Jaargang 2 | editie 10 | 29 mei 2019
 
[Podcast] Helen Zuurmond en Bas Karsemeijer over HEMA

In 2017 lanceerde HEMA de klantenpas Meer HEMA. Binnen drie weken tijd had de pas een miljoen gebruikers – nu zijn dat er 4,3 miljoen. Daarmee behoort het loyaliteitsprogramma van HEMA tot de meest succesvolle in Nederland.

Wij spreken over de ontwikkeling van marketing, loyalty en gebruik van data bij HEMA met Head of CRM & Customer Service Helen Zuurmond en Head of Data Bas Karsemeijer....

Lees Meer

 
Durex en VICE+ ontwikkelen condoomcampagne Cum Prepared

Durex en VICE+ lanceren de digitale campagne Cum Prepared in Nederland en België om awareness te creëren onder jonge mensen voor condoomgebruik. De mediacampagne bestaat uit een online stop-motionserie en vijf artikelen waarin condoomgerelateerde vragen beantwoord worden.

In de videoserie worden groente en fruit op een suggestieve manier ingezet om bestaande taboes te doorbreken en te laten zien dat condooms ook leuk en sexy kunnen zijn...

Lees Meer

 
Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-campagne van start

Als kick-off van de nieuwe Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-campagne ging het merk twee weken lang op zoek naar de vuilste personenauto van Nederland.

Vorige week kwamen de tien meest vervuilende auto’s bij elkaar om uitgebreid getest te worden. De allervieste werd direct gesloopt en de eigenaar ervan ontving een nieuwe Toyota Corolla Hybrid...

Lees Meer

 

 
 
RONIN Amsterdam en Patta vechten tegen sneakerbots

Onlangs lanceerde het streetwear- en sneakerlabel Patta een nieuwe webshop. RONIN Amsterdam tekende voor het design en bracht een e-commerce-oplossing in stelling waarmee de strijd wordt aangegaan met sneakerbots (geautomatiseerde bestelscripts om special-editionschoenen te scoren).

Sneakerliefhebbers kijken er vaak reikhalzend naar uit: de drop van een nieuw, limited-editionmodel om aan hun collectie toe te voegen. Met hun vinger of cursor zweven ze boven de bestelknop tot ze toe kunnen slaan, maar daarbij worden ze steeds vaker afgetroefd door sneakerbots, scripts die automatisch in 0,2 seconden een bestelling plaatsen en betalen...

Lees Meer

 

Trendship
 
Overig nieuws

Campagne voor WeMakeThe.City: creactivisme 20-06-2019 | 09:04:10
Tot en met zondag 23 juni 2019 vindt in de metropoolregio Amsterdam de tweede editie plaats van hetstedelijk innovatiefestival WeMakeThe.City. Creative Director Marcel Kampman noemt de campagne een creatieve manifestatie van de intenties van het festival


[Podcast] René Zeedijk over video-on-demand vs lineaire televisie, Arie Slob vs Frank Volmer, voice, Google & podcast 19-06-2019 | 20:09:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


T-Mobile daagt KPN voor de rechter vanwege slogan Beter netwerk 19-06-2019 | 13:44:00
KPN is door T-Mobile door KPN voor de rechter gedaagd voor het gebruik van de slogan Beter Netwerk. KPN gebruikt deze in reclamecampagnes de aanduiding Beter netwerk met ondertitels als Beter Oranje kijken, Beter netwerk, Betere Deal


Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit 19-06-2019 | 11:28:48
Nederlanders eten nog steeds te weinig groenten en fruit. Om de consumptie te verhogen startte campagnebureau Food Cabinet in opdracht van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) eind 2018 een uniek experiment naar de potentie van nudges in de supermarkt


M2Media aan de slag voor Duvel 19-06-2019 | 09:10:00
Mediabureau M2Media (onderdeel Candid Group) gaat voor biermerk Duvel de mediastrategie, -inkoop en -planning van traditionele en digitale media in Nederland verzorgen


Samenwerking tussen KPN en Notificare 18-06-2019 | 09:41:07
Door de samenwerking kunnen KPN-klanten profiteren van de meest relevante contextuele berichten die Notificare biedt. Integratie met het Notificare-platform zorgt ervoor dat zowel mobiele app-data als websitegegevens inzichtelijk en bruikbaar worden


Jeroen Cremer, Frank Haveman en Richard Otto schrijven Merkdisruptie 18-06-2019 | 09:11:00
In het boek Merkdisruptie worden de belangrijkste oorzaken van het verdwijnen van merken en vijftien megatrends beschreven. Aan de hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet


[Startups] HelloMaaS ontvangt investering van 400.000 euro 18-06-2019 | 08:12:00
HelloMaaS ontvangt een investering van 400.000 euro van de Amsterdamse venture capitalist Tablomonto Ventures. Louise Doorn, oprichter en CEO van HelloMaaS, gebruikt de investering om haar team te versterken, sneller nieuwe features te lanceren en de zichtbaarheid van HelloMaaS te vergroten


De Media Balie brengt backoffice onder bij Abovo Media, Tom Daemen inkoop directeur 17-06-2019 | 15:17:00
De Media Balie en Abovo Media blijven zelfstandige bedrijven


VICE lanceert kledinglijn in samenwerking met FRESHCOTTON 17-06-2019 | 10:59:00
In samenwerking met FRESHCOTTON lanceert VICE Benelux een eigen unisex kledinglijn. De Festival Capsule Collectie is de allereerste limited edition drop van de kledinglijn en bestaat uit items voor een festivalbezoek


[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights 17-06-2019 | 10:40:00
Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf


Peter de Harder maakt speelfilm over influcencermarketing 17-06-2019 | 08:20:00
Youtuber, filmer en influencer Peter de Harder heeft zijn eigen filmproductiebedrijf gelanceerd: Third Universe. Hij werkt aan zijn eerste speelfilm, die Influencer gaat heten. Deze komt in 2020 uit


Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data! 17-06-2019 | 08:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch


[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen 14-06-2019 | 12:37:00
Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan


Roorda Reclamebureau maakt van werkende jongeren MoneyMakers 14-06-2019 | 10:10:00
Jongeren tussen de 13 en 17 jaar vinden werken stoer en geld verdienen belangrijk. Desondanks weten veel van deze jongeren niet welke regels er gelden omtrent loon, leeftijd et cetera. Roorda ontwikkelde daarom in opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de campagne MoneyMakers.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -