Jaargang 2 | editie 13 | 17 juni 2019
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights

Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf.

Nathalie Peters: “Ik heb zelf veel aan de externe kant gezeten, maar ben ook bezig met waar hoe we als bedrijf zelf moeten transformeren. We zijn de laatste paar jaar enorm getransformeerd. Een paar jaar terug hadden we 40 digitale mensen, inmiddels zijn dat er 250. Digital Transformation gaat veel verder dan alleen non-digital media naar digitale media brengen. Het draait om werkwijzes en processen. We kijken hoe we dit gaan integreren maar vooral hoe het bij de klant komt...

Lees Meer

 
De Media Balie brengt backoffice onder bij Abovo Media, Tom Daemen inkoop directeur

Vanaf 1 juli is Tom Daemen verantwoordelijk voor de totale mediainkoop van Abovo Media. Als oprichter en meewerkend voorman van de Media Balie brengt hij de backoffice van zijn bedrijf onder bij Abovo Media.

Tom Daemen: “Abovo Media past als onafhankelijke Nederlandse partij goed bij de Media Balie. Deze samenwerking biedt de Media Balie de mogelijkheid om onze klanten op dezelfde excellente manier te blijven bedienen. Vanuit de eigen naam met de inkoopkracht van het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland...

Lees Meer

 
VICE lanceert kledinglijn in samenwerking met FRESHCOTTON

In samenwerking met FRESHCOTTON lanceert VICE Benelux een eigen unisex kledinglijn. De Festival Capsule Collectie is de allereerste limited edition drop van de kledinglijn en bestaat uit alle essentiële items voor een festivalbezoek.

De festivalcollectie wordt samen met aankomende talenten Gotu Jim, DRKNGHTS Collective, Bokoedro en S10 gelanceerd...

Lees Meer

 
[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob

De afgelopen mediaweek deed Hilversum schudden op de grondvesten. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob.

Het begon allemaal met het uitgelekte nieuws dat de NPO op televisie reclamevrij wordt tot 20:00 uur en online volledige reclamevrij. En dat NPO3 ter beschikking wordt gesteld aan de regionale omroepen. Nederlands MediaNetwerk startte een forum waarop volop aan werd meegewerkt. De teneur: media-exploitanten kan de NPO niet reclamevrij genoeg zijn, de NPO zelf, mediabureaus en adverteerders willen reclame op NPO graag behouden...

Lees Meer

 

 
 
Media Rally | 28 juni 2019
Ruim een halfjaar na de eerste editie van de Media Rally organiseert Media Meetings de uitbundige tweede editie van de Media Rally zoals ie is bedoeld: bij de start van zon overgoten zomer!

Na de enorme hoeveelheid pret die we vorig jaar al hadden, vragen we ons wat dat dit jaar dan zal worden...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Jumbo Golf retail partner 100ste KLM Open 19-07-2019 | 16:00:00
Jumbo Golf is dit jaar retail partner van het KLM Open golftoernooi. De 100ste editie van het KLM Open vindt plaats van 12 tot en met 15 september 2019 op golfbaan The International in Amsterdam


Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports 19-07-2019 | 15:17:00
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer het begint bij FOX Sports. De campagne brengt op stijlvolle wijze de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen


[Podcast] René Zeedijk over de Cookie-nee knop, veranderende verdienmodellen en winkelstraten 19-07-2019 | 10:25:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Bestelsite Bookaroo gaat door 18-07-2019 | 09:27:45
De boekensite Bookaroo heeft binnen twee weken 10.000 boeken verkocht en heeft daarmee de doelstelling bereikt. De site blijft bestaan en gaat door met het verbinden van online boekenkopers en lokale boekhandels


Eigen Fabrikaat doet campagne Veilig Verkeer Nederland 18-07-2019 | 08:52:33
Na een creatieve pitch tussen drie bureaus heeft Veilig Verkeer Nederland gekozen voor Eigen Fabrikaat voor de campagne Rustig rijden en veilige schoolomgeving


Dekbed-Discounter.nl neemt failliet Koopjedeal.nl over 18-07-2019 | 07:22:00
Dekbed-Discounter.nl neemt de failliete aanbiedingensite Koopjedeal.nl over. De online beddenverkoper wil de gedupeerde Koopjedeal-klanten zo snel mogelijk compenseren


Stichting Even Geen Vlees wint Reclamecode-zaak tegen Milka 17-07-2019 | 14:48:00
Milka misleidt consumenten door te stellen dat ze koemelk gebruikt van melkveehouders die maximaal 60 koeien houden. Stichting Even Geen Vlees had daarover een procedure aangespannen bij de Reclame Code Commissie


KPN kiest Achtung! mcgarrybowen als reclamebureau 17-07-2019 | 12:29:00
KPN heeft Achtung! mcgarrybowen verkozen als reclamebureau. Dit hebben KPN en Achtung! mcgarrybowen bevestigd na een bureau-oriëntatie. De samenwerking gaat per direct in, zo bevestigt KPN


Amerikanen en Chinezen investeren in groei Dashmote 17-07-2019 | 12:01:00
Technologiebedrijf Dashmote heeft 2,5 miljoen euro opgehaald bij zowel Amerikaanse als Chinese investeerders. Het groeikapitaal stelt de Amsterdamse scale-up in staat om hun oplossingen voor data- en beeldanalyse voor bedrijven naar een hoger plan te tillen


Ford wil pick-up-emoji op telefoons 17-07-2019 | 11:57:22
Ford heeft in 2018 bij het Unicode Consortium een voorstel ingediend om een pick-up toe te voegen. De pick-up-emoji staat nu op de lijst om te worden opgenomen in een toekomstige versie van Unicode


Fernandes zet Suriname centraal in campagne 17-07-2019 | 11:12:00
In de campagne van Fernandes, Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt, worden verhalen van Surinaamse Nederlanders samengebracht en verteld door het frisdrankmerk


Mannenmedia stapt over op server side header bidding 17-07-2019 | 10:45:13
Server side header bidding heeft het voordeel dat er maar één connectie is die de bidrequest naar een server stuurt, daar alle responses afhandelt en terugzet naar de browser


HEMA kiest JDA voor de transformatie van haar Supply Chain 17-07-2019 | 10:26:28
HEMA heeft gekozen voor JDA Luminate Edge en JDA Fulfillment om haar retail Supply Chain te optimaliseren. JDA zal daarbij kunstmatige intelligentie en machine learning inzetten van Blue Yonder


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: WeMakeThe.City, SNS en Big Green Egg 17-07-2019 | 09:58:16
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten


[Startups] Newborn lanceert startup-programma voor startups en investeerders 16-07-2019 | 20:58:00
Venture studio Newborn, waarmee de Utrechtse Born05 Group in startups participeert, lanceert het Newborn Startup Program voor (corporate) startups en investeerders



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -