Jaargang 2 | editie 15 | 12 juli 2019
 
Ekoplaza als eerste supermarkt in de Benelux palmolievrij

Ekoplaza is de eerste supermarkt in de Benelux, waarvan het eigen huismerk met 300 producten nu al voor 99 procent palmolievrij is. Hiermee ligt de supermarkt vijf maanden voor op de eigen planning en de langetermijnstrategie waarmee ze streeft naar het maken een positieve impact op de gezondheid van de planeet en alles en iedereen die daarop leeft.

Steven IJzerman, kwaliteitsmanager bij Ekoplaza: “Bewust voeren we bij Ekoplaza een tweesporenbeleid voor palmolie: ons huismerk is palmolievrij, maar voor de rest van ons assortiment kiezen we voor 100 procent biologische duurzame palmolie...

Lees Meer

 
Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL

Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar.

In plaats van de geluidservaring op de gangbare, technische manier uit te leggen, geven verschillende video’s van de Raise the Bar-campagne een voorproefje van deze complete ervaring, door kijkers daadwerkelijk mee te nemen naar de wereld in hun tv...

Lees Meer

 
WPP verkoopt meerderheid Kantar aan Bain Capital

WPP verkoopt 60 procent van het onderzoeksbureau Kantar aan Bain Capital. De overeenkomst waardeert Kantar op 4 miljard Amerikaanse Dollar. WPP zou 3,1 miljard Amerikaanse Dollar (2,75 miljard euro) overhouden aan de verkoop en zal deze vooral inzetten om haar schuldenlast te verminderen.

Het resterende deel van de opbrengst zal aan aandeelhouders worden uitbetaald. WPP zal 40 procent van Kantar in handen houden...

Lees Meer

 

 
 
[Interview] Raymond van Kasterop: Analoog adverteren verdwijnt niet

Raymond van Kasterop nam per 8 mei 2019 het stokje over van Tom Motmans als Managing Director van Clear Channel Nederland. Een onbekende is hij niet; sinds 2017 vervulde hij de rol van commercieel directeur. Hoe kijkt hij naar de toekomst van het bedrijf en (digitale) buitenreclame?

Dag Raymond. Allereerst gefeliciteerd met je aanstelling. In hoeverre was dit een logische stap?

Dank je. De stap was niet geheel onverwacht. Mijn directe leidinggevende, Tom Motmans, verantwoordelijk voor Nederland en België, was hier één dag per week. Op de overige dagen nam ik al veel taken over en toen de nieuwe structuur van ons bedrijf werd aangekondigd en Tom een nieuwe internationale rol kreeg aangeboden, is besloten om van België en Nederland twee business units te maken...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Forum] Verbod op reclame met genderstereotypering. Goed idee? 21-08-2019 | 21:00:00
In het Verenigd Koninkrijk zijn voor het eerst reclames verboden op grond van nieuwe regels over genderstereotypering. Het gaat om een reclame voor de elektrische Volkswagen eGolf en een reclame voor een nieuwe smeerkaas van Philadelphia


FBTO kiest voor contentmarketing met The Post 21-08-2019 | 20:19:17
Verzekeringsmaatschappij FBTO werkt sinds zomer 2019 samen met contentmarketingbureau The Post voor de strategie en de productie van de content, die volledig gericht is op de zogeheten doeners


Spryker en e-Spirit bundelen krachten 21-08-2019 | 13:21:11
E-Spirit, leverancier van FirstSpirit Digital Experience Platform (DXP), is een strategische samenwerking aangegaan met e-commerceleverancier Spryker. De partijen gaan samen optrekken in salestrajecten en beide platformen verder integreren


Miele kiest Blauw Gras als socialmediapartner 21-08-2019 | 11:28:00
Blauw Gras is na een pilotfase gekozen als socialmediapartner voor Miele. De komende tijd wordt een nieuwe contentstrategie uitgerold, met social brand story, identity en creative formats


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Dit is echt héél erg 21-08-2019 | 10:31:44
Deze reclame verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol


Agathe Wiedemair is nieuwe Head of Account Services VIRTUE 21-08-2019 | 10:21:00
Agathe Wiedemair, voorheen Client Services Director bij Amsterdam Worldwide, is benoemd tot Head Of Account services in het Amsterdamse kantoor van VIRTUE het creatieve bureau van VICE


HEMA lanceert eigen AI-filter op Instagram 21-08-2019 | 09:41:00
HEMA introduceert in samenwerking met social agency GoSpooky het B.A.E. Instagramfilter. Met het branded make-up-filter kunnen Instagramgebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality


SPAR krijgt nieuwe directiestructuur 21-08-2019 | 09:23:00
De directiestructuur van SPAR zal met ingang van 1 oktober 2019 worden aangepast. In de nieuwe structuur is er sprake van een CEO-bestuursmodel waarbij algemeen directeur John van der Ent eindverantwoordelijk is als voorzitter van het directieteam


[Interview] Luciano Jardim: Koppigheid is mijn superkracht 20-08-2019 | 08:57:00
Luciano Jardim is Design Lead bij SuperHeroes. Na jarenlang als freelancer te hebben gewerkt voor toonaangevende agencies, stapte hij onlangs over naar het Amsterdamse bureau. We spreken hem over deze verandering en zijn visie op design


CFO-COO Edith Appels weg bij SPAR 20-08-2019 | 07:11:51
Edith Appels stopt als CFO-COO van SPAR. Zij vertrekt met de invoering van een nieuwe directiestructuur voor SPAR Nederland per 1 oktober 2019. Wat ze daarna gaat doen, is niet bekendgemaakt


Flitsmeister stopt met adverteren tijdens het rijden 19-08-2019 | 10:21:39
Uit feedback van gebruikers blijkt dat de advertenties als afleiding, onprettig en onveilig worden ervaren. Flitsmeister heeft daarom besloten om te stoppen met dit type advertentie en een gaat verder met een nieuwe propositie


Bruut Amsterdam en Playground verzorgen millennialcampagne Duracel 19-08-2019 | 09:05:00
De uitingen omvatten onder andere een product-/moodfilm, een pre-rollversie van 20 seconden, een bumper ad van 6 seconden, een Instagram Story-ad en Digital Out Of Home. De campagne is door heel Nederland te zien


[Startups] Peak Capital opent inschrijving Fundathon 19-08-2019 | 08:01:07
Tijdens de Fundathon worden ondernemers geholpen door ervaren ondernemers om hun plan te verbeteren. De winnaar krijgt aan het eind van de dag een investering van 100.000 euro door Peak Capital via een founder friendly convertible note


Kia zet achtergrondverhaal Kia XCeed centraal in boek en video 19-08-2019 | 07:46:28
Kia onthult het achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle), waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film en een boek over het nieuwste lid van de Ceed-familie


Zalando breidt beauty-assortiment uit naar Nederland 16-08-2019 | 14:11:00
Zalando start vanaf 28 augustus 2019 in Nederland met een assortiment voor mode, verzorging en lifestyle. Daarmee is Nederland de negende Europese markt die Zalando met een beauty-assortiment betreedt



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -