Jaargang 2 | editie 12 | 14 juni 2019
 
Roorda Reclamebureau maakt van werkende jongeren MoneyMakers

Jongeren tussen de 13 en 17 jaar vinden werken stoer en geld verdienen belangrijk. De helft van de scholieren in 2018 had betaald werk. Desondanks weten veel van deze jongeren niet welke regels er gelden omtrent loon, leeftijd, werktijden en arbeidsvoorwaarden.

Roorda Reclamebureau ontwikkelde daarom in opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de campagne MoneyMakers...

Lees Meer

 
Bartel Geleijnse presenteert boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk

1,3 miljoen mensen die in Nederland aan de kant staan; ondernemer Bartel Geleijnse vindt het een onverteerbare gedachte. Hij schreef samen met Job Franken het boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk, waarin hij een lans breekt voor het inclusieve ondernemen. Zelf gaf hij het goede voorbeeld met The Colour Kitchen.

Bartel Geleijnse weet het ‘trigger-moment’ nog haarfijn: toen hij tijdens een pitch namens het cateringbedrijf waar hij destijds werkte bij het Sophia Kinderziekenhuis de vraag kreeg: hoe maatschappelijk verantwoord ben je zelf bezig...

Lees Meer

 
[Podcast] Robbert en Jordan de Vos over Muziekids

Muziek en kinderen staan centraal in het werkzame leven van Robbert de Vos. Hij begon in de jaren 80 met het ambachtelijk bouwen van gitaren, opende een gitaarwinkel en een muziekschool. Tien jaar geleden richtte hij stichting Muziekids op.

Doel van Muziekids is om jongeren die de pech hebben dat zij ziek zijn te helpen met de krachtige werking van muziek...

Lees Meer

 


 
 
[Column] Machiel Verkuyl: Made to last

Frizzle Sizzle zong het al: alles heeft een ritme. Laatst viel me op dat de ritmes van merken in Nederland soms anders zijn dan die van consumenten: soms te snel en soms juist te langzaam. Dat merk je niet als je er midden in staat, want dan ga je mee met dat ritme. Nee, je merkt het als je ergens anders bent, in een andere cultuur. Wat is het slimste ritme?

Zo liep ik laatst in Antwerpen. Daar heeft alles óók een eigen ritme. De Antwerpenaar loopt bijvoorbeeld gemiddeld een forse derde langzamer dan mensen in Nederland. Dit is totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, N=1...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

Brand Creatives met Domino's Pizza, Bagels and Beans en eigen fotostudio 24-01-2020 | 15:10:49
Het Groninger reclamebureau Brand Creatives heeft Domino's Pizza, XITE en Bagelsand Beans binnengehaald als klant en heeft een eigen fotostudio geopend


[Interview] Saskia Caelen: Distributie is cruciaal, maar content en context creëren extra waarde 24-01-2020 | 14:57:00
Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt


[Column] Reinier Rombouts: Digitaal is het nieuwe normaal, ook voor mkb’ers 24-01-2020 | 08:51:06
De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt


[Interview] Nanne Bos over Do Your Thing bij ING 23-01-2020 | 13:17:00
ING lanceerde zijn nieuwe slogan en merkgedachte Do Your Thing. Het merk ING is wereldwijd uniform gemaakt. We spraken Nanne Bos, global head of brand management bij ING


[Podcast] Andrea Huijssoon over Heineken 23-01-2020 | 11:07:43
Andrea Huijssoon is mediamanager bij Heineken. Ze is de meest invloedrijke marketeer in DeMarketing100 van Nederlands MediaNetwerk. In deze podcast vertelt ze over allerlei aspecten van haar werk, zoals de introductie van Heineken 0.0


StoryChief haalt ruim 1 miljoen euro op bij Peak Capital 23-01-2020 | 11:00:00
De Vlaamse startup StoryChief heeft een investering van 1,1 miljoen euro opgehaald bij investeerders onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor contentschrijvers en social marketeers verder opschalen


[Podcast] Stacey Rookhuizen over Bombilate 23-01-2020 | 10:41:34
Stacey Rookhuizen is oprichter van Bombilate, maar is bij velen nog een bekend gezicht vanwege haar jurylidmaatschap bij The X-Factor en deelname aan allerlei televisieprogramma’s. Bij MarketingReport Radio vertelt ze over haar bedrijf in online televisie


[Podcast] Ellen Bark-Lindhout over Collider Amsterdam 23-01-2020 | 10:21:00
Ellen Bark-Lindhout is mede-oprichter van Collider Amsterdam, een accelerator die investeert in madtech-start-ups. Wat dat is en hoe ze werken, vertelt Ellen Bark in de uitzending van Marketing Report Radio


[Podcast] Peter-Jan Melenhorst over Velux 23-01-2020 | 10:00:25
Peter-Jan Melenhorst is manager channelmanagement bij Velux. Zijn bedrijf richt zich met campagnes op consumenten en op de zakelijke markt, zoals aannemers die dakramen en dakkapellen plaatsen bij mensen thuis


[Podcast] René Zeedijk over MediaScience en ZIGT, WhatsApp en de luistercijfers radio 23-01-2020 | 09:39:00
René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Reinier Breij naar Mediaxplain 22-01-2020 | 11:54:24
Marketing- en mediabureau Mediaxplain* verzorgt voortaan de gehele backoffice rondom media buying zelf. In dit kader heeft het bureau Reinier Breij aangetrokken als nieuwe Trading Manager


IQ Creative stapt over op Bud 22-01-2020 | 10:18:19
De Amsterdamse horecaketen IQ Creative heeft bekend gemaakt over te stappen op de bieren van Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek


Dekbed-Discounter.nl lanceert woonwebwinkel WoonQ.nl 22-01-2020 | 10:04:00
Dekbed-Discounter.nl heeft een woonwebwinkel gelanceerd onder de naam WoonQ.nl. Het bedrijf dat de beddengoedmarkt succesvol opschudde is van plan ook de woonbranche te transformeren


[Interview] Martijn de Kemp: Centraliseer influencermarketing in je jaarplannen 21-01-2020 | 12:58:00
Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard


3sixtyfive zet influcencers in voor introductie Green Card 21-01-2020 | 11:17:56
Nederlandse bank bunq lanceert de Green Card en vond na een pitch in influencermarketingbureau 3sixtyfive de juiste partij om dit nieuwe product in zes landen op de kaart te zetten




 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -