Jaargang 2 | editie 16 | 6 augustus 2019
 
[Interview] Gwen Jansen: Wij brengen duurzaamheid luchtig in beeld

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest.

Dag Gwen, wat is het concept van Green Make Over?

Met dit tv-format probeer ik een brug te slaan tussen de brede massa en onderwerpen als groen en duurzaamheid. Dit alles begon twee jaar geleden toen ik mezelf afvroeg: wat kan ik eigenlijk veranderen in mijn dagelijks leven en dat van mijn twee dochters? En om eerlijk te zijn had ik geen idee waar ik moest beginnen. En ik merkte ook dat ik daar zeker niet de enige in ben. Daarom gaan we met het tv-programma Green Make Over bij verschillende huishoudens thuis langs...

Lees Meer

 
Alfred achter campagne Allsecur wordt Allianz Direct

Reclamebureau Alfred International heeft een campagne verzorgd voor de naamsverandering van verzekeraar Allsecur. Dat was altijd al onderdeel van Allianz, en gaat verder onder de naam van het moederbedrijf.

Om de dienstverlening voor klanten nog sneller, efficiënter en makkelijker te maken worden vier soortgelijke Allianz-bedrijven in Europa samengevoegd onder één nieuwe merknaam: Allianz Direct...

Lees Meer

 
[Podcast] Michel Palmen over marketing en zijn nieuwe rol als head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom

Michel Palmen is sinds december 2018 Head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom International Media Network Benelux. Hij heeft twintig jaar ervaring in de wereld van media en marketing. Wij spreken hem.

Michel Palmen: "Viaom is van oudsher een televisiebedrijf. Televisie is en blijft belangrijk. Daarnaast zijn we de afgelopen jaren hard gegroeid in digital. Wij willen nu kijken naar nieuwe manieren waarop wij onze partners en adverteerders kunnen bedienen. Het gaat dan om branded content, content productie, inzetten van talent, het inzetten van events...

Lees Meer

 

 
 
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: CNN en Land Rover – Another World
Deze zomer is het 50 jaar geleden dat Buzz Aldrin en Neil Armstrong voet zetten op de maan. Om dit gegeven te eren heeft CNN een documentaire gemaakt met nog nooit vertoond materiaal. Nu willen televisiezenders natuurlijk dat deze programma's goed worden bekeken en in het Netflix-, Hulu- en Videoland-tijdperk van betaald of uitgesteld tv-kijken levert dat een uitdaging op om hier voldoende aandacht voor te krijgen.
 
CNN ging op zoek naar samenwerkingen om deze documentaire (vooraf) onder de aandacht te brengen. Land Rover en Samsung blijken een goede match...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Senior Accountmanager VakantieVeilingen - Talpa eCommerce 31-03-2020 | 13:30:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Senior Accountmanager VakantieVeilingen - Talpa eCommerce


[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketeer Gaming 31-03-2020 | 13:00:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketeer Gaming


[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Manager Talpa TV 31-03-2020 | 12:38:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketing Manager Talpa TV


[Cross Media Bureau 2020] Dolly van den Akker over MPG. 31-03-2020 | 10:35:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. MPG. dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Dolly van den Akker, managing director van MPG Group


[Cross Media Bureau 2020] Mike Hendrixen over Vertigo 6 31-03-2020 | 10:00:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Mike Hendrixen, oprichter en mede-eigenaar van Vertigo 6


[Column] Paola Cassone: Dystopie 30-03-2020 | 16:46:00
Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu


Picnic brengt vrijwilligers in contact met hulpbehoevenden 30-03-2020 | 14:23:00
Online supermarkt Picnic is een samenwerking aangegaan met de website gewoonmensen.nl en roept zijn klanten met een flyeractie op om hulpbehoevenden in hun omgeving op dit initiatief te wijzen


Branchebreed initiatief roept Nederlanders op thuis uit eten te gaan 27-03-2020 | 14:57:00
Met Samen uit, samen thuis roepen zij Nederlanders op om júist nu uit eten te blijven gaan, maar dan thuis om zo je favoriete lokale restaurants te blijven steunen en de drastische omzetderving van veel restauranteigenaren en franchisenemers enigszins te beperken


[Forum] Moeten adverteerders in tijden van coronacrisis niet volop inzetten op branding? 27-03-2020 | 10:00:00
Aangejaagd door digitalisering, is marketing in de afgelopen jaren steeds meer opgeschoven richting sales en transactie. Alom wordt onderkend dat branding hieronder heeft geleden. Daarom deze keer in ons forum deze vraag


Burgemeester Cagliari begint shock-campagne 27-03-2020 | 09:49:38
De burgemeester van Cagliari, de hoofdstad van het Italiaanse eiland Sardinië, is gestart met een shock-campagne in het kader van de coronacrisis


[Column] Madelon Fortuin (NRC): Een vriendelijk merk is juist in tijden van nood een sterk merk 27-03-2020 | 08:41:00
Het is natuurlijk altijd van belang dat je budget aanwendt en energie steekt in het leggen van een verbinding met gebruikers en doelgroep. Dé manier om als merk een geliefd merk te worden


SIRE steekt met #DASLIEF Nederlanders hart onder de riem 27-03-2020 | 08:02:00
SIRE begint de campagne #DASLIEF. Om iedereen die nu iets extra’s voor een ander doet te bedanken en anderen te inspireren ook iets liefs te doen


[Column] Nathalie Peters (MORGENFRISK): Stoppen met communiceren is voor merken niet de oplossing 26-03-2020 | 17:05:00
Sommige merken volgen de better be safe than say sorry-strategie, maar het verstijven, niet meer bewegen en niet meer communiceren is niet de oplossing


Consument maakt andere voedselkeuzes in tijden van crisis 26-03-2020 | 14:55:00
De coronacrisis zorgt ervoor dat consumenten andere keuzes maken op het gebied van voeding. De Krat, een relatief kleine partij in maaltijdboxenland, merkt dit in de groei van haar klanten


[Column] Jeroen Verkroost: Elke zichzelf respecterende marketeer hoort het werk van Binet & Field te kennen 26-03-2020 | 14:35:00
Voor wie onder een steen heeft geleefd de afgelopen jaren, geef ik even de korte samenvatting van het werk van deze Engelse onderzoekers, die al drie boeken hebben gepubliceerd met learnings op basis van meer dan 600 cases



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -