Jaargang 2 | editie 8 | 20 mei 2019
 
Fitzroy komt met whitepaper Edibles - tasting the future of food and drinks

Sinds begin 2019 heeft Fitzroy een Cultural Insights-afdeling waarmee het de veranderingen in de markt in de gaten kan houden voor klanten. Met de komst van Pernille Kok-Jensen wil Fitzroy meer kennis uit de verschillende industrieen, doelgroepen en subculturen verzamelen.

De afgelopen tijd zijn onder andere de veranderingen binnen Online services, Health en Food & drinks in kaart gebracht. Voor deze laatste sector is er nu een wrap-up beschikbaar in de vorm van een pdf...

Lees Meer

 
Albert Heijn start podcast over wijn met Harold Hamersma en Esmee Langereis

In de podcast Wat schenken we vandaag, beantwoorden wijnschrijvers Harold Hamersma en Esmee Langereis (auteurs van De Grote Hamersma) allerlei wijnvragen. Zo moeten cosumenten snel de weg vinden in de supermarkt naar een wijn die bij ze passen.

In tien afleveringen van elk circa tien minuten geven Harold Hamersma en Esmee Langereis wijnadvies voor veelvoorkomende momenten. Wat schenk je bij een barbecue? Welke wijn koop je voor een feestje? Welke wijn is een ideaal cadeau? Ondertussen geven de wijnkenners tips en delen ze wijnweetjes...

Lees Meer

 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Louise Doorn over HelloMaas

Louise Maas is oprichter en CEO van de startup HelloMaas, dat staat voor Marketing as a Service. HelloMaas is een platform dat bedrijven in het snel veranderende marketinglandschap helpt een richting te kiezen.

Dat gebeurt via de inzet van teams on demand die worden samengesteld uit de aangesloten freelancers, specialisten op hun eigen vakgebied. Ze vertelt over de voordelen van het inzetten van een flexibele schil en de plannen voor het komende jaar...

Lees Meer

 

Trendship
 
 
[Vacatures] Abovo Media zoekt Account Director (new business)

Als fulltime Account Director ben jij verantwoordelijk voor het opbouwen van een nieuw klantenbestand. Je weet als allround sales professional hoe je potentiële klanten moet benaderen, klantrelaties moet opbouwen, onderhouden en overtuigen van jouw advies.

Je kent de mediawereld als geen ander en weet waar er kansen liggen om jouw omzet te vergroten...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Fitzroy sluit zich aan bij ICOM 11-12-2019 | 11:25:31
ICOM, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke reclamebureaus in het aanbieden van marketing communicatie, digitale media en aanverwante diensten heeft een nieuw lid aangekondigd: Fitzroy uit Amsterdam


Carlings en VIRTUE lanceren augmented reality t-shirt 09-12-2019 | 12:17:26
Wanneer The Last Statement T-shirt wordt gefotografeerd door een Instagramfilter en gedeeld wordt op social media, kunnen gebruikers via hun telefoon het t-shirt veranderen


Jumbo-Visma in zee met STOX Energy Socks 09-12-2019 | 10:02:11
De renner van wielerploeg Jumbo-Visma trekken vanaf 1 januari 2020 de sokken van STOX Energy Socks aan na een gereden wedstrijd. Deze compressiekous zou moeten helpen bij sneller herstel na de inspanning


[Commercial Review] Gijs van der Togt: humor bij Bol, kansen voor Samsung, perceptie bij Ace & tate 09-12-2019 | 08:03:15
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Gijs van der Togt bespreekt drie reclames die hem in positieve of negatieve zin opvielen


Overname RIDE door Boomerang 06-12-2019 | 13:02:00
De naam RIDE verdwijnt en een deel van de medewerkers verhuist naar het kantoor van Boomerang Agency. De overname past in de consolidatietrend die momenteel gaande is in de reclamebranche


DeMarketing100 2020: Andrea Huijssoon meest invloedrijke marketeer van Nederland 06-12-2019 | 11:04:00
DeMarketing100 2020 werd bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Olofs in Amsterdam


UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola 06-12-2019 | 10:17:49
Coca-Cola komt met een kerstcommercial met het thema Wat ons verbindt, maakt ons sterker. De Nederlandse campagne is een doorvertaling van de internationale campagne van Coca-Cola. UM is verantwoordelijk voor het mediaplan


Alfred International maakt kerstcommercial voor Jumbo 06-12-2019 | 09:55:01
Alfred International heeft de jaarlijkse kerstcommercial voor Jumbo gemaakt. In de spot van de supermarkt staat vader Bas, gespeeld door Frank Lammers, er dit jaar plotseling alleen voor


Makro kiest voor M2Media als mediapartner 06-12-2019 | 09:30:39
Makro laat M2Media, onderdeel Candid Group, voortaan de mediastrategie verzorgen


75B ontwerpt 2020-campagne IFFR 06-12-2019 | 08:59:57
Het campagneconcept is vertaald naar alle online en offline kanalen die IFFR gebruikt om het publiek te bereiken en het programma te communiceren. De outdoorcampagne begint eind 2019. De officiële posters van IFFR 2020 zijn online te bestellen via de IFFR-shop


Storyboard: influencermarketing zal in 2020 de pubertijd ontgroeien 06-12-2019 | 08:21:00
Influencermarketing is geen nieuw fenomeen. Sterker nog, de archieven gaan terug naar het jaar 1882: in dat jaar werd de populaire Britse actrice Lilly Langtry het gezicht Brown’s Iron Bitters


Julius Minnaar keert terug naar IPG Mediabrands 05-12-2019 | 11:55:08
IPG Mediabrands benoemt Julius Minnaar in de positie van CEO Benelux. Minnaar gaat de Benelux-organisatie door een uitdagende periode van groei en transformatie leiden en de activiteiten in de regio verder stimuleren


Mark van Dijk opvolger Julius Minnaar bij Dentsu Aegis 05-12-2019 | 11:00:00
Dentsu Aegis Network maakt bekend dat CEO Julius Minnaar heeft besloten te vertrekken. Mark van Dijk, momenteel CCO Dentsu Aegis Network Nederland, zal per 1 januari 2020 de functie van CEO gaan vervullen.


Energize komt met game voor T-Mobile 05-12-2019 | 10:21:50
Om bekendheid met de propositie van T-Mobile Thuis te vergroten, ontwikkelde Energize samen met Superhero Cheesecake een digitale game ervaring ontwikkeld. Hierin zijn elementen van een escape room verweven met verschillende kleine challenges


Andrea Huijssoon bovenaan in DeMarketing100 05-12-2019 | 09:25:19
MediaMeetings lanceert DeMarketing100: de ranglijst van de meest invloedrijke mensen in de marketing. Andrea Huijssoon voert deze eerste editie van deze lijst aan



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -