Jaargang 2 | editie 7 | 14 mei 2019
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Ruud Verheijen over Wavemaker

Vorig jaar beleefde Wavemaker zijn eerste volledige operationele jaar na de fusie van MEC en Maxus. Het bedrijf kreeg er in 2018 meteen 17 klanten bij.

Business Development Director Ruud Verheijen: "We wilden echt een bureau bouwen op de bouwstenen media, content en technologie, gedreven door data. Dat resoneert echt hartstikke goed in de markt...

Lees Meer

 
Heineken titelsponsor Formule 1 in Zandvoort

Heineken sponsort de Formule 1 die na 35 jaar terugkeert naar Nederland onder de naam Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Vanaf 2020 worden er weer races op topniveau verreden op het circuit van Zandvoort.

Heineken Internationaal is al enige seizoenen Global Beer Partner van de Formule 1 en wordt in 2020 ook de exclusieve naamgever van de Nederlandse Grand Prix...

Lees Meer

 
LVB lanceert LOVEBRAND DESIGNERS

LVB lanceert designbureau LOVEBRAND DESIGNERS. Directeur Aart Lensink: “We zien dat de wereld van design echt aan het verschuiven is. Hoe het merk eruitziet, wordt op veel meer momenten in de customer journey belangrijk. Wanneer ben je een loveable brand en kun je de doelgroep verleiden? Wij zien daar dan ook kansen liggen...

Lees Meer

 

 
 
[Podcast] Eric Kip over allOut, hét mediafestival van Nederland

Eric Kip is CEO van Exterion Media en voorzitter van de MWG. In onze podcast vertelt hij over allOut, hét mediafestival van Nederland, donderdag 16 mei, Thuishaven Amsterdam.

Eric Kip: "Van oudsher stond het MWG Congres op de kalender in februari en de AMMA's in mei. Deze evenementen werden altijd goed bezocht en goed gewaardeerd maar wat in de evaluatie steeds terug kwam, is dat de bezoeker de verrassing en conceptionele vernieuwing mist. Wij zijn met het MWG bestuur bij elkaar gaan zitten en hebben de vraag gested hoe wij onszelf opnieuw kunnen uitvinden...

Lees Meer

 


[Roundtable of Innovation] 21 mei: de zin en onzin van Implicit Association Testing

Tijdens deze roundtable ontrafelen we de geheimen van écht impliciet meten. De meesten van jullie kennen Implicit Association Testing als onder tijdsdruk een opdracht uitvoeren. Maar IAT is meer dan dat.

Met IAT kijken we specifiek naar de onbewuste perceptie van communicatie, maar ook naar onbewust (consumenten)gedrag in het algemeen...

Lees Meer

 



 
Overig nieuws

Campina lanceert eerste ontbijtbezorgservice via Instagram 19-09-2019 | 12:06:34
Campina is met een nieuwe campagne gestart onder de noemer Start je dag Sterk. Daarmee introduceert het zuivelbedrijf de eerste Instagram-ontbijtbezorgservice


Thomas Thiadens benoemd tot managing director Windowsketch 19-09-2019 | 09:55:48
Thomas Thiadens is per 1 september 2019 benoemd tot Managing Director van Windowsketch. Hij neemt daarmee de dagelijkse leiding over van oprichter en eigenaar Floris Sanders


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe nuchterheid in reclame 19-09-2019 | 09:24:42
Als het goed is volgt reclame cultuur. Soms lukt het zelfs met reclame cultuur te máken. Het haakt aan op trends en consumenteninzichten en zorgt er zo voor dat een boodschap relevant en aansprekend is


Dirk wint ABN Amro Beste Retailer of the Year 19-09-2019 | 09:19:00
Dirk heeft de wedstrijd ABN Amro Retailer of the Year gewonnen in de categorie Supermarkt. Jumbo heeft die prijs gewonnen als online-supermarkt


WPP appoints Keith Weed to the Board 19-09-2019 | 08:10:40
WPP today announces the appointment of Keith Weed to the Board as a non-executive director


Maria Garrido spreekt bij Wisdom in Business 19-09-2019 | 07:34:00
Maria Garrido, Chief Insights Officer Havas Group en Senior Vice President Vivendi Brand Marketing, spreekt bij het Wisdom in Business Event aan de vooravond van The Inner Peace Conference op vrijdag 4 oktober 2019 over hoe een merk betekenis kan toegeven naar consumenten en stakeholders


[Podcast] René Zeedijk over Disney+, Beau en de strijd tegen de tech giganten 18-09-2019 | 14:41:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Samenwerking Megawatt Digital en The Athlete’s Foot werpt vruchten af 18-09-2019 | 10:06:03
De door Megawatt Digital ontwikkelde campagne is uitgerold via social media (Instagram en Facebook), verschillende digitale nieuwsbrieven en in de 50 winkels van The Athlete’s Foot


MobPro verzorgt conversational advertising voor Suzuki 18-09-2019 | 09:22:39
Suzuki motoren (Nimag) zocht naar een manier om het mobiele kanaal in te zetten voor het werven van leads. Vanuit dit gegeven koos MobPro voor een chat-interface om de gebruiksvriendelijkheid op het mobiele kanaal te verhogen


Heineken lanceert Affligem Blond 0.0% 18-09-2019 | 09:19:00
Heineken zet Affligem Blond 0.0%, een alcoholvrij Belgisch blond abdijbier, in de Nederlandse markt. Het bier is in eerste instantie verkrijgbaar bij alle Jumbo-supermarkten


BENK aan de slag voor Swinckels’ 17-09-2019 | 09:23:33
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in jointmarketing, is door Swinckels’ gevraagd om het merk te laten groeien in het food-retail- en slijterijkanaal


Lichtreclamebedrijf Petrol Sign neemt concurrent Armada Janse over 16-09-2019 | 09:49:51
Beide bedrijven blijven vanuit hun huidige vestigingsplaatsen in Gameren respectievelijk Budel opereren onder de namen Petrol Sign | MSI en Armada Janse | MSI


Pathé Thuis adverteert in treinen NS 16-09-2019 | 08:03:00
Pathé Thuis is als eerste adverteerder te zien in de intercity’s van de NS. Gedurende een week toont de streamingdienst reclame aan treinreizigers via de informatieschermen die in de trein hangen


JWT verzorgt PLUS-campagne Goed eten is weten wat je eet 16-09-2019 | 07:49:00
Goed eten is weten wat je eet is het thema van die MVO-campagne van PLUS die is verzorgd door J. Walter Thompson Amsterdam. Het fundament van de campagne komt voort uit de strategie van de supermarkt.


Natwerk benoemt Pepijn Rooijens tot creatief directeur 12-09-2019 | 10:13:00
Pepijn Rooijens is eind augustus benoemd tot creatief directeur bij reclamebureau Natwerk. Samen met oprichter Frank de Ruwe en Rufus Ketting zal hij de creatieve leiding van het bureau hebben



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -