Jaargang 2 | editie 15 | 12 juli 2019
 
Ekoplaza als eerste supermarkt in de Benelux palmolievrij

Ekoplaza is de eerste supermarkt in de Benelux, waarvan het eigen huismerk met 300 producten nu al voor 99 procent palmolievrij is. Hiermee ligt de supermarkt vijf maanden voor op de eigen planning en de langetermijnstrategie waarmee ze streeft naar het maken een positieve impact op de gezondheid van de planeet en alles en iedereen die daarop leeft.

Steven IJzerman, kwaliteitsmanager bij Ekoplaza: “Bewust voeren we bij Ekoplaza een tweesporenbeleid voor palmolie: ons huismerk is palmolievrij, maar voor de rest van ons assortiment kiezen we voor 100 procent biologische duurzame palmolie...

Lees Meer

 
Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL

Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar.

In plaats van de geluidservaring op de gangbare, technische manier uit te leggen, geven verschillende video’s van de Raise the Bar-campagne een voorproefje van deze complete ervaring, door kijkers daadwerkelijk mee te nemen naar de wereld in hun tv...

Lees Meer

 
WPP verkoopt meerderheid Kantar aan Bain Capital

WPP verkoopt 60 procent van het onderzoeksbureau Kantar aan Bain Capital. De overeenkomst waardeert Kantar op 4 miljard Amerikaanse Dollar. WPP zou 3,1 miljard Amerikaanse Dollar (2,75 miljard euro) overhouden aan de verkoop en zal deze vooral inzetten om haar schuldenlast te verminderen.

Het resterende deel van de opbrengst zal aan aandeelhouders worden uitbetaald. WPP zal 40 procent van Kantar in handen houden...

Lees Meer

 

 
 
[Interview] Raymond van Kasterop: Analoog adverteren verdwijnt niet

Raymond van Kasterop nam per 8 mei 2019 het stokje over van Tom Motmans als Managing Director van Clear Channel Nederland. Een onbekende is hij niet; sinds 2017 vervulde hij de rol van commercieel directeur. Hoe kijkt hij naar de toekomst van het bedrijf en (digitale) buitenreclame?

Dag Raymond. Allereerst gefeliciteerd met je aanstelling. In hoeverre was dit een logische stap?

Dank je. De stap was niet geheel onverwacht. Mijn directe leidinggevende, Tom Motmans, verantwoordelijk voor Nederland en België, was hier één dag per week. Op de overige dagen nam ik al veel taken over en toen de nieuwe structuur van ons bedrijf werd aangekondigd en Tom een nieuwe internationale rol kreeg aangeboden, is besloten om van België en Nederland twee business units te maken...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Roorda maakt seksuele diversiteit bespreekbaar met campagne #kweetnie 18-10-2019 | 14:17:00
De campagne en de website zijn een initiatief van Movisie, 113 Zelfmoordpreventie, COC Nederland en het ministerie van VWS


[Podcast] René Zeedijk over outdoor media, cryptocurrency en Albert Heijn 17-10-2019 | 14:13:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


[Podcast] Erik de Zwart over de lancering van 24Trains.TV 17-10-2019 | 13:45:00
Erik de Zwart is een Nederlands radio- en televisiemaker en ondernemer. Hij is iets heel nieuws begonnen. 24trains.tv is een online platform dat 24 uur per dag draait om treinen. We spreken hem over zijn grote passie


[Podcast] Aldo Breed over Kiesjefolders.nl 17-10-2019 | 13:23:00
Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders, een dienst waarmee consumenten papieren folders van hun favoriete winkels thuis kunnen ontvangen. We spreken hem over het ontstaan en de stand van zaken van zijn bedrijf.


[Podcast] Nike Boor over het Fonds Gehandicaptensport 17-10-2019 | 13:08:00
Nike Boor is directeur van het Fonds Gehandicaptensport. Hij is de man van 1% FairShare en al dertig jaar actief in de gehandicaptensport. We spreken hem over het fonds door de jaren heen


Allsecur heet per direct Allianz Direct 17-10-2019 | 13:07:21
De afgelopen maanden heeft Allsecur campagne gevoerd om de naamswijziging naar Allianz Direct te promoten. Inmiddels is de naamswijziging een gegeven


[Podcast] Nathalie Lam over de gezondheidspropositie van Philips 17-10-2019 | 12:49:00
Nathalie Lam is Head of Global Sponsorship bij Philips en daarnaast Diversity and Inclusion Ambasador. Ze treedt op als keynote speaker en presentator. We spreken haar over Philips en de missie om via innovatie bij te dragen aan de gezondheid van mensen


Marqt en Udea-Ekoplaza willen samengaan; ruzie tussen aandeelhouders 17-10-2019 | 11:36:44
Udea en Marqt hebben aangekondigd samen te willen gaan. Udea is het bedrijf achter Ekoplaza. Marqt dat nooit winst heeft gemaakt, zal volgens de aankondiging blijven bestaan met kleinere eet- en drinkwinkels alsmede keuken en online-activiteiten


Doeke de Steur CEO Creative Media Network 16-10-2019 | 12:49:00
Creative Media Network heeft Doeke de Steur benoemd als CEO en partner. Doeke de Steur heeft per 1 oktober 2019 deze rol op zich genomen


Eigen Fabrikaat bedenkt VVN-campagne rondom relaxter rijden 16-10-2019 | 12:05:00
Veilig Verkeer Nederland start met een campagne om mensen te inspireren relaxter rijden. De organisatie heeft een tv-commercial laten ontwikkelen door Eigen Fabrikaat waarin men met een aanstekelijk liedje kijkers laat nadenken over de houding in het verkeer


Zalando wil meer vrouwen in de top 16-10-2019 | 11:42:00
Zalando heeft aangekondigd een evenwichtige vertegenwoordiging van mannen en vrouw op de hoogste zes managementniveaus te willen bewerkstelligen voor eind 2023


Eyewish kiest voor Studio Influence 16-10-2019 | 10:39:00
Eyewish Opticiens heeft Studio Influence gekozen als partner voor het ontwikkelen van influencermarketingcampagnes. Studio Influence wordt verantwoordelijk voor de overkoepelende influencermarketingstrategie van de optiekketen


Deborah Ubachs en Erik Mooibroek beginnen salesbureau Salesexpertise 16-10-2019 | 10:23:00
Deborah Ubachs en Erik Mooibroek zijn het bureau Salesexpertise gestart. Zij kennen elkaar van Telegraaf Media Groep, waar ze hebben samengewerkt. Het nieuwe bureau biedt interim-salesmanagement en salestrainingen


Postoffice, Good Sounds en Tone of Voice voortaan Postoffice Amsterdam 16-10-2019 | 09:33:00
Postoffice, Good Sounds en Tone of Voice zijn per 1 oktober 2019 opgegaan in Postoffice Amsterdam. De postproductiemaatschappij heeft daarbij een nieuwe directie


Kumpany ontwikkelt no sweat-campagne e-bike to go 15-10-2019 | 10:22:00
Met deze campagne laat de Amsterdamse scale-up zien wat de focus is: consumenten de luxe bieden om onder de meest flexibele, servicegerichte voorwaarden en zonder gedoe door het leven te e-biken.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -