Jaargang 3 | editie 2 | 3 juli 2019
 
Nederlandse animatiefilm Catastrophe wereldwijd succes

De animatiefilm Catastrophe van Jamille van Wijngaarden is door Vimeo geselecteerd als Staff Pick Premiere.

De film beleeft hiermee vandaag zijn wereldwijde online première, exclusief op het online platform. Deze release volgt op een zegetocht van de korte film langs meer dan honderd internationale filmfestivals...


Lees Meer

 
Margje de Koning nieuwe artistiek directeur Movies that Matter

Margje de Koning wordt de nieuwe artistiek directeur van Movies that Matter. De Koning, eerder werkzaam bij onder andere de EO als hoofdredacteur documentaire, volgt Dirk van der Straaten op en start haar werkzaamheden per 1 september 2019.

Samen met zakelijk directeur Ali Remmelts wordt zij verantwoordelijk voor het jaarlijkse Movies that Matter Festival en de Movies that Matter-programma's: On Tour, events, educatie en International Support...


Lees Meer

 
[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start.

Gefeliciteerd met de start van WW Entertainment. Hoe gaat het met je bedrijf nu jullie een paar maanden aan de gang zijn in de nieuwe constructie?

Dank! De start was boven verwachting goed door het enorme succes van de films Green Book en Hotel Mumbai...


Lees Meer

 
Festivaldirecteur Bero Beyer verlaat IFFR voor het Nederlands Filmfonds
Op 1 maart 2020, na vijf jaar als festivaldirecteur, vertrekt Bero Beyer bij International Film Festival Rotterdam (IFFR). Hij wordt dan directeur/bestuurder van het Nederlands Filmfonds. IFFR kondigt binnenkort de aanmeldingsprocedure aan voor de toekomstige festivaldirecteur.

Bero Beyer: “De afgelopen jaren heb ik voor International Film Festival Rotterdam mijn liefde voor film in zijn vele vormen over willen dragen: cinema van kort tot lang, van fictie tot documentaire en hybride, episodisch of geanimeerd, van toegankelijk tot experimenteel...

Lees Meer

 
Nieuw internationaal filmfestival: 013 Cinecitta Film Festival

Van 17 t/m 20 oktober 2019 vindt de allereerste editie plaats van het 013 Cinecitta International Film Festival. Cinecitta Tilburg organiseert een uniek boutique filmfestival met 13 niet eerder in Nederland vertoonde films, masterclasses en Q&A´s met (inter)nationale filmmakers.

Op maandag 9 september 2019 wordt het volledige programma bekend...


Lees Meer

 
[Interview] Mascha Colmans-de Graaf: Laat je commercial van het doek springen

Mascha Colmans-de Graaf is salesmanager bij bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur Mediavision. Onlangs werd ze bij de AMMA’s uitgeroepen tot Sales Representative van het Jaar. Wij spreken haar.

Gefeliciteerd Mascha! Een prachtige prijs, die je niet voor het eerst wint…

Dankjewel!! Het is inderdaad de tweede keer en ik ben er niet minder trots op. Geweldig dat deze prijs bedacht door onder anderen André Roof en Jan Knaap nog steeds bestaat, al is het inmiddels onder een andere naam...


Lees Meer

 
Eerste speelfilm voor Youtuber en influencer Peter de Harder

Youtuber, filmer en influencer Peter de Harder heeft zijn eigen filmproductiebedrijf gelanceerd: Third Universe. Hij werkt aan zijn eerste speelfilm, die Influencer gaat heten. Deze komt in 2020 uit.

Peter de Harder werkte sinds 2010 samen met zijn goede vriend en zakenpartner Kelvin Boerma. Ze richtten samen onder meer het YouTube-kanaal Cinemates op. De twee maakten in juni 2019 bekend afzonderlijk verder te gaan...


Lees Meer

 
 

 
 
[BoxOffice] Toy Story 4 en Yesterday sieren de Top 3 deze week - Week 26

Dat Toy Story 4 een goede week zou hebben, lag in de verwachtingen. Dat Annabelle Comes Homes solide zou scoren ook. Dus de verrassing aan de boxoffice dit weekend waren de goede cijfers van Yesterday die bijna 50.000 bezoekers trok.

In afwachting van een nieuwe Marvel-hegemonie volgende week kende het Amerikaanse weekend 26 een bescheiden profiel. Toy Story 4 trok goed door en Annabelle Comes Homes deed wat je van een horrorfranchise mag verwachten...


Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -