Jaargang 2 | editie 16 | 6 augustus 2019
 
[Interview] Gwen Jansen: Wij brengen duurzaamheid luchtig in beeld

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest.

Dag Gwen, wat is het concept van Green Make Over?

Met dit tv-format probeer ik een brug te slaan tussen de brede massa en onderwerpen als groen en duurzaamheid. Dit alles begon twee jaar geleden toen ik mezelf afvroeg: wat kan ik eigenlijk veranderen in mijn dagelijks leven en dat van mijn twee dochters? En om eerlijk te zijn had ik geen idee waar ik moest beginnen. En ik merkte ook dat ik daar zeker niet de enige in ben. Daarom gaan we met het tv-programma Green Make Over bij verschillende huishoudens thuis langs...

Lees Meer

 
Alfred achter campagne Allsecur wordt Allianz Direct

Reclamebureau Alfred International heeft een campagne verzorgd voor de naamsverandering van verzekeraar Allsecur. Dat was altijd al onderdeel van Allianz, en gaat verder onder de naam van het moederbedrijf.

Om de dienstverlening voor klanten nog sneller, efficiënter en makkelijker te maken worden vier soortgelijke Allianz-bedrijven in Europa samengevoegd onder één nieuwe merknaam: Allianz Direct...

Lees Meer

 
[Podcast] Michel Palmen over marketing en zijn nieuwe rol als head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom

Michel Palmen is sinds december 2018 Head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom International Media Network Benelux. Hij heeft twintig jaar ervaring in de wereld van media en marketing. Wij spreken hem.

Michel Palmen: "Viaom is van oudsher een televisiebedrijf. Televisie is en blijft belangrijk. Daarnaast zijn we de afgelopen jaren hard gegroeid in digital. Wij willen nu kijken naar nieuwe manieren waarop wij onze partners en adverteerders kunnen bedienen. Het gaat dan om branded content, content productie, inzetten van talent, het inzetten van events...

Lees Meer

 

 
 
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: CNN en Land Rover – Another World
Deze zomer is het 50 jaar geleden dat Buzz Aldrin en Neil Armstrong voet zetten op de maan. Om dit gegeven te eren heeft CNN een documentaire gemaakt met nog nooit vertoond materiaal. Nu willen televisiezenders natuurlijk dat deze programma's goed worden bekeken en in het Netflix-, Hulu- en Videoland-tijdperk van betaald of uitgesteld tv-kijken levert dat een uitdaging op om hier voldoende aandacht voor te krijgen.
 
CNN ging op zoek naar samenwerkingen om deze documentaire (vooraf) onder de aandacht te brengen. Land Rover en Samsung blijken een goede match...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Roorda maakt seksuele diversiteit bespreekbaar met campagne #kweetnie 18-10-2019 | 14:17:00
De campagne en de website zijn een initiatief van Movisie, 113 Zelfmoordpreventie, COC Nederland en het ministerie van VWS


[Podcast] René Zeedijk over outdoor media, cryptocurrency en Albert Heijn 17-10-2019 | 14:13:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


[Podcast] Erik de Zwart over de lancering van 24Trains.TV 17-10-2019 | 13:45:00
Erik de Zwart is een Nederlands radio- en televisiemaker en ondernemer. Hij is iets heel nieuws begonnen. 24trains.tv is een online platform dat 24 uur per dag draait om treinen. We spreken hem over zijn grote passie


[Podcast] Aldo Breed over Kiesjefolders.nl 17-10-2019 | 13:23:00
Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders, een dienst waarmee consumenten papieren folders van hun favoriete winkels thuis kunnen ontvangen. We spreken hem over het ontstaan en de stand van zaken van zijn bedrijf.


[Podcast] Nike Boor over het Fonds Gehandicaptensport 17-10-2019 | 13:08:00
Nike Boor is directeur van het Fonds Gehandicaptensport. Hij is de man van 1% FairShare en al dertig jaar actief in de gehandicaptensport. We spreken hem over het fonds door de jaren heen


Allsecur heet per direct Allianz Direct 17-10-2019 | 13:07:21
De afgelopen maanden heeft Allsecur campagne gevoerd om de naamswijziging naar Allianz Direct te promoten. Inmiddels is de naamswijziging een gegeven


[Podcast] Nathalie Lam over de gezondheidspropositie van Philips 17-10-2019 | 12:49:00
Nathalie Lam is Head of Global Sponsorship bij Philips en daarnaast Diversity and Inclusion Ambasador. Ze treedt op als keynote speaker en presentator. We spreken haar over Philips en de missie om via innovatie bij te dragen aan de gezondheid van mensen


Marqt en Udea-Ekoplaza willen samengaan; ruzie tussen aandeelhouders 17-10-2019 | 11:36:44
Udea en Marqt hebben aangekondigd samen te willen gaan. Udea is het bedrijf achter Ekoplaza. Marqt dat nooit winst heeft gemaakt, zal volgens de aankondiging blijven bestaan met kleinere eet- en drinkwinkels alsmede keuken en online-activiteiten


Doeke de Steur CEO Creative Media Network 16-10-2019 | 12:49:00
Creative Media Network heeft Doeke de Steur benoemd als CEO en partner. Doeke de Steur heeft per 1 oktober 2019 deze rol op zich genomen


Eigen Fabrikaat bedenkt VVN-campagne rondom relaxter rijden 16-10-2019 | 12:05:00
Veilig Verkeer Nederland start met een campagne om mensen te inspireren relaxter rijden. De organisatie heeft een tv-commercial laten ontwikkelen door Eigen Fabrikaat waarin men met een aanstekelijk liedje kijkers laat nadenken over de houding in het verkeer


Zalando wil meer vrouwen in de top 16-10-2019 | 11:42:00
Zalando heeft aangekondigd een evenwichtige vertegenwoordiging van mannen en vrouw op de hoogste zes managementniveaus te willen bewerkstelligen voor eind 2023


Eyewish kiest voor Studio Influence 16-10-2019 | 10:39:00
Eyewish Opticiens heeft Studio Influence gekozen als partner voor het ontwikkelen van influencermarketingcampagnes. Studio Influence wordt verantwoordelijk voor de overkoepelende influencermarketingstrategie van de optiekketen


Deborah Ubachs en Erik Mooibroek beginnen salesbureau Salesexpertise 16-10-2019 | 10:23:00
Deborah Ubachs en Erik Mooibroek zijn het bureau Salesexpertise gestart. Zij kennen elkaar van Telegraaf Media Groep, waar ze hebben samengewerkt. Het nieuwe bureau biedt interim-salesmanagement en salestrainingen


Postoffice, Good Sounds en Tone of Voice voortaan Postoffice Amsterdam 16-10-2019 | 09:33:00
Postoffice, Good Sounds en Tone of Voice zijn per 1 oktober 2019 opgegaan in Postoffice Amsterdam. De postproductiemaatschappij heeft daarbij een nieuwe directie


Kumpany ontwikkelt no sweat-campagne e-bike to go 15-10-2019 | 10:22:00
Met deze campagne laat de Amsterdamse scale-up zien wat de focus is: consumenten de luxe bieden om onder de meest flexibele, servicegerichte voorwaarden en zonder gedoe door het leven te e-biken.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -