Jaargang 2 | editie 14 | 4 juli 2019
 
Greenhouse lanceert propositie voor marketplaces
Greenhouse lanceert deze maand een team dat zich volledig gaat toespitsen op het integreren van marketplaces als Amazon, bol.com & Google Shopping Express binnen de sales-, marketing- en distributiestrategie van merken.

Met de aanhoudende geruchten over de komst van Amazon naar Nederland dit najaar en de uitrol van Google Shopping Express in Europa verwacht Greenhouse een grote verandering binnen het retail landschap. Door de grote directe impact die dergelijke internationale en lokale grootmachten op de Nederlandse markt hebben...

Lees Meer

 
[Podcast] Martin de Boer over Corendon

Martin de Boer werkt sinds 2014 voor Corendon. Eerst als marketingdirecteur, sinds oktober 2019 als commercieel directeur. Hij heeft zich sindsdien geen moment verveeld. Martin de Boer was nauw betrokken bij het verplaatsen van een Boeing 747 van Schiphol naar de tuin van Corendon Village Hotel begin 2019 – bij voorbaat dé marketingstunt van het jaar. Een paar maanden later werd Corendon voor een deel overgenomen door een Zweedse investeerder.

Martin de Boer: "Wat verkocht is aan Triton zijn de touroperator en de Nederlandse airline. Nu dit is verkocht, willen we binnen vijf jaar groeien naar dertigduizend bedden. Een verdrievoudiging...

Lees Meer

 
Mona Keijzer doet ongevraagde telemarketing volledig in de ban
Staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) van Economische Zaken en Klimaat gaat ongevraagde telemarketing verbieden. Bedrijven of organisaties mogen Nederlanders zzp'ers straks alleen nog benaderen via de telefoon als zij daar zelf expliciet toestemming voor hebben gegeven. Telemarketeers mogen bovendien niet meer anoniem bellen: het telefoonnummer van de afzender moet zichtbaar zijn.

Dat is een drastische wijziging ten opzichte van de huidige situatie waarin consumenten en zzp'ers die niet gebeld willen worden zich voor het bel-me-nietregister kunnen opgeven...

Lees Meer

 

 
 
Studio Piraat creëert identiteit voor de International Creative Media Award
Met een nieuwe dynamische visuele identiteit zet het ICMA de volgende stap om wereldwijd creativiteit te vieren. International Creative Media Award oftewel ICMA is een boegbeeld in het beoordelen en het belonen van grafisch ontwerp op internationaal niveau. Studio Piraat, geregeld deelnemer in de jaarlijkse competitie, ontwierp een nieuwe identiteit daarvoor...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

SowiesoHelder benoemt Irpa Allard tot creatief directeur 13-11-2019 | 12:10:19
Communicatiebureau SowiesoHelder heeft Irpa Allard benoemd tot creatief directeur. Irpa Allard werkte voorheen voor MPG. waar ze business unit director was en zakelijk en creatief eindverantwoordelijk voor alle Ahold accounts waaronder Etos, Gall & Gall, Albert Heijn/Allerhande en AH to go


BvA en FNLI komen met update Gids Content Creators en Food Adverteerders 13-11-2019 | 10:40:00
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers


Alpine Hearing Protection neemt Thunderplugs/Bananaz over 13-11-2019 | 10:00:00
Alpine Hearing Protection heeft Thunderplugs/Bananaz overgenomen. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in gehoorbescherming


WPP wereldwijde partner voor Beiersdorf 13-11-2019 | 09:37:58
Beiersdorf, a leading provider of innovative, high-quality skin care products, has appointed WPP to be the lead global agency for its iconic global derma and healthcare brands, including Eucerin and Hansaplast/Elastoplast


Mirage Retail lanceert winkelketen MINISO in Nederland 13-11-2019 | 09:34:00
Mirage Retail Group en Mazuli Group hebben overeenstemming bereikt over de exclusieve franchise-rechten van de winkelketen MINISO in Nederland. Deze jonge Japanse winkelformule opende in 2013 haar eerste winkel in China en telt inmiddels 4.800 winkels in 86 landen. MINISO opent in het voorjaar 2020 winkels in Amsterdam, Utrecht en Eindhoven


Atala Asberg stapt over van Talpa Media Solutions naar Media Reverse 12-11-2019 | 08:37:12
Atala Asberg aan de slag gegaan als Client Lead/strateeg bij Media Reverse. Ze was hiervoor accountmanager onafhankelijke mediabureaus bij Talpa Media Solutions


Max Verstappen wordt het gezicht van CarNext.com 12-11-2019 | 08:27:00
CarNext.com, de pan-Europese marktplaats voor jong gebruikte auto’s, zet vanaf 2020 Formule 1-coureur Max Verstappen in als boegbeeld van het merk


Campagne van Wecycle rondom recyclecoach 12-11-2019 | 08:11:16
Wecycle begint een campagne om mensen op weg te helpen bij het recyclen van apparaten. De video’s draaien om een recyclecoach, die tips geeft aan consumenten


[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Koning over bGenius 12-11-2019 | 08:00:00
Sander Koning is Managing Director van bGenius, marketingtechnologie om online campagnes makkelijk en efficiënt te beheren. Het bedrijf valt onder IPG Mediabrands. We spreken hem over campagnetools, de markt en het werkveld


HALAL en Thessa Meijer maken campagnevideo Ace & Tate 11-11-2019 | 09:59:39
HALAL voegt Thessa Meijer toe aan het internationale team van commerciële filmmakers. Zij won in november 2019 een Grand Prix tijdens de Ciclope awards voor haar korte film The Walking Fish - haar eerste productie in samenwerking met HALAL


Boomerang produceert interactieve videoclip Lil’ Kleine 11-11-2019 | 09:26:01
Boomerang Agency, Storyteq en Samsung hebben een video gemaakt voor Lil’ Kleine die mensen online kunnen personaliseren. De video Blijven draait om de rapper, die probeert uit handen te blijven van een groep gangsters


[Commercial Review] Folkert Langeveld: Samsung en T-Mobile, KIA, KLM en Unox 11-11-2019 | 09:01:00
De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken


Samsung challenget met Create #withGalaxy-campagne ontwikkeld door Cheil Amsterdam 08-11-2019 | 10:07:00
Samsung lanceert de 360-gradencampagne Create #withGalaxy, waarmee iedereen met een Galaxy-smartphone wordt uitgedaagd om creators te worden. De campagne is 100 procent gefilmd en gefotografeerd met Galaxy-devices


Marco Knoot Directeur Marketing Groupe Renault Benelux 08-11-2019 | 09:48:00
Marco Knoot is per november 2019 directeur marketing bij Groupe Renault Benelux en hiermee verantwoordelijk voor alle de marketingactiviteiten van Renault. Hij neemt de functie over van Thomas Brient


5PM aan de slag voor SIRE 07-11-2019 | 09:09:01
YouTube Strategy & Services bureau 5PM gaat SIRE ondersteunen met het inzetten van YouTube tijdens toekomstige SIRE-campagnes. Het Amsterdamse bureau ontwikkelt onder andere een geïntegreerde YouTube-strategie en zorgt voor de optimalisatie van het bestaande YouTube-kanaal



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -