Jaargang 2 | editie 10 | 29 mei 2019
 
[Podcast] Helen Zuurmond en Bas Karsemeijer over HEMA

In 2017 lanceerde HEMA de klantenpas Meer HEMA. Binnen drie weken tijd had de pas een miljoen gebruikers – nu zijn dat er 4,3 miljoen. Daarmee behoort het loyaliteitsprogramma van HEMA tot de meest succesvolle in Nederland.

Wij spreken over de ontwikkeling van marketing, loyalty en gebruik van data bij HEMA met Head of CRM & Customer Service Helen Zuurmond en Head of Data Bas Karsemeijer....

Lees Meer

 
Durex en VICE+ ontwikkelen condoomcampagne Cum Prepared

Durex en VICE+ lanceren de digitale campagne Cum Prepared in Nederland en België om awareness te creëren onder jonge mensen voor condoomgebruik. De mediacampagne bestaat uit een online stop-motionserie en vijf artikelen waarin condoomgerelateerde vragen beantwoord worden.

In de videoserie worden groente en fruit op een suggestieve manier ingezet om bestaande taboes te doorbreken en te laten zien dat condooms ook leuk en sexy kunnen zijn...

Lees Meer

 
Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-campagne van start

Als kick-off van de nieuwe Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-campagne ging het merk twee weken lang op zoek naar de vuilste personenauto van Nederland.

Vorige week kwamen de tien meest vervuilende auto’s bij elkaar om uitgebreid getest te worden. De allervieste werd direct gesloopt en de eigenaar ervan ontving een nieuwe Toyota Corolla Hybrid...

Lees Meer

 

 
 
RONIN Amsterdam en Patta vechten tegen sneakerbots

Onlangs lanceerde het streetwear- en sneakerlabel Patta een nieuwe webshop. RONIN Amsterdam tekende voor het design en bracht een e-commerce-oplossing in stelling waarmee de strijd wordt aangegaan met sneakerbots (geautomatiseerde bestelscripts om special-editionschoenen te scoren).

Sneakerliefhebbers kijken er vaak reikhalzend naar uit: de drop van een nieuw, limited-editionmodel om aan hun collectie toe te voegen. Met hun vinger of cursor zweven ze boven de bestelknop tot ze toe kunnen slaan, maar daarbij worden ze steeds vaker afgetroefd door sneakerbots, scripts die automatisch in 0,2 seconden een bestelling plaatsen en betalen...

Lees Meer

 

Trendship
 
Overig nieuws

[Forum] Verbod op reclame met genderstereotypering. Goed idee? 21-08-2019 | 21:00:00
In het Verenigd Koninkrijk zijn voor het eerst reclames verboden op grond van nieuwe regels over genderstereotypering. Het gaat om een reclame voor de elektrische Volkswagen eGolf en een reclame voor een nieuwe smeerkaas van Philadelphia


FBTO kiest voor contentmarketing met The Post 21-08-2019 | 20:19:17
Verzekeringsmaatschappij FBTO werkt sinds zomer 2019 samen met contentmarketingbureau The Post voor de strategie en de productie van de content, die volledig gericht is op de zogeheten doeners


Spryker en e-Spirit bundelen krachten 21-08-2019 | 13:21:11
E-Spirit, leverancier van FirstSpirit Digital Experience Platform (DXP), is een strategische samenwerking aangegaan met e-commerceleverancier Spryker. De partijen gaan samen optrekken in salestrajecten en beide platformen verder integreren


Miele kiest Blauw Gras als socialmediapartner 21-08-2019 | 11:28:00
Blauw Gras is na een pilotfase gekozen als socialmediapartner voor Miele. De komende tijd wordt een nieuwe contentstrategie uitgerold, met social brand story, identity en creative formats


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Dit is echt héél erg 21-08-2019 | 10:31:44
Deze reclame verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol


Agathe Wiedemair is nieuwe Head of Account Services VIRTUE 21-08-2019 | 10:21:00
Agathe Wiedemair, voorheen Client Services Director bij Amsterdam Worldwide, is benoemd tot Head Of Account services in het Amsterdamse kantoor van VIRTUE het creatieve bureau van VICE


HEMA lanceert eigen AI-filter op Instagram 21-08-2019 | 09:41:00
HEMA introduceert in samenwerking met social agency GoSpooky het B.A.E. Instagramfilter. Met het branded make-up-filter kunnen Instagramgebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality


SPAR krijgt nieuwe directiestructuur 21-08-2019 | 09:23:00
De directiestructuur van SPAR zal met ingang van 1 oktober 2019 worden aangepast. In de nieuwe structuur is er sprake van een CEO-bestuursmodel waarbij algemeen directeur John van der Ent eindverantwoordelijk is als voorzitter van het directieteam


[Interview] Luciano Jardim: Koppigheid is mijn superkracht 20-08-2019 | 08:57:00
Luciano Jardim is Design Lead bij SuperHeroes. Na jarenlang als freelancer te hebben gewerkt voor toonaangevende agencies, stapte hij onlangs over naar het Amsterdamse bureau. We spreken hem over deze verandering en zijn visie op design


CFO-COO Edith Appels weg bij SPAR 20-08-2019 | 07:11:51
Edith Appels stopt als CFO-COO van SPAR. Zij vertrekt met de invoering van een nieuwe directiestructuur voor SPAR Nederland per 1 oktober 2019. Wat ze daarna gaat doen, is niet bekendgemaakt


Flitsmeister stopt met adverteren tijdens het rijden 19-08-2019 | 10:21:39
Uit feedback van gebruikers blijkt dat de advertenties als afleiding, onprettig en onveilig worden ervaren. Flitsmeister heeft daarom besloten om te stoppen met dit type advertentie en een gaat verder met een nieuwe propositie


Bruut Amsterdam en Playground verzorgen millennialcampagne Duracel 19-08-2019 | 09:05:00
De uitingen omvatten onder andere een product-/moodfilm, een pre-rollversie van 20 seconden, een bumper ad van 6 seconden, een Instagram Story-ad en Digital Out Of Home. De campagne is door heel Nederland te zien


[Startups] Peak Capital opent inschrijving Fundathon 19-08-2019 | 08:01:07
Tijdens de Fundathon worden ondernemers geholpen door ervaren ondernemers om hun plan te verbeteren. De winnaar krijgt aan het eind van de dag een investering van 100.000 euro door Peak Capital via een founder friendly convertible note


Kia zet achtergrondverhaal Kia XCeed centraal in boek en video 19-08-2019 | 07:46:28
Kia onthult het achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle), waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film en een boek over het nieuwste lid van de Ceed-familie


Zalando breidt beauty-assortiment uit naar Nederland 16-08-2019 | 14:11:00
Zalando start vanaf 28 augustus 2019 in Nederland met een assortiment voor mode, verzorging en lifestyle. Daarmee is Nederland de negende Europese markt die Zalando met een beauty-assortiment betreedt



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -