Jaargang 2 | editie 4 | 6 mei 2019
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Eline Zwinkels - MediaTest - over jongerenonderzoek

MediaTest staat voor intelligent media- en communicatieonderzoek, nieuwe technieken en creatieve oplossingen. Eline Zwinkels, researchconsultant MediaTest, praat ons bij.

In samenwerking met Wayne Parker Kent is MediaTest momenteel bezig met verschillende onderzoeken onder GenZ's en millenials. Eline Zwinkels: "De respons onder jongeren ligt een stuk lager dan bij de oudere doelgroep. We moeten er wat harder aan trekken...

Lees Meer

 
Johnny de Mol gezicht van whiskymerk Chivas Regal

Johnny de Mol is het nieuwe gezicht van het whisky-merk Chivas Regal. Hij heeft zijn gezicht aan het whiskymerk verbonden omdat deze maatschappelijk ondernemerschap hoog in het vaandel heeft staan.

Chivas organiseert al jaren de Chivas Venture, een competitie voor social entrepreneurs...

Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Versplintering in food tribes

Voor een strateeg is er niets leuker dan te zien dat je eigen voorspellingen uitkomen. Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie in Nederland zou hebben en dit jaar is die voorspelling al uitgekomen.

Kips en Hema zijn gestart met de productie van veganistische worst, Mora heeft nu ook vegetarische kroketten, Unilever heeft de Vegetarische Slager gekocht en een veganistisch Magnum-ijsje geïntroduceerd...

Lees Meer

 

 
 
Marketing Manager Data

Een van de belangrijkste onderdelen van de Talpa Network strategie is het transformeren van de GRP gedreven lineaire media business naar een data gedreven business waarin Talpa Network op schaal consumentenprofielen aggregeert en commercialiseert ten einde onze adverteerders geïntegreerde, full funnel marketing oplossingen te bieden op basis van data.

Daarnaast bieden wij consumenten meer gemak, meer service en meer fun via de Talpa Meer... propositie, de Single Sign On waarmee een consument alle voor hem relevante Talpa Network merken en platformen kan beheren. Ter uitbreiding van het Central Data Excellence team binnen Talpa Network zijn wij daarom per direct op zoek naar een Marketing Manager Data...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Jumbo Golf retail partner 100ste KLM Open 19-07-2019 | 16:00:00
Jumbo Golf is dit jaar retail partner van het KLM Open golftoernooi. De 100ste editie van het KLM Open vindt plaats van 12 tot en met 15 september 2019 op golfbaan The International in Amsterdam


Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports 19-07-2019 | 15:17:00
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer het begint bij FOX Sports. De campagne brengt op stijlvolle wijze de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen


[Podcast] René Zeedijk over de Cookie-nee knop, veranderende verdienmodellen en winkelstraten 19-07-2019 | 10:25:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Bestelsite Bookaroo gaat door 18-07-2019 | 09:27:45
De boekensite Bookaroo heeft binnen twee weken 10.000 boeken verkocht en heeft daarmee de doelstelling bereikt. De site blijft bestaan en gaat door met het verbinden van online boekenkopers en lokale boekhandels


Eigen Fabrikaat doet campagne Veilig Verkeer Nederland 18-07-2019 | 08:52:33
Na een creatieve pitch tussen drie bureaus heeft Veilig Verkeer Nederland gekozen voor Eigen Fabrikaat voor de campagne Rustig rijden en veilige schoolomgeving


Dekbed-Discounter.nl neemt failliet Koopjedeal.nl over 18-07-2019 | 07:22:00
Dekbed-Discounter.nl neemt de failliete aanbiedingensite Koopjedeal.nl over. De online beddenverkoper wil de gedupeerde Koopjedeal-klanten zo snel mogelijk compenseren


Stichting Even Geen Vlees wint Reclamecode-zaak tegen Milka 17-07-2019 | 14:48:00
Milka misleidt consumenten door te stellen dat ze koemelk gebruikt van melkveehouders die maximaal 60 koeien houden. Stichting Even Geen Vlees had daarover een procedure aangespannen bij de Reclame Code Commissie


KPN kiest Achtung! mcgarrybowen als reclamebureau 17-07-2019 | 12:29:00
KPN heeft Achtung! mcgarrybowen verkozen als reclamebureau. Dit hebben KPN en Achtung! mcgarrybowen bevestigd na een bureau-oriëntatie. De samenwerking gaat per direct in, zo bevestigt KPN


Amerikanen en Chinezen investeren in groei Dashmote 17-07-2019 | 12:01:00
Technologiebedrijf Dashmote heeft 2,5 miljoen euro opgehaald bij zowel Amerikaanse als Chinese investeerders. Het groeikapitaal stelt de Amsterdamse scale-up in staat om hun oplossingen voor data- en beeldanalyse voor bedrijven naar een hoger plan te tillen


Ford wil pick-up-emoji op telefoons 17-07-2019 | 11:57:22
Ford heeft in 2018 bij het Unicode Consortium een voorstel ingediend om een pick-up toe te voegen. De pick-up-emoji staat nu op de lijst om te worden opgenomen in een toekomstige versie van Unicode


Fernandes zet Suriname centraal in campagne 17-07-2019 | 11:12:00
In de campagne van Fernandes, Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt, worden verhalen van Surinaamse Nederlanders samengebracht en verteld door het frisdrankmerk


Mannenmedia stapt over op server side header bidding 17-07-2019 | 10:45:13
Server side header bidding heeft het voordeel dat er maar één connectie is die de bidrequest naar een server stuurt, daar alle responses afhandelt en terugzet naar de browser


HEMA kiest JDA voor de transformatie van haar Supply Chain 17-07-2019 | 10:26:28
HEMA heeft gekozen voor JDA Luminate Edge en JDA Fulfillment om haar retail Supply Chain te optimaliseren. JDA zal daarbij kunstmatige intelligentie en machine learning inzetten van Blue Yonder


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: WeMakeThe.City, SNS en Big Green Egg 17-07-2019 | 09:58:16
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten


[Startups] Newborn lanceert startup-programma voor startups en investeerders 16-07-2019 | 20:58:00
Venture studio Newborn, waarmee de Utrechtse Born05 Group in startups participeert, lanceert het Newborn Startup Program voor (corporate) startups en investeerders



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -