Jaargang 2 | editie 13 | 17 juni 2019
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights

Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf.

Nathalie Peters: “Ik heb zelf veel aan de externe kant gezeten, maar ben ook bezig met waar hoe we als bedrijf zelf moeten transformeren. We zijn de laatste paar jaar enorm getransformeerd. Een paar jaar terug hadden we 40 digitale mensen, inmiddels zijn dat er 250. Digital Transformation gaat veel verder dan alleen non-digital media naar digitale media brengen. Het draait om werkwijzes en processen. We kijken hoe we dit gaan integreren maar vooral hoe het bij de klant komt...

Lees Meer

 
De Media Balie brengt backoffice onder bij Abovo Media, Tom Daemen inkoop directeur

Vanaf 1 juli is Tom Daemen verantwoordelijk voor de totale mediainkoop van Abovo Media. Als oprichter en meewerkend voorman van de Media Balie brengt hij de backoffice van zijn bedrijf onder bij Abovo Media.

Tom Daemen: “Abovo Media past als onafhankelijke Nederlandse partij goed bij de Media Balie. Deze samenwerking biedt de Media Balie de mogelijkheid om onze klanten op dezelfde excellente manier te blijven bedienen. Vanuit de eigen naam met de inkoopkracht van het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland...

Lees Meer

 
VICE lanceert kledinglijn in samenwerking met FRESHCOTTON

In samenwerking met FRESHCOTTON lanceert VICE Benelux een eigen unisex kledinglijn. De Festival Capsule Collectie is de allereerste limited edition drop van de kledinglijn en bestaat uit alle essentiële items voor een festivalbezoek.

De festivalcollectie wordt samen met aankomende talenten Gotu Jim, DRKNGHTS Collective, Bokoedro en S10 gelanceerd...

Lees Meer

 
[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob

De afgelopen mediaweek deed Hilversum schudden op de grondvesten. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob.

Het begon allemaal met het uitgelekte nieuws dat de NPO op televisie reclamevrij wordt tot 20:00 uur en online volledige reclamevrij. En dat NPO3 ter beschikking wordt gesteld aan de regionale omroepen. Nederlands MediaNetwerk startte een forum waarop volop aan werd meegewerkt. De teneur: media-exploitanten kan de NPO niet reclamevrij genoeg zijn, de NPO zelf, mediabureaus en adverteerders willen reclame op NPO graag behouden...

Lees Meer

 

 
 
Media Rally | 28 juni 2019
Ruim een halfjaar na de eerste editie van de Media Rally organiseert Media Meetings de uitbundige tweede editie van de Media Rally zoals ie is bedoeld: bij de start van zon overgoten zomer!

Na de enorme hoeveelheid pret die we vorig jaar al hadden, vragen we ons wat dat dit jaar dan zal worden...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Cross Media Adverteerder] Pieter Cox over Van Uffelen Mode 02-06-2020 | 10:41:00
Van Uffelen Mode is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Sublime. Wij spreken met Pieter Cox, eigenaar van Van Uffelen Mode


[Cross Media Adverteerder] Joris Lak over Albert Heijn 02-06-2020 | 10:11:56
Albert Heijn is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Dentsu Aegis. Wij spreken met Joris Lak, Director Marketing channels, Media en CRM bij Albert Heijn


WPP and SuperAwesome raise children privacy standards in digital space 29-05-2020 | 12:09:57
WPP has entered into a partnership with kidtech platform SuperAwesome that seek to champion privacy standards for children in the global digital space.


Microsoft partners with Workday on business cloud 29-05-2020 | 11:35:54
Microsoft and Workday Inc. have entered into a strategic partnership prioritizing enterprise planning in the cloud and expanding the business solutions customers can use to better optimize their everyday work.


Leolux kies One Shoe als digital designpartner 28-05-2020 | 15:44:00
Leolux, bekend van de designmeubelen van hoogstaande kwaliteit, neemt creatief & digitaal bureau One Shoe in de arm als digital designpartner


Simona Maggini appointed WPP County Manager for Italy 28-05-2020 | 11:35:57
WPP has appointed Simona Maggini Country Manager for Italy, taking over from Massimo Costa who has decided to step down from the role.


[Marketing Report Radio] Karlijn Marchildon (VanMoof) over fietsen online lanceren 28-05-2020 | 11:34:45
Karlijn Marchildon is hoofd communicatie en pr bij VanMoof, het Nederlandse bedrijf dat e-bikes ontwerpt. VanMoof introduceerde onlangs de modellen S3 en X3, die op een heel andere manier in de markt zijn gezet door de coronacrisis


[Marketing Report Radio] Menno Wats (Citroën) over de automotive-industrie 28-05-2020 | 11:08:43
Menno Wats is marketingdirecteur bij Citroën. Door de coronacrisis is de autobranche hard geraakt, maar hij ziet al tekenen van herstel van de markt. Ook vertelt hij over het design en de airbumps van Citroëns en de communicatie vanuit het merk


ZIGT versterkt digitale dienstverlening met binnenhalen Michiel Wintershoven, Casper Bouma, Lotte Vader en Mirjam Vis 28-05-2020 | 09:55:00
ZIGT is het grootste onafhankelijke mediabureau van de Benelux en heeft vanwege haar groei op digitale vraagstukken het team uitgebreid met een viertal nieuwe collega’s


Triple digitale partner Omroep Brabant 27-05-2020 | 14:17:00
Omroep Brabant heeft het Alkmaarse digitale bureau Triple gekozen als nieuwe digitale partner voor de komende vijf jaar


Kiesjefolders maakt datasegmentatie mogelijk met HPG en Whooz 27-05-2020 | 13:16:00
Kiesjefolders breidt de samenwerking uit met brievenbusreclamespecialist HPG en gaat samenwerken met dataspecialist Whooz. Op deze manier wil Kiesjefolders doelgroepgerichte reclame voor reclamedrukwerk mogelijk maken


Gallo Winery selects UM as media agency of record 27-05-2020 | 12:50:40
US- based world's largest family-owned winery E. & J. Gallo Winery has picked IPG Mediabrands’ global marketing and media agency network UM as its media agency of record.


Havas Media haalt datingplatform Meetic binnen 27-05-2020 | 12:40:00
Havas Media heeft eind februari 2020 de pitch van het datingplatform Meetic Group gewonnen. De samenwerking is in maart van start gegaan. Het gaat om datingmerken als Lexa, Meetic, Match en OurTime


Energize ontwikkelt digitale campagne voor spaaractie PLUS 26-05-2020 | 15:25:43
Energize brengt de keukenhulpjes-spaaractie van PLUS tot leven in een digitale campagne. In een geïllustreerde superheldenwereld maakt de kijker kennis met de functies van de Joseph Joseph-producten


[Column] Niels Bruinsma: Laatste update: terugkijken op corona! 26-05-2020 | 10:55:00
De mediaconsumptie is zo langzamerhand weer op het oude niveau, de nieuwswaarde van corona ebt langzaam weg en de terrassen zullen binnenkort weer coronaproof gevuld zijn. In deze update maken we de balans op van de afgelopen weken



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -