Jaargang 2 | editie 14 | 4 juli 2019
 
Greenhouse lanceert propositie voor marketplaces
Greenhouse lanceert deze maand een team dat zich volledig gaat toespitsen op het integreren van marketplaces als Amazon, bol.com & Google Shopping Express binnen de sales-, marketing- en distributiestrategie van merken.

Met de aanhoudende geruchten over de komst van Amazon naar Nederland dit najaar en de uitrol van Google Shopping Express in Europa verwacht Greenhouse een grote verandering binnen het retail landschap. Door de grote directe impact die dergelijke internationale en lokale grootmachten op de Nederlandse markt hebben...

Lees Meer

 
[Podcast] Martin de Boer over Corendon

Martin de Boer werkt sinds 2014 voor Corendon. Eerst als marketingdirecteur, sinds oktober 2019 als commercieel directeur. Hij heeft zich sindsdien geen moment verveeld. Martin de Boer was nauw betrokken bij het verplaatsen van een Boeing 747 van Schiphol naar de tuin van Corendon Village Hotel begin 2019 – bij voorbaat dé marketingstunt van het jaar. Een paar maanden later werd Corendon voor een deel overgenomen door een Zweedse investeerder.

Martin de Boer: "Wat verkocht is aan Triton zijn de touroperator en de Nederlandse airline. Nu dit is verkocht, willen we binnen vijf jaar groeien naar dertigduizend bedden. Een verdrievoudiging...

Lees Meer

 
Mona Keijzer doet ongevraagde telemarketing volledig in de ban
Staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) van Economische Zaken en Klimaat gaat ongevraagde telemarketing verbieden. Bedrijven of organisaties mogen Nederlanders zzp'ers straks alleen nog benaderen via de telefoon als zij daar zelf expliciet toestemming voor hebben gegeven. Telemarketeers mogen bovendien niet meer anoniem bellen: het telefoonnummer van de afzender moet zichtbaar zijn.

Dat is een drastische wijziging ten opzichte van de huidige situatie waarin consumenten en zzp'ers die niet gebeld willen worden zich voor het bel-me-nietregister kunnen opgeven...

Lees Meer

 

 
 
Studio Piraat creëert identiteit voor de International Creative Media Award
Met een nieuwe dynamische visuele identiteit zet het ICMA de volgende stap om wereldwijd creativiteit te vieren. International Creative Media Award oftewel ICMA is een boegbeeld in het beoordelen en het belonen van grafisch ontwerp op internationaal niveau. Studio Piraat, geregeld deelnemer in de jaarlijkse competitie, ontwierp een nieuwe identiteit daarvoor...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

Campina lanceert eerste ontbijtbezorgservice via Instagram 19-09-2019 | 12:06:34
Campina is met een nieuwe campagne gestart onder de noemer Start je dag Sterk. Daarmee introduceert het zuivelbedrijf de eerste Instagram-ontbijtbezorgservice


Thomas Thiadens benoemd tot managing director Windowsketch 19-09-2019 | 09:55:48
Thomas Thiadens is per 1 september 2019 benoemd tot Managing Director van Windowsketch. Hij neemt daarmee de dagelijkse leiding over van oprichter en eigenaar Floris Sanders


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe nuchterheid in reclame 19-09-2019 | 09:24:42
Als het goed is volgt reclame cultuur. Soms lukt het zelfs met reclame cultuur te máken. Het haakt aan op trends en consumenteninzichten en zorgt er zo voor dat een boodschap relevant en aansprekend is


Dirk wint ABN Amro Beste Retailer of the Year 19-09-2019 | 09:19:00
Dirk heeft de wedstrijd ABN Amro Retailer of the Year gewonnen in de categorie Supermarkt. Jumbo heeft die prijs gewonnen als online-supermarkt


WPP appoints Keith Weed to the Board 19-09-2019 | 08:10:40
WPP today announces the appointment of Keith Weed to the Board as a non-executive director


Maria Garrido spreekt bij Wisdom in Business 19-09-2019 | 07:34:00
Maria Garrido, Chief Insights Officer Havas Group en Senior Vice President Vivendi Brand Marketing, spreekt bij het Wisdom in Business Event aan de vooravond van The Inner Peace Conference op vrijdag 4 oktober 2019 over hoe een merk betekenis kan toegeven naar consumenten en stakeholders


[Podcast] René Zeedijk over Disney+, Beau en de strijd tegen de tech giganten 18-09-2019 | 14:41:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Samenwerking Megawatt Digital en The Athlete’s Foot werpt vruchten af 18-09-2019 | 10:06:03
De door Megawatt Digital ontwikkelde campagne is uitgerold via social media (Instagram en Facebook), verschillende digitale nieuwsbrieven en in de 50 winkels van The Athlete’s Foot


MobPro verzorgt conversational advertising voor Suzuki 18-09-2019 | 09:22:39
Suzuki motoren (Nimag) zocht naar een manier om het mobiele kanaal in te zetten voor het werven van leads. Vanuit dit gegeven koos MobPro voor een chat-interface om de gebruiksvriendelijkheid op het mobiele kanaal te verhogen


Heineken lanceert Affligem Blond 0.0% 18-09-2019 | 09:19:00
Heineken zet Affligem Blond 0.0%, een alcoholvrij Belgisch blond abdijbier, in de Nederlandse markt. Het bier is in eerste instantie verkrijgbaar bij alle Jumbo-supermarkten


BENK aan de slag voor Swinckels’ 17-09-2019 | 09:23:33
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in jointmarketing, is door Swinckels’ gevraagd om het merk te laten groeien in het food-retail- en slijterijkanaal


Lichtreclamebedrijf Petrol Sign neemt concurrent Armada Janse over 16-09-2019 | 09:49:51
Beide bedrijven blijven vanuit hun huidige vestigingsplaatsen in Gameren respectievelijk Budel opereren onder de namen Petrol Sign | MSI en Armada Janse | MSI


Pathé Thuis adverteert in treinen NS 16-09-2019 | 08:03:00
Pathé Thuis is als eerste adverteerder te zien in de intercity’s van de NS. Gedurende een week toont de streamingdienst reclame aan treinreizigers via de informatieschermen die in de trein hangen


JWT verzorgt PLUS-campagne Goed eten is weten wat je eet 16-09-2019 | 07:49:00
Goed eten is weten wat je eet is het thema van die MVO-campagne van PLUS die is verzorgd door J. Walter Thompson Amsterdam. Het fundament van de campagne komt voort uit de strategie van de supermarkt.


Natwerk benoemt Pepijn Rooijens tot creatief directeur 12-09-2019 | 10:13:00
Pepijn Rooijens is eind augustus benoemd tot creatief directeur bij reclamebureau Natwerk. Samen met oprichter Frank de Ruwe en Rufus Ketting zal hij de creatieve leiding van het bureau hebben



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -