Universiteit van Nederland en de Persgroep komen met Wat zegt de wetenschap?

De Persgroep Nederland en de Universiteit van Nederland gaan hun samenwerking uitbreiden met het format Wat zegt de wetenschap? Doel van de serie is nieuwsfeiten te plaatsen in een meer wetenschappelijke context.

De videoclips zijn te zien op AD.nl en de sites en apps van de regionale titels van de Persgroep. Sinds 2018 werken de Persgroep en Universiteit van Nederland samen...

Lees Meer

 


Cross Media Congres 2019 | 24 april | Amsterdam

Op woensdag 24 april 2019 organiseren Media Meetings & Magazines en Nederlands MediaNetwerk de zesde editie van het Cross Media Congres.

Locatie is 5 sterren hotel NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -