Jaargang 12 | editie 4 | 16 januari 2020
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland.

Knol: "Klanten vragen om steeds meer dan alleen communicatie. Ze zijn veel bedrijfskritischer en fundementeler verbonden aan de business van vandaag...


Lees Meer

 
Geertjan Vorstenbosch en Reinier Rombouts versterken TheNewTomorrow

Geertjan Vorstenbosch en Reinier Rombouts sluiten zich als partners aan bij TheNewTomorrow. Geertjan neemt commerciële en marketingervaring mee en Reinier voegt zijn uitgebreide trackrecord op gebied PR, communicatie en storytelling toe aan TheNewTomorrow.

Oprichter Floris Regouin verwelkomt zijn nieuwe partners met enthousiasme: “Gezamenlijk maken we van TheNewTomorrow een organisatie die MKB-bedrijven naar een volgend niveau brengt. Dat doen we door bedrijven...


Lees Meer

 
[Interview] Henri Lessing en Jennifer Feaster: Simpele branded entertainment heeft weinig kans van slagen op YouTube

AGE MEDIA is een internationaal bureau dat zich richt op YouTube. Ze helpen onder anderen creators op weg naar een grotere fanbase. We spreken met medeoprichter Henri Lessing en Jennifer Feaster, medeoprichter van Phoenix Media.

Voor degenen die jullie nog niet kennen: wat doet AGE MEDIA precies?

AGE MEDIA ondersteunt, adviseert en begeleidt wereldwijd creators, uitgevers, adverteerders en artiesten over hoe zij nog meer profijt uit YouTube kunnen halen. Hierin focussen we ons met name op het vergroten van een loyale...


Lees Meer

 
Samenwerking tussen Qmusic en Vue

Qmusic slaat de handen ineen met bioscoopketen Vue. Van 16 januari tot en met 31 maart 2020 worden er elke twee weken diverse prijzen weggegeven met als hoofdprijs een volledig verzorgde 007 No Time To Die-trip naar Londen, inclusief onder andere vliegtickets, een verblijf in een luxehotel (het voormalig hoofdkantoor van de British Secret Service) en een luxe boottocht langs de Theems.

De prijzen worden in de avondprogramma's van Qmusic-dj's Kai en Joost aangekondigd. Om kans te maken op de...


Lees Meer

 
[BoxOffice] Voorspoedige start van 1917 - week 2

Zijn historische drama’s zonder sterren een risico? Niet als de regisseur Sam Mendes heet. Zijn WO1-thriller 1917 ging dit weekend in de VS groot uit na een succesvolle beperkte roulatie, en nam moeiteloos de leiding over Star Wars: Rise of Skywalker.

Ramingen gingen uit van 20 miljoen dollar, maar het werd uiteindelijk bijna het dubbele: 37 miljoen dollar. Van de overige nieuwkomers opende Like a Boss op de vierde plaats. De komedie met Tiffany Hadish was goed voor...


Lees Meer

 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Saskia Caelen over Medialab van DPG Media

Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt.

Caelen: "Het is momenteel snoepen voor ons. Er gebeurt zo gigantisch veel in het vak, ook binnen het marketingecosysteem. Marketeers moeten steeds meer weten van heel veel verschillende dingen. Ze moeten zich...


Lees Meer

 
[Podcast] Tamara Obradov over investeren in early stage startups

Tamara Obradov is Fund Manager en Partner bij Tablomonto, een bedrijf dat investeert in early stage startups.

Obradov: "We willen goede startups natuurlijk wel binnen ons Nederlandse ecosysteem houden. (...) Het team is waar we ons op focussen. We zeggen ook weleens: het businessmodel zal nog vijf keer wisselen voordat je de juiste market fit hebt gevonden. Wij kijken voornamelijk naar of het team dat aankan...


Lees Meer

 
5PM in zee met The Ocean Cleanup

5PM gaat samenwerken met The Ocean Cleanup, de non-profitorganisatie die technologie ontwikkelt om plastic uit de oceaan te verwijderen.

Het Amsterdamse YouTube Strategy & Services-bureau gaat hen helpen om meer zichtbaarheid op YouTube te realiseren en hiermee een groter publiek te vinden, dat uiteindelijk een basis is voor financiering van dit belangrijke werk...


Lees Meer

 
[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts.

Begin daarom je eigen contentplatform als je een clubhuis voor je fans wilt bouwen. Weet je nog hoe leuk het was. Facebook en al die andere sociale netwerken? Ze waren gratis, ze werkten eenvoudig en je kon ermee tegelijk...


Lees Meer

 
Coming-out video Nikkie Tutorials al miljoenen keren bekeken

De video op YouTube waarin Nikkie de Jager vertelt dat ze een transvrouw is, is binnen korte tijd al ruim 16 miljoen keer bekeken.

De YouTube-ster, bekend van haar make-upvideo’s en samenwerkingen met mensen als Lady Gaga en Kim Kardashian, plaatsen op 13 januari 2020 een video online waarin ze vertelt als jongen te zijn geboren. Op haar veertiende ging ze in transitie en op haar negentiende was dit voltooid. Ze meldt dit deel van haar leven nu...


Lees Meer

 
[Interview] Errol Nayci: Hoogvliegers blaast het publiek weg met een mooi en meeslepend verhaal

Errol Nayci heeft productiebedrijf Storytellers Film & TV opgezet. Zaterdag 11 januari 2020 is zijn tweede dramaserie Hoogvliegers bij NPO1 te zien, over F16-vliegers. Nederlands MediaNetwerk sprak hem over deze productie en meer.

Hoe ben je op het idee gekomen van deze serie?

Het idee voor Hoogvliegers is ontstaan tijdens een etentje met het hoofd communicatie van de Koninklijke Luchtmacht, luitenant-kolonel Sidney Plankman. Sidney en ik hebben eerder met veel plezier samengewerkt bij de...


Lees Meer

 
Jasper Kessels retaildirecteur bierbrouwerij AB InBev

Jasper Kessels is aangesteld als retaildirecteur van bierbrouwerij AB InBev. Hij volgt Mark Hanssen op, die per 1 januari 2020 is gestart als horecadirecteur. Kessels startte in 2017 bij AB InBev als Key Account Manager binnen het retailkanaal.

Sinds een jaar is hij eindverantwoordelijk voor het Trade-marketingteam. AB InBev is onder meer bekend van merken als Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550...


Lees Meer

 
 

 

Brouwerij Grolsch draait op windenergie

Bert van Grieken stopt bij M2 Media en wordt zelfstandige

Annemarieke de Haan algemeen directeur Unilever Benelux


 

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

[Column] Wilbert van der Heijden: Hoe het lokale sufferdje de regionale journalistiek redt

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?


 

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

[Nederlands MediaNetwerk TV] Guy Grimmelt (Exterion Media) over buitenreclame en... radio


 
 
Cross Media Congres 2020 zoekt startups

Op woensdag 15 april vindt het Cross Media Congres 2020 plaats in Amsterdam. Op dit congres spreken onder meer de 5 beste Nederlandse media- en marcom-startups van dit moment; zij zijn de winnaars van de Startup Competitie 2020. Deze competitie wordt voor de zevende keer geordganiseerd.

Met alle inzenders wordt een interview gehouden en gepubliceerd. De jury van de Cross Media Awards kiest uit de inzendingen de vijf beste startups uit. De vijf...


Lees Meer

 
Uitnodiging deelname Trend Onderzoek Media & Marketing 2020

MediaTest en Nederlands MediaNetwerk doen dit jaar een aantal onderzoeken onder professionals in media en marketingcommunicatie.

Dit eerste onderzoek gaat over trends in media en marketing in 2020. Deelname aan het onderzoek duurt maximaal 5 minuten en als deelnemer ontvang je de resultaten uitgebreider en eerder dan dat we ze...


Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -