Jaargang 11 | editie 38 | 27 juni 2019
 
Rien van Beemen CEO TMG, Dominic Stas CEO NRC

Het Belgisch-Nederlandse mediaconcern Mediahuis heeft de afgelopen jaren een snelle groei doorgemaakt. Recent zijn daar de ambitieuze plannen voor de Ierse mediamarkt aan toegevoegd.

Het Mediahuis Group Team dat de lijn uitzet voor de langtermijnvisie van de groep en de directieteams van de ondernemingen van Mediahuis in Nederland en België, ondergaat als gevolg daarvan een aantal wijzigingen...


Lees Meer

 
Commissariaat voor de Media tot nader order op vakantie

Het Commissariaat voor de Media zal voorlopig geen besluiten nemen tot een nieuwe voorzitter is benoemd.

Daarmee kan het feitelijk toezicht op reclameregels en de Mediawet niet worden uitgevoerd. Van de drie college-leden is er per 1 juli 2019 nog één actief. Het uitblijven van besluiten over benoemingen door minister Arie Slob is de oorzaak...


Lees Meer

 
Pieter Klok nieuwe hoofdredacteur de Volkskrant

Pieter Klok wordt de zevende hoofdredacteur van de Volkskrant. Hij volgt per 1 september 2019 Philippe Remarque op, die directeur journalistiek wordt bij de Persgroep/DPG Media.

De sollicitatiecommissie heeft unaniem en in groot vertrouwen voor hem gekozen. De redactieraad, de hoofdredactie, stichting de Volkskrant en de eigenaar van de krant, de Persgroep/DPG Media, staan achter zijn benoeming...


Lees Meer

 
[Interview] Joyce van Aken (De Ondernemer) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joyce van Aken en Robert van den Ham van De Ondernemer rijden mee. Wij bellen met Joyce van Aken.

Kun je De Ondernemer introduceren?

Graag zelfs! De Ondernemer is een crossmediaal platform dat met inspirerende branded content op DeOndernemer.nl en wekelijks op in het AD en het Parool met een eigen dagbladpagina ondernemers bereikt. Van scherp getargete onlinecampagnes, onderzoeken tot events voor een specifiek doelgroep, wij bereiken, snappen en mobiliseren ondernemers...


Lees Meer

 
MPG. maakt krant over 350 jaar Rembrandt

MPG. heeft de pitch gewonnen rondom de activiteiten van 350 jaar Rembrandt. De opdracht komt van de gezamenlijke musea het Mauritshuis, het Rijksmuseum, museum Het Rembrandthuis en museum De Lakenhal.

Het contentmarketingbureau gaat aan de slag om elke Nederlander in contact te brengen met het leven en het werk van Rembrandt. MPG. ontwikkelde de crossmediacampagne Iedereen een Rembrandt...


Lees Meer

 
[Interview] Mascha Colmans-de Graaf: Laat je commercial van het doek springen

Mascha Colmans-de Graaf is salesmanager bij bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur Mediavision. Onlangs werd ze bij de AMMA’s uitgeroepen tot Sales Representative van het Jaar. Wij spreken haar.

Gefeliciteerd Mascha! Een prachtige prijs, die je niet voor het eerst wint…

Dankjewel! Het is inderdaad de tweede keer en ik ben er niet minder trots op. Geweldig dat deze prijs bedacht door onder anderen André Roof en Jan Knaap nog steeds bestaat, al is het inmiddels onder een andere naam...


Lees Meer

 
[Column] Jeroen Verkroost: grote toekomst voor Talpa Nieuws

Ik voorspel Talpa Nieuws een grote toekomst, als ze een paar voor de hand liggende valkuilen in de gaten houden.

De USP’s van Talpa Nieuws zijn;

  1. Meer video
  2. Meer sport & meer entertainment
  3. Sneller dan de concurrentie
  4. Korte berichten maar wel niveau
  5. Breder bereik door personalisatie
  6. Betere ARPU dan ander nieuws
  7. Promotie op de Talpa Network radio en TV zenders...

Lees Meer

 
NDC mediagroep lanceert occasionsite Autocircuit

NDC mediagroep vergroot haar activiteiten op de auto- en occasionmarkt in Noord-Nederland, met de lancering van occasionportal Autocircuit. Op autocircuit.nl vinden mensen het beste aanbod van tweedehands auto’s bij hen in de buurt.

De online occasionmarkt is volop in beweging. Gaspedaal en Autotrack bundelen hun krachten in een poging Marktplaats naar de kroon te steken; ViaBovag probeert voet aan de grond te krijgen met een portal dat uitsluitend occasions met Bovag-garantie aanbied...


Lees Meer

 
[Column] Michiel Rotteveel: Kliks vs. content

Er was eens… een tijd waarin crossmedia een overzichtelijk begrip was. Het aantal media was op één hand te tellen en het bereik van de meeste afzonderlijke media goed te meten.

De uitdaging was om via met name massamedia de juiste doelgroep met de juiste boodschap te bereiken. Het verdiende aanbeveling om deze boodschap per medium niet te breed in te steken en te denken vanuit één doelstelling (branding of sales), een combinatie van bereik en sterke content moest leiden tot het gewenste effect...


Lees Meer

 
[Forum] Versnipperd medialandschap: kans of valkuil voor branded content?

Nooit was het aantal mediakanalen zo groot. Volgens marketingcommunicatie en media-experts Jessica Bakker, Matthijs Roumen en Thijs Dorreboom kan dit leiden tot verschraling van het branded content-aanbod. Aan de andere kant zijn ze zich er ook van bewust dat concurrentie juist kan leiden tot betere kwaliteit.

Thijs Dorreboom: “Voorheen kon je ervan op aan dat je door een samenwerking met een zender als RTL4 standaard twee miljoen mensen bereikte...


Lees Meer

 
 

 

Beeld en Geluid: VVD'er Onno Hoes nieuwe voorzitter Raad van Toezicht

Cécile Koekkoek nieuwe eindredacteur De Wereld Draait Door

KPN CEO Maximo Ibarra per 1 oktober 2019 CEO Sky Italia

Hillenaar Outdoor exploiteert digitale duo-mast TWINS Schiphol

ZTACK zet radiomanagementsysteem Prepr in


 

KLM lanceert Travel Guide op Amazon Alexa

[Kijkcijfers] Nederlandse Leeuwinnen (3,5 miljoen) verslinden Art & Ryanne (171.000)

[Screenforce] A/B-testen niet alleen voorbehouden aan online

Stuk wint Zilveren Nipkowschijf 2019

[Onderzoek] Freelance journalisten in de regio verdienen minder dan minimumloon


 
 
[Column] Bas Vlugt: een middag bij de hottest awards on earth

Deze week was ik te gast bij de RAB Radio Advertising Awards. Hittegolf dus goed gebrand als The Hottest Awards on Earth, met airco. Het was ram vol, de trappen van het theater moesten als zitplaats worden gebruikt.

Leuke mensen, drankjes - opvallend veel mensen bestelden alcohol-vrij om zich te wapenen tegen het natuurgeweld en ook - zeer slim - chips, om het uitgezwete zout aan te vullen. En toen moest het nog beginnen...


Lees Meer

 
Gratis dagblad Metro viert 20ste verjaardag

De Nederlandse editie van Metro bestaat 20 jaar. Op 21 juni 1999 verscheen de eerste Nederlandse editie van het dagblad dat wereldwijd wordt uitgegeven. Inmiddels is Metro uitgegroeid tot een crossmediaal platform met de krant in het ov, een website, de Metro-app en haar socialmediakanalen.

Metro is het enige gratis dagblad dat iedere werkdag in het openbaar vervoer te vinden is en heeft daarmee een unieke positie in het medialandschap...


Lees Meer

 
Viacom start eigen Advanced Marketing Solutions naast RTL-BrandDeli

Viacom International Media Networks Benelux is gestart met een eigen B2B propositie onder de naam Advanced Marketing Solutions. Hiermee wil het jongerenmerken meer aan haar binden.

Tot nu toe waren alle partnerships ondergebracht bij BrandDeli. BrandDeli, dat tot eind vorig jaar in handen was van Viacom, Fox en Discovery...


Lees Meer

 

[Vacatures] MediaScience zoekt een Digital Marketing Specialist

Als Digital Marketing Specialist help jij onze klanten met het laten groeien van hun business. Doelstellingen van de klant vertaal je naar slimme en innovatieve campagnes waarin je voornamelijk jouw expertise vanuit SEA en Paid Social combineert.

Je werkt hierin naadloos samen met onze creatieven en het strategische team. Je zet campagnes op, analyseert resultaten en stuurt bij waar nodig. Je bent constant bezig met het laten groeien van je campagnes, je volgt de nieuwste trends en loopt voorop op het gebied van innovatie binnen jouw kennisgebieden...


Lees Meer

 

[Vacatures] Exterion Media zoekt een Marketing Data Analyst

Het organiseren én juist interpreteren van data en onderzoek wordt steeds belangrijker in de snel digitaliserende complexe markt waarin wij spelen. Je houdt je bezig met het verzamelen, controleren en combineren van data uit verschillende databronnen.

Deze data zet je creatief om naar informatie die als basis dient voor nieuwe of lopende projecten, maar ook voor eigen initiatieven...


Lees Meer

 

[Vacature] Exterion Media zoekt een Account Manager National Sales

Als Account Manager ben je zelf verantwoordelijk voor het maken van een salesplan en het behalen van jouw maandelijkse doelstellingen. Het uitbouwen van de bestaande business, maar ook new business genereren is daar natuurlijk onderdeel van.

Voor jou is het geen probleem om de bestaande en nieuwe relaties te managen, want je bent creatief in het samenstellen van op maat gesneden adviezen op het gebied van marketingcommunicatie...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Manager Data

Een van de belangrijkste onderdelen van de Talpa Network strategie is het transformeren van de GRP gedreven lineaire media business naar een data gedreven business waarin Talpa Network op schaal consumentenprofielen aggregeert en commercialiseert ten einde onze adverteerders geïntegreerde, full funnel marketing oplossingen te bieden op basis van data...


Lees Meer

 

Digital Content Distribution Manager

Als Digital Content Distribution Manager rapporteer je aan Hoofd Content en ben je verantwoordelijk voor de distributiestrategie van onze formats via de digitale kanalen.

Je bent in een vroeg stadium van de totstandkoming van een format betrokken en denkt samen met de digital creatives mee over extra verhaallijnen, een online spin-off, structurele updates of exclusieve behind-the-scenes...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Online Marketeer

Data-driven? We horen je denken: "Wat denk je zelf!"

Funnel? Die richt je in met je ogen dicht, inclusief die perfecte analyse!

Positionering? Het digitale muziek landschap heeft volgens jou geen grenzen!

Je snapt het al, we zoeken jou, een briljante digitale marketeer die onze digitale muziek diensten de toekomst in growth hacked.

Ben jij Online Marketeer en voor een periode van zes maanden beschikbaar?


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -