Jaargang 11 | editie 27 | 7 mei 2019
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Arno Peperkoorn over arbeidsmarkt in media en marketingcommunicatie

Als toonaangevende speler in recruitment en executive search weet Arno Peperkoorn, directeur-partner bij Result Recruitment Group, als geen ander wat er speelt in media en marketing communicatie in het algemeen en op de arbeidmarkt in het bijzonder. Hij bespreekt met ons de trends.

Is de arbeidsmarkt in de media oververhit? Arno Peperkoorn: "Zeker in media, dat is niet anders dan in andere markten denk ik. Er is extreem veel beweging...


Lees Meer

 
Exterion Media wint FEPE-award

Exterion Media hebben samen met ZIGT en de Open Universiteit een award gewonnen voor beste Creative Digital Execution. Dit werd bekendgemaakt tijdens het FEPE Gala Dinner.  Perroncollege is uitgeroepen tot beste creatieve DOOH-uitvoering.

Van 1 tot 3 mei 2019 vond het Congres van de Internationale Out-of-Home Vereniging (FEPE) plaats in Dubai. Tijdens dit jaarlijkse evenement worden prijzen uitgereikt in de categorie Rising Star, Lifetime...


Lees Meer

 
[Interview] Irene Smit: Ineens werd zelfgebakken appeltaart meer gewaardeerd dan een nieuwe designertas

Irene Smit is creatief directeur van het merk Flow. Het blad is al ruim tien jaar succesvol en verschijnt inmiddels in vier landen en veertig talen. Wereldwijd bestellen duizenden mensen dagelijks producten in de webwinkel. Irene Smit was spreker tijdens het Cross Media Congres 2019.

Waarom moest Flow er komen en welke kansen zag je?

Tien jaar geleden voelde ik duidelijk de tijdgeest veranderen. De meer-beter-sneller-mentaliteit maakte plaats voor iets nieuws. Mensen wilden meer...


Lees Meer

 
StukTV start onlineserie De Hongerige Wolven
StukTV start zatedag 4 mei 2019 met een onlineserie onder de noemer De Hongerige Wolven. Het idee is dat negen hongerige wolven los worden gelaten in een krimpend territorium en zij op elkaar moeten jagen. Het doel is zich binnen de roedel te bewijzen als alfawolf.

Gedurende 8 afleveringen nemen Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens de presentatie op zich en staan negen deelnemers centraal. Deze deelnemers,...

Lees Meer

 
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron

E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien.

Ik kon ze gewoon zien denken: “Ik weet heus wel dat jij ziet dat ik maar een beetje half meetrap en niet van mezelf zo hard ga.” Maar dat is tegenwoordig niet meer zo. Omdat ‘ze’  in de meerderheid zijn: er worden inmiddels meer e-bikes verkocht dan gewone fietsen...


Lees Meer

 
Talkshow over persoonlijke geldzaken op New Business Radio

Vanaf dinsdag 7 mei 2019 is de talkshow My Personal Finance te beluisteren op New Business Radio. Het programma richt zich op ondernemers die meer grip willen krijgen op hun persoonlijke geldzaken.

In My Personal Finance komen maandelijks verschillende onderwerpen aan bod, die voor elke ondernemer van waarde kunnen zijn voor hun persoonlijke financiële planning. Met tips over belastingen, inzicht in de juiste...


Lees Meer

 
[Column] Raymond van Kasterop: Sexy DOOH

Het is een perfect medium om bereik op bouwen, het wordt niet als irritant ervaren en we merken het meteen aan de verkoopcijfers als we outdoor hebben ingezet. Allemaal uitspraken die ik de afgelopen periode uit de mond van adverteerders heb gehoord.

Outdoorreclame wordt vaak, door zowel grote als kleine merken, de hemel in geprezen. Dat is natuurlijk fijn om te horen, maar ondanks deze lofzang blijft het aandeel van outdoor in de mediamix stabiel. Het aandeel schommelt...


Lees Meer

 
Ronald van Bruchem Travel Director SMN bij Vakantie.nl

Sanoma heeft Ronald van Bruchem aangetrokken als Travel Director SMN voor de domeinnaam Vakantie.nl.

Het uitgeefbedrijf ziet in de reisbranche veel kansen. Ronald van Bruchem start per 1 juli 2019 om de kansen voor Vakantie.nl verder in kaart te brengen en om te zetten in resultaat. Hij werkt nu bij Thomas Cook als Manager Business Development. Daarvoor heeft hij meerdere functie vervuld bij diverse touroperators, zoals First Choice...


Lees Meer

 
[Interview] Slaven Mandic: WPK en TMG zijn extreem complementair

Slaven Mandic was CEO van Wayne Parker Kent, tot Telegraaf Media Groep alle aandelen van zijn bedrijf overnam. Ook hij maakte de overstap en nu mag hij zichzelf directeur Advertising van TMG noemen. Hoe kijkt hij naar de samenwerking tussen de bedrijven en naar de branche?

Directeur Advertising bij TMG. Wat dacht je toen jouw naam met deze functie in verband werd gebracht?

Met WPK hebben we geïnnoveerd op de advertentiemarkt. We hebben ingezet op een vernieuwing door tech, creatie en media met elkaar te mengen. Dus toen ik gevraagd...


Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: Ik heb er genoeg van

Spullen dus. Daar heb ik er genoeg van. En niet alleen ik, wij allemaal in het welvarende Noordwest-Europa. Tot aan de nok toe vol zitten onze woonruimtes. Met allerhande zooi. Voor een grijpstuiver bij elkaar gegrist bij de één of andere dumpwinkel.

Of omdat we een nog groter scherm mét 4K willen en de kleinere met gewoon full HD eigenlijk nog goed was. Zonde om weg te doen dus. Doordat die kinderen in Bangladesh zo verdomd hard werken, kosten je kleren ook nagenoeg...


Lees Meer

 
Finale Eurovisie Songfestival live bij Vue Cinemas

Op zaterdag 18 mei 2019 is de finale van het Eurovisie Songfestival 2019. De shows en ballads zijn dit jaar live mee te maken bij Vue. Liefhebbers van het Eurovisie Songfestival kunnen hier het liedjesfestijn vanuit een luxe bioscoopstoel en met het beste beeld en geluid beleven. Kaarten zijn vanaf donderdag 9 mei 2019 verkrijgbaar.

Via vuecinemas.nl kunnen bezoekers een ticket bemachtigen voor 5,-, euro. Hierbij ontvangen zij ook...


Lees Meer

 
 

De Persgroep lanceert online boekenprogramma Beats and Books

Samenwerking Pinterest en vtwonen

Helene van Santen hoofdredacteur Kek Mama

Trendship
 

VodafoneZiggo kiest voor WPP

Bedreigingen vrouwelijke journalisten zorgen voor mentale schade

[Onderzoek] 4 van de 10 Nederlanders blijven gedrukte krant lezen


 

Bertelsman geeft geen decharge Bert Habets bij RTL Group

NPO mag iets minder met online reclame

Talpa Network organiseert nieuwe talentendag radio


 

[Onderzoek] Online shoppen: kleding, schoenen, sieraden, huishoudelijk en telecom apparatuur heel gewoon

Broodzaak op NS Stations wordt TRECK

Picnic voortaan ook in randgemeenten Eindhoven


 

GoSpooky socialmediapartner EMEA voor onder andere JBL

Adapt Innovatie neemt Crystal Marketing over

GivingBrandsEnergy ontwikkelt campagnemateriaal Veilig op Weg


 

MullenLowe Alfred brengt Sun-experts terug op de buis

Food Cabinet ontwikkelt EU-campagne Bio lekker voor je

Arthur Buring en Wouter Moen aangesteld als directieteam iProspect

 
 
[Roundtable of Innovation] 21 mei: de zin en onzin van Implicit Association Testing

Tijdens deze roundtable ontrafelen we de geheimen van écht impliciet meten. De meesten van jullie kennen Implicit Association Testing als onder tijdsdruk een opdracht uitvoeren. Maar IAT is meer dan dat.

Met IAT kijken we specifiek naar de onbewuste perceptie van communicatie, maar ook naar onbewust (consumenten)gedrag in het algemeen...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt Weer Presentator

Regelmatig sneuvelen records en zijn we getuige van het steeds extremer worden van het weer. Het dagelijkse weer is hogere natuurkunde, maar uiteindelijk ook vooral beleving. Dit vraagt om een informatief, begrijpelijk en functioneel weerbericht.

Een hagelnieuw weermerk is in ontwikkeling en krijgt een prominente positie in het nieuws op alle Talpa Network mediaplatformen. Ben jij een van de nieuwe, allround weerpresentatoren die ons team komt versterken...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt Marketing Manager B2B
Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel Talpa Network te positioneren als business partner in het Nederlandse medialandschap. Het team werkt daarin intensief samen met Sales, Marketing Intelligence, Communicatie, Strategie en Projects.

Het team bestaat uit 5 Marketing Managers die allen vanuit hun eigen expertise hun steentje bijdragen aan de teamdoelstelling en er is plek voor een nieuwe collega om het team te komen versterken...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt Accountmanager Brand Partnerships
Talpa Network bestaat uit de onderdelen TV (SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio(538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (Social1nfluencers), Digital (KIJK, JUKE en VoetbalTV) en de E-commerce divisie (VakantieVeilingen, Actievandedag en Ticketscout). Deze onderdelen worden ondersteund door Creative en Technology en aangeboden door Media Solutions.

Op dit moment zoeken wij ter versterking van Media Solutions een Accountmanager Brand Partnerships om het team te versterken en om mee te bouwen aan het meest succesvolle medianetwerk van Nederland. Bezit jij een flinke dosis enthousiasme en houd je van uitdagingen? Dan ben jij de persoon die we zoeken...

Lees Meer

 
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Creative Director

Als Creative Director ben je een maker in ‘hart en nieren’, je blinkt uit in alles wat digital en social ademt. Je haalt een kick uit het uitbouwen van business en het binnenhalen van nieuwe business.

Met de nodige bravoure weet je, met het team de meest briljante en creative ideeën te pitchen bij onze klanten...


Lees Meer

 
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Content Director

Als Content Director ben jij het aanspreekpunt van de klant, het media-team en verantwoordelijk voor de inhoudelijke aansturing bij content-projecten van start tot finish. Binnen je rol werk je samen met een getalenteerd team, met hierin social media managers, creatieven en influencer marketing managers.

Daarnaast werk je samen met digital agencies, reclamebureaus, content partners en productiebedrijven...


Lees Meer

 
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Client Manager

WAVEMAKER is een Media- & Creative Content Agency in Amsterdam. Wij verzorgen het gehele media- en/of content-traject voor grote toonaangevende bedrijven en mooie merken. Van strategie tot concept, digitale creatie en influencer-marketing zowel in de digitale als in de fysieke wereld.

Dat doen wij onder andere voor Vodafone, Beiersdorf, Toyota, IKEA, Zalando, Trivago, Friesland Campina en Netflix...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -