Jaargang 11 | editie 55 | 6 december 2019
 
DeMedia100 2020: John de Mol, Arjen Lubach en Eva Jinek meest invloedrijk in Nederlandse Media
John de Mol, oprichter en eigenaar van Talpa Network staat voor het negende jaar op rij – alle edities van DeMedia100 dus – op plaats 1. Twee jaar geleden werd hij bijna van zijn troon gestoten door een ontketende Arjen Lubach – ook dit jaar weer de nummer 2 – maar dit jaar is het verschil in scores tussen de nummer 1 en 2, net als afgelopen jaar, aanzienlijk – bijna een factor twee...

Lees Meer

 
DeMarketing100 2020: Andrea Huijssoon meest invloedrijke marketeer van Nederland

Andrea Huijssoon, Media Manager Nederland bij Heineken, is de meest invloedrijke marketeer in Nederland. Zij staat op nummer 1 in de eerste edtie van DeMarketing100.

In DeMarketing100 staan CMO’s, marketing directors, marketing managers, B2B marketeers, online marketeers, brand managers en media managers van adverteerderszijde...


Lees Meer

 
Junior-marketeer Van Gogh Museum Mariam Mejdoubi MediaBelofte 2020

Mariam Mejdoubi, junior-marketeer bij het Van Gogh Museum, is MediaBelofte 2020. Zij was een van de tien genomineerden.

Deze prijs is in het leven geroepen door het Media Meetings & Magazines in samenwerking met Upgrade.

Mariam is opvolger van NOS Stories redacteur Nisrine Sahla, die MediaBelofte 2019 was...


Lees Meer

 
DeInfluencer50 2020: Anna Nooshin meest invloedrijke influencer in Nederland

De lijst van de meest invloedrijke Nederlandse influencers maakt snel furore. De belangstelling voor influencers is groot en hun invloed groeiende, getuige het toenemend aantal influencers in DeMedia100.

Net als vorig jaar staat Anna Nooshin op nummer 1. Na haar studie communicatiewetenschappen begon ze onlinemagazine NSMBL.nl bij Wayne Parker Kent. Ze schreef twee boeken, naam deel aan Expeditie Robinson, presenteert Holland’s Next Top Model en lanceerde haar eigen lingerielijn bij Hunkemöller...


Lees Meer

 
DeTijdschriften50 2020: Jildou van der Bijl en Linda de Mol meest invloedrijk in de magazineswereld
Er gebeurt van alles bij het mediumtype tijdschriften en dat zie je goed terug in DeTijdschiften50. De transfer van LINDA. van Sanoma naar Talpa Network heeft de samenstelling van de lijst op basis van uitgevers totaal omgegooid. Er staan dit jaar veertien nieuwe namen in DeTijdschiften50. Ook dit jaar telt DeTijdschriften50 meer vrouwen dan elke andere deellijst: 34...

Lees Meer

 
Victor Knaap nummer 1 in DeReclamebureau50 2020

DeReclamebureau50 2020: veel stijgers en dalers, zeventien nieuwe namen en Victor Knaap voor het derde jaar op nummer 1.

We beginnen eerst even met een grote naam die dit jaar niet in DeReclamebureau50 staat: Simon Neefjes. De CEO van TBWA\Neboko, de nummer 2 van afgelopen editie, heeft per 1 januari 2019 het bedrijf verlaten. Neefjes: ‘Ik heb ervoor gekozen even niks te doen en even geen leiding te geven. Ik zie dat echt als een luxe. Na twintig jaar ga ik mij rustig oriënteren op wat ik ga doen...


Lees Meer

 
DeNieuwsmedia50 2020: Christian van Thillo meest invloedrijk in nieuwsmedia

Media ontwikkelen zich volcontinu, dus komt er een moment dat een naam als DeDagbladen50 de lading niet meer dekt. Dus heeft deze lijst dit jaar een nieuwe naam – DeNieuwsmedia50 – en ook een andere definitie. Gevolg is flinke verschuivingen en achttien nieuwe namen. Lang leve de verandering!

Media-exploitanten die wij nog niet eens zo lang geleden zouden aanduiden met de term dagbladuitgevers, wensen in 2020 niet meer als zodanig te worden aangesproken...


Lees Meer

 
 
 
DeMediabureau50 2020: Eric Kramer meest invloedrijk in mediabureauwereld

Met twee mensen uit de top drie van afgelopen jaar die hun bureau hebben verlaten, stonden grote veranderingen in DeMediabureau50 van dit jaar bij voorbaat al vast. Lokale spelers Candid Group en Abovo Media lieten zich gelden aan het overnamefront.

In de zomer van 2019 is al duidelijk dat DeMediabureau50 dit jaar flinke verschuivingen zal laten zien. In april kondigt IPG Mediabrands CEO Diederik Breijer – de nummer 2 in de lijst van afgelopen jaar – aan het bedrijf te verlaten...


Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -