Jaargang 2 | editie 18 | 18 oktober 2019
 
[Interview] 10 jaar Validators

In 2009 startte Martin Leeflang Validators vanuit het idee dat er iets essentieels ontbrak in communicatieonderzoek. Eyetracking was hip, maar werd nauwelijks aangeboden. Dat moest anders. Erik Prins werd werknemer nummer één op zijn loonlijst.

Wat ze toen niet hadden durven dromen, is dat ze zouden uitgroeien tot het bedrijf dat ze nu zijn: een innovatieve club jonge, getalenteerde mensen die zich iedere dag vol overgave stort op iedere denkbare creatie, merk of campagnevraagstuk...

Lees Meer

 
[Interview] Johan van der Zanden: We hebben gezocht naar een manier om een meer consistent merkbeeld neer te zetten

Albert Heijn introduceerde onlangs een nieuw personage voor de reclamespotjes: Ilse. We spreken erover met Johan van der Zanden, vice-president marketing en communicatie bij Albert Heijn, genomineerd voor DeMarketing100 2020.

Albert Heijn gooit het over een andere boeg met de komst van Ilse als nieuw centraal karakter. Wat was daarvoor de aanleiding?

We hebben gezocht naar een manier om een meer consistent merkbeeld neer te zetten. Deze nieuwe campagne, de nieuwe blauwe huisstijl en de pay-off creëren meer eenduidigheid en herkenbaarheid, vanuit de kracht van Albert Heijn. Het zal allemaal meer optellen en effectiever zijn, verwachten we...

Lees Meer

 
[Podcast] Nathalie Lam over de gezondheidspropositie van Philips

Nathalie Lam is Head of Global Sponsorship bij Philips en daarnaast Diversity and Inclusion Ambasador. Ze treedt op als keynote speaker en presentator. We spreken haar over Philips en de missie om via innovatie bij te dragen aan de gezondheid van mensen. 

Philips is bekend van de televisies, maar het bedrijf focust zich tegenwoordig vooral op het ontwikkelen van producten die de gezondheid bevorderen, zowel voor de zakelijke markt als particulieren...

Lees Meer

 


 
 
Eyewish kiest voor Studio Influence Eyewish kiest voor Studio Influence

Eyewish Opticiens heeft Studio Influence gekozen als partner voor het ontwikkelen van influencermarketingcampagnes. Studio Influence wordt verantwoordelijk voor de overkoepelende influencermarketingstrategie van de optiekketen.

Hieronder vallen zowel de doorlopende influencermarketingactiviteiten van Eyewish als merkcampagnes voor bijvoorbeeld Ray-Ban. Na een oriëntatiefase is de samenwerking per 1 oktober van start gegaan...

Lees Meer

 
DeMarketing100 2020 | De genomineerden

DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam en gepubliceerd online en in het DeMedia100 Magazine.

DeMedia100 kent verschillende deellijsten. Nieuw dit jaar is DeMarketing100, de lijst van de 100 meest invloedrijke marketeers in Nederland...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SowiesoHelder benoemt Irpa Allard tot creatief directeur 13-11-2019 | 12:10:19
Communicatiebureau SowiesoHelder heeft Irpa Allard benoemd tot creatief directeur. Irpa Allard werkte voorheen voor MPG. waar ze business unit director was en zakelijk en creatief eindverantwoordelijk voor alle Ahold accounts waaronder Etos, Gall & Gall, Albert Heijn/Allerhande en AH to go


BvA en FNLI komen met update Gids Content Creators en Food Adverteerders 13-11-2019 | 10:40:00
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers


Alpine Hearing Protection neemt Thunderplugs/Bananaz over 13-11-2019 | 10:00:00
Alpine Hearing Protection heeft Thunderplugs/Bananaz overgenomen. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in gehoorbescherming


WPP wereldwijde partner voor Beiersdorf 13-11-2019 | 09:37:58
Beiersdorf, a leading provider of innovative, high-quality skin care products, has appointed WPP to be the lead global agency for its iconic global derma and healthcare brands, including Eucerin and Hansaplast/Elastoplast


Mirage Retail lanceert winkelketen MINISO in Nederland 13-11-2019 | 09:34:00
Mirage Retail Group en Mazuli Group hebben overeenstemming bereikt over de exclusieve franchise-rechten van de winkelketen MINISO in Nederland. Deze jonge Japanse winkelformule opende in 2013 haar eerste winkel in China en telt inmiddels 4.800 winkels in 86 landen. MINISO opent in het voorjaar 2020 winkels in Amsterdam, Utrecht en Eindhoven


Atala Asberg stapt over van Talpa Media Solutions naar Media Reverse 12-11-2019 | 08:37:12
Atala Asberg aan de slag gegaan als Client Lead/strateeg bij Media Reverse. Ze was hiervoor accountmanager onafhankelijke mediabureaus bij Talpa Media Solutions


Max Verstappen wordt het gezicht van CarNext.com 12-11-2019 | 08:27:00
CarNext.com, de pan-Europese marktplaats voor jong gebruikte auto’s, zet vanaf 2020 Formule 1-coureur Max Verstappen in als boegbeeld van het merk


Campagne van Wecycle rondom recyclecoach 12-11-2019 | 08:11:16
Wecycle begint een campagne om mensen op weg te helpen bij het recyclen van apparaten. De video’s draaien om een recyclecoach, die tips geeft aan consumenten


[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Koning over bGenius 12-11-2019 | 08:00:00
Sander Koning is Managing Director van bGenius, marketingtechnologie om online campagnes makkelijk en efficiënt te beheren. Het bedrijf valt onder IPG Mediabrands. We spreken hem over campagnetools, de markt en het werkveld


HALAL en Thessa Meijer maken campagnevideo Ace & Tate 11-11-2019 | 09:59:39
HALAL voegt Thessa Meijer toe aan het internationale team van commerciële filmmakers. Zij won in november 2019 een Grand Prix tijdens de Ciclope awards voor haar korte film The Walking Fish - haar eerste productie in samenwerking met HALAL


Boomerang produceert interactieve videoclip Lil’ Kleine 11-11-2019 | 09:26:01
Boomerang Agency, Storyteq en Samsung hebben een video gemaakt voor Lil’ Kleine die mensen online kunnen personaliseren. De video Blijven draait om de rapper, die probeert uit handen te blijven van een groep gangsters


[Commercial Review] Folkert Langeveld: Samsung en T-Mobile, KIA, KLM en Unox 11-11-2019 | 09:01:00
De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken


Samsung challenget met Create #withGalaxy-campagne ontwikkeld door Cheil Amsterdam 08-11-2019 | 10:07:00
Samsung lanceert de 360-gradencampagne Create #withGalaxy, waarmee iedereen met een Galaxy-smartphone wordt uitgedaagd om creators te worden. De campagne is 100 procent gefilmd en gefotografeerd met Galaxy-devices


Marco Knoot Directeur Marketing Groupe Renault Benelux 08-11-2019 | 09:48:00
Marco Knoot is per november 2019 directeur marketing bij Groupe Renault Benelux en hiermee verantwoordelijk voor alle de marketingactiviteiten van Renault. Hij neemt de functie over van Thomas Brient


5PM aan de slag voor SIRE 07-11-2019 | 09:09:01
YouTube Strategy & Services bureau 5PM gaat SIRE ondersteunen met het inzetten van YouTube tijdens toekomstige SIRE-campagnes. Het Amsterdamse bureau ontwikkelt onder andere een geïntegreerde YouTube-strategie en zorgt voor de optimalisatie van het bestaande YouTube-kanaal



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -