Jaargang 2 | editie 12 | 14 juni 2019
 
Roorda Reclamebureau maakt van werkende jongeren MoneyMakers

Jongeren tussen de 13 en 17 jaar vinden werken stoer en geld verdienen belangrijk. De helft van de scholieren in 2018 had betaald werk. Desondanks weten veel van deze jongeren niet welke regels er gelden omtrent loon, leeftijd, werktijden en arbeidsvoorwaarden.

Roorda Reclamebureau ontwikkelde daarom in opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de campagne MoneyMakers...

Lees Meer

 
Bartel Geleijnse presenteert boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk

1,3 miljoen mensen die in Nederland aan de kant staan; ondernemer Bartel Geleijnse vindt het een onverteerbare gedachte. Hij schreef samen met Job Franken het boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk, waarin hij een lans breekt voor het inclusieve ondernemen. Zelf gaf hij het goede voorbeeld met The Colour Kitchen.

Bartel Geleijnse weet het ‘trigger-moment’ nog haarfijn: toen hij tijdens een pitch namens het cateringbedrijf waar hij destijds werkte bij het Sophia Kinderziekenhuis de vraag kreeg: hoe maatschappelijk verantwoord ben je zelf bezig...

Lees Meer

 
[Podcast] Robbert en Jordan de Vos over Muziekids

Muziek en kinderen staan centraal in het werkzame leven van Robbert de Vos. Hij begon in de jaren 80 met het ambachtelijk bouwen van gitaren, opende een gitaarwinkel en een muziekschool. Tien jaar geleden richtte hij stichting Muziekids op.

Doel van Muziekids is om jongeren die de pech hebben dat zij ziek zijn te helpen met de krachtige werking van muziek...

Lees Meer

 


 
 
[Column] Machiel Verkuyl: Made to last

Frizzle Sizzle zong het al: alles heeft een ritme. Laatst viel me op dat de ritmes van merken in Nederland soms anders zijn dan die van consumenten: soms te snel en soms juist te langzaam. Dat merk je niet als je er midden in staat, want dan ga je mee met dat ritme. Nee, je merkt het als je ergens anders bent, in een andere cultuur. Wat is het slimste ritme?

Zo liep ik laatst in Antwerpen. Daar heeft alles óók een eigen ritme. De Antwerpenaar loopt bijvoorbeeld gemiddeld een forse derde langzamer dan mensen in Nederland. Dit is totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, N=1...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

Campina lanceert eerste ontbijtbezorgservice via Instagram 19-09-2019 | 12:06:34
Campina is met een nieuwe campagne gestart onder de noemer Start je dag Sterk. Daarmee introduceert het zuivelbedrijf de eerste Instagram-ontbijtbezorgservice


Thomas Thiadens benoemd tot managing director Windowsketch 19-09-2019 | 09:55:48
Thomas Thiadens is per 1 september 2019 benoemd tot Managing Director van Windowsketch. Hij neemt daarmee de dagelijkse leiding over van oprichter en eigenaar Floris Sanders


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe nuchterheid in reclame 19-09-2019 | 09:24:42
Als het goed is volgt reclame cultuur. Soms lukt het zelfs met reclame cultuur te máken. Het haakt aan op trends en consumenteninzichten en zorgt er zo voor dat een boodschap relevant en aansprekend is


Dirk wint ABN Amro Beste Retailer of the Year 19-09-2019 | 09:19:00
Dirk heeft de wedstrijd ABN Amro Retailer of the Year gewonnen in de categorie Supermarkt. Jumbo heeft die prijs gewonnen als online-supermarkt


WPP appoints Keith Weed to the Board 19-09-2019 | 08:10:40
WPP today announces the appointment of Keith Weed to the Board as a non-executive director


Maria Garrido spreekt bij Wisdom in Business 19-09-2019 | 07:34:00
Maria Garrido, Chief Insights Officer Havas Group en Senior Vice President Vivendi Brand Marketing, spreekt bij het Wisdom in Business Event aan de vooravond van The Inner Peace Conference op vrijdag 4 oktober 2019 over hoe een merk betekenis kan toegeven naar consumenten en stakeholders


[Podcast] René Zeedijk over Disney+, Beau en de strijd tegen de tech giganten 18-09-2019 | 14:41:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Samenwerking Megawatt Digital en The Athlete’s Foot werpt vruchten af 18-09-2019 | 10:06:03
De door Megawatt Digital ontwikkelde campagne is uitgerold via social media (Instagram en Facebook), verschillende digitale nieuwsbrieven en in de 50 winkels van The Athlete’s Foot


MobPro verzorgt conversational advertising voor Suzuki 18-09-2019 | 09:22:39
Suzuki motoren (Nimag) zocht naar een manier om het mobiele kanaal in te zetten voor het werven van leads. Vanuit dit gegeven koos MobPro voor een chat-interface om de gebruiksvriendelijkheid op het mobiele kanaal te verhogen


Heineken lanceert Affligem Blond 0.0% 18-09-2019 | 09:19:00
Heineken zet Affligem Blond 0.0%, een alcoholvrij Belgisch blond abdijbier, in de Nederlandse markt. Het bier is in eerste instantie verkrijgbaar bij alle Jumbo-supermarkten


BENK aan de slag voor Swinckels’ 17-09-2019 | 09:23:33
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in jointmarketing, is door Swinckels’ gevraagd om het merk te laten groeien in het food-retail- en slijterijkanaal


Lichtreclamebedrijf Petrol Sign neemt concurrent Armada Janse over 16-09-2019 | 09:49:51
Beide bedrijven blijven vanuit hun huidige vestigingsplaatsen in Gameren respectievelijk Budel opereren onder de namen Petrol Sign | MSI en Armada Janse | MSI


Pathé Thuis adverteert in treinen NS 16-09-2019 | 08:03:00
Pathé Thuis is als eerste adverteerder te zien in de intercity’s van de NS. Gedurende een week toont de streamingdienst reclame aan treinreizigers via de informatieschermen die in de trein hangen


JWT verzorgt PLUS-campagne Goed eten is weten wat je eet 16-09-2019 | 07:49:00
Goed eten is weten wat je eet is het thema van die MVO-campagne van PLUS die is verzorgd door J. Walter Thompson Amsterdam. Het fundament van de campagne komt voort uit de strategie van de supermarkt.


Natwerk benoemt Pepijn Rooijens tot creatief directeur 12-09-2019 | 10:13:00
Pepijn Rooijens is eind augustus benoemd tot creatief directeur bij reclamebureau Natwerk. Samen met oprichter Frank de Ruwe en Rufus Ketting zal hij de creatieve leiding van het bureau hebben




 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -