Jaargang 11 | editie 41 | 24 juli 2019
 
Nathalie Peters weg bij IPG Mediabrands

IPG Mediabrands maakt bekend dat Nathalie Peters  per 1 september 2019 haar functie als Head of Digital Transformation neerlegt. Na vijftien jaar diverse functies in het digitale domein binnen de groep te hebben vervuld, kiest zij ervoor haar carrière een nieuwe wending te geven.

Als Managing Director initieerde Nathalie de digitale bureaus: digilogue, Reprise, Cadreon (RTB) en Spring Creek (Social). Vanuit haar functie als Head of Digital...


Lees Meer

 
Fox Sports 1 te zien in circa 2 miljoen extra huishoudens via KPN

Fox Sports 1 breidt haar kijkersbereik uit met circa 2 miljoen huishoudens. Dit is het gevolg van contractuele afspraken tussen Disney/Fox en KPN.

De eerste zender van Fox Sports maakt voortaan deel uit van het standaardaanbod dat alle klanten van KPN Interactieve TV, Telfort en XS4all kunnen zien. Ook de Vlaamse kookzender Njam en de NBCUniversal-kinderzender Dreamworks zijn toegevoegd in het...


Lees Meer

 
KPN introduceert kinderzender DreamWorks

KPN en NBCUniversal International Networks lanceren DreamWorks. Op de zender zijn 24 uur per dag programma’s voor kinderen en het hele gezin te zien.

DreamWorks is vanaf 23 juli 2019 te zien voor alle klanten met Interactieve TV van KPN, KPN iTV.  In het begin met een kleiner aanbod en vanaf september met een volledig 24-uurs uitzendschema...


Lees Meer

 
[Interview] Karin Swerink: Ik wil dat mensen de LINDA. zo bijzonder vinden dat ze hem willen bewaren

Een nieuwe hoofdredacteur voor LINDA.magazine. Karin Swerink nam in april na elf jaar het stokje over van Jildou van der Bijl en verliet hiervoor met toch een beetje pijn in het hart haar VOGUE. We spreken haar over nieuwe kansen en plannen voor LINDA.

Dag Karin. Allereerst gefeliciteerd! Wat of wie heeft je overgehaald om bij VOGUE te vertrekken en hoe?

Dank je. Dat was Jildou van der Bijl, de voormalig hoofdredacteur van LINDA.magazine. Ze belde me ineens. Ik had er helemaal niet op gerekend, maar natuurlijk was...


Lees Meer

 
[Podcast] René Zeedijk over de Cookie-nee knop, veranderende verdienmodellen en winkelstraten

René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

Deze keer bespreekt hij het D66-idee van een nee-knop tegen cookies, veranderende verdienmodellen bij mediabureaus, de winkelstraat die een serviceplek wordt en de marktresultaten in 2018.

René Zeedijk: "Techreuzen zijn veel te groot en te machtig aan het worden. De data die ze vergaren, delen ze niet met derden...


Lees Meer

 
Digital Enterprises neemt Voetbal International over van WPG

Voetbal International is per 16 juli 2019 overgenomen door Digital Enterprises. De overstap van WPG Uitgevers naar een andere thuisbasis heeft als doel verdere groei van VI. Digital Enterprises wil dat bereiken door een groter online bereik en meer zichtbaarheid.

Digital Enterprises heeft garanties voor de werknemers afgegeven. Ian Rooker, CFO van WPG Uitgevers: "Voetbal International is sinds 1965 onderdeel van WPG Uitgevers...


Lees Meer

 
[Interview] Han-Menno Depeweg: NRC durft keuzes te maken, ook als ze geld kosten

Als Head of Digital bij NRC heeft Han-Menno Depeweg de digitale ontwikkelingen van de krant mede vormgegeven. We spreken hem over online journalistiek en de kansen die digitalisering biedt.

Hallo Han-Menno, je bent nu bijna tien jaar Head of Digital bij NRC. Dat moet een interessante reis zijn geweest.

Werken bij NRC is zeker niet saai. We zijn voortdurend bezig om onze unieke journalistiek te laten reizen: we willen zoveel mogelijk lezers zo lang mogelijk boeien en...


Lees Meer

 
De beerput is open: politiek vraagt minister om opheldering Commissariaat voor de Media

De beerput is open. Half juni kwam de situatie bij het Commissariaat voor de Media volop in de aandacht en vroeg een meerderheid van de Tweede Kamer om opheldering. 

NRC Handelsblad pakte uit met een uitgebreid artikel over de chaos en het stuurloos zijn van de media-toezichthouder. Ook schetste NRC een beeld van belangenverstrengeling, niet gemelde nevenfuncties van de zittende commissaris Jan Bune, de merkwaardige...


Lees Meer

 
KPN en Talpa Network mogen gepersonaliseerde reclame invoeren

KPN en Talpa Network werken eraan nog dit jaar reclame op maat in te voeren voor de 2,2 miljoen klanten van KPN Interactieve TV.

Het Commissariaat voor de Media heeft in juni 2019 op verzoek van KPN en Talpa Network hier toestemming voor gegeven. In oktober 2018 begonnen KPN en Talpa Network een proef waarbij via de zenders van Talpa Network op profielen afgestemde reclame wordt uitgezonden. Het gaat daarbij om een kleine groep van...


Lees Meer

 
RTL Group start creatieve unit in Hilversum voor formatontwikkeling

RTL Group start met een creatieve unit voor formatontwikkeling onder de naam FC Group. De nieuwe unit zal geleid worden door Matthias Scholten en door Mediengruppe RTL Deutschland, Groupe M6 en RTL Nederland worden gefinancierd, allen deelnemingen van RTL Group.

Matthias Scholten was tot voor kort managing director content bij RTL Nederland. Hij zal aan Andreas Fischer rapporteren, head of business development van RTL...


Lees Meer

 
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Wat is dit? Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat.

Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten: meer nadruk op het begin van je video om direct duidelijk te maken wat je wilt vertellen. Juist omdat mensen bijna nooit vrijwillig naar reclame kijken die anderhalve minuut...


Lees Meer

 
Mannenmedia stapt over op server side header bidding van Adhese

Mannenmedia stapt over op server side header bidding. Ze gaan daarvoor een samenwerking aan met Adhese. Mannenmedia werkte al met impression forwarding in Google Ad Manager, waarbij de advertentieruimte via bepaalde percentages werd verdeeld over de SSP's (sell side platforms).

Eerder overgaan op header bidding was ingewikkeld met de vijftig verschillende sites en apps die Mannenmedia bedient. Daarvoor is het bedrijf na veel gesprekken met...


Lees Meer

 
Netto omzet radioreclame stijgt 6 procent in tweede kwartaal 2019
In het tweede kwartaal van 2019 is de radioreclamemarkt opnieuw gegroeid. De netto omzet is met 6 procent, oftewel 3,14 miljoen euro toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro. Dit heeft het Radio Advies Bureau bekend gemaakt.

De spotreclameomzet stijgt met ruim twee miljoen euro naar 50,7 miljoen euro. Adverteerders investeren maar liefst 45 procnet meer in branded content campagnes...

Lees Meer

 
Wierish Debipersad Commercial Director van Clear Channel Nederland

Wierish Debipersad is aan de slag gegaan als Commercial Director bij Clear Channel Nederland. Hij geeft leiding aan alle commerciële afdelingen binnen het outdoor-advertisingbedrijf en treedt toe tot het managementteam.

De afgelopen twee jaar werkte hij in diverse functies bij RTL en daarnaast heeft hij ruim tien jaar ervaring in de OOH-branche...


Lees Meer

 
MediaScience ontwikkelt VELUX Zolderkamer-alarm in Weeronline app

Als launching partner van de nieuwe Zonnegrafiek binnen de populaire app van Weeronline, lanceert VELUX Nederland in samenwerking met MediaScience het Zolderkamer-alarm.

Met het Zolderkamer-alarm wordt de app-gebruiker geïnformeerd over het effect dat de zon heeft op de temperatuur van de zolderkamer. MediaScience is de architect van de opvallende samenwerking tussen Weeronline en de marktleider in dakramen. Het betreft...


Lees Meer

 
[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak.

Gefeliciteerd met je RAB Radiohart! Het is niet de eerste prijs uit je loopbaan, maar wel een bijzondere omdat het een soort vroegtijdige lifetime achievement award is. Wat maakt dit speciaal voor jou?

Mijn grote droom was altijd al dat ik bij de radio wilde werken. Het maakte me niet uit wat ik dan zou moeten doen. Vroeger zei ik altijd dat als ik de wc’s zou moeten...


Lees Meer

 
Candid Group neemt daily dialogues over

Candid Group neemt de social media marketing specialist daily dialogues over. Candid Group, opgericht in 2007, is een platform voor media-, technologie- en creatieve bureaus met als doel de steeds complexere vraagstukken van klanten op te lossen.

Gérard Ghazarian, oprichter van Candid Group: “De vraag naar targeted social blijft groeien. Met de toevoeging van daily dialogues vergroten we onze capaciteit en spelen we goed in op de groeiende vraag van klanten...


Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: The mission is the message

De laatste jaren verschuift de aandacht die de afgelopen decennia is ontstaan voor Corporate Social Responsibility (CSR) naar Corporate Shared Values (CSV). CSR bleek uiteindelijk meer een pr-instrument te zijn.

Be good and tell it dat, afhankelijk van wie er bij een organisatie aan het roer stond, de externe druk waar een organisatie aan onderhevig was en het CSR-budget leidden tot een min of meer positief imago bij de vaak financieel...


Lees Meer

 
De Persgroep/DPG Media gaat in zee met Snakeware

De Persgroep is aan de slag gegaan met software die voor elke individuele bezoeker automatisch passende content en aanbiedingen creëert. De cloudbased oplossing komt uit de koker van Snakeware uit Sneek.

Maurice Arnold, businessmanager Web Sales & Development bij de Persgroep: “We hebben onze visie in 2017 met Snakeware gedeeld. In 2018 is het platform in het grootste geheim in Sneek gebouwd en na vele testen...


Lees Meer

 
Talpa Network en Talpa Media partners TV Academy

Talpa Network en Talpa Media gaan samenwerken met de TV Academy. De stichting is zeven jaar geleden opgericht om talentvolle jongeren te helpen met een vliegende start van hun mediacarrière.

Met de komst van de mediabedrijven Talpa Network en Talpa Media ontstaat een krachtige samenwerking tussen bedrijfsleven, TV Academy en onderwijs en krijgen de studenten meer mogelijkheden tot een kick-start van hun carrière in de Nederlandse creatieve industrie...


Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

Soms is het wenselijk om de eerste te zijn. Als je bijvoorbeeld Dylan Groenewegen of Max Verstappen bent is de eerste zijn zelfs de kern van je professionele bestaan.

Een bedrijf dat een bepaald product als eerste lanceerde heeft een mooie claim. Eentje die je tot in de eeuwigheid kunt gebruiken: wij waren de eerste. Daarmee verhef je jezelf tot de norm waar anderen zich aan dienen te meten. Wij zijn the real thing, de rest is slechts me too...


Lees Meer

 
LINDA. lanceert twee podcasts

Op donderdag 18 juli 2019 lanceert LINDA. de eerste LINDA.podcasts. Er wordt afgetrapt met twee producties: Over Haar en Amber. In Over Haar onderzoekt cabaretier Carolien Borgers onze relatie met lichaamshaar.

In Amber zijn de waargebeurde verhalen van high-class escort Amber, die ook in LINDA.magazine schrijft, te beluisteren. De LINDA.podcasts zijn te vinden op LINDA.nl en Juke.nl...


Lees Meer

 
Feyenoord vindt mediapartner in het AD

Het AD is vanaf seizoen '19/'20 weer mediapartner van Feyenoord. De Persgroep Nederland tekent binnenkort een overeenkomst voor de komende drie seizoenen.

Woensdag 17 juli 2019, wanneer Feyenoord het opneemt tegen Panathinaikhos, zal het AD voor het eerst weer zichtbaar zijn in De Kuip, met onder andere een boardingpositie aan de tweede ring. De samenwerking bestaat onder meer uit gezamenlijke acties voor de...


Lees Meer

 
[Column] Bas Vlugt: Friethoes

Als ik zou zeggen dat ik er nooit kom, zou ik liegen. Maar ik loop er ook weer niet de deur plat: de snackbar op de hoek. Bij ons in Haarlem in Kleverpark heet die snackbar Snack 5 en dat is in zekere zin een goede naam.

Snack is evident en 5 verwijst naar het huisnummer: makkelijk voor als je wel in de juiste straat bent maar de snackbar niet kunt vinden of - maar misschien is dit spijkers op laag water zoeken - stel: je gaat voor het eerst naar...


Lees Meer

 

 

[BoxOffice] Met recht is The Lion King de Koning van de Jungle - Week 29

Dagelijkse posts van RUMAG op billboards Interbest

[Screenforce] Kleine bedrijven profiteren het meest van tv-commercials


 

Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports

Personeel Voetbal Internationaal boos over verkoop aan Digital Enterprises

Binnenkort pick-up-emoji dankzij Ford


 

Netto omzet radioreclame stijgt 6 procent in tweede kwartaal 2019

Vue toont films op Bavaria Movietruck

Nieuw op SBS6: Trouwen in het buitenland


Trendship

 
 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Content Producer Net5

Het Digital Content-team van Talpa TV is verantwoordelijk voor álles wat je online ziet van de zenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9 en ons VOD platform KIJK.

We bedenken alle online content voor tv-programma’s; van een teaser op Facebook en Instagram tot een online serie op YouTube. En we bedenken het niet alleen, maar maken ook nog eens alles zelf...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Inhoudelijke Editor Shownieuws

Je bent bekend met het monteren van items op AVID, bent goed in beeldbehandeling en je kunt op een creatieve manier items samenstellen.

Tevens ben je goed in het schrijven van teksten en heb je een redactionele achtergrond. In deze functie heb je veel contact met eindredactie en redactie. Daarnaast spreekt het programma Shownieuws je aan...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketeer Gaming
Voor het online gaming platform van Talpa Network zijn we per direct op zoek naar een dynamische, creatieve en data gedreven marketeer die de marketing communicatie strategie voor dit gaming platform en de bijbehorende merken mede ontwikkelt, uitvoert en optimaliseert...

Lees Meer

 
[Vacature] Mediabrands Marketing Sciences zoekt een Media Performance Analist

Houd jij van statistiek, onderzoek doen en ben je nieuwsgierig naar menselijk gedrag? Dan is de functie van Media Performance Analist bij Mediabrands Marketing Sciences echt wat voor jou!

Bij Mediabrands Marketing Sciences kom je in een team van analisten, onderzoekers, data scientists en engineers die onderzoek en big-dataprojecten doen voor de klanten van Initiative, UM en Reprise...


Lees Meer

 
[Vacatures] Mediabrands Marketing Sciences zoekt een stagiair Frontend Developer

Ben jij goed in front-end design, HTML en WordPress? Vind je het leuk om met datavisualisatie bezig te zijn in tools zoals PowerBI? Bouw jij zelf innovatieve websites? Dan is deze stage helemaal perfect voor jou!

Bij Mediabrands Marketing Sciences kom je in een team van analisten, onderzoekers, data scientists en developers die big-dataprojecten doen voor de klanten van Initiative, UM en Reprise...


Lees Meer

 
[Vacatures] IPG Mediabrands zoekt een Front-End Developer

Voor ons datateam zijn we op zoek naar een enthousiaste Front-End Developer met een passie voor datavisualisatie. We zijn een klein jong team met veel uiteenlopende projecten binnen een grotere organisatie.

Je bent primair verantwoordelijk voor front-endontwikkeling en een expert op dit gebied, maar waar nodig ben je in staat tot een uitstapje naar de back-end...


Lees Meer

 
[Vacatures] MediaTest zoekt een Junior Research Consultant

Sta je aan het begin van je carrière en wil je het onderzoeksvak graag leren? Ben je nieuwsgierig van nature? Ben je net als wij gek van (digitale) media en communicatie? Volg je mediatrends op de voet? Weet je alles van de nieuwste gadgets, apps en mediakanalen?

Dan zijn we op zoek naar jou...


Lees Meer

 
[Vacatures] Reprise zoekt een Online Marketeer

Heb jij een grote passie voor online marketing? Is het is voor jou een uitdaging om op basis van een goede analyse een commercieel advies aan je klant te presenteren?  Lees dan gauw verder!

Jij

- Zorgt samen met de Digital Director voor een geïntegreerd digital media advies.
- Brengt alle specialisten samen vanaf briefing, brengt input samen en stuurt specialisten aan op klantniveau gedurende de campagne.
- Houdt regie op alle werkzaamheden intern (planningen, deliverables, timings, budgetten etc.) en extern (bureaus en klant)...


Lees Meer

 
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Client Manager
De Client manager is in samenwerking met de Client Lead verantwoordelijk voor het ontwikkelen van innovatieve, effectieve en geïntegreerde media, content en technologie strategieën. Je werkt nauw samen in een klantenteam met daarin zowel media specialisten, als specialisten op het gebied van content (en creatie).

Lees Meer

 
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Digital Specialist

Wat doet een Digital Specialist?

- In samenwerking met de Client Lead en de Strateeg vertalen van de overall strategie naar de specifieke kanaalstrategie op Digital gebied;
- Onderhouden van contacten met klanten op kanaal specifiek niveau;
- De Specialist wordt ondersteund door de Optimizer en Executives en de team verantwoordelijke Specialist is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van zijn/haar team...


Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -