Jaargang 2 | editie 9 | 23 mei 2019
 
[Podcast] René Zeedijk over Radio 10, Radio Veronica, Google, Apple, Huawei, Roorda, de Europese verkiezingen, Albert Heijn en flexible pricing
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

Op de dag van de uitzending werden de nieuwste radiocijfers bekend. René Zeedijk: "Ik denk dat ze bij Talpa Network redelijk blij waren. Radio 10 kan van ons een dik compliment krijgen: wat gaat het daar goed. Een marktaandeel van 10,4 procent. Voor mensen die er wat minder inzitten: dat is dus een heel groot marktaandeel, goed voor de nummer 3 positie...

Lees Meer

 
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo blij over verbod radioreclame T-Mobile

Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo zijn blij met een uitspraak van de voorzieningenrechter die twee vergelijkende radioreclames van T-Mobile heeft verboden. VodafoneZiggo spande in kort geding een rechtszaak aan tegen haar concurrent om de algehele reclamecampagne te stoppen.

De rechter verbood daarop twee radiocommercials omdat er geen disclaimer werd getoond over de inflatiecorrectie. In de reclamecampagnes van T-Mobile werd gesuggereerd dat het bedrijf via de zogeheten Beterstapjeoverweken dat T-Mobile geen prijsverhogingen doorvoert...

Lees Meer

 
DS3 Crossback: proefrit plannen kan vanaf nu met je stem dankzij Mediacom en Greenhouse

Een proefrit kan vanaf nu met je stem worden gepland. DS Automobiles Nederland heeft de wereldprimeur bij de DS 3 Crossback: als eerste automotive partij maakt dit model het mogelijk om met je stem een proefrit te plannen via de Google Assistant.

Daarmee wordt het plannen van een profrit versimpelt door slim gebruik te maken van de nieuwste voice technologie de Google Transaction API. Deze is gerealiseerd in samenwerking met Greenhouse Conversational en MediaCom...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Talpa Network zoekt Brand Director
Binnen Talpa Network is volop ruimte voor creativiteit en ondernemende ideeën. Dat maakt Talpa Network dé plek om nu Brand Director te zijn.

Voor twee van de de radiomerken bij Talpa Network zijn we opzoek naar een Brand Director. Iemand die de populariteit van Sky Radio & Radio Veronica vergroot en van luisteraars actieve, digitale gebruikers maakt...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Forum] Verbod op reclame met genderstereotypering. Goed idee? 21-08-2019 | 21:00:00
In het Verenigd Koninkrijk zijn voor het eerst reclames verboden op grond van nieuwe regels over genderstereotypering. Het gaat om een reclame voor de elektrische Volkswagen eGolf en een reclame voor een nieuwe smeerkaas van Philadelphia


FBTO kiest voor contentmarketing met The Post 21-08-2019 | 20:19:17
Verzekeringsmaatschappij FBTO werkt sinds zomer 2019 samen met contentmarketingbureau The Post voor de strategie en de productie van de content, die volledig gericht is op de zogeheten doeners


Spryker en e-Spirit bundelen krachten 21-08-2019 | 13:21:11
E-Spirit, leverancier van FirstSpirit Digital Experience Platform (DXP), is een strategische samenwerking aangegaan met e-commerceleverancier Spryker. De partijen gaan samen optrekken in salestrajecten en beide platformen verder integreren


Miele kiest Blauw Gras als socialmediapartner 21-08-2019 | 11:28:00
Blauw Gras is na een pilotfase gekozen als socialmediapartner voor Miele. De komende tijd wordt een nieuwe contentstrategie uitgerold, met social brand story, identity en creative formats


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Dit is echt héél erg 21-08-2019 | 10:31:44
Deze reclame verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol


Agathe Wiedemair is nieuwe Head of Account Services VIRTUE 21-08-2019 | 10:21:00
Agathe Wiedemair, voorheen Client Services Director bij Amsterdam Worldwide, is benoemd tot Head Of Account services in het Amsterdamse kantoor van VIRTUE het creatieve bureau van VICE


HEMA lanceert eigen AI-filter op Instagram 21-08-2019 | 09:41:00
HEMA introduceert in samenwerking met social agency GoSpooky het B.A.E. Instagramfilter. Met het branded make-up-filter kunnen Instagramgebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality


SPAR krijgt nieuwe directiestructuur 21-08-2019 | 09:23:00
De directiestructuur van SPAR zal met ingang van 1 oktober 2019 worden aangepast. In de nieuwe structuur is er sprake van een CEO-bestuursmodel waarbij algemeen directeur John van der Ent eindverantwoordelijk is als voorzitter van het directieteam


[Interview] Luciano Jardim: Koppigheid is mijn superkracht 20-08-2019 | 08:57:00
Luciano Jardim is Design Lead bij SuperHeroes. Na jarenlang als freelancer te hebben gewerkt voor toonaangevende agencies, stapte hij onlangs over naar het Amsterdamse bureau. We spreken hem over deze verandering en zijn visie op design


CFO-COO Edith Appels weg bij SPAR 20-08-2019 | 07:11:51
Edith Appels stopt als CFO-COO van SPAR. Zij vertrekt met de invoering van een nieuwe directiestructuur voor SPAR Nederland per 1 oktober 2019. Wat ze daarna gaat doen, is niet bekendgemaakt


Flitsmeister stopt met adverteren tijdens het rijden 19-08-2019 | 10:21:39
Uit feedback van gebruikers blijkt dat de advertenties als afleiding, onprettig en onveilig worden ervaren. Flitsmeister heeft daarom besloten om te stoppen met dit type advertentie en een gaat verder met een nieuwe propositie


Bruut Amsterdam en Playground verzorgen millennialcampagne Duracel 19-08-2019 | 09:05:00
De uitingen omvatten onder andere een product-/moodfilm, een pre-rollversie van 20 seconden, een bumper ad van 6 seconden, een Instagram Story-ad en Digital Out Of Home. De campagne is door heel Nederland te zien


[Startups] Peak Capital opent inschrijving Fundathon 19-08-2019 | 08:01:07
Tijdens de Fundathon worden ondernemers geholpen door ervaren ondernemers om hun plan te verbeteren. De winnaar krijgt aan het eind van de dag een investering van 100.000 euro door Peak Capital via een founder friendly convertible note


Kia zet achtergrondverhaal Kia XCeed centraal in boek en video 19-08-2019 | 07:46:28
Kia onthult het achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle), waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film en een boek over het nieuwste lid van de Ceed-familie


Zalando breidt beauty-assortiment uit naar Nederland 16-08-2019 | 14:11:00
Zalando start vanaf 28 augustus 2019 in Nederland met een assortiment voor mode, verzorging en lifestyle. Daarmee is Nederland de negende Europese markt die Zalando met een beauty-assortiment betreedt



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -