Jaargang 2 | editie 6 | 8 mei 2019
 
Vizeum wint pitch mediaplanning Capri Sun

Vizeum heeft de pitch gewonnen voor de mediaplanning van Capris Sun in Europa. Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is daarmee voortaan verantwoordelijk voor alle online en offline kanalen van Capris Sun in Nederland, België, Frankrijk, Portugal, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

Het pitchproces, waar meerdere internationale mediabureaus aan deelnamen, startte in oktober 2018...

Lees Meer

 
We Are RA*W lanceert Agencies of Amsterdam

We Are RA*W lanceert het platform Agencies of Amsterdam: een groeiend overzicht van alle creatieve bedrijven in en om de hoofdstad.

Het platform is primair bedoeld voor studenten en starters om inzicht te geven in het creatieve bureaulandschap. Daarnaast is het een handige tool voor professionals uit de industrie...

Lees Meer

 
[Onderzoek] Online shoppen: kleding, schoenen, sieraden, huishoudelijk en telecom apparatuur heel gewoon

Bijna de helft van de Nederlanders kocht vijf jaar geleden nog geen kleding, sieraden of schoenen online, nu wel. Dit blijkt uit onderzoek dat Multiscope in opdracht van Trusted Shops heeft uitgevoerd in verband met het dertig jarig bestaan van internet.

Ruim 1000 Nederlandse consumenten is gevraagd naar hun shopgedrag...

Lees Meer

 

 
 
[Podcast] Eric Kip over allOut, hét mediafestival van Nederland

Eric Kip is CEO van Exterion Media en voorzitter van de MWG. In onze podcast vertelt hij over allOut, hét mediafestival van Nederland, donderdag 16 mei, Thuishaven Amsterdam.

Eric Kip: "Van oudsher stond het MWG Congres op de kalender in februari en de AMMA's in mei. Deze evenementen werden altijd goed bezocht en goed gewaardeerd maar wat in de evaluatie steeds terug kwam, is dat de bezoeker de verrassing en conceptionele vernieuwing mist. Wij zijn met het MWG bestuur bij elkaar gaan zitten en hebben de vraag gested hoe wij onszelf opnieuw kunnen uitvinden...

Lees Meer

 
[Roundtable of Innovation] 21 mei: de zin en onzin van Implicit Association Testing

Tijdens deze roundtable ontrafelen we de geheimen van écht impliciet meten. De meesten van jullie kennen Implicit Association Testing als onder tijdsdruk een opdracht uitvoeren. Maar IAT is meer dan dat.

Met IAT kijken we specifiek naar de onbewuste perceptie van communicatie, maar ook naar onbewust (consumenten)gedrag in het algemeen...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Jumbo Golf retail partner 100ste KLM Open 19-07-2019 | 16:00:00
Jumbo Golf is dit jaar retail partner van het KLM Open golftoernooi. De 100ste editie van het KLM Open vindt plaats van 12 tot en met 15 september 2019 op golfbaan The International in Amsterdam


Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports 19-07-2019 | 15:17:00
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer het begint bij FOX Sports. De campagne brengt op stijlvolle wijze de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen


[Podcast] René Zeedijk over de Cookie-nee knop, veranderende verdienmodellen en winkelstraten 19-07-2019 | 10:25:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Bestelsite Bookaroo gaat door 18-07-2019 | 09:27:45
De boekensite Bookaroo heeft binnen twee weken 10.000 boeken verkocht en heeft daarmee de doelstelling bereikt. De site blijft bestaan en gaat door met het verbinden van online boekenkopers en lokale boekhandels


Eigen Fabrikaat doet campagne Veilig Verkeer Nederland 18-07-2019 | 08:52:33
Na een creatieve pitch tussen drie bureaus heeft Veilig Verkeer Nederland gekozen voor Eigen Fabrikaat voor de campagne Rustig rijden en veilige schoolomgeving


Dekbed-Discounter.nl neemt failliet Koopjedeal.nl over 18-07-2019 | 07:22:00
Dekbed-Discounter.nl neemt de failliete aanbiedingensite Koopjedeal.nl over. De online beddenverkoper wil de gedupeerde Koopjedeal-klanten zo snel mogelijk compenseren


Stichting Even Geen Vlees wint Reclamecode-zaak tegen Milka 17-07-2019 | 14:48:00
Milka misleidt consumenten door te stellen dat ze koemelk gebruikt van melkveehouders die maximaal 60 koeien houden. Stichting Even Geen Vlees had daarover een procedure aangespannen bij de Reclame Code Commissie


KPN kiest Achtung! mcgarrybowen als reclamebureau 17-07-2019 | 12:29:00
KPN heeft Achtung! mcgarrybowen verkozen als reclamebureau. Dit hebben KPN en Achtung! mcgarrybowen bevestigd na een bureau-oriëntatie. De samenwerking gaat per direct in, zo bevestigt KPN


Amerikanen en Chinezen investeren in groei Dashmote 17-07-2019 | 12:01:00
Technologiebedrijf Dashmote heeft 2,5 miljoen euro opgehaald bij zowel Amerikaanse als Chinese investeerders. Het groeikapitaal stelt de Amsterdamse scale-up in staat om hun oplossingen voor data- en beeldanalyse voor bedrijven naar een hoger plan te tillen


Ford wil pick-up-emoji op telefoons 17-07-2019 | 11:57:22
Ford heeft in 2018 bij het Unicode Consortium een voorstel ingediend om een pick-up toe te voegen. De pick-up-emoji staat nu op de lijst om te worden opgenomen in een toekomstige versie van Unicode


Fernandes zet Suriname centraal in campagne 17-07-2019 | 11:12:00
In de campagne van Fernandes, Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt, worden verhalen van Surinaamse Nederlanders samengebracht en verteld door het frisdrankmerk


Mannenmedia stapt over op server side header bidding 17-07-2019 | 10:45:13
Server side header bidding heeft het voordeel dat er maar één connectie is die de bidrequest naar een server stuurt, daar alle responses afhandelt en terugzet naar de browser


HEMA kiest JDA voor de transformatie van haar Supply Chain 17-07-2019 | 10:26:28
HEMA heeft gekozen voor JDA Luminate Edge en JDA Fulfillment om haar retail Supply Chain te optimaliseren. JDA zal daarbij kunstmatige intelligentie en machine learning inzetten van Blue Yonder


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: WeMakeThe.City, SNS en Big Green Egg 17-07-2019 | 09:58:16
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten


[Startups] Newborn lanceert startup-programma voor startups en investeerders 16-07-2019 | 20:58:00
Venture studio Newborn, waarmee de Utrechtse Born05 Group in startups participeert, lanceert het Newborn Startup Program voor (corporate) startups en investeerders



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -