Jaargang 2 | editie 15 | 12 juli 2019
 
Ekoplaza als eerste supermarkt in de Benelux palmolievrij

Ekoplaza is de eerste supermarkt in de Benelux, waarvan het eigen huismerk met 300 producten nu al voor 99 procent palmolievrij is. Hiermee ligt de supermarkt vijf maanden voor op de eigen planning en de langetermijnstrategie waarmee ze streeft naar het maken een positieve impact op de gezondheid van de planeet en alles en iedereen die daarop leeft.

Steven IJzerman, kwaliteitsmanager bij Ekoplaza: “Bewust voeren we bij Ekoplaza een tweesporenbeleid voor palmolie: ons huismerk is palmolievrij, maar voor de rest van ons assortiment kiezen we voor 100 procent biologische duurzame palmolie...

Lees Meer

 
Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL

Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar.

In plaats van de geluidservaring op de gangbare, technische manier uit te leggen, geven verschillende video’s van de Raise the Bar-campagne een voorproefje van deze complete ervaring, door kijkers daadwerkelijk mee te nemen naar de wereld in hun tv...

Lees Meer

 
WPP verkoopt meerderheid Kantar aan Bain Capital

WPP verkoopt 60 procent van het onderzoeksbureau Kantar aan Bain Capital. De overeenkomst waardeert Kantar op 4 miljard Amerikaanse Dollar. WPP zou 3,1 miljard Amerikaanse Dollar (2,75 miljard euro) overhouden aan de verkoop en zal deze vooral inzetten om haar schuldenlast te verminderen.

Het resterende deel van de opbrengst zal aan aandeelhouders worden uitbetaald. WPP zal 40 procent van Kantar in handen houden...

Lees Meer

 

 
 
[Interview] Raymond van Kasterop: Analoog adverteren verdwijnt niet

Raymond van Kasterop nam per 8 mei 2019 het stokje over van Tom Motmans als Managing Director van Clear Channel Nederland. Een onbekende is hij niet; sinds 2017 vervulde hij de rol van commercieel directeur. Hoe kijkt hij naar de toekomst van het bedrijf en (digitale) buitenreclame?

Dag Raymond. Allereerst gefeliciteerd met je aanstelling. In hoeverre was dit een logische stap?

Dank je. De stap was niet geheel onverwacht. Mijn directe leidinggevende, Tom Motmans, verantwoordelijk voor Nederland en België, was hier één dag per week. Op de overige dagen nam ik al veel taken over en toen de nieuwe structuur van ons bedrijf werd aangekondigd en Tom een nieuwe internationale rol kreeg aangeboden, is besloten om van België en Nederland twee business units te maken...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Fitzroy sluit zich aan bij ICOM 11-12-2019 | 11:25:31
ICOM, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke reclamebureaus in het aanbieden van marketing communicatie, digitale media en aanverwante diensten heeft een nieuw lid aangekondigd: Fitzroy uit Amsterdam


Carlings en VIRTUE lanceren augmented reality t-shirt 09-12-2019 | 12:17:26
Wanneer The Last Statement T-shirt wordt gefotografeerd door een Instagramfilter en gedeeld wordt op social media, kunnen gebruikers via hun telefoon het t-shirt veranderen


Jumbo-Visma in zee met STOX Energy Socks 09-12-2019 | 10:02:11
De renner van wielerploeg Jumbo-Visma trekken vanaf 1 januari 2020 de sokken van STOX Energy Socks aan na een gereden wedstrijd. Deze compressiekous zou moeten helpen bij sneller herstel na de inspanning


[Commercial Review] Gijs van der Togt: humor bij Bol, kansen voor Samsung, perceptie bij Ace & tate 09-12-2019 | 08:03:15
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Gijs van der Togt bespreekt drie reclames die hem in positieve of negatieve zin opvielen


Overname RIDE door Boomerang 06-12-2019 | 13:02:00
De naam RIDE verdwijnt en een deel van de medewerkers verhuist naar het kantoor van Boomerang Agency. De overname past in de consolidatietrend die momenteel gaande is in de reclamebranche


DeMarketing100 2020: Andrea Huijssoon meest invloedrijke marketeer van Nederland 06-12-2019 | 11:04:00
DeMarketing100 2020 werd bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Olofs in Amsterdam


UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola 06-12-2019 | 10:17:49
Coca-Cola komt met een kerstcommercial met het thema Wat ons verbindt, maakt ons sterker. De Nederlandse campagne is een doorvertaling van de internationale campagne van Coca-Cola. UM is verantwoordelijk voor het mediaplan


Alfred International maakt kerstcommercial voor Jumbo 06-12-2019 | 09:55:01
Alfred International heeft de jaarlijkse kerstcommercial voor Jumbo gemaakt. In de spot van de supermarkt staat vader Bas, gespeeld door Frank Lammers, er dit jaar plotseling alleen voor


Makro kiest voor M2Media als mediapartner 06-12-2019 | 09:30:39
Makro laat M2Media, onderdeel Candid Group, voortaan de mediastrategie verzorgen


75B ontwerpt 2020-campagne IFFR 06-12-2019 | 08:59:57
Het campagneconcept is vertaald naar alle online en offline kanalen die IFFR gebruikt om het publiek te bereiken en het programma te communiceren. De outdoorcampagne begint eind 2019. De officiële posters van IFFR 2020 zijn online te bestellen via de IFFR-shop


Storyboard: influencermarketing zal in 2020 de pubertijd ontgroeien 06-12-2019 | 08:21:00
Influencermarketing is geen nieuw fenomeen. Sterker nog, de archieven gaan terug naar het jaar 1882: in dat jaar werd de populaire Britse actrice Lilly Langtry het gezicht Brown’s Iron Bitters


Julius Minnaar keert terug naar IPG Mediabrands 05-12-2019 | 11:55:08
IPG Mediabrands benoemt Julius Minnaar in de positie van CEO Benelux. Minnaar gaat de Benelux-organisatie door een uitdagende periode van groei en transformatie leiden en de activiteiten in de regio verder stimuleren


Mark van Dijk opvolger Julius Minnaar bij Dentsu Aegis 05-12-2019 | 11:00:00
Dentsu Aegis Network maakt bekend dat CEO Julius Minnaar heeft besloten te vertrekken. Mark van Dijk, momenteel CCO Dentsu Aegis Network Nederland, zal per 1 januari 2020 de functie van CEO gaan vervullen.


Energize komt met game voor T-Mobile 05-12-2019 | 10:21:50
Om bekendheid met de propositie van T-Mobile Thuis te vergroten, ontwikkelde Energize samen met Superhero Cheesecake een digitale game ervaring ontwikkeld. Hierin zijn elementen van een escape room verweven met verschillende kleine challenges


Andrea Huijssoon bovenaan in DeMarketing100 05-12-2019 | 09:25:19
MediaMeetings lanceert DeMarketing100: de ranglijst van de meest invloedrijke mensen in de marketing. Andrea Huijssoon voert deze eerste editie van deze lijst aan



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -