Jaargang 2 | editie 11 | 12 juni 2019
 
[Podcast] Carolien Vader over de toekomst van tijdschriften

Carolien Vader – mede-oprichter van Bladendokter en creatief directeur van content strategiebureau The Big Story - is een creatieve duizendpoot. Ze heeft twintig jaar ervaring met het maken van tijdschriften, online magazines, boeken en concepten voor PR, marketing en communicatiecampagnes.

Zij werkte bij verschillende uitgevers als conceptontwikkelaar, hoofdredacteur, contentstrateeg en adviseur op het gebied van crossmediaal uitgeven. Recentelijk publiceerde zij het boek Content Playbook, een boek over bladformules, tijdschriften, en blogs, een must-read voor iedereen die zich bezig houdt met – al dan niet branded – content...

Lees Meer

 
FonQ opent duurzaam distributiecentrum
Online winkel fonQ verhuisde in mei 2019 naar een duurzaam pand. Op een kavel van bijna 3,5 hectare en met 30.000 vierkante meter biedt het twee keer meer ruimte dan voorheen. Het pand is geheel in de nieuwe huisstijl van fonQ. Het merk onderging recent een rebranding...

Lees Meer

 
Vedett en Storyboard nemen influencers op de hak met Faberyayo

Speciaalbiermerk Vedett lanceert samen met influencer- en contentbureau Storyboard De perfecte influencer-campagne. Het merk werkt hierbij samen met Faberyayo (Pepijn Lanen) en inspireert de consument om het leven niet te serieus te nemen. Dit resulteert in een humoristische videoserie op Instagram...

Lees Meer

 


 
 
[Vacatures] Talpa Network zoekt Brand Director

Binnen Talpa Network is volop ruimte voor creativiteit en ondernemende ideeën. Dat maakt Talpa Network dé plek om nu Brand Director te zijn.

Voor twee van de de radiomerken bij Talpa Network zijn we opzoek naar een Brand Director. Iemand die de populariteit van Sky Radio & Radio Veronica vergroot en van luisteraars actieve, digitale gebruikers maakt...

Lees Meer

 

Trendship
 
Overig nieuws

Campagne voor WeMakeThe.City: creactivisme 20-06-2019 | 09:04:10
Tot en met zondag 23 juni 2019 vindt in de metropoolregio Amsterdam de tweede editie plaats van hetstedelijk innovatiefestival WeMakeThe.City. Creative Director Marcel Kampman noemt de campagne een creatieve manifestatie van de intenties van het festival


[Podcast] René Zeedijk over video-on-demand vs lineaire televisie, Arie Slob vs Frank Volmer, voice, Google & podcast 19-06-2019 | 20:09:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


T-Mobile daagt KPN voor de rechter vanwege slogan Beter netwerk 19-06-2019 | 13:44:00
KPN is door T-Mobile door KPN voor de rechter gedaagd voor het gebruik van de slogan Beter Netwerk. KPN gebruikt deze in reclamecampagnes de aanduiding Beter netwerk met ondertitels als Beter Oranje kijken, Beter netwerk, Betere Deal


Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit 19-06-2019 | 11:28:48
Nederlanders eten nog steeds te weinig groenten en fruit. Om de consumptie te verhogen startte campagnebureau Food Cabinet in opdracht van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) eind 2018 een uniek experiment naar de potentie van nudges in de supermarkt


M2Media aan de slag voor Duvel 19-06-2019 | 09:10:00
Mediabureau M2Media (onderdeel Candid Group) gaat voor biermerk Duvel de mediastrategie, -inkoop en -planning van traditionele en digitale media in Nederland verzorgen


Samenwerking tussen KPN en Notificare 18-06-2019 | 09:41:07
Door de samenwerking kunnen KPN-klanten profiteren van de meest relevante contextuele berichten die Notificare biedt. Integratie met het Notificare-platform zorgt ervoor dat zowel mobiele app-data als websitegegevens inzichtelijk en bruikbaar worden


Jeroen Cremer, Frank Haveman en Richard Otto schrijven Merkdisruptie 18-06-2019 | 09:11:00
In het boek Merkdisruptie worden de belangrijkste oorzaken van het verdwijnen van merken en vijftien megatrends beschreven. Aan de hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet


[Startups] HelloMaaS ontvangt investering van 400.000 euro 18-06-2019 | 08:12:00
HelloMaaS ontvangt een investering van 400.000 euro van de Amsterdamse venture capitalist Tablomonto Ventures. Louise Doorn, oprichter en CEO van HelloMaaS, gebruikt de investering om haar team te versterken, sneller nieuwe features te lanceren en de zichtbaarheid van HelloMaaS te vergroten


De Media Balie brengt backoffice onder bij Abovo Media, Tom Daemen inkoop directeur 17-06-2019 | 15:17:00
De Media Balie en Abovo Media blijven zelfstandige bedrijven


VICE lanceert kledinglijn in samenwerking met FRESHCOTTON 17-06-2019 | 10:59:00
In samenwerking met FRESHCOTTON lanceert VICE Benelux een eigen unisex kledinglijn. De Festival Capsule Collectie is de allereerste limited edition drop van de kledinglijn en bestaat uit items voor een festivalbezoek


[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights 17-06-2019 | 10:40:00
Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf


Peter de Harder maakt speelfilm over influcencermarketing 17-06-2019 | 08:20:00
Youtuber, filmer en influencer Peter de Harder heeft zijn eigen filmproductiebedrijf gelanceerd: Third Universe. Hij werkt aan zijn eerste speelfilm, die Influencer gaat heten. Deze komt in 2020 uit


Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data! 17-06-2019 | 08:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch


[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen 14-06-2019 | 12:37:00
Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan


Roorda Reclamebureau maakt van werkende jongeren MoneyMakers 14-06-2019 | 10:10:00
Jongeren tussen de 13 en 17 jaar vinden werken stoer en geld verdienen belangrijk. Desondanks weten veel van deze jongeren niet welke regels er gelden omtrent loon, leeftijd et cetera. Roorda ontwikkelde daarom in opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de campagne MoneyMakers.




 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -