Jaargang 2 | editie 18 | 18 oktober 2019
 
[Interview] 10 jaar Validators

In 2009 startte Martin Leeflang Validators vanuit het idee dat er iets essentieels ontbrak in communicatieonderzoek. Eyetracking was hip, maar werd nauwelijks aangeboden. Dat moest anders. Erik Prins werd werknemer nummer één op zijn loonlijst.

Wat ze toen niet hadden durven dromen, is dat ze zouden uitgroeien tot het bedrijf dat ze nu zijn: een innovatieve club jonge, getalenteerde mensen die zich iedere dag vol overgave stort op iedere denkbare creatie, merk of campagnevraagstuk...

Lees Meer

 
[Interview] Johan van der Zanden: We hebben gezocht naar een manier om een meer consistent merkbeeld neer te zetten

Albert Heijn introduceerde onlangs een nieuw personage voor de reclamespotjes: Ilse. We spreken erover met Johan van der Zanden, vice-president marketing en communicatie bij Albert Heijn, genomineerd voor DeMarketing100 2020.

Albert Heijn gooit het over een andere boeg met de komst van Ilse als nieuw centraal karakter. Wat was daarvoor de aanleiding?

We hebben gezocht naar een manier om een meer consistent merkbeeld neer te zetten. Deze nieuwe campagne, de nieuwe blauwe huisstijl en de pay-off creëren meer eenduidigheid en herkenbaarheid, vanuit de kracht van Albert Heijn. Het zal allemaal meer optellen en effectiever zijn, verwachten we...

Lees Meer

 
[Podcast] Nathalie Lam over de gezondheidspropositie van Philips

Nathalie Lam is Head of Global Sponsorship bij Philips en daarnaast Diversity and Inclusion Ambasador. Ze treedt op als keynote speaker en presentator. We spreken haar over Philips en de missie om via innovatie bij te dragen aan de gezondheid van mensen. 

Philips is bekend van de televisies, maar het bedrijf focust zich tegenwoordig vooral op het ontwikkelen van producten die de gezondheid bevorderen, zowel voor de zakelijke markt als particulieren...

Lees Meer

 


 
 
Eyewish kiest voor Studio Influence Eyewish kiest voor Studio Influence

Eyewish Opticiens heeft Studio Influence gekozen als partner voor het ontwikkelen van influencermarketingcampagnes. Studio Influence wordt verantwoordelijk voor de overkoepelende influencermarketingstrategie van de optiekketen.

Hieronder vallen zowel de doorlopende influencermarketingactiviteiten van Eyewish als merkcampagnes voor bijvoorbeeld Ray-Ban. Na een oriëntatiefase is de samenwerking per 1 oktober van start gegaan...

Lees Meer

 
DeMarketing100 2020 | De genomineerden

DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam en gepubliceerd online en in het DeMedia100 Magazine.

DeMedia100 kent verschillende deellijsten. Nieuw dit jaar is DeMarketing100, de lijst van de 100 meest invloedrijke marketeers in Nederland...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Logitech G e-racingpartner stapt in bij online raceprogramma Raccemakkers 03-07-2020 | 17:45:21
Logitech G, een merk van Logitech, stapt vanaf 7 juli in als e-racing-partner van Racemakkers. Olav Mol en Jack Plooij trapten op 2 juni een wekelijkse gamestream af onder de naam Racemakkers


Skateboard Federatie Nederland (SFN) lanceert community app voor skateboarders 03-07-2020 | 07:00:00
Skateboard Federatie Nederland heeft in samenwerking met Incentro een nieuwe skate-app ontwikkeld om skaters met elkaar te verbinden


bvA nog niet tevreden na gesprek met Facebook 02-07-2020 | 17:31:39
Namens Nederlandse adverteerders heeft bvA als brancheorganisatie van de adverteerders, op 1 juli 2020 een eerste verkennend gesprek gevoerd met Facebook. bvA wil van Facebook meer duidelijkheid en commitment


Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus fuseren 02-07-2020 | 15:56:57
Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus zijn per 2 juli 2020 gefuseerd. Daarmee lanceert de bureaugroep een geïntegreerd House of Communication in Nederland


Radio 538 zet campagne voor eigen merk op 02-07-2020 | 14:54:21
Radio 538 is gestart met de uitrol van een brandcampagne. Hierin wordt de luisteraar meegenomen in wat er allemaal te horen is op Radio 538 op gebied van muziek, nieuws en entertainment


Airborne Oil & Gas kiest voor Total Design 02-07-2020 | 13:04:00
Na een pitch heeft Airborne Oil & Gas voor de ontwikkeling van een merkidentiteit gekozen voor Total Design. De intentie is dat de Airborne Oil & Gas vele jaren met Total Design zal samenwerken


Grafische divisies van Videohouse en United verder onder de naam BOOST Graphics 01-07-2020 | 16:44:09
De grafische divisies van het Belgische Videohouse en het Nederlandse United gaan samen onder de naam BOOST Graphics. Het label telt meteen veertig medewerkers


Eerste televisiecampagne Financiallease.nl via More Media Group 01-07-2020 | 15:00:00
Financiallease start op 1 juli 2020 met haar eerste televisiecampagne. Ook zal online video worden ingezet via onder meer social media


Logitech for Business gaat samenwerking aan met Samsung Benelux 01-07-2020 | 14:12:38
Logitech for Business is een strategische samenwerking aangegaan met Samsung Benelux. Als introductie van de samenwerking wordt een aantal verschillende bundels aangeboden voor op kantoor of werkruimtes thuis


Marion Koopman wordt Chief Growth Officer bij GroupM EMEA 01-07-2020 | 12:06:00
Marion Koopman is benoemd tot Chief Growth Officer bij GroupM EMEA. Naast haar rol als CEO bij Greenhouse, wordt Marion Koopman daarmee verantwoordelijk voor innovatie, transformatie en verbinding binnen GroupM EMEA


Ruben Westendorp is benoemd tot commercial director Refinery89 30-06-2020 | 15:15:00
Digital agency Refinery89 heeft Ruben Westendorp benoemd tot Commercial Director


Takeaway.com picks Dept to drive its B2B e commerce business 30-06-2020 | 15:09:03
Online food delivery marketplace Just Eat Takeaway.com has picked digital agency Dept to accelerate its new e-commerce platform for the partner services (B2B) department.


Moolhuijsen, Benjamens en Hagendoorn organiseren Summer Masterclass voor bureaus 30-06-2020 | 14:47:00
Fred Moolhuijsen en Rob Benjamens van B&BA bundelen de krachten met specialist Bert Hagendoorn voor een Summer Masterclass in augustus. Het programma is gericht op creatieve ondernemers en de kans om het maximale uit het jaar te halen


bvA gaat gesprek aan met Facebook 29-06-2020 | 21:56:43
bvA gaat in gesprek met Facebook om te begrijpen welke maatregelen zij nemen om transparantie en handhaving te realiseren en wat bvA en andere belanghebbenden in de industrie hieraan kunnen bijdragen


SOCIAL.INC en Wellantcollege organiseren grootste schoolfeest ooit, via TikTok en YouTube 29-06-2020 | 15:06:00
Een interactieve liveshow met Snelle, Pjotr, Edson da Graça, Lieke Hammink en 16.000 leerlingen en studenten



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -