Jaargang 2 | editie 14 | 4 juli 2019
 
Greenhouse lanceert propositie voor marketplaces
Greenhouse lanceert deze maand een team dat zich volledig gaat toespitsen op het integreren van marketplaces als Amazon, bol.com & Google Shopping Express binnen de sales-, marketing- en distributiestrategie van merken.

Met de aanhoudende geruchten over de komst van Amazon naar Nederland dit najaar en de uitrol van Google Shopping Express in Europa verwacht Greenhouse een grote verandering binnen het retail landschap. Door de grote directe impact die dergelijke internationale en lokale grootmachten op de Nederlandse markt hebben...

Lees Meer

 
[Podcast] Martin de Boer over Corendon

Martin de Boer werkt sinds 2014 voor Corendon. Eerst als marketingdirecteur, sinds oktober 2019 als commercieel directeur. Hij heeft zich sindsdien geen moment verveeld. Martin de Boer was nauw betrokken bij het verplaatsen van een Boeing 747 van Schiphol naar de tuin van Corendon Village Hotel begin 2019 – bij voorbaat dé marketingstunt van het jaar. Een paar maanden later werd Corendon voor een deel overgenomen door een Zweedse investeerder.

Martin de Boer: "Wat verkocht is aan Triton zijn de touroperator en de Nederlandse airline. Nu dit is verkocht, willen we binnen vijf jaar groeien naar dertigduizend bedden. Een verdrievoudiging...

Lees Meer

 
Mona Keijzer doet ongevraagde telemarketing volledig in de ban
Staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) van Economische Zaken en Klimaat gaat ongevraagde telemarketing verbieden. Bedrijven of organisaties mogen Nederlanders zzp'ers straks alleen nog benaderen via de telefoon als zij daar zelf expliciet toestemming voor hebben gegeven. Telemarketeers mogen bovendien niet meer anoniem bellen: het telefoonnummer van de afzender moet zichtbaar zijn.

Dat is een drastische wijziging ten opzichte van de huidige situatie waarin consumenten en zzp'ers die niet gebeld willen worden zich voor het bel-me-nietregister kunnen opgeven...

Lees Meer

 

 
 
Studio Piraat creëert identiteit voor de International Creative Media Award
Met een nieuwe dynamische visuele identiteit zet het ICMA de volgende stap om wereldwijd creativiteit te vieren. International Creative Media Award oftewel ICMA is een boegbeeld in het beoordelen en het belonen van grafisch ontwerp op internationaal niveau. Studio Piraat, geregeld deelnemer in de jaarlijkse competitie, ontwierp een nieuwe identiteit daarvoor...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

Jumbo Golf retail partner 100ste KLM Open 19-07-2019 | 16:00:00
Jumbo Golf is dit jaar retail partner van het KLM Open golftoernooi. De 100ste editie van het KLM Open vindt plaats van 12 tot en met 15 september 2019 op golfbaan The International in Amsterdam


Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports 19-07-2019 | 15:17:00
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer het begint bij FOX Sports. De campagne brengt op stijlvolle wijze de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen


[Podcast] René Zeedijk over de Cookie-nee knop, veranderende verdienmodellen en winkelstraten 19-07-2019 | 10:25:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Bestelsite Bookaroo gaat door 18-07-2019 | 09:27:45
De boekensite Bookaroo heeft binnen twee weken 10.000 boeken verkocht en heeft daarmee de doelstelling bereikt. De site blijft bestaan en gaat door met het verbinden van online boekenkopers en lokale boekhandels


Eigen Fabrikaat doet campagne Veilig Verkeer Nederland 18-07-2019 | 08:52:33
Na een creatieve pitch tussen drie bureaus heeft Veilig Verkeer Nederland gekozen voor Eigen Fabrikaat voor de campagne Rustig rijden en veilige schoolomgeving


Dekbed-Discounter.nl neemt failliet Koopjedeal.nl over 18-07-2019 | 07:22:00
Dekbed-Discounter.nl neemt de failliete aanbiedingensite Koopjedeal.nl over. De online beddenverkoper wil de gedupeerde Koopjedeal-klanten zo snel mogelijk compenseren


Stichting Even Geen Vlees wint Reclamecode-zaak tegen Milka 17-07-2019 | 14:48:00
Milka misleidt consumenten door te stellen dat ze koemelk gebruikt van melkveehouders die maximaal 60 koeien houden. Stichting Even Geen Vlees had daarover een procedure aangespannen bij de Reclame Code Commissie


KPN kiest Achtung! mcgarrybowen als reclamebureau 17-07-2019 | 12:29:00
KPN heeft Achtung! mcgarrybowen verkozen als reclamebureau. Dit hebben KPN en Achtung! mcgarrybowen bevestigd na een bureau-oriëntatie. De samenwerking gaat per direct in, zo bevestigt KPN


Amerikanen en Chinezen investeren in groei Dashmote 17-07-2019 | 12:01:00
Technologiebedrijf Dashmote heeft 2,5 miljoen euro opgehaald bij zowel Amerikaanse als Chinese investeerders. Het groeikapitaal stelt de Amsterdamse scale-up in staat om hun oplossingen voor data- en beeldanalyse voor bedrijven naar een hoger plan te tillen


Ford wil pick-up-emoji op telefoons 17-07-2019 | 11:57:22
Ford heeft in 2018 bij het Unicode Consortium een voorstel ingediend om een pick-up toe te voegen. De pick-up-emoji staat nu op de lijst om te worden opgenomen in een toekomstige versie van Unicode


Fernandes zet Suriname centraal in campagne 17-07-2019 | 11:12:00
In de campagne van Fernandes, Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt, worden verhalen van Surinaamse Nederlanders samengebracht en verteld door het frisdrankmerk


Mannenmedia stapt over op server side header bidding 17-07-2019 | 10:45:13
Server side header bidding heeft het voordeel dat er maar één connectie is die de bidrequest naar een server stuurt, daar alle responses afhandelt en terugzet naar de browser


HEMA kiest JDA voor de transformatie van haar Supply Chain 17-07-2019 | 10:26:28
HEMA heeft gekozen voor JDA Luminate Edge en JDA Fulfillment om haar retail Supply Chain te optimaliseren. JDA zal daarbij kunstmatige intelligentie en machine learning inzetten van Blue Yonder


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: WeMakeThe.City, SNS en Big Green Egg 17-07-2019 | 09:58:16
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten


[Startups] Newborn lanceert startup-programma voor startups en investeerders 16-07-2019 | 20:58:00
Venture studio Newborn, waarmee de Utrechtse Born05 Group in startups participeert, lanceert het Newborn Startup Program voor (corporate) startups en investeerders



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -