Jaargang 11 | editie 29 | 14 mei 2019
 
[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen

Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden.

Jullie bereiken heel veel mannen, maar de ene man is de andere niet. Hoe segmenteren jullie binnen de doelgroep mannen?

De ene man is de andere zeker niet, toch kun je ze heel duidelijk in specifieke hokjes plaatsen. Wij doen dit in beginsel door middel van onze kanalen automotive, sport en lifestyle. Door onze focus op deze drie pijlers en de...


Lees Meer

 
[Kijkcijfers] Talpa Network groter dan RTL

Niet alleen voor de fans, maar zeker ook voor Talpa Network is het meer dan alleen maar jammer dat Ajax zo onfortuinlijk werd uitgeschakeld in de laatste seconden van de extra tijd in de halve finale van de Champions League tegen Tottenham Hotspur. 

De wedstrijd trok op Veronica 4,8 miljoen kijkers, plus nog eens een half miljoen op Ziggo Sport. Zelden keken er zoveel mensen naar een wedstrijd van een Nederlands clubteam. Naar de Champions League-finale Ajax-AC...


Lees Meer

 
Hearst in zee met online-advertentieplatform Teads

Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie.

In Nederland is Teads nog relatief onbekend, maar in andere landen heeft het bedrijf al succes met het aanbieden van advertentievormen, met name display en video, die binnen de contentomgeving worden getoond...


Lees Meer

 
NPO aan de slag met innovatieteams

De NPO is van start gegaan met een nieuwe innovatiebeleid. Doelen zijn de innovatieve kracht van publieke omroepen samenbrengen en verbinden met tech-teams en start-ups. Met deze aanpak maakt de Publieke Omroep plannen mogelijk waarvoor tot nu toe geen ruimte was.

Breng de geschiedenis tot leven dankzij een hologram van Michiel de Ruyter, bereik de jeugd met virtual influencers of speel een interactief geluidsspel via de smart speaker...


Lees Meer

 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Perre van den Brink over VIRTUE

Perre van den Brink is Managing Director VIRTUE Western Europe. Hij is verantwoordelijk voor de werkzaamheden van het creatieve bedrijf in Spanje en Italië. Later zal daar Frankrijk bij komen. VIRTUE begon ooit als creative agency van VICE, inmiddels staat het op zichzelf als onderdeel van het mediabedrijf. 

We spreken met Perre van den Brink voor Nederlands MediaNetwerk TV. Perre van den Brink: "Western Europe is misschien een gekke benaming voor Italië en Spanje, maar we moesten de EMEA-kaart in vieren hakken...


Lees Meer

 
Het Parool breidt online uit

Het Parool heeft een nieuwe site, mobiele app en een interactieve digitale editie met online berichtgeving over nieuws buiten de hoofdstad.

De website van de krant is helemaal op de schop genomen. Ronald Ockhuysen, hoofdredacteur van Het Parool: "Lezers kunnen zich nog steeds onderdompelen in journalistiek met het Amsterdamse nieuws als basis, maar vinden hier nu ook reportages en achtergronden uit het buitenland, Haagse politiek, binnenlandse kwesties, sport...


Lees Meer

 
[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst.

Hallo Arun, kun je Insight TV in een notendop beschrijven?

Insight TV is all about adventure. We vertellen unieke verhalen vanuit de subculturen rondom actiesport en lifestyle, die we samen met influencers vertellen aan onze doelgroep tussen de 20-25 jaar. En dat alles gefilmd en...


Lees Meer

 
MediaCom nieuwe partner van Klaverblad Verzekeringen

MediaCom is door Klaverblad Verzekeringen gekozen als nieuwe partner voor de online en offline business. Het communicatieadviesbureau verzorgt een breed spectrum aan diensten: van communicatiestrategie en mediaplanning tot media inkoop en digital performance.

Sinds 2012 werkt Klaverblad Verzekeringen actief aan het vergroten van de naamsbekendheid via reclamecampagnes op radio en televisie. Het gewenste resultaat werd behaald, en daarmee was het tijd voor de volgende stap: werken...


Lees Meer

 
[Column] Raymond van Kasterop: Sexy DOOH

Het is een perfect medium om bereik op bouwen, het wordt niet als irritant ervaren en we merken het meteen aan de verkoopcijfers als we outdoor hebben ingezet. Allemaal uitspraken die ik de afgelopen periode uit de mond van adverteerders heb gehoord.

Outdoorreclame wordt vaak, door zowel grote als kleine merken, de hemel in geprezen. Dat is natuurlijk fijn om te horen, maar ondanks deze lofzang blijft het aandeel van outdoor in de mediamix stabiel. Het aandeel schommelt...


Lees Meer

 
Talpa Network mediapartner Formule 1 in Zandvoort

Talpa Network is als mediapartner betrokken bij de Formule 1, die na 35 jaar terugkeert in Nederland. Vanaf 2020 worden er weer races op topniveau verreden op het circuit van Zandvoort.

Peter de Mönnink, CEO van Talpa Network: “We zijn heel blij voor de vele fans van de Formule 1 en van Max Verstappen dat dit – mede dankzij oer-Hollands ondernemerschap – is gelukt. Talpa Network is een trotse partner van Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix...

Lees Meer

 
 



 

Programma over rondkomen in de armste gemeenten van Nederland

Vtwonen richt strandkamers in

Winkeldieven en geweldplegers ontmaskerd in Betrapt!

Theatershow Paul de Leeuw live op RTL 4


Trendship

 

Eurosport pakt uit met Giro d'Italia

Beeld en Geluid ontwikkelt vernieuwd museum met mediatech-partners

Kinepolis Zoetermeer wordt verbouwd

Bertelsmann wil zich op creativiteit en ondernemerschap richten


 

Twintigers doen van alles later: huis uit, vaste baan, samenwonen

LVB lanceert LOVEBRAND DESIGNERS

Talentendag bij jongerenplatform ZTACK

Pepsi sponsort optreden Imagine Dragons bij Champions League finale


 
 
[Podcast] Eric Kip over allOut, hét mediafestival van Nederland

Eric Kip is CEO van Exterion Media en voorzitter van de MWG. In onze podcast vertelt hij over allOut, hét mediafestival van Nederland, donderdag 16 mei, Thuishaven Amsterdam.

Eric Kip: "Van oudsher stond het MWG Congres op de kalender in februari en de AMMA's in mei. Deze evenementen werden altijd goed bezocht en goed gewaardeerd maar wat in de evaluatie steeds terug kwam, is dat de bezoeker de verrassing en conceptionele vernieuwing mist. Wij zijn met het MWG bestuur bij elkaar gaan zitten en hebben de vraag gested hoe wij onszelf opnieuw kunnen uitvinden...


Lees Meer

 
[Roundtable of Innovation] 21 mei: de zin en onzin van Implicit Association Testing

Tijdens deze roundtable ontrafelen we de geheimen van écht impliciet meten. De meesten van jullie kennen Implicit Association Testing als onder tijdsdruk een opdracht uitvoeren. Maar IAT is meer dan dat.

Met IAT kijken we specifiek naar de onbewuste perceptie van communicatie, maar ook naar onbewust (consumenten)gedrag in het algemeen...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een E-mailmarketeer
Met JUKE staan we in directe relatie met onze luisteraars. Het nieuwste digital-audio-platform maakt het mogelijk om overal radio te luisteren én on demand muziek te streamen. Maar dat niet alleen; JUKE heeft nog veel meer. Wat dacht je bijvoorbeeld van de themastations en podcasts? Weet jij als geen ander hoe je op het juiste moment bij de juiste persoon het beste bericht laat zien? Dan zoeken we jou...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Brand Director
Binnen Talpa Network is volop ruimte voor creativiteit en ondernemende ideeën. Dat maakt Talpa Network dé plek om nu Brand Director te zijn.

Voor twee van de de radiomerken bij Talpa Network zijn we opzoek naar een Brand Director. Iemand die de populariteit van Sky Radio & Radio Veronica vergroot en van luisteraars actieve, digitale gebruikers maakt...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt Accountmanager Brand Partnerships
Talpa Network bestaat uit de onderdelen TV (SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio(538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (Social1nfluencers), Digital (KIJK, JUKE en VoetbalTV) en de E-commerce divisie (VakantieVeilingen, Actievandedag en Ticketscout). Deze onderdelen worden ondersteund door Creative en Technology en aangeboden door Media Solutions.

Op dit moment zoeken wij ter versterking van Media Solutions een Accountmanager Brand Partnerships om het team te versterken en om mee te bouwen aan het meest succesvolle medianetwerk van Nederland. Bezit jij een flinke dosis enthousiasme en houd je van uitdagingen? Dan ben jij de persoon die we zoeken...

Lees Meer

 
[Vacatures] MediaScience zoekt een Digital Marketing Specialist

Als Digital Marketing Specialist help jij onze klanten met het laten groeien van hun business. Doelstellingen van de klant vertaal je naar slimme en innovatieve campagnes waarin je voornamelijk jouw expertise vanuit SEA en Paid Social combineert.

Je werkt hierin naadloos samen met onze creatieven en het strategische team. Je zet campagnes op, analyseert resultaten en stuurt bij waar nodig. Je bent constant bezig met het laten groeien van je campagnes, je volgt de nieuwste trends en loopt voorop op het gebied van innovatie binnen jouw kennisgebieden...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -