Jaargang 2 | editie 8 | 20 mei 2019
 
Fitzroy komt met whitepaper Edibles - tasting the future of food and drinks

Sinds begin 2019 heeft Fitzroy een Cultural Insights-afdeling waarmee het de veranderingen in de markt in de gaten kan houden voor klanten. Met de komst van Pernille Kok-Jensen wil Fitzroy meer kennis uit de verschillende industrieen, doelgroepen en subculturen verzamelen.

De afgelopen tijd zijn onder andere de veranderingen binnen Online services, Health en Food & drinks in kaart gebracht. Voor deze laatste sector is er nu een wrap-up beschikbaar in de vorm van een pdf...

Lees Meer

 
Albert Heijn start podcast over wijn met Harold Hamersma en Esmee Langereis

In de podcast Wat schenken we vandaag, beantwoorden wijnschrijvers Harold Hamersma en Esmee Langereis (auteurs van De Grote Hamersma) allerlei wijnvragen. Zo moeten cosumenten snel de weg vinden in de supermarkt naar een wijn die bij ze passen.

In tien afleveringen van elk circa tien minuten geven Harold Hamersma en Esmee Langereis wijnadvies voor veelvoorkomende momenten. Wat schenk je bij een barbecue? Welke wijn koop je voor een feestje? Welke wijn is een ideaal cadeau? Ondertussen geven de wijnkenners tips en delen ze wijnweetjes...

Lees Meer

 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Louise Doorn over HelloMaas

Louise Maas is oprichter en CEO van de startup HelloMaas, dat staat voor Marketing as a Service. HelloMaas is een platform dat bedrijven in het snel veranderende marketinglandschap helpt een richting te kiezen.

Dat gebeurt via de inzet van teams on demand die worden samengesteld uit de aangesloten freelancers, specialisten op hun eigen vakgebied. Ze vertelt over de voordelen van het inzetten van een flexibele schil en de plannen voor het komende jaar...

Lees Meer

 

Trendship
 
 
[Vacatures] Abovo Media zoekt Account Director (new business)

Als fulltime Account Director ben jij verantwoordelijk voor het opbouwen van een nieuw klantenbestand. Je weet als allround sales professional hoe je potentiële klanten moet benaderen, klantrelaties moet opbouwen, onderhouden en overtuigen van jouw advies.

Je kent de mediawereld als geen ander en weet waar er kansen liggen om jouw omzet te vergroten...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Forum] Verbod op reclame met genderstereotypering. Goed idee? 21-08-2019 | 21:00:00
In het Verenigd Koninkrijk zijn voor het eerst reclames verboden op grond van nieuwe regels over genderstereotypering. Het gaat om een reclame voor de elektrische Volkswagen eGolf en een reclame voor een nieuwe smeerkaas van Philadelphia


FBTO kiest voor contentmarketing met The Post 21-08-2019 | 20:19:17
Verzekeringsmaatschappij FBTO werkt sinds zomer 2019 samen met contentmarketingbureau The Post voor de strategie en de productie van de content, die volledig gericht is op de zogeheten doeners


Spryker en e-Spirit bundelen krachten 21-08-2019 | 13:21:11
E-Spirit, leverancier van FirstSpirit Digital Experience Platform (DXP), is een strategische samenwerking aangegaan met e-commerceleverancier Spryker. De partijen gaan samen optrekken in salestrajecten en beide platformen verder integreren


Miele kiest Blauw Gras als socialmediapartner 21-08-2019 | 11:28:00
Blauw Gras is na een pilotfase gekozen als socialmediapartner voor Miele. De komende tijd wordt een nieuwe contentstrategie uitgerold, met social brand story, identity en creative formats


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Dit is echt héél erg 21-08-2019 | 10:31:44
Deze reclame verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol


Agathe Wiedemair is nieuwe Head of Account Services VIRTUE 21-08-2019 | 10:21:00
Agathe Wiedemair, voorheen Client Services Director bij Amsterdam Worldwide, is benoemd tot Head Of Account services in het Amsterdamse kantoor van VIRTUE het creatieve bureau van VICE


HEMA lanceert eigen AI-filter op Instagram 21-08-2019 | 09:41:00
HEMA introduceert in samenwerking met social agency GoSpooky het B.A.E. Instagramfilter. Met het branded make-up-filter kunnen Instagramgebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality


SPAR krijgt nieuwe directiestructuur 21-08-2019 | 09:23:00
De directiestructuur van SPAR zal met ingang van 1 oktober 2019 worden aangepast. In de nieuwe structuur is er sprake van een CEO-bestuursmodel waarbij algemeen directeur John van der Ent eindverantwoordelijk is als voorzitter van het directieteam


[Interview] Luciano Jardim: Koppigheid is mijn superkracht 20-08-2019 | 08:57:00
Luciano Jardim is Design Lead bij SuperHeroes. Na jarenlang als freelancer te hebben gewerkt voor toonaangevende agencies, stapte hij onlangs over naar het Amsterdamse bureau. We spreken hem over deze verandering en zijn visie op design


CFO-COO Edith Appels weg bij SPAR 20-08-2019 | 07:11:51
Edith Appels stopt als CFO-COO van SPAR. Zij vertrekt met de invoering van een nieuwe directiestructuur voor SPAR Nederland per 1 oktober 2019. Wat ze daarna gaat doen, is niet bekendgemaakt


Flitsmeister stopt met adverteren tijdens het rijden 19-08-2019 | 10:21:39
Uit feedback van gebruikers blijkt dat de advertenties als afleiding, onprettig en onveilig worden ervaren. Flitsmeister heeft daarom besloten om te stoppen met dit type advertentie en een gaat verder met een nieuwe propositie


Bruut Amsterdam en Playground verzorgen millennialcampagne Duracel 19-08-2019 | 09:05:00
De uitingen omvatten onder andere een product-/moodfilm, een pre-rollversie van 20 seconden, een bumper ad van 6 seconden, een Instagram Story-ad en Digital Out Of Home. De campagne is door heel Nederland te zien


[Startups] Peak Capital opent inschrijving Fundathon 19-08-2019 | 08:01:07
Tijdens de Fundathon worden ondernemers geholpen door ervaren ondernemers om hun plan te verbeteren. De winnaar krijgt aan het eind van de dag een investering van 100.000 euro door Peak Capital via een founder friendly convertible note


Kia zet achtergrondverhaal Kia XCeed centraal in boek en video 19-08-2019 | 07:46:28
Kia onthult het achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle), waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film en een boek over het nieuwste lid van de Ceed-familie


Zalando breidt beauty-assortiment uit naar Nederland 16-08-2019 | 14:11:00
Zalando start vanaf 28 augustus 2019 in Nederland met een assortiment voor mode, verzorging en lifestyle. Daarmee is Nederland de negende Europese markt die Zalando met een beauty-assortiment betreedt



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -