Jaargang 12 | editie 2 | 8 januari 2020
 
Nathalie Peters, Marc Gooijer en Diederik Breijer lanceren MORGENFRISK | the in-housing company

Nathalie Peters, Marc Gooijer en Diederik Breijer lanceren per vandaag marketing services bedrijf MORGENFRISK | the in-housing company. Samen met multidisciplinaire denkers, strategen, consultants en experts werkt MORGENFRISK voor merken die in-house meer controle willen hebben over het nieuwe data-gedreven marketing speelveld, om meer groei te realiseren...


Lees Meer

 
Late NOS Journaal voortaan combinatie sport en nieuws in directe concurrentie met RTL Nieuws

Het late NOS Journaal op NPO1 is op werkdagen voortaan een combinatie van het NOS Journaal en het NOS Sportjournaal. Het is een gevolg van het vervroegen van Nieuwsuur waarbij het sportdeel uit Nieuwsuur is gehaald.

Met de talkshowconcurrentie tussen RTL4's Eva Jinek en NPO1's Op1 wordt op is een strijd gaande over het startmoment van de talkshows die steeds eerder is om de aandacht van de kijker te krijgen. Het is duidelijk dat de...


Lees Meer

 
[Interview] Sven Sauvé: Het makerschap bij RTL krijgt meer dan ooit de ruimte

Sven Sauvé is sinds de zomer van 2017 CEO van RTL Nederland. We spreken hem over media-ontwikkelingen en de plannen van RTL.

Sven, never a dull moment in media. Wat vind jij op dit moment het meest interessant?

De ontwikkelingen op het gebied van data en artificial intelligence vind ik fascinerend. De VS liggen mijlenver op ons voor, dat halen we nooit meer in, maar dat betekent niet dat we ons voordeel er niet mee kunnen doen. Data in combinatie met het onderbuikgevoel van de maker...


Lees Meer

 
BNR schaft programmaonderbrekende reclame af

BNR Nieuwsradio heeft de programmaonderbrekende reclame afgeschaft. Voorheen zond BNR Nieuwsradio om kwart over en kwart voor het uur reclame uit en daarnaast reclame voor het nieuws op het hele en halve uur.

Dit heeft de nieuwszender gewijzigd in reclame voor en na beide nieuwsblokken. Een gevolg van de wijziging is dat programma's voortaan niet meer tussendoor worden onderbroken door reclame en de wijze van het uitzenden...


Lees Meer

 
[Column] Marvin Jacobs: De 7 podcasttrends die 2020 gaan bepalen

2019 was het jaar waarin de podcast definitief voet aan de grond kreeg in Nederland: er verscheen een recordaantal nieuwe podcasts, de kwaliteit ging omhoog, het aantal luisteraars nam toe en adverteerders ontdekten het medium.

In 2020 zal de podcast in Nederland snel volwassen worden. Dit zijn de zeven belangrijkste ontwikkelingen die ons komend jaar staan te wachten...


Lees Meer

 
Jan Nijland Zilveren Roos voor Paul Verhoeven

Paul Verhoeven heeft tijdens de nieuwjaarsreceptie van Filmdistributeurs Nederland en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in Pathé Tuschinski de Jan Nijland Zilveren Roos uitgereikt gekregen.

Bij deze jaarlijkse prijs voor een persoon of instantie die van grote betekenis is voor de Nederlandse bioscoopwereld hoort een geldbedrag van twintigduizend euro. De aanmoedigingsprijs, het Jan Nijland Zilveren Roosje en...


Lees Meer

 
[Interview] Georgette Schlick: De vorm van televisie is veranderd en zal blijven veranderen

Georgette Schlick is sinds 2014 CEO van Fremantle. Eerder was ze CEO van SBS en Dutchview. Wij spreken haar.

2019 was een goed jaar voor Fremantle. Van 2020 staat nu al vast dat het in ieder geval een dynamisch jaar gaat worden. Fremantle zal per 1 januari het resterende 25-procentsbelang van Ewout Gennemans in No Pictures Please overnemen en een nieuw label lanceren, waarvoor producent Nathalie Harari is...


Lees Meer

 
Dagelijkse quiz op SBS6 voor Winston Gerschtanowitz

SBS6 start op 20 januari 2020 met een dagelijkse quiz. Onder leiding van Winston Gerschtanowitz beantwoorden kandidaten in 50/50 kennisvragen. In elke aflevering gaan twee kandidaten de strijd met elkaar aan.

Ze beantwoorden vijftig vragen in minder dan een halfuur, hebben per vraag vijftig procent kans op het juiste antwoord en verdienen 50 euro in hun persoonlijke pot per goed antwoord. Bij een fout antwoord verdien je geen...


Lees Meer

 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Pablo van den Berg over Yune

Pablo van den Berg is Managing Director van Yune, een contentmarketingbureau met een voorliefde voor video. In 2007 begonnen als videoproductiebureau en inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met verschillende in-house disciplines.

Van den Berg: "Iedereen wil succes, en welke dat is, ligt aan de waan van de dag. Ik denk dat wij daar wel goed in meegaan. Traditionele reclamebureaus, die schuiven ook steeds meer op naar content maken." Meer weten...


Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: Aquamini’s en de plasticsoep

Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak. Een principe waar menige ouder van jonge kinderen na de decembermaand mee wordt geconfronteerd.

Op basis van aangegeven wensen maak je een selectie uit het brede aanbod speelgerei. Hierbij maak je gebruik van individuele indicatoren als prijs, duurzaamheid, geschiktheid. En natuurlijk: ‘Waar wordt de meest enthousiaste lobby voor gevoerd door de nazaat in...


Lees Meer

 
 


 

Deloitte: televisie-antennes blijven wereldwijd de skyline beheersen (niet in Nederland)

Luc van Os vertrekt bij Hearst Nederland

Centercom breidt advertentieduur uit


 

Art Rooijakkers presentator BNR Nieuwsradio

De jaren 10 in cijfers

Verkoop Sanoma aan DPG Media is MediaOvername van het Jaar 2019


 

[Interview] Henri Lessing en Jennifer Feaster: Simpele branded entertainment heeft weinig kans van slagen op YouTube

[Nederlands MediaNetwerk TV] Ine Stultjens over Koninklijke Auping'

[Interview] Ewart van der Horst: We hebben carte blanche gekregen voor de show van Eva Jinek


 

[Interview] Tim van der Wiel: Short-form content is het nieuwe primetime

[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerard van den Broek over De Ondernemer

[Interview] Britt Dekker: Als we veel geld kunnen verdienen, maar het niet bij ons paardenplatform past, zeggen we alsnog nee


 

[Nederlands MediaNetwerk TV] Maiko Valentijn en Remon Buter over MediaCom en GroupM

Interview] Freek Staps: Het ANP is betrouwbaar, betrouwbaar, betrouwbaar

[Interview] Rogier IJzermans: De wereld van morgen ontdek je niet door in de achteruitkijkspiegel te kijken


 

[Interview] Saskia Caelen: Iedereen is op zoek naar zijn rol in het marketingecosysteem

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien


 

[Forum] Hoe ontwikkelt de lezers- en advertentiemarkt voor tijdschriften zich in 2020?

[Interview] Ivo Janssens: FIRA is in staat gebleken zeshonderd procent aan omzetgroei te kunnen draaien

[Interview] Ronald Ockhuysen: Het is een zegen om een Amsterdamse krant te zijn


Trendship
 

[Vacatures] WAVEMAKER zoekt copywriter

[Vacatures] Nederlands MediaNetwerk zoekt een Freelance Redacteur

[Vacatures] MediaCom zoekt een Social Media Director


 
 
Cross Media Congres 2020 zoekt startups

Op woensdag 15 april vindt het Cross Media Congres 2020 plaats in Amsterdam. Op dit congres spreken onder meer de 5 beste Nederlandse media- en marcom-startups van dit moment; zij zijn de winnaars van de Startup Competitie 2020. Deze competitie wordt voor de zevende keer geordganiseerd.

Met alle inzenders wordt een interview gehouden en gepubliceerd. De jury van de Cross Media Awards kiest uit de inzendingen de vijf beste startups uit. De vijf...


Lees Meer

 
Uitnodiging deelname Trend Onderzoek Media & Marketing 2020

MediaTest en Nederlands MediaNetwerk doen dit jaar een aantal onderzoeken onder professionals in media en marketingcommunicatie.

Dit eerste onderzoek gaat over trends in media en marketing in 2020. Deelname aan het onderzoek duurt maximaal 5 minuten en als deelnemer ontvang je de resultaten uitgebreider en eerder dan dat we ze...


Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -