Jaargang 2 | editie 13 | 17 juni 2019
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights

Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf.

Nathalie Peters: “Ik heb zelf veel aan de externe kant gezeten, maar ben ook bezig met waar hoe we als bedrijf zelf moeten transformeren. We zijn de laatste paar jaar enorm getransformeerd. Een paar jaar terug hadden we 40 digitale mensen, inmiddels zijn dat er 250. Digital Transformation gaat veel verder dan alleen non-digital media naar digitale media brengen. Het draait om werkwijzes en processen. We kijken hoe we dit gaan integreren maar vooral hoe het bij de klant komt...

Lees Meer

 
De Media Balie brengt backoffice onder bij Abovo Media, Tom Daemen inkoop directeur

Vanaf 1 juli is Tom Daemen verantwoordelijk voor de totale mediainkoop van Abovo Media. Als oprichter en meewerkend voorman van de Media Balie brengt hij de backoffice van zijn bedrijf onder bij Abovo Media.

Tom Daemen: “Abovo Media past als onafhankelijke Nederlandse partij goed bij de Media Balie. Deze samenwerking biedt de Media Balie de mogelijkheid om onze klanten op dezelfde excellente manier te blijven bedienen. Vanuit de eigen naam met de inkoopkracht van het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland...

Lees Meer

 
VICE lanceert kledinglijn in samenwerking met FRESHCOTTON

In samenwerking met FRESHCOTTON lanceert VICE Benelux een eigen unisex kledinglijn. De Festival Capsule Collectie is de allereerste limited edition drop van de kledinglijn en bestaat uit alle essentiële items voor een festivalbezoek.

De festivalcollectie wordt samen met aankomende talenten Gotu Jim, DRKNGHTS Collective, Bokoedro en S10 gelanceerd...

Lees Meer

 
[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob

De afgelopen mediaweek deed Hilversum schudden op de grondvesten. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob.

Het begon allemaal met het uitgelekte nieuws dat de NPO op televisie reclamevrij wordt tot 20:00 uur en online volledige reclamevrij. En dat NPO3 ter beschikking wordt gesteld aan de regionale omroepen. Nederlands MediaNetwerk startte een forum waarop volop aan werd meegewerkt. De teneur: media-exploitanten kan de NPO niet reclamevrij genoeg zijn, de NPO zelf, mediabureaus en adverteerders willen reclame op NPO graag behouden...

Lees Meer

 

 
 
Media Rally | 28 juni 2019
Ruim een halfjaar na de eerste editie van de Media Rally organiseert Media Meetings de uitbundige tweede editie van de Media Rally zoals ie is bedoeld: bij de start van zon overgoten zomer!

Na de enorme hoeveelheid pret die we vorig jaar al hadden, vragen we ons wat dat dit jaar dan zal worden...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SowiesoHelder benoemt Irpa Allard tot creatief directeur 13-11-2019 | 12:10:19
Communicatiebureau SowiesoHelder heeft Irpa Allard benoemd tot creatief directeur. Irpa Allard werkte voorheen voor MPG. waar ze business unit director was en zakelijk en creatief eindverantwoordelijk voor alle Ahold accounts waaronder Etos, Gall & Gall, Albert Heijn/Allerhande en AH to go


BvA en FNLI komen met update Gids Content Creators en Food Adverteerders 13-11-2019 | 10:40:00
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers


Alpine Hearing Protection neemt Thunderplugs/Bananaz over 13-11-2019 | 10:00:00
Alpine Hearing Protection heeft Thunderplugs/Bananaz overgenomen. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in gehoorbescherming


WPP wereldwijde partner voor Beiersdorf 13-11-2019 | 09:37:58
Beiersdorf, a leading provider of innovative, high-quality skin care products, has appointed WPP to be the lead global agency for its iconic global derma and healthcare brands, including Eucerin and Hansaplast/Elastoplast


Mirage Retail lanceert winkelketen MINISO in Nederland 13-11-2019 | 09:34:00
Mirage Retail Group en Mazuli Group hebben overeenstemming bereikt over de exclusieve franchise-rechten van de winkelketen MINISO in Nederland. Deze jonge Japanse winkelformule opende in 2013 haar eerste winkel in China en telt inmiddels 4.800 winkels in 86 landen. MINISO opent in het voorjaar 2020 winkels in Amsterdam, Utrecht en Eindhoven


Atala Asberg stapt over van Talpa Media Solutions naar Media Reverse 12-11-2019 | 08:37:12
Atala Asberg aan de slag gegaan als Client Lead/strateeg bij Media Reverse. Ze was hiervoor accountmanager onafhankelijke mediabureaus bij Talpa Media Solutions


Max Verstappen wordt het gezicht van CarNext.com 12-11-2019 | 08:27:00
CarNext.com, de pan-Europese marktplaats voor jong gebruikte auto’s, zet vanaf 2020 Formule 1-coureur Max Verstappen in als boegbeeld van het merk


Campagne van Wecycle rondom recyclecoach 12-11-2019 | 08:11:16
Wecycle begint een campagne om mensen op weg te helpen bij het recyclen van apparaten. De video’s draaien om een recyclecoach, die tips geeft aan consumenten


[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Koning over bGenius 12-11-2019 | 08:00:00
Sander Koning is Managing Director van bGenius, marketingtechnologie om online campagnes makkelijk en efficiënt te beheren. Het bedrijf valt onder IPG Mediabrands. We spreken hem over campagnetools, de markt en het werkveld


HALAL en Thessa Meijer maken campagnevideo Ace & Tate 11-11-2019 | 09:59:39
HALAL voegt Thessa Meijer toe aan het internationale team van commerciële filmmakers. Zij won in november 2019 een Grand Prix tijdens de Ciclope awards voor haar korte film The Walking Fish - haar eerste productie in samenwerking met HALAL


Boomerang produceert interactieve videoclip Lil’ Kleine 11-11-2019 | 09:26:01
Boomerang Agency, Storyteq en Samsung hebben een video gemaakt voor Lil’ Kleine die mensen online kunnen personaliseren. De video Blijven draait om de rapper, die probeert uit handen te blijven van een groep gangsters


[Commercial Review] Folkert Langeveld: Samsung en T-Mobile, KIA, KLM en Unox 11-11-2019 | 09:01:00
De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken


Samsung challenget met Create #withGalaxy-campagne ontwikkeld door Cheil Amsterdam 08-11-2019 | 10:07:00
Samsung lanceert de 360-gradencampagne Create #withGalaxy, waarmee iedereen met een Galaxy-smartphone wordt uitgedaagd om creators te worden. De campagne is 100 procent gefilmd en gefotografeerd met Galaxy-devices


Marco Knoot Directeur Marketing Groupe Renault Benelux 08-11-2019 | 09:48:00
Marco Knoot is per november 2019 directeur marketing bij Groupe Renault Benelux en hiermee verantwoordelijk voor alle de marketingactiviteiten van Renault. Hij neemt de functie over van Thomas Brient


5PM aan de slag voor SIRE 07-11-2019 | 09:09:01
YouTube Strategy & Services bureau 5PM gaat SIRE ondersteunen met het inzetten van YouTube tijdens toekomstige SIRE-campagnes. Het Amsterdamse bureau ontwikkelt onder andere een geïntegreerde YouTube-strategie en zorgt voor de optimalisatie van het bestaande YouTube-kanaal



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -