Jaargang 2 | editie 10 | 29 mei 2019
 
[Podcast] Helen Zuurmond en Bas Karsemeijer over HEMA

In 2017 lanceerde HEMA de klantenpas Meer HEMA. Binnen drie weken tijd had de pas een miljoen gebruikers – nu zijn dat er 4,3 miljoen. Daarmee behoort het loyaliteitsprogramma van HEMA tot de meest succesvolle in Nederland.

Wij spreken over de ontwikkeling van marketing, loyalty en gebruik van data bij HEMA met Head of CRM & Customer Service Helen Zuurmond en Head of Data Bas Karsemeijer....

Lees Meer

 
Durex en VICE+ ontwikkelen condoomcampagne Cum Prepared

Durex en VICE+ lanceren de digitale campagne Cum Prepared in Nederland en België om awareness te creëren onder jonge mensen voor condoomgebruik. De mediacampagne bestaat uit een online stop-motionserie en vijf artikelen waarin condoomgerelateerde vragen beantwoord worden.

In de videoserie worden groente en fruit op een suggestieve manier ingezet om bestaande taboes te doorbreken en te laten zien dat condooms ook leuk en sexy kunnen zijn...

Lees Meer

 
Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-campagne van start

Als kick-off van de nieuwe Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-campagne ging het merk twee weken lang op zoek naar de vuilste personenauto van Nederland.

Vorige week kwamen de tien meest vervuilende auto’s bij elkaar om uitgebreid getest te worden. De allervieste werd direct gesloopt en de eigenaar ervan ontving een nieuwe Toyota Corolla Hybrid...

Lees Meer

 

 
 
RONIN Amsterdam en Patta vechten tegen sneakerbots

Onlangs lanceerde het streetwear- en sneakerlabel Patta een nieuwe webshop. RONIN Amsterdam tekende voor het design en bracht een e-commerce-oplossing in stelling waarmee de strijd wordt aangegaan met sneakerbots (geautomatiseerde bestelscripts om special-editionschoenen te scoren).

Sneakerliefhebbers kijken er vaak reikhalzend naar uit: de drop van een nieuw, limited-editionmodel om aan hun collectie toe te voegen. Met hun vinger of cursor zweven ze boven de bestelknop tot ze toe kunnen slaan, maar daarbij worden ze steeds vaker afgetroefd door sneakerbots, scripts die automatisch in 0,2 seconden een bestelling plaatsen en betalen...

Lees Meer

 

Trendship
 
Overig nieuws

Fitzroy sluit zich aan bij ICOM 11-12-2019 | 11:25:31
ICOM, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke reclamebureaus in het aanbieden van marketing communicatie, digitale media en aanverwante diensten heeft een nieuw lid aangekondigd: Fitzroy uit Amsterdam


Carlings en VIRTUE lanceren augmented reality t-shirt 09-12-2019 | 12:17:26
Wanneer The Last Statement T-shirt wordt gefotografeerd door een Instagramfilter en gedeeld wordt op social media, kunnen gebruikers via hun telefoon het t-shirt veranderen


Jumbo-Visma in zee met STOX Energy Socks 09-12-2019 | 10:02:11
De renner van wielerploeg Jumbo-Visma trekken vanaf 1 januari 2020 de sokken van STOX Energy Socks aan na een gereden wedstrijd. Deze compressiekous zou moeten helpen bij sneller herstel na de inspanning


[Commercial Review] Gijs van der Togt: humor bij Bol, kansen voor Samsung, perceptie bij Ace & tate 09-12-2019 | 08:03:15
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Gijs van der Togt bespreekt drie reclames die hem in positieve of negatieve zin opvielen


Overname RIDE door Boomerang 06-12-2019 | 13:02:00
De naam RIDE verdwijnt en een deel van de medewerkers verhuist naar het kantoor van Boomerang Agency. De overname past in de consolidatietrend die momenteel gaande is in de reclamebranche


DeMarketing100 2020: Andrea Huijssoon meest invloedrijke marketeer van Nederland 06-12-2019 | 11:04:00
DeMarketing100 2020 werd bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Olofs in Amsterdam


UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola 06-12-2019 | 10:17:49
Coca-Cola komt met een kerstcommercial met het thema Wat ons verbindt, maakt ons sterker. De Nederlandse campagne is een doorvertaling van de internationale campagne van Coca-Cola. UM is verantwoordelijk voor het mediaplan


Alfred International maakt kerstcommercial voor Jumbo 06-12-2019 | 09:55:01
Alfred International heeft de jaarlijkse kerstcommercial voor Jumbo gemaakt. In de spot van de supermarkt staat vader Bas, gespeeld door Frank Lammers, er dit jaar plotseling alleen voor


Makro kiest voor M2Media als mediapartner 06-12-2019 | 09:30:39
Makro laat M2Media, onderdeel Candid Group, voortaan de mediastrategie verzorgen


75B ontwerpt 2020-campagne IFFR 06-12-2019 | 08:59:57
Het campagneconcept is vertaald naar alle online en offline kanalen die IFFR gebruikt om het publiek te bereiken en het programma te communiceren. De outdoorcampagne begint eind 2019. De officiële posters van IFFR 2020 zijn online te bestellen via de IFFR-shop


Storyboard: influencermarketing zal in 2020 de pubertijd ontgroeien 06-12-2019 | 08:21:00
Influencermarketing is geen nieuw fenomeen. Sterker nog, de archieven gaan terug naar het jaar 1882: in dat jaar werd de populaire Britse actrice Lilly Langtry het gezicht Brown’s Iron Bitters


Julius Minnaar keert terug naar IPG Mediabrands 05-12-2019 | 11:55:08
IPG Mediabrands benoemt Julius Minnaar in de positie van CEO Benelux. Minnaar gaat de Benelux-organisatie door een uitdagende periode van groei en transformatie leiden en de activiteiten in de regio verder stimuleren


Mark van Dijk opvolger Julius Minnaar bij Dentsu Aegis 05-12-2019 | 11:00:00
Dentsu Aegis Network maakt bekend dat CEO Julius Minnaar heeft besloten te vertrekken. Mark van Dijk, momenteel CCO Dentsu Aegis Network Nederland, zal per 1 januari 2020 de functie van CEO gaan vervullen.


Energize komt met game voor T-Mobile 05-12-2019 | 10:21:50
Om bekendheid met de propositie van T-Mobile Thuis te vergroten, ontwikkelde Energize samen met Superhero Cheesecake een digitale game ervaring ontwikkeld. Hierin zijn elementen van een escape room verweven met verschillende kleine challenges


Andrea Huijssoon bovenaan in DeMarketing100 05-12-2019 | 09:25:19
MediaMeetings lanceert DeMarketing100: de ranglijst van de meest invloedrijke mensen in de marketing. Andrea Huijssoon voert deze eerste editie van deze lijst aan



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -