Jaargang 2 | editie 15 | 12 juli 2019
 
Ekoplaza als eerste supermarkt in de Benelux palmolievrij

Ekoplaza is de eerste supermarkt in de Benelux, waarvan het eigen huismerk met 300 producten nu al voor 99 procent palmolievrij is. Hiermee ligt de supermarkt vijf maanden voor op de eigen planning en de langetermijnstrategie waarmee ze streeft naar het maken een positieve impact op de gezondheid van de planeet en alles en iedereen die daarop leeft.

Steven IJzerman, kwaliteitsmanager bij Ekoplaza: “Bewust voeren we bij Ekoplaza een tweesporenbeleid voor palmolie: ons huismerk is palmolievrij, maar voor de rest van ons assortiment kiezen we voor 100 procent biologische duurzame palmolie...

Lees Meer

 
Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL

Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar.

In plaats van de geluidservaring op de gangbare, technische manier uit te leggen, geven verschillende video’s van de Raise the Bar-campagne een voorproefje van deze complete ervaring, door kijkers daadwerkelijk mee te nemen naar de wereld in hun tv...

Lees Meer

 
WPP verkoopt meerderheid Kantar aan Bain Capital

WPP verkoopt 60 procent van het onderzoeksbureau Kantar aan Bain Capital. De overeenkomst waardeert Kantar op 4 miljard Amerikaanse Dollar. WPP zou 3,1 miljard Amerikaanse Dollar (2,75 miljard euro) overhouden aan de verkoop en zal deze vooral inzetten om haar schuldenlast te verminderen.

Het resterende deel van de opbrengst zal aan aandeelhouders worden uitbetaald. WPP zal 40 procent van Kantar in handen houden...

Lees Meer

 

 
 
[Interview] Raymond van Kasterop: Analoog adverteren verdwijnt niet

Raymond van Kasterop nam per 8 mei 2019 het stokje over van Tom Motmans als Managing Director van Clear Channel Nederland. Een onbekende is hij niet; sinds 2017 vervulde hij de rol van commercieel directeur. Hoe kijkt hij naar de toekomst van het bedrijf en (digitale) buitenreclame?

Dag Raymond. Allereerst gefeliciteerd met je aanstelling. In hoeverre was dit een logische stap?

Dank je. De stap was niet geheel onverwacht. Mijn directe leidinggevende, Tom Motmans, verantwoordelijk voor Nederland en België, was hier één dag per week. Op de overige dagen nam ik al veel taken over en toen de nieuwe structuur van ons bedrijf werd aangekondigd en Tom een nieuwe internationale rol kreeg aangeboden, is besloten om van België en Nederland twee business units te maken...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Logitech G e-racingpartner stapt in bij online raceprogramma Raccemakkers 03-07-2020 | 17:45:21
Logitech G, een merk van Logitech, stapt vanaf 7 juli in als e-racing-partner van Racemakkers. Olav Mol en Jack Plooij trapten op 2 juni een wekelijkse gamestream af onder de naam Racemakkers


Skateboard Federatie Nederland (SFN) lanceert community app voor skateboarders 03-07-2020 | 07:00:00
Skateboard Federatie Nederland heeft in samenwerking met Incentro een nieuwe skate-app ontwikkeld om skaters met elkaar te verbinden


bvA nog niet tevreden na gesprek met Facebook 02-07-2020 | 17:31:39
Namens Nederlandse adverteerders heeft bvA als brancheorganisatie van de adverteerders, op 1 juli 2020 een eerste verkennend gesprek gevoerd met Facebook. bvA wil van Facebook meer duidelijkheid en commitment


Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus fuseren 02-07-2020 | 15:56:57
Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus zijn per 2 juli 2020 gefuseerd. Daarmee lanceert de bureaugroep een geïntegreerd House of Communication in Nederland


Radio 538 zet campagne voor eigen merk op 02-07-2020 | 14:54:21
Radio 538 is gestart met de uitrol van een brandcampagne. Hierin wordt de luisteraar meegenomen in wat er allemaal te horen is op Radio 538 op gebied van muziek, nieuws en entertainment


Airborne Oil & Gas kiest voor Total Design 02-07-2020 | 13:04:00
Na een pitch heeft Airborne Oil & Gas voor de ontwikkeling van een merkidentiteit gekozen voor Total Design. De intentie is dat de Airborne Oil & Gas vele jaren met Total Design zal samenwerken


Grafische divisies van Videohouse en United verder onder de naam BOOST Graphics 01-07-2020 | 16:44:09
De grafische divisies van het Belgische Videohouse en het Nederlandse United gaan samen onder de naam BOOST Graphics. Het label telt meteen veertig medewerkers


Eerste televisiecampagne Financiallease.nl via More Media Group 01-07-2020 | 15:00:00
Financiallease start op 1 juli 2020 met haar eerste televisiecampagne. Ook zal online video worden ingezet via onder meer social media


Logitech for Business gaat samenwerking aan met Samsung Benelux 01-07-2020 | 14:12:38
Logitech for Business is een strategische samenwerking aangegaan met Samsung Benelux. Als introductie van de samenwerking wordt een aantal verschillende bundels aangeboden voor op kantoor of werkruimtes thuis


Marion Koopman wordt Chief Growth Officer bij GroupM EMEA 01-07-2020 | 12:06:00
Marion Koopman is benoemd tot Chief Growth Officer bij GroupM EMEA. Naast haar rol als CEO bij Greenhouse, wordt Marion Koopman daarmee verantwoordelijk voor innovatie, transformatie en verbinding binnen GroupM EMEA


Ruben Westendorp is benoemd tot commercial director Refinery89 30-06-2020 | 15:15:00
Digital agency Refinery89 heeft Ruben Westendorp benoemd tot Commercial Director


Takeaway.com picks Dept to drive its B2B e commerce business 30-06-2020 | 15:09:03
Online food delivery marketplace Just Eat Takeaway.com has picked digital agency Dept to accelerate its new e-commerce platform for the partner services (B2B) department.


Moolhuijsen, Benjamens en Hagendoorn organiseren Summer Masterclass voor bureaus 30-06-2020 | 14:47:00
Fred Moolhuijsen en Rob Benjamens van B&BA bundelen de krachten met specialist Bert Hagendoorn voor een Summer Masterclass in augustus. Het programma is gericht op creatieve ondernemers en de kans om het maximale uit het jaar te halen


bvA gaat gesprek aan met Facebook 29-06-2020 | 21:56:43
bvA gaat in gesprek met Facebook om te begrijpen welke maatregelen zij nemen om transparantie en handhaving te realiseren en wat bvA en andere belanghebbenden in de industrie hieraan kunnen bijdragen


SOCIAL.INC en Wellantcollege organiseren grootste schoolfeest ooit, via TikTok en YouTube 29-06-2020 | 15:06:00
Een interactieve liveshow met Snelle, Pjotr, Edson da Graça, Lieke Hammink en 16.000 leerlingen en studenten



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -