Jaargang 2 | editie 3 | 18 april 2019
 
[Podcast] René Zeedijk over Disney, Samsung, Hudson's Bay, Faktor en Bavaria
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

René Zeedijk: "Disney gaat eindelijk het eigen video-streaming platform lanceren; Disney Plus. Op 12 november is de lanceren in de VS, In Europa zal de lancering plaatsvinden voor de zomer van 2020. De merken die zullen worden gevoerd zijn Disney, Pixar, Marvel, Star Wars en National Geographic. Ik kan me voorstellen dat Netflix hier niet heel blij mee is...

Lees Meer

 
NU.nl lanceert gepersonaliseerde tool voor franchiseformules

NU.nl heeft speciaal voor franchisers een propositie ontwikkeld waarin zij lokale campagnes kunnen aanmaken. Franchisevestigingen werken in een op maat gemaakte versie van de NUlokaal self-servicetool die vooraf is voorzien van al het marketingmateriaal van de franchiseformule.

Zo kunnen zij werken met goedgekeurde templates, logo’s, fonts en kleuren die aansluiten op de huisstijl van de franchiseformule. Op deze manier ontstaan er alleen uitingen die passen binnen de formule en wordt er op een consistentie wijze gecommuniceerd in de huisstijl van het merk. Dit draagt bij aan de merkherkenning van de betreffende franchiseformule...

Lees Meer

 
DFFRNT Media creëert Snapchatcampagne voor Chiquita

Bananenbedrijf Chiquita Brands International heeft de handen ineen geslagen met Snapchat. Op 17 april 2019 is het Wereld Bananendag en om dat kracht bij te zetten zijn de hele maand april snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquitabananen, waarmee gebruikers speciale banaan-lenses in de app kunnen vrijgeven.

De campagne is mede ontwikkeld door het Nederlandse DFFRNT Media en loopt wereldwijd gedurende een maand. Er zijn drie verschillende lenses: World Lens, Face Lens en Gamified Lens. Snapchatters moeten de snapcode-stickers scannen, waarna ze veranderen in een dansende banaan, een banaan make-over krijgen, of een spelletje kunnen spelen...

Lees Meer

 

 
 
Cross Media Congres 2019 | 24 april | Amsterdam

Op woensdag 24 april 2019 organiseren Media Meetings & Magazines en Nederlands MediaNetwerk de zesde editie van het Cross Media Congres.

Locatie is 5 sterren hotel NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Qatar Airways lanceert tv-commercial voor FIFA Women’s World Cup 2019 17-05-2019 | 12:34:04
Qatar Airways, de Officiële Partner en Officiële Luchtvaartmaatschappij van de FIFA, lanceert een nieuwe tv-campagne en zet het topevenement voor vrouwelijke teamsporten in de kijker


Merkle Nederland helpt Praxis met CRM strategie 17-05-2019 | 10:49:06
Praxis wil consumenten persoonlijker benaderen met een nieuwe klantcommunicatie -strategie en heeft voor een samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland gekozen voor de ontwikkeling en uitwerking hiervan


Marketing Sciences en Sanoma winnen AMMA 17-05-2019 | 09:13:00
IPG’s dataclub, Marketing Sciences heeft in samenwerking met Sanoma de prestigieuze AMMA voor Beste media research, met Trusted Brands, Trusted Ads gewonnen


AMMA's 2019: ZIGT Mediabureau van het Jaar 17-05-2019 | 08:32:00
Op 16 mei 2019 zijn de jaarlijkse AMMA's uitgereikt oftewel de Annual Masters of Media Awards. ZIGT is Mediabureau van het Jaar.


VIRTUE met nieuwe editie Malibu Games van influencers 16-05-2019 | 13:56:55
Malibu en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, zetten de Malibu Games voort op wereldwijde schaal. De Malibu Games 2019 campagne richt zich op het verhogen van de emotionele waarde en consumentenbetrokkenheid met een digital-first benadering


Funda breidt uit met financiële diensten 16-05-2019 | 13:33:51
Funda wil haar dienstverlening verbreden naar financiële diensten die spelen rond de aankoop van een woning zoals hypotheken, verzekeringen en notariële diensten


Dentsu X nieuw bureauconcept Dentsu Aegis Network 16-05-2019 | 11:16:35
Dentsu Aegis Network lanceert bureauconcept dentsu X. dentsu X staat voor werken met een compact en wendbaar kernteam dat voor elke klant wordt uitgebreid met specialisten. Marijke Gorissen is aangesteld als Managing Director


Louise Meijer (VodafoneZiggo) en Machiel Bolhuis (Eneco) treden toe tot bestuur bvA 16-05-2019 | 10:12:00
Op de Algemene Ledenvergadering van bvA van 15 mei jongsleden stemden de leden in met de benoeming van twee nieuwe bestuursleden. Louise Meijer, Director Brand & Communications VodafoneZiggo en Machiel Bolhuis, Advisor Regulatory Affairs Eneco, treden toe tot het bestuur van BVA.


M2Media wint pitch CEWE 16-05-2019 | 10:07:48
CEWE, de grootste aanbieder van fotoproducten in Europa, brengt haar Benelux media-activiteiten bij M2Media onder. M2Media, onderdeel Candid Group, gaat aan de slag met de mediastrategie, -inkoop en -executie voor zowel CEWE Nederland als België en Luxemburg


Campagne van De Vegetarische Slager over verwarrende productnamen 16-05-2019 | 09:51:57
De Vegetarische Slager voert een nieuwe campagne, namelijk de Alternatieve Verkiezingen. In een online stemlokaal stemmen internetters op de meest verwarrende productnamen. Aanleiding is de discussie over of de productnamen van het bedrijf verwarrend zouden zijn


[Nederlands MediaNetwerk TV] Louise Doorn over HelloMaas 16-05-2019 | 09:27:22
Louise Maas is oprichter en CEO van de startup HelloMaas, dat staat voor Marketing as a Service. Ze vertelt over de voordelen van het inzetten van een flexibele schil en de plannen voor het komende jaar


Indie ontwerpt huisstijl bvA 16-05-2019 | 07:59:17
BvA noemt zich voortaan een netwerk voor merkleiders. Bij deze positionering horen een nieuwe huisstijl en website. De huisstijl komt uit de koker van Indie, de site is ontworpen door Dept en de CCI-groep zorgde voor de technische realisatie


MediaMarkt komt met snel afsluiten telefoonabonnement via online identificatie 15-05-2019 | 14:00:00
MediaMarkt maakt het mogelijk in haar winkels mogelijk om binnen enkele minuten een nieuw telefoonabonnement af te sluiten. Dit dankzij een samenwerking met CM.com


Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective 15-05-2019 | 11:56:00
Jaguar Nederland en Online Cookie Collective hebben tijdens de Jaguar The Pace experience een trial gedaan met experience design marketing. Op die manier wil Jaguard haar doelgroep beter betrekken


Zeeman lanceert duurzame zwembroeken en sneakersokken 15-05-2019 | 11:07:00
Zeeman lanceert een collectie met daarin onder meer zwembroeken gemaakt van PET flessen en sneakersokken van achtergelaten visnetten. Zeeman koopt sinds 2015 katoen in via het Better Cotton Initiative. Dat is een samenwerking tussen ontwikkelorganisaties, milieuorganisaties en het bedrijfsleven.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -