Jaargang 2 | editie 17 | 19 augustus 2019
 
[Forum] Verbod op reclame met genderstereotypering. Goed idee?

In het Verenigd Koninkrijk zijn voor het eerst reclames verboden op grond van nieuwe regels over genderstereotypering. Het gaat om een reclame voor de elektrische Volkswagen eGolf en een reclame voor een nieuwe smeerkaas van Philadelphia.

De vraag is: Verbod op reclame met genderstereotypering. Goed idee...

Lees Meer

 
[Podcast] Ariane Inden over online verkopen, kinderen op billboards en vaste klanten

Ariane Inden is oprichter en eigenaar van Ariane Inden Cosmetics. Ze heeft een succesvol merk in het luxere segment opgezet dat natuur- en milieuvriendelijk is, geen dierlijke grondstoffen gebruikt en niet op dieren test. We spreken haar over veranderend consumentengedrag.

Ariane Inden: "De traditionele retail is er niet meer, het is allemaal online. Aankoopgedrag verandert, ook bij oudere mensen. Veel retailers hebben daar niet aan gedacht, die gingen ervan uit dat mensen wel blijven komen. Maar dat is niet zo, zeker niet bij jongere mensen...

Lees Meer

 
Bruut Amsterdam en Playground verzorgen millennialcampagne Duracel
Samen met activatiebureau Playground werd Bruut Amsterdam door Duracell gevraagd om een millennialcampagne voor de nieuwe powerbanks te ontwikkelen en produceren. De campagne, gericht op de Nederlandse markt, maakt deel uit van een strategische transitie waarin Duracell mee wil uitgroeien tot een personal power brand...

Lees Meer

 

 
 
Lancering DeMarketeer50 - stuur nu jouw voordrachten in!

DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam.

DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten, waaronder DeRadio50 en DeMediabureau50 en DeInfluencer50.

Nieuw dit jaar is DeMarketeer50, de lijst van de meest invloedrijke marketeers in Nederland...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Senior Accountmanager VakantieVeilingen - Talpa eCommerce 31-03-2020 | 13:30:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Senior Accountmanager VakantieVeilingen - Talpa eCommerce


[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketeer Gaming 31-03-2020 | 13:00:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketeer Gaming


[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Manager Talpa TV 31-03-2020 | 12:38:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketing Manager Talpa TV


[Cross Media Bureau 2020] Dolly van den Akker over MPG. 31-03-2020 | 10:35:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. MPG. dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Dolly van den Akker, managing director van MPG Group


[Cross Media Bureau 2020] Mike Hendrixen over Vertigo 6 31-03-2020 | 10:00:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Mike Hendrixen, oprichter en mede-eigenaar van Vertigo 6


[Column] Paola Cassone: Dystopie 30-03-2020 | 16:46:00
Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu


Picnic brengt vrijwilligers in contact met hulpbehoevenden 30-03-2020 | 14:23:00
Online supermarkt Picnic is een samenwerking aangegaan met de website gewoonmensen.nl en roept zijn klanten met een flyeractie op om hulpbehoevenden in hun omgeving op dit initiatief te wijzen


Branchebreed initiatief roept Nederlanders op thuis uit eten te gaan 27-03-2020 | 14:57:00
Met Samen uit, samen thuis roepen zij Nederlanders op om júist nu uit eten te blijven gaan, maar dan thuis om zo je favoriete lokale restaurants te blijven steunen en de drastische omzetderving van veel restauranteigenaren en franchisenemers enigszins te beperken


[Forum] Moeten adverteerders in tijden van coronacrisis niet volop inzetten op branding? 27-03-2020 | 10:00:00
Aangejaagd door digitalisering, is marketing in de afgelopen jaren steeds meer opgeschoven richting sales en transactie. Alom wordt onderkend dat branding hieronder heeft geleden. Daarom deze keer in ons forum deze vraag


Burgemeester Cagliari begint shock-campagne 27-03-2020 | 09:49:38
De burgemeester van Cagliari, de hoofdstad van het Italiaanse eiland Sardinië, is gestart met een shock-campagne in het kader van de coronacrisis


[Column] Madelon Fortuin (NRC): Een vriendelijk merk is juist in tijden van nood een sterk merk 27-03-2020 | 08:41:00
Het is natuurlijk altijd van belang dat je budget aanwendt en energie steekt in het leggen van een verbinding met gebruikers en doelgroep. Dé manier om als merk een geliefd merk te worden


SIRE steekt met #DASLIEF Nederlanders hart onder de riem 27-03-2020 | 08:02:00
SIRE begint de campagne #DASLIEF. Om iedereen die nu iets extra’s voor een ander doet te bedanken en anderen te inspireren ook iets liefs te doen


[Column] Nathalie Peters (MORGENFRISK): Stoppen met communiceren is voor merken niet de oplossing 26-03-2020 | 17:05:00
Sommige merken volgen de better be safe than say sorry-strategie, maar het verstijven, niet meer bewegen en niet meer communiceren is niet de oplossing


Consument maakt andere voedselkeuzes in tijden van crisis 26-03-2020 | 14:55:00
De coronacrisis zorgt ervoor dat consumenten andere keuzes maken op het gebied van voeding. De Krat, een relatief kleine partij in maaltijdboxenland, merkt dit in de groei van haar klanten


[Column] Jeroen Verkroost: Elke zichzelf respecterende marketeer hoort het werk van Binet & Field te kennen 26-03-2020 | 14:35:00
Voor wie onder een steen heeft geleefd de afgelopen jaren, geef ik even de korte samenvatting van het werk van deze Engelse onderzoekers, die al drie boeken hebben gepubliceerd met learnings op basis van meer dan 600 cases



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -