Jaargang 2 | editie 18 | 18 oktober 2019
 
[Interview] 10 jaar Validators

In 2009 startte Martin Leeflang Validators vanuit het idee dat er iets essentieels ontbrak in communicatieonderzoek. Eyetracking was hip, maar werd nauwelijks aangeboden. Dat moest anders. Erik Prins werd werknemer nummer één op zijn loonlijst.

Wat ze toen niet hadden durven dromen, is dat ze zouden uitgroeien tot het bedrijf dat ze nu zijn: een innovatieve club jonge, getalenteerde mensen die zich iedere dag vol overgave stort op iedere denkbare creatie, merk of campagnevraagstuk...

Lees Meer

 
[Interview] Johan van der Zanden: We hebben gezocht naar een manier om een meer consistent merkbeeld neer te zetten

Albert Heijn introduceerde onlangs een nieuw personage voor de reclamespotjes: Ilse. We spreken erover met Johan van der Zanden, vice-president marketing en communicatie bij Albert Heijn, genomineerd voor DeMarketing100 2020.

Albert Heijn gooit het over een andere boeg met de komst van Ilse als nieuw centraal karakter. Wat was daarvoor de aanleiding?

We hebben gezocht naar een manier om een meer consistent merkbeeld neer te zetten. Deze nieuwe campagne, de nieuwe blauwe huisstijl en de pay-off creëren meer eenduidigheid en herkenbaarheid, vanuit de kracht van Albert Heijn. Het zal allemaal meer optellen en effectiever zijn, verwachten we...

Lees Meer

 
[Podcast] Nathalie Lam over de gezondheidspropositie van Philips

Nathalie Lam is Head of Global Sponsorship bij Philips en daarnaast Diversity and Inclusion Ambasador. Ze treedt op als keynote speaker en presentator. We spreken haar over Philips en de missie om via innovatie bij te dragen aan de gezondheid van mensen. 

Philips is bekend van de televisies, maar het bedrijf focust zich tegenwoordig vooral op het ontwikkelen van producten die de gezondheid bevorderen, zowel voor de zakelijke markt als particulieren...

Lees Meer

 


 
 
Eyewish kiest voor Studio Influence Eyewish kiest voor Studio Influence

Eyewish Opticiens heeft Studio Influence gekozen als partner voor het ontwikkelen van influencermarketingcampagnes. Studio Influence wordt verantwoordelijk voor de overkoepelende influencermarketingstrategie van de optiekketen.

Hieronder vallen zowel de doorlopende influencermarketingactiviteiten van Eyewish als merkcampagnes voor bijvoorbeeld Ray-Ban. Na een oriëntatiefase is de samenwerking per 1 oktober van start gegaan...

Lees Meer

 
DeMarketing100 2020 | De genomineerden

DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam en gepubliceerd online en in het DeMedia100 Magazine.

DeMedia100 kent verschillende deellijsten. Nieuw dit jaar is DeMarketing100, de lijst van de 100 meest invloedrijke marketeers in Nederland...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Maserati met digitale presentatie MC20 sportwagen dankzij RESN 18-09-2020 | 17:38:41
Het Italiaanse automerk Maserati heeft met een digitale wereldpremière de MC20 supersportwagen gelanceerd tijdens Maserati Day, een internationale dag waarop het merk wereldwijd wordt gevierd


HERC the agency maakt internationaal manifest voor Tony Chocolonely 17-09-2020 | 18:12:34
HERC the agency heeft een creatief manifest voor Tony’s Chocolonely gemaakt met de Britse acteur en regisseur Idris Elba als spoken word artist


Swinkels Family Brewers kiest voor mediabureau ZIGT 17-09-2020 | 16:00:00
Swinkels Family Brewers, bekend van onder meer de merken Bavaria, Palm en Swinckels’, heeft na een uitgebreid en intensief pitchtraject gekozen voor ZIGT als mediabureau


[Marketing Report Radio] Monique Pennings over hoe Jumbo eigen kanalen inzet 17-09-2020 | 13:26:00
Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo en de Cross Media Vrouw van 2020. De supermarkt heeft een uitgebreide mediastrategie waarbij de keten vooral zelf haar kanalen samen met partners invult


[Marketing Report Radio] Bert Kamp over het coöperatieve idee samen met anno 2020 17-09-2020 | 13:15:00
Bert Kamp is Communication Channel Manager en mediastrateeg bij de Rabobank. De organisatie wil opnieuw haar coöperatieve opzet benadrukken. Rabo kent haar oorsprong bij de Boerenleenbank en de Raiffeisenbank en is daar trots op


[Marketing Report Radio] Yvette Belt over snel schakelen, Ode aan Nederland en verbinding in coronatijd 17-09-2020 | 10:54:09
Yvette Belt is Director Brand & Marketing Communicatie bij KPN. Toen de coronacrisis begon, schakelde KPN naar de hoogste versnelling om communicatie voor klanten en bedrijven mogelijk te maken. De commercial Ode aan Nederland viel daarbij op


[Marketing Report Radio] René Zeedijk: over NDC, Mediahuis en DPG Media 17-09-2020 | 10:34:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT bij Marketing Report Radio ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In deze september-editie besprak hij onder meer de overname van de NDC Mediagroep door Mediahuis, nieuwe videoplatforms en kansen voor audio


[Marketing Report Radio Column] Ruud de Langen: 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken 16-09-2020 | 20:51:00
Ruud de Langen houdt als columnist te gast bij Marketing Report Radio de Media Troonrede 2020 in 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken


Post Corona Posts: Wat ga jij doen wanneer deze pandemie voorbij is? 15-09-2020 | 14:58:00
PostCoronaPosts.com is een wereldwijd platform waar mensen hun post-Corona intenties anoniem kunnen delen met de rest van de wereld


Yvette Belt, Monique Pennings, Bert Kamp en Ruud de Langen te gast in Marketing Report Radio 14-09-2020 | 23:11:00
Het zijn roerige tijden en in daarom des te meer reden om op Prinsjesdag vooruit te kijken. We ontvangen in onze uitzending drie topmarketeers, grote namen het vak die alle drie in de top-25 van DeMarketing100 staan


FOX Sports-medewerkers bedanken kijker met lied 14-09-2020 | 13:11:30
In een commercial bedankt FOX Sports de kijkers voor hun steun tijdens de afgelopen maanden. Het nummer Without you van Harry Nilsson, dat gebruikt wordt in de campagne van FOX Sports, wordt deze keer gezongen door presentatoren, verslaggevers en analisten van de zender


Grolsch komt met donker alcoholvrij speciaalbier: Herfstbier 0.0% 14-09-2020 | 12:40:00
Als eerste grote bierbrouwer in Nederland introduceert Grolsch een donker alcoholvrij bier


André van Duin in commercial voor Hans Anders 14-09-2020 | 12:05:00
André van Duin speelt met Plien van Bennekom in de commercial van Hans Anders rondom de hoortoestellen van het bedrijf


Bas Vlugt en Peter Wybenga lanceren de Merken100 11-09-2020 | 08:23:00
Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards en de Media Rally - lanceert de Merken100


Yune helpt COC met ontmoetings-app voor minderjarigen 10-09-2020 | 23:58:17
Contentmarketingbureau Yune, onderdeel van IPG Mediabrands, heeft voor COC Nederland belangeloos een online campagne ontwikkeld ter promotie van de app Jong&Out



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -