Jaargang 12 | editie 2 | 8 januari 2020 |
|
Nathalie Peters, Marc Gooijer en Diederik Breijer lanceren per vandaag marketing services bedrijf MORGENFRISK | the in-housing company. Samen met multidisciplinaire denkers, strategen, consultants en experts werkt MORGENFRISK voor merken die in-house meer controle willen hebben over het nieuwe data-gedreven marketing speelveld, om meer groei te realiseren...
|
|
|
|
Het late NOS Journaal op NPO1 is op werkdagen voortaan een combinatie van het NOS Journaal en het NOS Sportjournaal. Het is een gevolg van het vervroegen van Nieuwsuur waarbij het sportdeel uit Nieuwsuur is gehaald.
Met de talkshowconcurrentie tussen RTL4's Eva Jinek en NPO1's Op1 wordt op is een strijd gaande over het startmoment van de talkshows die steeds eerder is om de aandacht van de kijker te krijgen. Het is duidelijk dat de...
|
|
|
|
Sven Sauvé is sinds de zomer van 2017 CEO van RTL Nederland. We spreken hem over media-ontwikkelingen en de plannen van RTL.
Sven, never a dull moment in media. Wat vind jij op dit moment het meest interessant?
De ontwikkelingen op het gebied van data en artificial intelligence vind ik fascinerend. De VS liggen mijlenver op ons voor, dat halen we nooit meer in, maar dat betekent niet dat we ons voordeel er niet mee kunnen doen. Data in combinatie met het onderbuikgevoel van de maker...
|
|
|
|
BNR Nieuwsradio heeft de programmaonderbrekende reclame afgeschaft. Voorheen zond BNR Nieuwsradio om kwart over en kwart voor het uur reclame uit en daarnaast reclame voor het nieuws op het hele en halve uur.
Dit heeft de nieuwszender gewijzigd in reclame voor en na beide nieuwsblokken. Een gevolg van de wijziging is dat programma's voortaan niet meer tussendoor worden onderbroken door reclame en de wijze van het uitzenden...
|
|
|
|
2019 was het jaar waarin de podcast definitief voet aan de grond kreeg in Nederland: er verscheen een recordaantal nieuwe podcasts, de kwaliteit ging omhoog, het aantal luisteraars nam toe en adverteerders ontdekten het medium.
In 2020 zal de podcast in Nederland snel volwassen worden. Dit zijn de zeven belangrijkste ontwikkelingen die ons komend jaar staan te wachten...
|
|
|
|
Paul Verhoeven heeft tijdens de nieuwjaarsreceptie van Filmdistributeurs Nederland en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in Pathé Tuschinski de Jan Nijland Zilveren Roos uitgereikt gekregen.
Bij deze jaarlijkse prijs voor een persoon of instantie die van grote betekenis is voor de Nederlandse bioscoopwereld hoort een geldbedrag van twintigduizend euro. De aanmoedigingsprijs, het Jan Nijland Zilveren Roosje en...
|
|
|
|
Georgette Schlick is sinds 2014 CEO van Fremantle. Eerder was ze CEO van SBS en Dutchview. Wij spreken haar.
2019 was een goed jaar voor Fremantle. Van 2020 staat nu al vast dat het in ieder geval een dynamisch jaar gaat worden. Fremantle zal per 1 januari het resterende 25-procentsbelang van Ewout Gennemans in No Pictures Please overnemen en een nieuw label lanceren, waarvoor producent Nathalie Harari is...
|
|
|
|
SBS6 start op 20 januari 2020 met een dagelijkse quiz. Onder leiding van Winston Gerschtanowitz beantwoorden kandidaten in 50/50 kennisvragen. In elke aflevering gaan twee kandidaten de strijd met elkaar aan.
Ze beantwoorden vijftig vragen in minder dan een halfuur, hebben per vraag vijftig procent kans op het juiste antwoord en verdienen 50 euro in hun persoonlijke pot per goed antwoord. Bij een fout antwoord verdien je geen...
|
|
|
|
Pablo van den Berg is Managing Director van Yune, een contentmarketingbureau met een voorliefde voor video. In 2007 begonnen als videoproductiebureau en inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met verschillende in-house disciplines.
Van den Berg: "Iedereen wil succes, en welke dat is, ligt aan de waan van de dag. Ik denk dat wij daar wel goed in meegaan. Traditionele reclamebureaus, die schuiven ook steeds meer op naar content maken." Meer weten...
|
|
|
|
Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak. Een principe waar menige ouder van jonge kinderen na de decembermaand mee wordt geconfronteerd.
Op basis van aangegeven wensen maak je een selectie uit het brede aanbod speelgerei. Hierbij maak je gebruik van individuele indicatoren als prijs, duurzaamheid, geschiktheid. En natuurlijk: ‘Waar wordt de meest enthousiaste lobby voor gevoerd door de nazaat in...
|
|
|
|
Op woensdag 15 april vindt het Cross Media Congres 2020 plaats in Amsterdam. Op dit congres spreken onder meer de 5 beste Nederlandse media- en marcom-startups van dit moment; zij zijn de winnaars van de Startup Competitie 2020. Deze competitie wordt voor de zevende keer geordganiseerd.
Met alle inzenders wordt een interview gehouden en gepubliceerd. De jury van de Cross Media Awards kiest uit de inzendingen de vijf beste startups uit. De vijf...
|
|
|
|
MediaTest en Nederlands MediaNetwerk doen dit jaar een aantal onderzoeken onder professionals in media en marketingcommunicatie.
Dit eerste onderzoek gaat over trends in media en marketing in 2020. Deelname aan het onderzoek duurt maximaal 5 minuten en als deelnemer ontvang je de resultaten uitgebreider en eerder dan dat we ze...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|