Jaargang 2 | editie 20 | 27 november 2019
 

[Interview] Pascal Rotteveel: Het is voor velen een beetje mysterieus wat we bij VIRTUE doen

Pascal Rotteveel is sinds kort Executive Creative Director Western-Europe VIRTUE bij VICE. We spreken hem over zijn plannen met het bureau en zijn boek over zwangerschapscravings.

Gefeliciteerd met je promotie. Wat houdt je nieuwe functie in?

Waar ik voorheen alleen verantwoordelijk was voor de creatieve output van het Amsterdamse kantoor, ben ik dat nu voor alle creatieve output van de kantoren in Madrid, Barcelona, Parijs, Milaan, Brussel en Amsterdam. Mijn...

Lees Meer

 

[Nederlands MediaNetwerk TV] Martijn Lasonder over Dorst & Lesser
Martijn Lasonder is strateeg bij socialmediabureau Dorst & Lesser. Verder is hij genomineerd voor DeMediabelofte 2020.  We spreken hem over zijn werk.

Martijn Lasonder: “Samen met Dorst & Lesser zijn we tot de conclusie gekomen dat het veel leuker is om na te denken over waarom we doen wat we doen, en hoe gaat het dit merk helpen. Naast dat merken globaal bezig zijn, moet het ook altijd naar social, dus de vraag zal zijn hoe het er daar uit...

Lees Meer

 

Marktplaats rondom TikTok-influencers in de maak

De Rotterdamse Influencer scale-up Influentials richt zich voortaan niet alleen op Instagram, maar ook op TikTok. Met de software van Influentials kunnen bedrijven via een marktplaats toegang krijgen tot essentiële data van influencers.

Begin 2020 zullen de eerste TikTok-campagnes via Influentials live gaan. TikTok is een app die voornamelijk door jongeren wordt gebruikt om zelfgemaakte video’s te plaatsen met een liedje of muziek eronder, waarbij ze meezingen, playbacken...

Lees Meer

 

 
 

[Podcast] René Zeedijk over Too Good To Go, purposemarketing en meer

René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

René Zeedijk: “Adviesbureau Synergy voert elk jaar onderzoek uit onder tweeduizend consumenten om 75 toonaangevende merken op een rijtje te zetten, en dit jaar is Too Good To Go de nummer één. Het is de voedsel-bespaarapp. Ze hebben als doel dat er geen eten wordt weggegooid door restaurants en...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Brand Creatives met Domino's Pizza, Bagels and Beans en eigen fotostudio 24-01-2020 | 15:10:49
Het Groninger reclamebureau Brand Creatives heeft Domino's Pizza, XITE en Bagelsand Beans binnengehaald als klant en heeft een eigen fotostudio geopend


[Interview] Saskia Caelen: Distributie is cruciaal, maar content en context creëren extra waarde 24-01-2020 | 14:57:00
Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt


[Column] Reinier Rombouts: Digitaal is het nieuwe normaal, ook voor mkb’ers 24-01-2020 | 08:51:06
De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt


[Interview] Nanne Bos over Do Your Thing bij ING 23-01-2020 | 13:17:00
ING lanceerde zijn nieuwe slogan en merkgedachte Do Your Thing. Het merk ING is wereldwijd uniform gemaakt. We spraken Nanne Bos, global head of brand management bij ING


[Podcast] Andrea Huijssoon over Heineken 23-01-2020 | 11:07:43
Andrea Huijssoon is mediamanager bij Heineken. Ze is de meest invloedrijke marketeer in DeMarketing100 van Nederlands MediaNetwerk. In deze podcast vertelt ze over allerlei aspecten van haar werk, zoals de introductie van Heineken 0.0


StoryChief haalt ruim 1 miljoen euro op bij Peak Capital 23-01-2020 | 11:00:00
De Vlaamse startup StoryChief heeft een investering van 1,1 miljoen euro opgehaald bij investeerders onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor contentschrijvers en social marketeers verder opschalen


[Podcast] Stacey Rookhuizen over Bombilate 23-01-2020 | 10:41:34
Stacey Rookhuizen is oprichter van Bombilate, maar is bij velen nog een bekend gezicht vanwege haar jurylidmaatschap bij The X-Factor en deelname aan allerlei televisieprogramma’s. Bij MarketingReport Radio vertelt ze over haar bedrijf in online televisie


[Podcast] Ellen Bark-Lindhout over Collider Amsterdam 23-01-2020 | 10:21:00
Ellen Bark-Lindhout is mede-oprichter van Collider Amsterdam, een accelerator die investeert in madtech-start-ups. Wat dat is en hoe ze werken, vertelt Ellen Bark in de uitzending van Marketing Report Radio


[Podcast] Peter-Jan Melenhorst over Velux 23-01-2020 | 10:00:25
Peter-Jan Melenhorst is manager channelmanagement bij Velux. Zijn bedrijf richt zich met campagnes op consumenten en op de zakelijke markt, zoals aannemers die dakramen en dakkapellen plaatsen bij mensen thuis


[Podcast] René Zeedijk over MediaScience en ZIGT, WhatsApp en de luistercijfers radio 23-01-2020 | 09:39:00
René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Reinier Breij naar Mediaxplain 22-01-2020 | 11:54:24
Marketing- en mediabureau Mediaxplain* verzorgt voortaan de gehele backoffice rondom media buying zelf. In dit kader heeft het bureau Reinier Breij aangetrokken als nieuwe Trading Manager


IQ Creative stapt over op Bud 22-01-2020 | 10:18:19
De Amsterdamse horecaketen IQ Creative heeft bekend gemaakt over te stappen op de bieren van Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek


Dekbed-Discounter.nl lanceert woonwebwinkel WoonQ.nl 22-01-2020 | 10:04:00
Dekbed-Discounter.nl heeft een woonwebwinkel gelanceerd onder de naam WoonQ.nl. Het bedrijf dat de beddengoedmarkt succesvol opschudde is van plan ook de woonbranche te transformeren


[Interview] Martijn de Kemp: Centraliseer influencermarketing in je jaarplannen 21-01-2020 | 12:58:00
Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard


3sixtyfive zet influcencers in voor introductie Green Card 21-01-2020 | 11:17:56
Nederlandse bank bunq lanceert de Green Card en vond na een pitch in influencermarketingbureau 3sixtyfive de juiste partij om dit nieuwe product in zes landen op de kaart te zetten


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -