Jaargang 3 | editie 1 | 30 januari 2020
 

MPG/Globitas neemt SOCIAL.INC over

SOCIAL.INC is geacquireerd door Globitas, dat eind oktober ook eigenaar is geworden van MPG., en wordt hiermee onderdeel van de MPG.Group. De overname is de eerste stap naar een fullservice content & brand publishing MPG.-netwerk.

De combinatie van de strategische en digitale expertise van SOCIAL.INC en de slagkracht van MPG. op strategie, concept en contentproductie, brengt versnelling en ontzorging voor opdrachtgevers. SOCIAL.INC blijft onder leiding van Sonja...

Lees Meer

 

[Podcast] Peter-Jan Melenhorst over Velux

Peter-Jan Melenhorst is manager channelmanagement bij Velux. Zijn bedrijf richt zich met campagnes op consumenten en op de zakelijke markt, zoals aannemers die dakramen en dakkapellen plaatsen bij mensen thuis.

Peter-Jan Melenhorst: “We vieren binnenkort onze tachtigste verjaardag: tachtig jaar productontwikkeling. Dat vertaalt zich in een product waar je voor kunt staan. Maar ik denk zeker ook dat we heel innovatief blijven om te zoeken naar hoe je...

Lees Meer

 

DDMA richt Commissie Influencer Marketing op
DDMA, branchevereniging voor data en marketing heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Op deze wijze wil DDMA onduidelijkheid bij marketeers over de inzet en effectiviteit van influencermarketing wegnemen en het professionaliseren van het vakgebied.

De oprichting van de DDMA Commissie Influencer Marketing volgt op de herziening van de  Reclame Code Social Media en Influencer Marketing afgelopen jaar. De nieuwe commissie...

Lees Meer

 

[Onderzoek] Millennials delen persoonlijke data in ruil voor persoonlijke ervaring
56 procent van de consumenten tussen de 18 en 35 jaar is bereid om persoonlijke gegevens te delen in ruil voor een meer persoonlijke ervaring. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door ShoppingTomorrow, op vraag van Selligent in samenwerking met marketingbureau Merkle.

Slechts 38 procent van de babyboomers wil hun persoonlijke gegevens opgeven voor een meer persoonlijke ervaring. Het onderzoek over people-based marketing spitst zich toe op...

Lees Meer

 
[Interview] Martin de Boer: Het transport van onze Boeing 747 was wereldwijd groot nieuws

Martin de Boer is marketingdirecteur bij Corendon Hotels & Resorts. 2019 was voor Corendon en voor hemzelf een jaar vol dynamiek. Wij spreken hem over de hotels, de Boeing 747 die over de A9 werd vervoerd en de komende mijlpalen.

Martin, kun jij Corendon Hotels & Resorts introduceren?

Sinds 2014 is Corendon actief met het exploiteren van eigen hotels; inmiddels hebben we negen hotels in Turkije, Amsterdam, Ibiza en op Curaçao en op dit moment wordt op Curaçao het tiende hotel gebouwd. Dit jaar kondigde Atilay Uslu ook de verkoop van Corendon Touroperator aan...

Lees Meer

 

 
 

Wie wordt Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2020? Nog maar 1 dag om jouw voordracht in te sturen!

De Cross Media Awards komen eraan. Op woensdag 15 april worden in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace het beste in crossmedia bekroond.

Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2020? Wie wordt de opvolger van Lauren van der Heijden, Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2019...

Lees Meer

 

Cross Media Congres 2020 zoekt startups

Op woensdag 15 april vindt het Cross Media Congres 2020 plaats in Amsterdam. Op dit congres spreken onder meer de 5 beste Nederlandse media- en marcom-startups van dit moment; zij zijn de winnaars van de Startup Competitie 2020. Deze competitie wordt voor de zevende keer georganiseerd.

Met alle inzenders wordt een interview gehouden en gepubliceerd. De jury van de Cross Media Awards kiest uit de inzendingen de vijf beste startups uit...

Lees Meer

 

[Vacatures] Ticketveiling zoekt een Director E-commerce, Sales en Marketing

Sinds de lancering in 2011 is Ticketveiling.nl uitgegroeid tot één van de grootste webshops voor vrijetijdsbesteding in Nederland. Voor de consument bieden wij 24/7 een ruim aanbod tickets, arrangementen en producten aan op onze website.

Ticketveiling.nl is zeer onderscheidend waar het gaat om een uitgebreid aanbod en uitstekende servicegerichtheid richting de consument. Wij zetten onze klanten op nummer 1 en boeken ieder jaar een gezonde groei. Heb jij aantoonbare...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Stijn Fien | Sander Kwint | Reprise: bijzonder jaar met Facebook en Amazon 22-01-2021 | 16:40:47
Reprise is een full service digital marketing agency die klanten helpt met strategie, tech digs, executie en andere fronten op het vlak van digital marketing. We spraken Managing Director Stijn Fien en Head of eCommerce Sander Kwint over de wereld van digital marketing en e-commerce


[Marketing Report Radio] Ingrid Timmer van Storytel over het streamen van luisterboeken 22-01-2021 | 15:34:00
Ingrid Timmer, is sinds februari 2020 Marketing Manager bij Storytel Nederland en België van Fremantle Nederland en België. Storytel is een wereldwijd actieve abonnementsdienst waar luisterboeken en e-boeken worden gestreamd. We spreken met Ingrid Timmer over het concept van Storytel en luisterboeken


[Marketing Report Radio] Georgette Schlick van Fremantle over produceren voor Netflix 22-01-2021 | 15:06:00
Georgette Schlick, CEO van Fremantle Nederland en België. Deze functie bekleedt ze sinds 2014. We spreken haar over onder meer produceren tijdens de coronacrisis, scripted content en produceren voor Netflix


[Marketing Report Radio] Jorieke de Vries van Lidl over het merk Lidl, de coronacrisis en duurzaamheid 22-01-2021 | 14:04:00
Jorieke de Vries is head of marketing bij Lidl Nederland. Ze werkt meer dan 11 jaar voor Lidl en heeft geholpen het Lidl-merk in Nederland op de kaart te zetten


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over Vrienden van Amstel Live, Luistercijfers en de Issue Award 22-01-2021 | 12:35:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 19 januari 2021 werden onder meer de laatste luistercijfers doorgenomen


Plus start samenwerking met Talpa Network voor Marble Mania 22-01-2021 | 11:37:05
Supermarkt Plus en Talpa Network zijn een partnership aangegaan en komen onder de naam Marble Mania vanaf 21 januari 2021 met een programmaformat omtrent knikkeren. In deze familieshow gaan elke week drie bekende Nederlanders de knikkerstrijd met elkaar aan


[Onderzoek] Nielsen: 44,7 miljard euro aan supermarktomzet in 2020 doet records sneuvelen 21-01-2021 | 17:10:48
Het jaar 2020 was een zeer turbulent jaar voor de supermarktbranche. De omzet bereikte in 2020 (inclusief week 53) met 44.7 miljard euro een recordhoogte. Dit betekende een groei van 11.2 procent ten opzichte van 2019, daar waar de gemiddelde groei van de afgelopen 3 jaar 3.5 procent bedroeg


Honda Motor Europa kiest voor UM 21-01-2021 | 15:57:00
UM EMEA heeft het media-account voor Honda Motor Europa gewonnen. Honda Motor Europa startte een pitchtraject dat in juni 2020 van start ging. De samenwerking start in april 2021 en omvat de communicatie en mediastrategie, -planning en -distributie voor alle kanalen in Europa


Incentro rapporteert groei voor vijftiende jaar op rij 21-01-2021 | 11:17:00
Voor het vijftiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2020 de omzet uitkwam op bijna 57 miljoen euro, een groei van 8,8 procent ten opzichte van 2019. Het verwachte resultaat komt uit op 6,9 miljoen euro voor belastingen


[Interview] Nick Kalse (Outbrain): Native advertising krijgt een vaste plek binnen de digitale marketingstrategie 21-01-2021 | 10:34:00
Op 27 januari organiseert advertentieplatform Outbrain het webinar Outbrain Unveil. We spreken met Nick Kalse, Head of Sales bij Outbrain Benelux


[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021? 21-01-2021 | 09:00:00
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag: hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?


BENK komt met offline en onlinecampagne voor Argeta 20-01-2021 | 17:27:00
Fullservice activation agency BENK heeft onder de noemer spread happiness op je boterham een campagne gelanceerd voor Argeta


Timing komt met andere merkidentiteit 20-01-2021 | 15:12:00
Timing heeft een andere merkidentiteit en -film gelanceerd. Het uitzendbureau heeft zich gespecialiseerd in uitvoerend werk. De merkidentiteit moet daadkracht en een no-nonsense werkmentaliteit uitstralen


KVK gunt Kumpany en We Are Live aanbesteding events 20-01-2021 | 14:06:00
Kumpany en partner We Are Live hebben met een hybride eventconcept de Europese aanbesteding van KVK voor de verzorging van events gewonnen.. De aanbesteding duurde circa een half jaar


[Column] Arno de Jong (Nederlandse loterij): Covid werkt als een pepmiddel voor de digitalisering van mediaconsumptie 19-01-2021 | 16:23:00
Het jaar 2021 komt voor adverteerders in het teken te staan van adaptief vermogen. Een jaar waarin progressief en creatief denken gaat worden beloond


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -