Jaargang 11 | editie 33 | 4 juni 2019
 
René Moerland hoofdredacteur NRC Media

René Moerland wordt hoofdredacteur en statutair directeur van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl. Moerland is op dit moment correspondent Europese Unie in Brussel voor NRC.

De redactie van NRC heeft René Moerland (49) dinsdag 4 juni voorgedragen bij de directie van NRC Media, die de hoofdredacteur formeel benoemt...


Lees Meer

 
De Persgroep/DPG Media en TMG brengen autosites onder in nieuwe BV

De Persgroep/DPG Media en Telegraaf Media Groep (TMG) willen een joint venture sluiten om samen autosites te exploiteren. Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl (de Persgroep/DPG Media) gaan verder in Automotive Mediaventions BV.

De Persgroep/DPG Media krijgt 51 procent van de aandelen en TMG 49 procent. Het bedrijf wordt geleid door Sander van den Hout, met twintig jaar ervaring in online automotive industrie. De sites bedienen volgens de twee...


Lees Meer

 
Sanoma introduceert online video met outstreamproposities

Sanoma zet stevig in op outstream-videoproposities. Dat zijn video’s binnen een redactionele context die kunnen worden getarget op bepaalde segmenten.

Anniek Swillens, Head of Digital Services: “We merken dat klanten steeds meer behoefte hebben aan controle van de context waarin video’s worden getoond, iets waarop bij instreamvideo vaak lastiger te sturen is. We zien uit campagneresultaten en onderzoek dat context van groot...


Lees Meer

 
[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content

Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen."

Je hebt sinds begin 2019 een nieuwe, internationale rol bij VIRTUE. Wat houdt dat in? 

De eerste vijf jaar dat ik bij VICE zat, heb ik me puur op het creatieve gedeelte toegelegd. Ik was als Head of Content verantwoordelijk voor de groei van onze redactionele kanalen en als Executive Creative Director voor de...


Lees Meer

 
STER: fors lagere opbrengst in 2018

STER heeft in 2018 met een omzet van 178,97 miljoen euro een fors lagere opbrengst uit reclames bij de NPO binnengehaald dan het jaar daarvoor en dan het zelf had begroot.

Dit blijkt uit een concept-jaarrekening die het bedrijf naar buiten heeft gebracht. Ten opzichte van 2017 was de omzet 6,6 procent lager en ten opzichte van hetgeen begrootte 9,6 procent. De algehele televisiereclamemarkt steeg in 2018 met 3 procent...


Lees Meer

 
Kwalificatiewedstrijden Europa League en Champions League bij Veronica

De Europese kwalificatiewedstrijden voor de Champions League en Europa League van vier Nederlandse clubs zijn komende zomer te zien bij Veronica. Het gaat om PSV, Feyenoord, AZ en FC Utrecht.

Mocht Ajax erin slagen zich te plaatsen voor de play-offs van de Champions League, dan zijn ook deze wedstrijden te zien op de zender...


Lees Meer

 
[Column] Boudewijn van Ewijk: De stille evolutie van programmatic

Het is geen geheim dat steeds meer adverteerders hun grip op programmatic-media-inkoop willen verstevigen. Een trend die een aantal jaar geleden na de publicatie van de ANA-paper is aangejaagd vanuit de perceptie dat het programmaticlandschap niet transparant was.

De traditionele planning- en sellingrol van uitgevers veranderde door het nieuwe, complexe landschap dat vervolgens ontstond. Nieuwe businessmodellen werden...


Lees Meer

 
Vue Movie Pass voortaan digitaal

Bioscoopketen Vue stapt over van de fysieke Vue Movie Pass naar een digitale versie. Door deze overstap worden er door Vue geen nieuwe plastic passen meer verstrekt.

Om te zorgen dat de huidige passen niet in het reguliere vuilnis komen, heeft Vue een actie bedacht. De bezoeker kan de fysieke pas inleveren en ontvangt hiervoor een gratis kleine popcorn en spaart mee voor een donatie voor een goed doel: The Ocean Cleanup. Hoe meer passen er...


Lees Meer

 
Abovo Media ondersteunt radiocampagne Beko

sogem Nederland, de exclusieve distributeur van Beko-witgoed in Nederland, heeft een radiocampagne afgetrapt voor haar Beko AutoDose-wasmachines. Hiermee wil Asogem de naamsbekendheid van Beko in Nederland verder uitbouwen. Abovo is als mediapartner gevraagd om hierin te ondersteunen. 

Beko is één van de snelst groeiende witgoedmerken ter wereld. Asogem wil deze groei ook in Nederland versterken. Daarom zijn zij gestart met een mediacampagne...


Lees Meer

 
[Interview] Marjolijn Hoffmans over de jarige Donald Duck

Donald Duck is jarig, de eend wordt maar liefst 85. Een mooie gelegenheid om een feestje te vieren en dat doet hij samen met het Rijksmuseum. Samen brengen ze de Duckwacht merchandise-collectie op de markt. Wij spreken met Marjolijn Hoffmans, marketingmanager van Donald Duck.

Dag Marjolijn. Gefeliciteerd met Donald Duck! Kun je meer vertellen over de collectie?

Dankje! Bijna is het zover, Donald mag inmiddels na heel wat vallen en opstaan op 9 juni 2019 85 kaarsjes uitblazen. De collectie is de allereerste Donald Duck Kunstcollectie... 


Lees Meer

 
John de Mol naar rechter om Facebook te laten stoppen met misleidende advertenties

John de Mol eist op 5 juni 2019 in een kort geding bij de rechtbank in Amsterdam dat Facebook per direct de benodigde maatregelen neemt om het misleiden van consumenten met nepbitcoinadvertenties met zijn naam en beeltenis te stoppen.

Tevens eist hij afgifte van de gegevens van de afzender van de advertenties. Hij kiest voor de gang naar de rechter omdat Facebook de verlangde maatregelen ondanks herhaalde verzoeken niet vrijwillig neemt...


Lees Meer

 
ELLE Eten met snackbar op Bacchus Wijnfestival
ELLE Eten zal tijdens het jaarlijkse Bacchus Wijnfestival een ELLE Eten X Bacchus Snackbar presenteren. Een chef zal elke dag de leiding nemen om haute friture te presenteren en er staat een creatieve versie van zijn favoriete midnight snack op het menu.  

Snacks van Jos Timmer van De Kas, sterren-chef Pascal Jalhay en Michael Wolf van Wolf Atelier zullen bij de ELLE Eten Snackbar worden geserveerd...   

Lees Meer

 
Nathan Vos CCO New Skool Media, Alida Dijk hoofdredacteur Zin

Nathan Vos verlaat per 1 juni 2019 het tijdschrift Zin, waar hij ruim zeven jaar hoofdredacteur was, om zich aan een nieuwe rol binnen New Skool Media (NSM) te wijden. Naast de post in- en externe communicatie, krijgt Nathan Vos er nu de creatieve rol bij.

Hij zal daarin het saleshuis New Skool Studio, het management en de uitgevers ondersteunen in het creëren van nieuwe concepten voor klanten en voor NSM zelf...


Lees Meer

 
 


 

Sony brengt evolutie woonkamer in beel

Rembo & Rembo op NPO Start

Viveport ondersteunt Windows Mixed Reality-headsets


 

Samenwerkingsverband voor verkiezing Club van het Jaar

Hillenaar Outdoor breidt uit met reclamemast bij Echt

NL-Alert ook op digitale schermen JCDecaux


Trendship
 
Marco van Basten analist bij FOX Sports
Onderzoek UvA: Geen indicatie voor bestaan filterbubbels in Nederland
Adfactor en Dag & Nacht starten samenwerking voor podcasts

 
Interbest acquires Beyond Outdoor
Bicycling lanceert Tour de France Special
Talpa Social richt lifestyleplatform op met Lil Kleine


 
 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Online Marketeer

Data-driven? We horen je denken: "Wat denk je zelf!" Funnel? Die richt je in met je ogen dicht, inclusief die perfecte analyse!

Positionering? Het digitale muziek landschap heeft volgens jou geen grenzen! Je snapt het al, we zoeken jou, een briljante digitale marketeer die onze digitale muziek diensten de toekomst in growth hacked...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Brand Director
Binnen Talpa Network is volop ruimte voor creativiteit en ondernemende ideeën. Dat maakt Talpa Network dé plek om nu Brand Director te zijn. 

Voor twee van de de radiomerken bij Talpa Network zijn we opzoek naar een Brand Director. Iemand die de populariteit van Sky Radio & Radio Veronica vergroot en van luisteraars actieve, digitale gebruikers maakt...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Manager Data

Een van de belangrijkste onderdelen van de Talpa Network strategie is het transformeren van de GRP gedreven lineaire media business naar een data gedreven business waarin Talpa Network op schaal consumentenprofielen aggregeert en commercialiseert ten einde onze adverteerders geïntegreerde, full funnel marketing oplossingen te bieden op basis van data.

Daarnaast bieden wij consumenten meer gemak, meer service en meer fun via de Talpa Meer... propositie, de Single Sign On waarmee een consument alle voor hem relevante Talpa Network merken en platformen kan beheren...


Lees Meer

 
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Media Executive (starter)

Als Media Executive ben jij verantwoordelijk voor de inkoop van AVM (alle vormen van video), display en social media; Je leert alle mediabasics tot in de puntjes beheersen;


Maakt media-analyses en verkrijgt hiermee inzicht tot de markt en je doelgroep; Houdt de campagnes op een dagelijkse basis nauwkeurig bij en optimaliseert deze waar nodig...


Lees Meer

 
[Vacatures] Initiative zoekt Campagne Manager

Een duizendpoot, die als campagne manager alle stappen coördineert van het proces in de samenwerking met onze klanten. Letterlijk van briefing tot factuur. Kom jij bij ons het verschil maken?

Je krijgt een uitdagend klantenpakket onder je hoede. Daarover meer in een gesprek. Je bent als campagne manager verantwoordelijk voor een soepel verloop van alle projecten binnen je klantteam...


Lees Meer

 
Media Rally | 28 juni 2019

Ruim een halfjaar na de eerste editie van de Media Rally organiseert Media Meetings de uitbundige tweede editie van de Media Rally zoals ie is bedoeld: bij de start van zon overgoten zomer!

Na de enorme hoeveelheid pret die we vorig jaar al hadden, vragen we ons wat dat dit jaar dan zal worden...


Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -