Jaargang 2 | editie 4 | 6 mei 2019
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Eline Zwinkels - MediaTest - over jongerenonderzoek

MediaTest staat voor intelligent media- en communicatieonderzoek, nieuwe technieken en creatieve oplossingen. Eline Zwinkels, researchconsultant MediaTest, praat ons bij.

In samenwerking met Wayne Parker Kent is MediaTest momenteel bezig met verschillende onderzoeken onder GenZ's en millenials. Eline Zwinkels: "De respons onder jongeren ligt een stuk lager dan bij de oudere doelgroep. We moeten er wat harder aan trekken...

Lees Meer

 
Johnny de Mol gezicht van whiskymerk Chivas Regal

Johnny de Mol is het nieuwe gezicht van het whisky-merk Chivas Regal. Hij heeft zijn gezicht aan het whiskymerk verbonden omdat deze maatschappelijk ondernemerschap hoog in het vaandel heeft staan.

Chivas organiseert al jaren de Chivas Venture, een competitie voor social entrepreneurs...

Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Versplintering in food tribes

Voor een strateeg is er niets leuker dan te zien dat je eigen voorspellingen uitkomen. Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie in Nederland zou hebben en dit jaar is die voorspelling al uitgekomen.

Kips en Hema zijn gestart met de productie van veganistische worst, Mora heeft nu ook vegetarische kroketten, Unilever heeft de Vegetarische Slager gekocht en een veganistisch Magnum-ijsje geïntroduceerd...

Lees Meer

 

 
 
Marketing Manager Data

Een van de belangrijkste onderdelen van de Talpa Network strategie is het transformeren van de GRP gedreven lineaire media business naar een data gedreven business waarin Talpa Network op schaal consumentenprofielen aggregeert en commercialiseert ten einde onze adverteerders geïntegreerde, full funnel marketing oplossingen te bieden op basis van data.

Daarnaast bieden wij consumenten meer gemak, meer service en meer fun via de Talpa Meer... propositie, de Single Sign On waarmee een consument alle voor hem relevante Talpa Network merken en platformen kan beheren. Ter uitbreiding van het Central Data Excellence team binnen Talpa Network zijn wij daarom per direct op zoek naar een Marketing Manager Data...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Qatar Airways lanceert tv-commercial voor FIFA Women’s World Cup 2019 17-05-2019 | 12:34:04
Qatar Airways, de Officiële Partner en Officiële Luchtvaartmaatschappij van de FIFA, lanceert een nieuwe tv-campagne en zet het topevenement voor vrouwelijke teamsporten in de kijker


Merkle Nederland helpt Praxis met CRM strategie 17-05-2019 | 10:49:06
Praxis wil consumenten persoonlijker benaderen met een nieuwe klantcommunicatie -strategie en heeft voor een samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland gekozen voor de ontwikkeling en uitwerking hiervan


Marketing Sciences en Sanoma winnen AMMA 17-05-2019 | 09:13:00
IPG’s dataclub, Marketing Sciences heeft in samenwerking met Sanoma de prestigieuze AMMA voor Beste media research, met Trusted Brands, Trusted Ads gewonnen


AMMA's 2019: ZIGT Mediabureau van het Jaar 17-05-2019 | 08:32:00
Op 16 mei 2019 zijn de jaarlijkse AMMA's uitgereikt oftewel de Annual Masters of Media Awards. ZIGT is Mediabureau van het Jaar.


VIRTUE met nieuwe editie Malibu Games van influencers 16-05-2019 | 13:56:55
Malibu en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, zetten de Malibu Games voort op wereldwijde schaal. De Malibu Games 2019 campagne richt zich op het verhogen van de emotionele waarde en consumentenbetrokkenheid met een digital-first benadering


Funda breidt uit met financiële diensten 16-05-2019 | 13:33:51
Funda wil haar dienstverlening verbreden naar financiële diensten die spelen rond de aankoop van een woning zoals hypotheken, verzekeringen en notariële diensten


Dentsu X nieuw bureauconcept Dentsu Aegis Network 16-05-2019 | 11:16:35
Dentsu Aegis Network lanceert bureauconcept dentsu X. dentsu X staat voor werken met een compact en wendbaar kernteam dat voor elke klant wordt uitgebreid met specialisten. Marijke Gorissen is aangesteld als Managing Director


Louise Meijer (VodafoneZiggo) en Machiel Bolhuis (Eneco) treden toe tot bestuur bvA 16-05-2019 | 10:12:00
Op de Algemene Ledenvergadering van bvA van 15 mei jongsleden stemden de leden in met de benoeming van twee nieuwe bestuursleden. Louise Meijer, Director Brand & Communications VodafoneZiggo en Machiel Bolhuis, Advisor Regulatory Affairs Eneco, treden toe tot het bestuur van BVA.


M2Media wint pitch CEWE 16-05-2019 | 10:07:48
CEWE, de grootste aanbieder van fotoproducten in Europa, brengt haar Benelux media-activiteiten bij M2Media onder. M2Media, onderdeel Candid Group, gaat aan de slag met de mediastrategie, -inkoop en -executie voor zowel CEWE Nederland als België en Luxemburg


Campagne van De Vegetarische Slager over verwarrende productnamen 16-05-2019 | 09:51:57
De Vegetarische Slager voert een nieuwe campagne, namelijk de Alternatieve Verkiezingen. In een online stemlokaal stemmen internetters op de meest verwarrende productnamen. Aanleiding is de discussie over of de productnamen van het bedrijf verwarrend zouden zijn


[Nederlands MediaNetwerk TV] Louise Doorn over HelloMaas 16-05-2019 | 09:27:22
Louise Maas is oprichter en CEO van de startup HelloMaas, dat staat voor Marketing as a Service. Ze vertelt over de voordelen van het inzetten van een flexibele schil en de plannen voor het komende jaar


Indie ontwerpt huisstijl bvA 16-05-2019 | 07:59:17
BvA noemt zich voortaan een netwerk voor merkleiders. Bij deze positionering horen een nieuwe huisstijl en website. De huisstijl komt uit de koker van Indie, de site is ontworpen door Dept en de CCI-groep zorgde voor de technische realisatie


MediaMarkt komt met snel afsluiten telefoonabonnement via online identificatie 15-05-2019 | 14:00:00
MediaMarkt maakt het mogelijk in haar winkels mogelijk om binnen enkele minuten een nieuw telefoonabonnement af te sluiten. Dit dankzij een samenwerking met CM.com


Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective 15-05-2019 | 11:56:00
Jaguar Nederland en Online Cookie Collective hebben tijdens de Jaguar The Pace experience een trial gedaan met experience design marketing. Op die manier wil Jaguard haar doelgroep beter betrekken


Zeeman lanceert duurzame zwembroeken en sneakersokken 15-05-2019 | 11:07:00
Zeeman lanceert een collectie met daarin onder meer zwembroeken gemaakt van PET flessen en sneakersokken van achtergelaten visnetten. Zeeman koopt sinds 2015 katoen in via het Better Cotton Initiative. Dat is een samenwerking tussen ontwikkelorganisaties, milieuorganisaties en het bedrijfsleven.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -