Jaargang 11 | editie 36 | 14 juni 2019
 
Hé wat leuk! Een brief van Frank Volmer aan Arie Slob
Hooggeachte heer Slob,

In reactie op het uitgelekte coalitieplan waarin reclame op televisie tot 20:00 uur wordt afgeschaft en de digitale kanalen van NPO volledig reclamevrij worden gemaakt, wil ik u namens Ster via deze brief nog eens – in vervolg op mijn eerdere mails – wijzen op de negatieve gevolgen van dit plan.

Ik wil u er in dit stadium nadrukkelijk op wijzen dat de cijfers die momenteel in de media circuleren onjuist zijnen dat Ster zich niet herkent in de onderliggende berekeningen. Wij vrezen in dezen derhalve voor overhaaste besluitvorming op basis van onjuiste informatie...


Lees Meer

 
Hé wat leuk! Een brief van Minister Arie Slob aan iedereen: NPO zal op termijn helemáál reclamevrij worden, Ster zal verdwijnen

Minister Arie Slop stuurt de lang verwachte brief inzake de toekomstplannen van de NPO. Op termijn wil de regering dat de NPO helemaal reclame-vrij wordt. De Ster zal verdwijnen.

Het kabinet staat voor een stevige publieke omroep. Een open publieke omroep die geworteld is in de samenleving en vanuit zijn verankering in verschillende maatschappelijke stromingen een pluriform, onafhankelijk en kwalitatief hoogwaardig media-aanbod verzorgd. Een brede omroep, die in dienst staat van gedeelde publieke waarden en ons daarom iedere dag vernieuwende gezichtspunten biedt op onze hele samenleving, niet alleen op onze eigen omgeving. Een verbindend platform voor verschillende overtuigingen en tegelijk een baken van kritische, betrouwbare en onafhankelijke informatievoorziening...


Lees Meer

 
[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer is de vraag of het een goed idee is om de Publieke Omroep deels reclamevrij te maken.

Michiel Rotteveel, Managing Director MediaTest: "Publieke omroep en reclame, het blijft een spannende combinatie. Het tot 20:00 uur reclamevrij maken is politiek wellicht een logische keuze maar kent, op basis van onze ervaring, een aantal negatieve consequenties. Uitgangspunt in onze onderzoeken is dat het effect van reclame een optelsom is van bereik en creatie. Met het (deels) wegvallen van de publieke omroepen, en hun doelgroep, neemt het unieke bereik voor adverteerders af...


Lees Meer

 
[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem.

Dag Joris, kun jij +Drie introduceren?

Jazeker, is een strategische UI / UX Design Studio. We specialiseren ons in de ontwikkeling en groei van digitale producten variërend van SaaS en bedrijfssoftware tot native apps en marketing websites...


Lees Meer

 
Mediamonitor 2019: weinig aanbieders in kranten- en televisiemarkt; veel geld vloeit weg naar Facebook en Google

Nog steeds beheersen drie aanbieders driekwart van de televisiemarkt en in de krantenmarkt beheersen Mediahuis en De Persgroep 89 procent. Dat zijn data uit 2017, waarbij de toezichthouder zich erover beklaagt dat het steeds moeilijker is gegevens te verkrijgen om vast te stellen hoe de concentraties precies in elkaar zitten door gebrek aan openbare informatie.

Dit komt deels door overnames, maar anderzijds door het niet-beursgenoteerd zijn van bedrijven. Talpa Network, De Persgroep en Mediahuis zijn ondernemingen die geen beursrapportageplicht kennen, in tegenstelling tot RTL Group...


Lees Meer

 
[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen

Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het allermoeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan.

Bijvoorbeeld in de steentijd, toen de mannen samen gingen jagen en de vrouwen samen in de nederzetting achterbleven om te zorgen voor de ouderen en kinderen...


Lees Meer

 
Het Parool voegt Engels deel toe aan de site

De website van Het Parool is uitgebreid met een Engelse sectie. Op dat deel van de site staan nieuwsberichten, tips voor Amsterdamse hotspots en achtergrondartikelen.

Daarmee is Het Parool de eerste Nederlandse krant die de Engelssprekende markt bedient. Dat sluit aan bij de toekomstgerichte strategie van de krant, die vorige maand ook een nieuwe website, digitale editie en mobiele app lanceerde...


Lees Meer

 
 

 

Edenspiekermann ontwikkelt journalistieke chatbot

Alex Tielbeke weg bij Eredivisie en Fox Sports

ADR Nieuwsmedia wint IAB Programmatic Awards 2019 met inzet dynamische radio


 

digitalAudience benoemt Jonathan Petrino als strategisch adviseur

Dionne Stax stapt over van NOS naar AVROTROS

Ben Tiggelaar maakt podcastserie voor BNR


 

VodafoneZiggo: hard launch Mediabox Next en Ultra HD

[BoxOffice] Aladdin is niet te verslaan in de top 10 van Nederland - Week 23

Cosmopolitan lanceert augmented reality-covermodel


 
 
[Roundtable of Innovation] 27 juni: Beïnvloed consumenten door inzet van Distinctive Assets

Tijdens deze Roundtable of Innovation laat Validators zien hoe belangrijk Distinctive Assets zijn bij de beïnvloeding van onbewust consumentengedrag.

Voor iedereen die zich bezighoudt met marketing en communicatie is het relevant om te weten hoe merkelementen voor een merk kunnen werken. Consumenten maken merkbeslissingen veelal onbewust...


Lees Meer

 
Media Rally | 28 juni 2019
Ruim een halfjaar na de eerste editie van de Media Rally organiseert Media Meetings de uitbundige tweede editie van de Media Rally zoals ie is bedoeld: bij de start van zon overgoten zomer!

Na de enorme hoeveelheid pret die we vorig jaar al hadden, vragen we ons wat dat dit jaar dan zal worden...

Lees Meer

 


Trendship

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -