Jaargang 2 | editie 7 | 14 mei 2019
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Ruud Verheijen over Wavemaker

Vorig jaar beleefde Wavemaker zijn eerste volledige operationele jaar na de fusie van MEC en Maxus. Het bedrijf kreeg er in 2018 meteen 17 klanten bij.

Business Development Director Ruud Verheijen: "We wilden echt een bureau bouwen op de bouwstenen media, content en technologie, gedreven door data. Dat resoneert echt hartstikke goed in de markt...

Lees Meer

 
Heineken titelsponsor Formule 1 in Zandvoort

Heineken sponsort de Formule 1 die na 35 jaar terugkeert naar Nederland onder de naam Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Vanaf 2020 worden er weer races op topniveau verreden op het circuit van Zandvoort.

Heineken Internationaal is al enige seizoenen Global Beer Partner van de Formule 1 en wordt in 2020 ook de exclusieve naamgever van de Nederlandse Grand Prix...

Lees Meer

 
LVB lanceert LOVEBRAND DESIGNERS

LVB lanceert designbureau LOVEBRAND DESIGNERS. Directeur Aart Lensink: “We zien dat de wereld van design echt aan het verschuiven is. Hoe het merk eruitziet, wordt op veel meer momenten in de customer journey belangrijk. Wanneer ben je een loveable brand en kun je de doelgroep verleiden? Wij zien daar dan ook kansen liggen...

Lees Meer

 

 
 
[Podcast] Eric Kip over allOut, hét mediafestival van Nederland

Eric Kip is CEO van Exterion Media en voorzitter van de MWG. In onze podcast vertelt hij over allOut, hét mediafestival van Nederland, donderdag 16 mei, Thuishaven Amsterdam.

Eric Kip: "Van oudsher stond het MWG Congres op de kalender in februari en de AMMA's in mei. Deze evenementen werden altijd goed bezocht en goed gewaardeerd maar wat in de evaluatie steeds terug kwam, is dat de bezoeker de verrassing en conceptionele vernieuwing mist. Wij zijn met het MWG bestuur bij elkaar gaan zitten en hebben de vraag gested hoe wij onszelf opnieuw kunnen uitvinden...

Lees Meer

 


[Roundtable of Innovation] 21 mei: de zin en onzin van Implicit Association Testing

Tijdens deze roundtable ontrafelen we de geheimen van écht impliciet meten. De meesten van jullie kennen Implicit Association Testing als onder tijdsdruk een opdracht uitvoeren. Maar IAT is meer dan dat.

Met IAT kijken we specifiek naar de onbewuste perceptie van communicatie, maar ook naar onbewust (consumenten)gedrag in het algemeen...

Lees Meer

 



 
Overig nieuws

Qatar Airways lanceert tv-commercial voor FIFA Women’s World Cup 2019 17-05-2019 | 12:34:04
Qatar Airways, de Officiële Partner en Officiële Luchtvaartmaatschappij van de FIFA, lanceert een nieuwe tv-campagne en zet het topevenement voor vrouwelijke teamsporten in de kijker


Merkle Nederland helpt Praxis met CRM strategie 17-05-2019 | 10:49:06
Praxis wil consumenten persoonlijker benaderen met een nieuwe klantcommunicatie -strategie en heeft voor een samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland gekozen voor de ontwikkeling en uitwerking hiervan


Marketing Sciences en Sanoma winnen AMMA 17-05-2019 | 09:13:00
IPG’s dataclub, Marketing Sciences heeft in samenwerking met Sanoma de prestigieuze AMMA voor Beste media research, met Trusted Brands, Trusted Ads gewonnen


AMMA's 2019: ZIGT Mediabureau van het Jaar 17-05-2019 | 08:32:00
Op 16 mei 2019 zijn de jaarlijkse AMMA's uitgereikt oftewel de Annual Masters of Media Awards. ZIGT is Mediabureau van het Jaar.


VIRTUE met nieuwe editie Malibu Games van influencers 16-05-2019 | 13:56:55
Malibu en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, zetten de Malibu Games voort op wereldwijde schaal. De Malibu Games 2019 campagne richt zich op het verhogen van de emotionele waarde en consumentenbetrokkenheid met een digital-first benadering


Funda breidt uit met financiële diensten 16-05-2019 | 13:33:51
Funda wil haar dienstverlening verbreden naar financiële diensten die spelen rond de aankoop van een woning zoals hypotheken, verzekeringen en notariële diensten


Dentsu X nieuw bureauconcept Dentsu Aegis Network 16-05-2019 | 11:16:35
Dentsu Aegis Network lanceert bureauconcept dentsu X. dentsu X staat voor werken met een compact en wendbaar kernteam dat voor elke klant wordt uitgebreid met specialisten. Marijke Gorissen is aangesteld als Managing Director


Louise Meijer (VodafoneZiggo) en Machiel Bolhuis (Eneco) treden toe tot bestuur bvA 16-05-2019 | 10:12:00
Op de Algemene Ledenvergadering van bvA van 15 mei jongsleden stemden de leden in met de benoeming van twee nieuwe bestuursleden. Louise Meijer, Director Brand & Communications VodafoneZiggo en Machiel Bolhuis, Advisor Regulatory Affairs Eneco, treden toe tot het bestuur van BVA.


M2Media wint pitch CEWE 16-05-2019 | 10:07:48
CEWE, de grootste aanbieder van fotoproducten in Europa, brengt haar Benelux media-activiteiten bij M2Media onder. M2Media, onderdeel Candid Group, gaat aan de slag met de mediastrategie, -inkoop en -executie voor zowel CEWE Nederland als België en Luxemburg


Campagne van De Vegetarische Slager over verwarrende productnamen 16-05-2019 | 09:51:57
De Vegetarische Slager voert een nieuwe campagne, namelijk de Alternatieve Verkiezingen. In een online stemlokaal stemmen internetters op de meest verwarrende productnamen. Aanleiding is de discussie over of de productnamen van het bedrijf verwarrend zouden zijn


[Nederlands MediaNetwerk TV] Louise Doorn over HelloMaas 16-05-2019 | 09:27:22
Louise Maas is oprichter en CEO van de startup HelloMaas, dat staat voor Marketing as a Service. Ze vertelt over de voordelen van het inzetten van een flexibele schil en de plannen voor het komende jaar


Indie ontwerpt huisstijl bvA 16-05-2019 | 07:59:17
BvA noemt zich voortaan een netwerk voor merkleiders. Bij deze positionering horen een nieuwe huisstijl en website. De huisstijl komt uit de koker van Indie, de site is ontworpen door Dept en de CCI-groep zorgde voor de technische realisatie


MediaMarkt komt met snel afsluiten telefoonabonnement via online identificatie 15-05-2019 | 14:00:00
MediaMarkt maakt het mogelijk in haar winkels mogelijk om binnen enkele minuten een nieuw telefoonabonnement af te sluiten. Dit dankzij een samenwerking met CM.com


Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective 15-05-2019 | 11:56:00
Jaguar Nederland en Online Cookie Collective hebben tijdens de Jaguar The Pace experience een trial gedaan met experience design marketing. Op die manier wil Jaguard haar doelgroep beter betrekken


Zeeman lanceert duurzame zwembroeken en sneakersokken 15-05-2019 | 11:07:00
Zeeman lanceert een collectie met daarin onder meer zwembroeken gemaakt van PET flessen en sneakersokken van achtergelaten visnetten. Zeeman koopt sinds 2015 katoen in via het Better Cotton Initiative. Dat is een samenwerking tussen ontwikkelorganisaties, milieuorganisaties en het bedrijfsleven.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -