Jaargang 2 | editie 13 | 17 juni 2019
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights

Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf.

Nathalie Peters: “Ik heb zelf veel aan de externe kant gezeten, maar ben ook bezig met waar hoe we als bedrijf zelf moeten transformeren. We zijn de laatste paar jaar enorm getransformeerd. Een paar jaar terug hadden we 40 digitale mensen, inmiddels zijn dat er 250. Digital Transformation gaat veel verder dan alleen non-digital media naar digitale media brengen. Het draait om werkwijzes en processen. We kijken hoe we dit gaan integreren maar vooral hoe het bij de klant komt...

Lees Meer

 
De Media Balie brengt backoffice onder bij Abovo Media, Tom Daemen inkoop directeur

Vanaf 1 juli is Tom Daemen verantwoordelijk voor de totale mediainkoop van Abovo Media. Als oprichter en meewerkend voorman van de Media Balie brengt hij de backoffice van zijn bedrijf onder bij Abovo Media.

Tom Daemen: “Abovo Media past als onafhankelijke Nederlandse partij goed bij de Media Balie. Deze samenwerking biedt de Media Balie de mogelijkheid om onze klanten op dezelfde excellente manier te blijven bedienen. Vanuit de eigen naam met de inkoopkracht van het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland...

Lees Meer

 
VICE lanceert kledinglijn in samenwerking met FRESHCOTTON

In samenwerking met FRESHCOTTON lanceert VICE Benelux een eigen unisex kledinglijn. De Festival Capsule Collectie is de allereerste limited edition drop van de kledinglijn en bestaat uit alle essentiële items voor een festivalbezoek.

De festivalcollectie wordt samen met aankomende talenten Gotu Jim, DRKNGHTS Collective, Bokoedro en S10 gelanceerd...

Lees Meer

 
[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob

De afgelopen mediaweek deed Hilversum schudden op de grondvesten. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob.

Het begon allemaal met het uitgelekte nieuws dat de NPO op televisie reclamevrij wordt tot 20:00 uur en online volledige reclamevrij. En dat NPO3 ter beschikking wordt gesteld aan de regionale omroepen. Nederlands MediaNetwerk startte een forum waarop volop aan werd meegewerkt. De teneur: media-exploitanten kan de NPO niet reclamevrij genoeg zijn, de NPO zelf, mediabureaus en adverteerders willen reclame op NPO graag behouden...

Lees Meer

 

 
 
Media Rally | 28 juni 2019
Ruim een halfjaar na de eerste editie van de Media Rally organiseert Media Meetings de uitbundige tweede editie van de Media Rally zoals ie is bedoeld: bij de start van zon overgoten zomer!

Na de enorme hoeveelheid pret die we vorig jaar al hadden, vragen we ons wat dat dit jaar dan zal worden...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Campina lanceert eerste ontbijtbezorgservice via Instagram 19-09-2019 | 12:06:34
Campina is met een nieuwe campagne gestart onder de noemer Start je dag Sterk. Daarmee introduceert het zuivelbedrijf de eerste Instagram-ontbijtbezorgservice


Thomas Thiadens benoemd tot managing director Windowsketch 19-09-2019 | 09:55:48
Thomas Thiadens is per 1 september 2019 benoemd tot Managing Director van Windowsketch. Hij neemt daarmee de dagelijkse leiding over van oprichter en eigenaar Floris Sanders


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe nuchterheid in reclame 19-09-2019 | 09:24:42
Als het goed is volgt reclame cultuur. Soms lukt het zelfs met reclame cultuur te máken. Het haakt aan op trends en consumenteninzichten en zorgt er zo voor dat een boodschap relevant en aansprekend is


Dirk wint ABN Amro Beste Retailer of the Year 19-09-2019 | 09:19:00
Dirk heeft de wedstrijd ABN Amro Retailer of the Year gewonnen in de categorie Supermarkt. Jumbo heeft die prijs gewonnen als online-supermarkt


WPP appoints Keith Weed to the Board 19-09-2019 | 08:10:40
WPP today announces the appointment of Keith Weed to the Board as a non-executive director


Maria Garrido spreekt bij Wisdom in Business 19-09-2019 | 07:34:00
Maria Garrido, Chief Insights Officer Havas Group en Senior Vice President Vivendi Brand Marketing, spreekt bij het Wisdom in Business Event aan de vooravond van The Inner Peace Conference op vrijdag 4 oktober 2019 over hoe een merk betekenis kan toegeven naar consumenten en stakeholders


[Podcast] René Zeedijk over Disney+, Beau en de strijd tegen de tech giganten 18-09-2019 | 14:41:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Samenwerking Megawatt Digital en The Athlete’s Foot werpt vruchten af 18-09-2019 | 10:06:03
De door Megawatt Digital ontwikkelde campagne is uitgerold via social media (Instagram en Facebook), verschillende digitale nieuwsbrieven en in de 50 winkels van The Athlete’s Foot


MobPro verzorgt conversational advertising voor Suzuki 18-09-2019 | 09:22:39
Suzuki motoren (Nimag) zocht naar een manier om het mobiele kanaal in te zetten voor het werven van leads. Vanuit dit gegeven koos MobPro voor een chat-interface om de gebruiksvriendelijkheid op het mobiele kanaal te verhogen


Heineken lanceert Affligem Blond 0.0% 18-09-2019 | 09:19:00
Heineken zet Affligem Blond 0.0%, een alcoholvrij Belgisch blond abdijbier, in de Nederlandse markt. Het bier is in eerste instantie verkrijgbaar bij alle Jumbo-supermarkten


BENK aan de slag voor Swinckels’ 17-09-2019 | 09:23:33
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in jointmarketing, is door Swinckels’ gevraagd om het merk te laten groeien in het food-retail- en slijterijkanaal


Lichtreclamebedrijf Petrol Sign neemt concurrent Armada Janse over 16-09-2019 | 09:49:51
Beide bedrijven blijven vanuit hun huidige vestigingsplaatsen in Gameren respectievelijk Budel opereren onder de namen Petrol Sign | MSI en Armada Janse | MSI


Pathé Thuis adverteert in treinen NS 16-09-2019 | 08:03:00
Pathé Thuis is als eerste adverteerder te zien in de intercity’s van de NS. Gedurende een week toont de streamingdienst reclame aan treinreizigers via de informatieschermen die in de trein hangen


JWT verzorgt PLUS-campagne Goed eten is weten wat je eet 16-09-2019 | 07:49:00
Goed eten is weten wat je eet is het thema van die MVO-campagne van PLUS die is verzorgd door J. Walter Thompson Amsterdam. Het fundament van de campagne komt voort uit de strategie van de supermarkt.


Natwerk benoemt Pepijn Rooijens tot creatief directeur 12-09-2019 | 10:13:00
Pepijn Rooijens is eind augustus benoemd tot creatief directeur bij reclamebureau Natwerk. Samen met oprichter Frank de Ruwe en Rufus Ketting zal hij de creatieve leiding van het bureau hebben



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -