Jaargang 11 | editie 39 | 3 juli 2019
 
Xite lanceert in Verenigd Koninkrijk en Ierland via smart-tv

De Nederlandse muziekzender Xite is gestart met een videodienst in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Eigenaren van de Samsung Tizen Smart TV hebben, als ze de modellen na 2015 bezitten en in het Verenigd Koninkrijk of Ierland wonen, vanaf nu een specifieke versie daartoe tot hun beschikking. Xite biedt zowel streaming videodiensten als on demand videodiensten alsmede muziekzenders aan. Met het ter beschikking stelle van Xite via een...


Lees Meer

 
SPI International neemt Film1 over

SPI International neemt Film1 over, waarmee Film1 zou blijven bestaan. Dit hebben meerdere bronnen bevestigd tegenover Nederlands MediaNetwerk. Eerder werd bekend dat de huidige eigenaar Sony Pictures Entertainment stopt met de abonneezenders van Film1.

Na die aankondiging heeft SPI International het merk Film1 overgenomen en heeft met distributeurs nieuwe afspraken gemaakt voor continuering van de uitzendingen...


Lees Meer

 
[Forum] Wat zijn de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer gaat het forum over de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network.

In maart 2018 neemt Talpa Network het ANP over. John de Mol toen: "Zoals bekend wil Talpa Network uitgroeien tot een groot en modern crossmediabedrijf op de Nederlandse markt. Met de acquisitie van het ANP voegen we daar onafhankelijk en betrouwbaar nieuws aan toe... 


Lees Meer

 
BBC-zenders voorlopig niet in Nederland

Het Commissariaat voor de Media heeft op verzoek van BBC Studios besloten eerder afgegeven uitzendlicenties in te trekken. Reden is het uitstel van de Brexit. De zenders blijven vooralsnog Brits.

BBC Studios, de commerciële tak van de BBC had in april 2019 32 Nederlandse uitzendlicenties gekregen van het Commissariaat voor de Media voor de verschillende versies van BBC Brit, BBC Earth, BBC Entertainment en BBC First...


Lees Meer

 
Beltegoed Talk360 verkrijgbaar via top-upplatform Ding

Talk360, een Nederlandse startup die een app heeft ontwikkeld waarmee je goedkoop internationaal kunt bellen, gaat een samenwerking aan met Ding.

Ding is het grootste internationale mobiele top-up platform ter wereld, bedoeld voor het via de app, online of in de winkel opwaarderen van beltegoed. Deze nieuwe samenwerking betekent dat Talk360 beschikbaar is in 600.000 Ding-winkels...


Lees Meer

 
[Interview] Raymond van Kasterop: Als je een merk wilt laden, is analoge OOH nog steeds de beste optie

Raymond van Kasterop nam per 8 mei 2019 het stokje over van Tom Motmans als Managing Director van Clear Channel Nederland. Een onbekende is hij niet; sinds 2017 vervulde hij de rol van commercieel directeur. Hoe kijkt hij naar de toekomst van het bedrijf en (digitale) buitenreclame?

Dag Raymond. Allereerst gefeliciteerd met je aanstelling. In hoeverre was dit een logische stap?

Dank je. De stap was niet geheel onverwacht. Mijn directe leidinggevende, Tom Motmans, verantwoordelijk voor...


Lees Meer

 



[Campagne] Kröller-Müller Museum en Interbest laten publiek kennis maken met beeldhouwkunst

Het Kröller-Müller Museum toont in juli en augustus een bijzondere selectie beelden van beroemde beeldhouwers uit de moderne kunstgeschiedenis. Sculpturen die te zien zijn in de tentoonstelling Het begin van een nieuwe wereld worden geprojecteerd op gigantische digitale schermen langs de drukste snelwegen van Nederland.

Zo kunnen miljoenen Nederlanders en buitenlandse bezoekers kennis maken met de ontwikkeling van moderne sculptuur...


Lees Meer

 
Hé wat leuk! Een bericht van... Deniz Alkaç van Bruut Amsterdam
Goedemorgen Bas, Toen ik zeven jaar geleden als een - inmiddels uit de hand gelopen - hobby met Bruut Amsterdam begon, had ik me dit niet kunnen voorstellen.

Ik stopte op mijn zestiende met school en werd toegelaten tot de interne talentenopleiding van BNN en niet veel later ook Radio 538. Het was daar dat ik middenin het hart van de Nederlandse media, het Hilversumse Mediapark, opmerkte dat er een enorme transitie gaande was...

Lees Meer

 
Jan ’t Hart adjunct-hoofdredacteur regionale dagbladen TMG

Jan ’t Hart is per 1 augustus 2019 adjunct-hoofdredacteur van Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad/IJmuider Courant, De Gooi- en Eemlander en Leidsch Dagblad.

Zijn benoeming betekent een versterking van de hoofdredactie van de regionale dagbladen van Telegraaf Media Groep, die verder uit hoofdredacteur Hugo Schneider en GerBen van ’t Hek (adjunct) bestaat...


Lees Meer

 
[Interview] Suzanne van den Hoogen (de Persgroep): Alles is erop gericht om sales van advies te voorzien

Er gebeurt ontzettend veel op gebied van insights en onderzoek. Adverteerders willen vooraf weten wat hun campagnes gaan doen en dus is het zaak om ze die informatie te geven. De Persgroep/DPG Media haalt antwoorden uit hun afdeling Argumentatie & Insights, waar Suzanne van den Hoogen toezicht houdt op de onderzoeken.

Dag Suzanne. Je werkt op de afdeling Argumentatie & Insights. Wat gebeurt daar?

Op de afdeling Argumentatie & Insights geven wij sales zoveel mogelijk handvatten om adverteerders inzicht te...


Lees Meer

 


 

Nieuw internationaal filmfestival: 013 Cinecitta Film Festival

[BoxOffice] Toy Story 4 en Yesterday sieren de Top 3 deze week - Week 26

Johnny de Mol presenteert Het Mooiste Liedje van Nederland


 

Hanna Bervoets tweede gast VPRO Zomergasten

Brancheorganisaties: Gewone Nederlander betaalt prijs reclamevrije omroep

Festivaldirecteur Bero Beyer verlaat IFFR voor het Nederlands Filmfonds


 

Veronica brengt spel Snipperhit terug op de radio

Checklist voor een goed conversie-attributiesysteem voor radio en tv

Rijksmuseum komt met persoonlijke route langs kunstwerken


Trendship
 
 

Rik Ruts Managing Director Business Insider Nederland

Rik Ruts is per 1 juli 2019 Managing Director van Business Insider Nederland, het Nederlandse platform voor zakelijk nieuws.

Rik Ruts werkte voorheen onder meer bij Endemol en adviesbureau 3MO. Zijn laatste functie was CEO van mediabureau UM. Ruts volgt Steven Veenendaal op, die de directierol op interimbasis vervulde nadat oprichter Arend van den Berg zich vorig jaar terugtrok uit de dagelijkse leiding...


Lees Meer

 

[Kijkcijfers] 1,2 miljoen mensen zien Max Verstappen Formule 1 Grand Prix Oostenrijk winnen

Zondag was de ergste hitte geweken, een perfecte dag om voor de televisie te zitten. Geen wedstrijden van het WK Vrouwenvoetbal, maar wel Formule 1 in Oostenrijk.

Na een saaie reeks wedstrijden, waarbij meestal Lewis Hamilton vanaf pole in één keer doorreed naar de finish, was er nu wél spektakel. Max Verstappen vertrok vanaf P2, had een rampzalige start en moest na de eerste ronde vanaf plek 9 gaan inhalen...


Lees Meer

 

NPO houdt geld over: 1,6 miljoen euro in 2018 dankzij extra belastinggeld; sport belangrijkste kostenpost

De NPO heeft 1,6 miljoen euro als positief resultaat geboekt in 2018. Dit blijkt uit de jaarrekening 2018 van de NPO die is gepubliceerd.

De NPO organisatie zelve heeft 2 miljoen euro aan positief resultaat geboekt en daarmee 4 miljoen beter gepresteerd dan de NPO begroot had. Volgens de NPO is dit te verklaren dankzij lagere salarissen door later of niet invullen van vacatures. Sinds juni 2018 is de vacature van een lid van de Raad van Bestuur niet ingevuld, er is geen invulling...


Lees Meer

 

GTST Stories op Instagram terug met tweede verhaal

Vanaf maandag 12 augustus 2019 starten RTL Nederland en Endemol Shine op Instagram met GTST Stories: Hartsvriendinnen? Dit is de tweede keer dat Goede Tijden, Slechte Tijden een exclusief verhaal beschikbaar stelt voor Instagram Stories.

Op vrijdag 5 juli 2019 is de laatste aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden van het seizoen 2018-2019 te zien...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Content Producer

Het Digital Content-team van Talpa TV is verantwoordelijk voor álles wat je online ziet van de zenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9 en ons VOD platform KIJK. We bedenken alle online content voor tv-programma’s; van een teaser op Facebook en Instagram tot een online serie op YouTube. En we bedenken het niet alleen, maar maken ook nog eens alles zelf!

Voor het Digital Content-team zijn wij per direct op zoek naar een Content Producer...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Data Analist

JUKE de nieuwste digital audio aggregator met de grootste zenders van Nederland bedienen miljoenen luisteraars op diverse digitale touchpoints. Dat zijn dus veel databronnen in combinatie met veel gebruikers.

Heb jij de ninjaskill om waardevolle inzichten uit deze data om te zetten in productontwikkeling en growth experimenten? Dan zit je hier goed...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Digital Content Distribution Manager

Als Digital Content Distribution Manager rapporteer je aan Hoofd Content en ben je verantwoordelijk voor de distributiestrategie van onze formats via de digitale kanalen.

Je bent in een vroeg stadium van de totstandkoming van een format betrokken en denkt samen met de digital creatives mee over extra verhaallijnen, een online spin-off, structurele updates of exclusieve behind-the-scenes...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -