Jaargang 2 | editie 15 | 12 juli 2019
 
Ekoplaza als eerste supermarkt in de Benelux palmolievrij

Ekoplaza is de eerste supermarkt in de Benelux, waarvan het eigen huismerk met 300 producten nu al voor 99 procent palmolievrij is. Hiermee ligt de supermarkt vijf maanden voor op de eigen planning en de langetermijnstrategie waarmee ze streeft naar het maken een positieve impact op de gezondheid van de planeet en alles en iedereen die daarop leeft.

Steven IJzerman, kwaliteitsmanager bij Ekoplaza: “Bewust voeren we bij Ekoplaza een tweesporenbeleid voor palmolie: ons huismerk is palmolievrij, maar voor de rest van ons assortiment kiezen we voor 100 procent biologische duurzame palmolie...

Lees Meer

 
Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL

Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar.

In plaats van de geluidservaring op de gangbare, technische manier uit te leggen, geven verschillende video’s van de Raise the Bar-campagne een voorproefje van deze complete ervaring, door kijkers daadwerkelijk mee te nemen naar de wereld in hun tv...

Lees Meer

 
WPP verkoopt meerderheid Kantar aan Bain Capital

WPP verkoopt 60 procent van het onderzoeksbureau Kantar aan Bain Capital. De overeenkomst waardeert Kantar op 4 miljard Amerikaanse Dollar. WPP zou 3,1 miljard Amerikaanse Dollar (2,75 miljard euro) overhouden aan de verkoop en zal deze vooral inzetten om haar schuldenlast te verminderen.

Het resterende deel van de opbrengst zal aan aandeelhouders worden uitbetaald. WPP zal 40 procent van Kantar in handen houden...

Lees Meer

 

 
 
[Interview] Raymond van Kasterop: Analoog adverteren verdwijnt niet

Raymond van Kasterop nam per 8 mei 2019 het stokje over van Tom Motmans als Managing Director van Clear Channel Nederland. Een onbekende is hij niet; sinds 2017 vervulde hij de rol van commercieel directeur. Hoe kijkt hij naar de toekomst van het bedrijf en (digitale) buitenreclame?

Dag Raymond. Allereerst gefeliciteerd met je aanstelling. In hoeverre was dit een logische stap?

Dank je. De stap was niet geheel onverwacht. Mijn directe leidinggevende, Tom Motmans, verantwoordelijk voor Nederland en België, was hier één dag per week. Op de overige dagen nam ik al veel taken over en toen de nieuwe structuur van ons bedrijf werd aangekondigd en Tom een nieuwe internationale rol kreeg aangeboden, is besloten om van België en Nederland twee business units te maken...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Brand Creatives met Domino's Pizza, Bagels and Beans en eigen fotostudio 24-01-2020 | 15:10:49
Het Groninger reclamebureau Brand Creatives heeft Domino's Pizza, XITE en Bagelsand Beans binnengehaald als klant en heeft een eigen fotostudio geopend


[Interview] Saskia Caelen: Distributie is cruciaal, maar content en context creëren extra waarde 24-01-2020 | 14:57:00
Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt


[Column] Reinier Rombouts: Digitaal is het nieuwe normaal, ook voor mkb’ers 24-01-2020 | 08:51:06
De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt


[Interview] Nanne Bos over Do Your Thing bij ING 23-01-2020 | 13:17:00
ING lanceerde zijn nieuwe slogan en merkgedachte Do Your Thing. Het merk ING is wereldwijd uniform gemaakt. We spraken Nanne Bos, global head of brand management bij ING


[Podcast] Andrea Huijssoon over Heineken 23-01-2020 | 11:07:43
Andrea Huijssoon is mediamanager bij Heineken. Ze is de meest invloedrijke marketeer in DeMarketing100 van Nederlands MediaNetwerk. In deze podcast vertelt ze over allerlei aspecten van haar werk, zoals de introductie van Heineken 0.0


StoryChief haalt ruim 1 miljoen euro op bij Peak Capital 23-01-2020 | 11:00:00
De Vlaamse startup StoryChief heeft een investering van 1,1 miljoen euro opgehaald bij investeerders onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor contentschrijvers en social marketeers verder opschalen


[Podcast] Stacey Rookhuizen over Bombilate 23-01-2020 | 10:41:34
Stacey Rookhuizen is oprichter van Bombilate, maar is bij velen nog een bekend gezicht vanwege haar jurylidmaatschap bij The X-Factor en deelname aan allerlei televisieprogramma’s. Bij MarketingReport Radio vertelt ze over haar bedrijf in online televisie


[Podcast] Ellen Bark-Lindhout over Collider Amsterdam 23-01-2020 | 10:21:00
Ellen Bark-Lindhout is mede-oprichter van Collider Amsterdam, een accelerator die investeert in madtech-start-ups. Wat dat is en hoe ze werken, vertelt Ellen Bark in de uitzending van Marketing Report Radio


[Podcast] Peter-Jan Melenhorst over Velux 23-01-2020 | 10:00:25
Peter-Jan Melenhorst is manager channelmanagement bij Velux. Zijn bedrijf richt zich met campagnes op consumenten en op de zakelijke markt, zoals aannemers die dakramen en dakkapellen plaatsen bij mensen thuis


[Podcast] René Zeedijk over MediaScience en ZIGT, WhatsApp en de luistercijfers radio 23-01-2020 | 09:39:00
René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Reinier Breij naar Mediaxplain 22-01-2020 | 11:54:24
Marketing- en mediabureau Mediaxplain* verzorgt voortaan de gehele backoffice rondom media buying zelf. In dit kader heeft het bureau Reinier Breij aangetrokken als nieuwe Trading Manager


IQ Creative stapt over op Bud 22-01-2020 | 10:18:19
De Amsterdamse horecaketen IQ Creative heeft bekend gemaakt over te stappen op de bieren van Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek


Dekbed-Discounter.nl lanceert woonwebwinkel WoonQ.nl 22-01-2020 | 10:04:00
Dekbed-Discounter.nl heeft een woonwebwinkel gelanceerd onder de naam WoonQ.nl. Het bedrijf dat de beddengoedmarkt succesvol opschudde is van plan ook de woonbranche te transformeren


[Interview] Martijn de Kemp: Centraliseer influencermarketing in je jaarplannen 21-01-2020 | 12:58:00
Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard


3sixtyfive zet influcencers in voor introductie Green Card 21-01-2020 | 11:17:56
Nederlandse bank bunq lanceert de Green Card en vond na een pitch in influencermarketingbureau 3sixtyfive de juiste partij om dit nieuwe product in zes landen op de kaart te zetten



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -