Jaargang 11 | editie 31 | 24 mei 2019
 
De Persgroep verandert naam in DPG Media

De Persgroep versterkte zich het afgelopen jaar door de volledige overname van Medialaan - moederbedrijf van diverse commerciële radio- en televisiezenders in België - en Independer - vergelijkingssite van financiële producten in Nederland.

Het mediaconcern zette daarmee een grote stap in de strategie om internationaal actief te zijn in nieuws, entertainment en online services. Om deze nieuwe koers te markeren wordt een nieuwe naam en identiteit...


Lees Meer

 
John Olivieira ad-interim bestuurder Publieke Omroep Amsterdam - AT5, SALTO, FunX, Concertzender
De Raad van Toezicht van de Publieke Omroep Amsterdam - AT5, SALTO, Concertzender en de Amsterdamse editie van FunX - heeft John Olivieira aangesteld als ad-interim bestuurder.

Olivieira neemt hierdoor automatisch zitting in de directie van AT5. Hij doet dat naast David Vink, die tevens verantwoordelijk is voor NH Media...

Lees Meer

 
[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content.

Dag René. Nog gefeliciteerd met je aanstelling. Hoe ben je bij Value Zipper terechtgekomen?

Dank! Enige tijd geleden kreeg ik van Patrick van Hooy via LinkedIn een bericht. Hij wilde graag met mij in gesprek...


Lees Meer

 
Media Rally | 28 juni 2019
Ruim een halfjaar na de eerste editie van de Media Rally organiseert Media Meetings de uitbundige tweede editie van de Media Rally zoals ie is bedoeld: bij de start van zon overgoten zomer!

Na de enorme hoeveelheid pret die we vorig jaar al hadden, vragen we ons wat dat dit jaar dan zal worden...

Lees Meer

 
[Column] Niels Bruinsma: Folder in de ban in Utrecht

Na Amsterdam doet ook Utrecht de folder in de ban. Vanaf 1 januari 2020 ontvangen de bewoners van Utrecht geen folders meer, tenzij ze een JA/JA-sticker hebben geplakt.

Na Amsterdam is Utrecht de tweede gemeente die deze maatregel invoert, althans dat is hoe de boodschap via de verschillende marketing- en mediaplatformen wordt verspreid. Welke gevolgen kan dit hebben voor de folder als mediumtype? Folders zijn een essentieel...


Lees Meer

 
Red Bee Media levert OTT diensten aan NLZiet

Red Bee Media heeft in Nederland een contract gesloten met NLZiet voor de levering van Managed OTT Services. Dit is het resultaat van een uitgevoerde proof-of-concept met live streams van de UEFA Champions League in het voorjaar van 2019.

De te leveren diensten bestaan uit transcoding, packaging en het leveren van high-quality streams van live kanalen en catch-up content op het platform van NLZiet. NLZiet is een maandelijkse abonnementsdienst die de content van 22...


Lees Meer

 
[Podcast] René Zeedijk over Radio 10, Radio Veronica, Google, Apple, Huawei, Roorda, de Europese verkiezingen, Albert Heijn en flexible pricing

René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

Deze keer bespreekt hij ontwikkelingen rondom radio, Google, Apple, Huawei, Roorda, de Europese verkiezingen, Albert Heijn en flexible pricing. Op de dag van de uitzending werden de nieuwste radiocijfers bekend. René Zeedijk: "Ik denk dat ze bij Talpa Network redelijk blij waren....


Lees Meer

 
SBS6 met nieuwe Talpa-spelshow Thank you for the Music

Op zaterdag 8 juni start SBS6 met een nieuwe muzikale spelshow met de titel Thank you for the music. In iedere aflevering nemen drie duo’s het tegen elkaar op, onder leiding van Kim-Lian van der Meij.

Elk duo bestaat uit een vaste teamcaptain Soundos El Ahmadi, Sanne Hans en Johnny de Mol alsmede een wekelijks wisselende BN’er. De duo’s spelen muziekspellen, van Pictionary met songtitels en hits verpakt in emoji’s...


Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: LinkedOut

Social media zijn er niet om te discussiëren over al dan niet belangrijke onderwerpen. Twitter, Facebook, ach als één opmerking bij iemand verkeerd valt, ben je zomaar een inwoner van Mongolië, een racist, een communist, een rechtse bal of een gestoorde.

Ik heb afgeleerd een zinnige bijdrage van andersdenkenden te verwachten. Maar LinkedIn is er voor de ‘professional’ dus ik dacht: daar ligt het peil van discussie hoger, met goed opgeleide, zindelijk denkende professionals...


Lees Meer

 
MediaTest biedt Stichting Steunouder gratis onderzoek aan

MediaTest biedt dit jaar Stichting Steunouder Nederland een kosteloos onderzoek aan met de vraag hoe zij het beste nieuwe vrijwilligers kunnen bereiken. Dit onderzoek wordt samen met consumentenpanel Opiniemeters uitgevoerd.

MediaTest roept jaarlijks haar verjaardag uit tot MediaTestDag. Deze dag staat in het teken van onderzoek, maar dan net even anders. In de afgelopen periode heeft iedereen met een brandende vraag, maar niet de...


Lees Meer

 
[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen

Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content.

Dag Thijs, je eerste kwartaal bij Yune zit erop. Waar heb je je mee beziggehouden in de afgelopen drie maanden?

Intern heb ik deze periode gebruikt om een goed inzicht te krijgen waar het bureau Yune staat, waar de kansen liggen en helder te formuleren hoe ik vanuit mijn achtergrond waarde kan toevoegen voor zowel Yune, haar medewerkers én de overkoepelende IPG Mediabrands-groep...


Lees Meer

 
 

Hans Kraay Jr. twee jaar langer bij FOX Sports

Talpa onderzoekt inkomsten- en uitgavepatroon van Nederlanders voor SBS6-programma

Fox, National Geographic en Disney Channel behouden KPN distributie


 

24Kitchen en JCDecaux introduceren spraakgestuurde abri

DPG Media versterkt datastrategie met beslissingssysteem SmartOcto

Red Bee Media levert OTT diensten aan NLZiet


 

The Searchers sluit output deal met FilmNation

Redkiwi breidt uit naar een vierkoppig MT

Sanders Media koopt vakbladen Meubel+ en Parketblad


 

GTST-acteurs Alkan Çöklü en Melissa Drost hoofdredacteuren GTST Magazine

[Luistercijfers MrtApr19] Radio 2 op eenzame hoogte, snel groeiend Radio 10 nu belangrijkste uitdager

Just4Kids lanceert onlinevideodienst voor kinderen


 

Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo blij over verbod radioreclame T-Mobile

DS3 Crossback: proefrit plannen kan vanaf nu met je stem dankzij Mediacom en Greenhouse

MediaMarkt introduceert MediaMarkt Zakelijk voor MKB


Trendship
 

[Vacatures] Abovo Media zoekt een Senior PHP-developer

[Vacatures] Abovo Media zoekt een Application Developer

[Vacatures] Abovo Media zoekt Account Director (new business)

 
 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een E-mailmarketeer

Met JUKE staan we in directe relatie met onze luisteraars. Het nieuwste digital-audio-platform maakt het mogelijk om overal radio te luisteren én on demand muziek te streamen. Maar dat niet alleen; JUKE heeft nog veel meer.

Wat dacht je bijvoorbeeld van de themastations en podcasts? Weet jij als geen ander hoe je op het juiste moment bij de juiste persoon het beste bericht laat zien? Dan zoeken we jou...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Brand Director
Binnen Talpa Network is volop ruimte voor creativiteit en ondernemende ideeën. Dat maakt Talpa Network dé plek om nu Brand Director te zijn.

Voor twee van de de radiomerken bij Talpa Network zijn we opzoek naar een Brand Director. Iemand die de populariteit van Sky Radio & Radio Veronica vergroot en van luisteraars actieve, digitale gebruikers maakt...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt Accountmanager Brand Partnerships
Talpa Network bestaat uit de onderdelen TV (SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio(538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (Social1nfluencers), Digital (KIJK, JUKE en VoetbalTV) en de E-commerce divisie (VakantieVeilingen, Actievandedag en Ticketscout). Deze onderdelen worden ondersteund door Creative en Technology en aangeboden door Media Solutions.

Op dit moment zoeken wij ter versterking van Media Solutions een Accountmanager Brand Partnerships om het team te versterken...

Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -