Jaargang 11 | editie 35 | 12 juni 2019
 
Rinke Tjepkema hoofdredacteur Vogue Nederland

Rinke Tjepkema volgt Karin Swerink op als hoofdredacteur bij Vogue Nederland, uitgegeven door Hearst Netherlands. Ze werkte eerder als adjunct-hoofdredacteur voor het modetijdschrift.

Naast de reguliere Vogue en alle digitale kanalen geeft zij ook leiding aan Vogue Man. Rinke Tjepkema vervult haar nieuwe rol als hoofdredacteur per direct...


Lees Meer

 
Paul Römer Managing Director Radio en Televisie Talpa Network, Menno Koningsberger Managing Director Marketing

Talpa Network heeft Menno Koningsberger benoemd tot Managing Director Marketing en Paul Römer tot Managing Director Radio en Televisie. De benoemingen luiden een volgende fase in de ontwikkeling van de onderneming in.

Menno Koningsberger wordt verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten binnen Talpa Network en Paul Römer wordt verantwoordelijk voor de radio- en televisiemerken van Talpa Network...


Lees Meer

 
[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. 

NPO deels reclamevrij. Goed idee?

RTL Nederland, Talpa Network, DPG Media en Mediahuis in een gezamenlijke verklaring: "Wij zien de inperking van reclame op televisie - tot 20:00 uur - en het afschaffen van reclame in het digitale domein als een juiste stap. Marktpartijen pleiten al geruime tijd voor het terugdringen van de reclame inkomsten bij de NPO en het stimuleren van een gelijk speelveld...


Lees Meer

 
[Interview] Josephine Kay over Cosmopolitans augmented reality-cover

Op de cover van het julinummer van Cosmopolitan (13 juni 2019 in de winkels) komt influencer Rianne Meijer tot leven door middel van augmented reality. Het is een primeur voor het magazine. Tevens is voor de eerste keer een adverteerder op de cover terug te vinden. We spreken met hoofdredacteur Josephine Kay over AR, luistermagazines, podcasts en de digitalisering van print.

Dag Josephine. Een augmented reality-covermodel! Wat zien we precies?

Het is een klassieke Cosmopolitancover met Rianne Meijer en ons logo erboven. Via een QR-code kunnen lezers een app downloaden en daarmee breng je Rianne tot leven. Ze loopt in 3D over de cover, maakt selfies en zet de O van het logo even recht, want die is een beetje naar beneden gezakt...


Lees Meer

 
WPG Media brengt sales activiteiten onder bij Value Zipper

Value Zipper is per direct gestart met de salesactiviteiten voor de bladen Vrij Nederland, Yoga Magazine en Happinez, alle behorend tot WPG Media. WPG Media deed voorheen zelf de sales voor deze bladen via een eigen salesafdeling en heeft deze met deze overdracht aan Value Zipper opgeheven.

Value Zipper was al actief met sales voor onder meer New Skool Media, Veen Media, Keesing, Weerplaza en diverse bioscoopfilms...


Lees Meer

 
[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO

Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis in gaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkte? Alleen al het uitgelekte voornemen leidt tot de nodige reuring.

Vanuit de regering is dit jaar in totaal 971 miljoen euro voor publieke media gereserveerd, daar zitten niet alleen de NPO-budgetten in, maar ook de financiering van regionale publieke omroepen en andere door de overheid gefinancierde initiatieven...


Lees Meer

 
[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen

Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent.

Dag Jantien. Wat doet een talentcoach van Talpa precies?

Als talentcoach ben ik verantwoordelijk voor het scouten en opleiden van de talenten voor onze radiostations: Radio 538, Radio 10, Radio Veronica en Sky Radio. Uiteraard doe ik dat niet alleen, maar samen met Demi Saulic en de andere professionals binnen Talpa Network...


Lees Meer

 
DPG Media vergroot belang in De Persgroep/DPG Media Nederland

DPG Media heeft haar belang in De Persgroep/DPG Media Nederland in maart 2019 vergroot tot 68,97 procent. Stichting Democratie en Media heeft daarmee 10,4 procent verkocht en behoudt 29,3 procent van de aandelen.

Sinds juli 2009 is DPG Media de meerderheidsaandeelhouder van het bedrijf waar mediamerken als AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, regionale dagbladen, huis-aan-huiskranten, tijdschriften,radiozender QMusic en websites als Tweakers, Intermediair, Autotrack, Hardware.info en andere activiteiten onder vallen...


Lees Meer

 
[Column] Wilbert van der Heijden: Hoe journalistiek overleeft

Ik herinnerde me laatst de dikke zwarte streep die we, zoals nu een scheidsrechter dat doet, met een spuitbus op de redactievloer hadden getrokken. Zelfs als de deur openstond, konden de advertentieverkopers van daaruit nog net niet de plank zien waarop de reportages en interviews voor het komend nummer ingetekend stonden.

Zo bang waren we dat ze weleens onze bronnen zouden bellen om gerichte advertenties bij de publicatie te kunnen verkopen. In de begeleiding van innovatieve journalistieke producties vormt dit verhaal een excellent voorbeeld van bekrompen journalistiek denken...


Lees Meer

 
 

VodafoneZiggo: hard launch Mediabox Next en Ultra HD

[BoxOffice] Aladdin is niet te verslaan in de top 10 van Nederland - Week 23

Cosmopolitan lanceert augmented reality-covermodel


 

Marjon de Hond terug op televisie bij RTL Weer

LINDA.tv mini documentaire Mijn bijzonder leven als Cirque du Soleil-artiest

Happy Horizon neemt minderheidsbelang in EEN Media


 

Join: Reclameverbod NPO versnelt groei influencermarketing

BVA: Afschaffen reclame op de publieke omroep: onbegrijpelijk en onnodig

Lingo maakt comeback bij SBS6


 

De Brand in het Landhuis Beste Podcast van Nederland

VICE Benelux breidt audiopropositie voor consument en adverteerder uit

[Onderzoek] Spotify-onderzoek: jongeren gevoelig, verantwoordelijk, eigenwijs en internationaal


Trendship
 

Alexander Klöpping: Wie de filterbubbel het beste bedient, wint de strijd om de gebruiker

RPO positief over Regio 3 in plaats van NPO 3

SBS6 volgt meldkamers politie in De Noodcentrale

 
 
[Roundtable of Innovation] 27 juni: Beïnvloed consumenten door inzet van Distinctive Assets

Tijdens deze Roundtable of Innovation laat Validators zien hoe belangrijk Distinctive Assets zijn bij de beïnvloeding van onbewust consumentengedrag.

Voor iedereen die zich bezighoudt met marketing en communicatie is het relevant om te weten hoe merkelementen voor een merk kunnen werken. Consumenten maken merkbeslissingen veelal onbewust....


Lees Meer

 
Abovo Media wint Value Zipper Cup 2019

Voor de vierde keer organiseerde Value Zipper de Value Zipper Cup. Met een record aantal deelnemers van 7 vrouwen- en 16 mannenteams, trapten ze donderdag 6 juni af.

Onder een blauwe hemel gingen de teams fanatiek de strijd met elkaar aan. Na vele wedstrijden hebben alle winnaars de bekers met enthousiasme in ontvangst genomen...


Lees Meer

 
Media Rally | 28 juni 2019
Ruim een halfjaar na de eerste editie van de Media Rally organiseert Media Meetings de uitbundige tweede editie van de Media Rally zoals ie is bedoeld: bij de start van zon overgoten zomer!

Na de enorme hoeveelheid pret die we vorig jaar al hadden, vragen we ons wat dat dit jaar dan zal worden...

Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -