Jaargang 11 | editie 46 | 13 september 2019
 
Christian van Thillo - DPG Media: We zijn met online nog maar net begonnen

Het bedrijf dat sinds vandaag DPG Media heet - voorheen De Persgroep - heeft de wind in de zeilen. CEO Christian van Thillo spreekt op de Advertiser's Summit over de strategie en toekomst van DPG Media.

Als eerste geeft Van Thillo een toelichting op de naamswijziging. Na de overname van Medialaan komt in België 250 van de 300 miljoen euro omzet uit radio en televisie, daar past een naam als Persgroep niet meer bij, die ook nog eens voor buitenlandse partners niet uit te spreken is...


Lees Meer

 
De Persgroep verandert naam in DPG Media

De Persgroep heet in Nederland voortaan DPG Media. In mei 2019 hebben de holding en het Belgische De Persgroep hun namen al gewijzigd in DPG Media.

De Persgroep versterkte zich het afgelopen jaar door de volledige overname van Medialaan - moederbedrijf van diverse commerciële radio- en televisiezenders in België - en Independer - vergelijkingssite van financiële producten in Nederland...


Lees Meer

 
Harper's Bazaar maakt genomineerden Women of the Year 2019 bekend

De longlist met genomineerden voor de Women of the Year 2019 awards is bekendgemaakt. De kanshebbers horen op 25 november 2019 tijdens de jaarlijkse uitreiking wie de awards winnen in vier verschillende categorieën.

De Women of the Year is een iniatief van de uitgave Harper's Bazaar die de nominaties in het blad bekendmaakt...


Lees Meer

 
Wavemaker en Bonduelle doen campagne rondom recyclen blik

Mediabureau Wavemaker, Your Social en Bonduelle hebben de handen ineengeslagen voor de campagne Een verrassende blik op blik. Bijna alle blikverpakkingen worden gerecycled en dat weten lang niet alle consumenten.  

96 procent van alle stalen blikjes wordt daadwerkelijk gerecycled. Grote magneten vissen de stalen blikjes uit het PMD of restafval, waarna ze weer naar de staalfabriek worden gebracht...


Lees Meer

 
NLZIET verhoogt beeldkwaliteit

NLZIET heeft de beeldkwaliteit van de live- en replaystreams van twaalf hoofdkanalen verhoogd naar 1080p met 7,5 Mbit/s en 50 fps. Daarmee zijn NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, RTL Z, Net5, SBS6, Veronica/DisneyXD en SBS9 voortaan in deze hogere kwaliteit beschikbaar gekomen.

Om de hogere kwaliteit te zien moet soms de instelling worden gewijzigd. Voorheen was de kwaliteit 720p, met 3,5 Mbit/s en 25 fps. Met name bij snelle beeldwisselingen is de kwaliteitsverbetering bij bijvoorbeeld sportwedstrijden te zien...


Lees Meer

 
Martijn Standaart Director Scoupy

Martijn Standaart start per 1 oktober als Director Scoupy, onderdeel van Sanoma Media Netherlands. Hij vervangt daarmee Maurits Priem die afscheid neemt. De verdere integratie van Scoupy en Sanoma ligt niet in Maurits’ ambitie...


Lees Meer

 
Gratis proefperiode Disney+ tot officiële start op 12 november
De streamingdienst Disney+ is alleen in Nederland al van start gegaan. Als begindatum was eerder 12 november 2019 genoemd. Tot die datum kunnen Nederlanders de dienst gratis gebruiken, daarna kost een abonnement 6,99 euro per maand of 69,99 euro per jaar...

Lees Meer

 
First look: Streamingdienst Disney+ nog in opbouw
Disney+ is exclusief in Nederland gelanceerd in een pilot tot 12 november 2019. De dienst is zonder kosten te gebruiken tot aan de officiële lancering over twee maanden. Nederlands MediaNetwerk probeerde de streamingdienst uit...

Lees Meer

 
[Voorpublicatie] Cor Hospes: De power van een contentplatform

Wat is de stand van contentmarketing in Nederland en België? Waarom is content een kakwoord? En negen redenen waarom ook jij een contentplatform moet beginnen.

Dit zijn fragmenten uit het eerste hoofdstuk van De power van een contentplatform, geschreven door Cor Hospes. Een voorpublicatie.

Hij straalt in alles zelfverzekerdheid uit. CMO is hij, van een grote multinational. Hij heeft aandachtig naar mij geluisterd, vertelt hij, na afloop van een lezing die ik heb gegeven over hoe je als merk een loyaal publiek opbouwt...


Lees Meer

 
Team Sunweb gaat partnership aan met Logitech

Logitech en Team Sunweb hebben hun samenwerking bekendgemaakt. Met de naderende opening van de nieuwe thuisbasis in Deventer en het Keep Challenging Center in Sittard is dit het ideale moment voor Team Sunweb om ook alle communicatietechnologie onder handen te nemen.

Voor beide locaties is gekozen voor de nieuwste video conferencing hardware van Logitech om communicatie op afstand toch dichtbij te laten voelen...


Lees Meer

 
Body positivity in oktobernummer Vogue

Het oktobernummer van Vogue Nederland komt met een special die helemaal in het teken staat van Gabrielle Coco Chanel — een feminist en een rebel die haar tijd ver vooruit was. De rest van het nummer draait om body positivity en zelfliefde.

Op de cover prijkt Jill Kortleve, gefotografeerd door Scott Trindle...


Lees Meer

 
[Onderzoek] Belgisch onderzoek: Adverteerders en mediabureaus onderschatten magazines en nieuwsmedia

Printreclame krijgt veel aandacht van consumenten en zorgt voor positieve emoties. Dagbladen en magazines vormen een veilige omgeving voor de reclameboodschappen en vergroten de voorkeur voor merken.

Ondanks deze kwaliteiten is er sprake van een sterke onderwaardering van magazines en dagbladen door adverteerders en mediabureaus. Dat blijkt uit resultaten van de Belgische editie van Re-evaluating Media...


Lees Meer

 
Hillenaar Outdoor en Unicef werken tot eind 2019 samen
Hillenaar Outdoor en Unicef werken tot eind 2019 samen. De samenwerking is in het voorjaar 2019 van start gegaan en bestaat uit het kosteloos beschikbaar stellen van outdoor reclamezuilen. Dit heeft het bedrijf bevestigd tegenover Nederlands MediaNetwerk.

Het buitenreclame bedrijf uit Leiderdorp sponsort campagnes en steunt daarmee de doelstellingen van Unicef...

Lees Meer

 
 

Tweede seizoen dramaserie Meisje Van Plezier eerst bij Videoland

Xite op zaterdag 21 september 2019 in teken van latinomuziek

Initiatiefnemers Dutch Academy for Film dragen stokje over


 

Pepijn Rooijens creatief directeur Natwerk

Storyboard lanceert Influencer Audits

VIRTUE en Foot Locker vragen sneakerheads om hun top 5 sneakers


 

NEP benoemt Bert Leegwater tot CCO

Meerderheid Tweede Kamer steunt reclameluw NPO

Apple TV+ start 1 november 2019 voor 5 euro per maand


Trendship
 

BvA lanceert whitepaper Starten met Influencer Marketing

NORD DDB maakt workoutsymfonie voor Björn Borg

Bo Kant-Hessels versterkt SAN als projectmanager


 
 
Trendship 2019 | 16 en 17 oktober | Groningen

Trendship groeit op woensdag 16 en donderdag 17 oktober naar een tweedaags innovatiefestival in MartiniPlaza Groningen. Onder het motto your choice, no excuses worden bezoekers gestimuleerd om te doen wat ze niet kunnen doen en te dromen wat ze niet kunnen dromen.

Zo wordt het bijbehorende thema groei niet alleen doorgevoerd tot in de finesses van het programma, maar toont Trendship zelf ook ondernemersballen door te...


Lees Meer

 
Lancering DeMarketeer50 - stuur nu jouw voordrachten in!

DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam.

DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten, waaronder DeRadio50 en DeMediabureau50 en DeInfluencer50. Nieuw dit jaar is DeMarketeer50, de lijst van de meest...


Lees Meer

 
[MediaBelofte 2020] Draag nu iemand voor!

Dit jaar wordt voor de vijfde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment.

Wie wordt de opvolger van Nisrine Sahla, redacteur en verslaggever bij NOS Stories. Zij werd tijdens het DeMedia100 Diner uitgeroepen tot MediaBelofte van 2019. Nisrine is niet onopgemerkt gebleven: begin september...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Brand Manager

Ben jij in staat om een merk te lezen, schrijven en verder te brengen? Ben jij een inspirator, heb je een passie voor marketing én heb jij 5 tot 7 jaar marketing-ervaring bij A-merken? Vind jij daarnaast de sounds van onze radiomerken Radio 538,  Radio 10, Veronica en Sky Radio geweldig?

Dan zou dit jouw nieuwe baan kunnen worden...


Lees Meer

 
[Vacatures] LINDA. zoekt een Operations Manager

Wij zoeken een rechterhand voor Zakelijk Directeur Marielle Arts. Iemand die het leuk vindt een zeer divers takenpakket op te pakken: van HR-beleid uitwerken tot ICT-partner(s) aansturen tot (complex) agendabeheer van zowel Marielle als B2B directeur Caren Wassink.

Het is jouw verantwoordelijkheid processen en algemene organisatorische zaken binnen het bedrijf Mood for Magazines soepel en gestructureerd te laten verlopen...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Manager Data

Een van de belangrijkste onderdelen van de Talpa Network strategie is het transformeren van de GRP gedreven lineaire media business naar een data gedreven business waarin Talpa Network op schaal consumentenprofielen aggregeert en commercialiseert ten einde onze adverteerders geïntegreerde, full funnel marketing oplossingen te bieden op basis van data.

Daarnaast bieden wij consumenten meer gemak, meer service en meer fun via de Talpa Meer... propositie, de Single Sign On waarmee een consument alle voor hem relevante Talpa Network merken en platformen kan beheren...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -