Jaargang 3 | editie 1 | 30 januari 2020
 

MPG/Globitas neemt SOCIAL.INC over

SOCIAL.INC is geacquireerd door Globitas, dat eind oktober ook eigenaar is geworden van MPG., en wordt hiermee onderdeel van de MPG.Group. De overname is de eerste stap naar een fullservice content & brand publishing MPG.-netwerk.

De combinatie van de strategische en digitale expertise van SOCIAL.INC en de slagkracht van MPG. op strategie, concept en contentproductie, brengt versnelling en ontzorging voor opdrachtgevers. SOCIAL.INC blijft onder leiding van Sonja...

Lees Meer

 

[Podcast] Peter-Jan Melenhorst over Velux

Peter-Jan Melenhorst is manager channelmanagement bij Velux. Zijn bedrijf richt zich met campagnes op consumenten en op de zakelijke markt, zoals aannemers die dakramen en dakkapellen plaatsen bij mensen thuis.

Peter-Jan Melenhorst: “We vieren binnenkort onze tachtigste verjaardag: tachtig jaar productontwikkeling. Dat vertaalt zich in een product waar je voor kunt staan. Maar ik denk zeker ook dat we heel innovatief blijven om te zoeken naar hoe je...

Lees Meer

 

DDMA richt Commissie Influencer Marketing op
DDMA, branchevereniging voor data en marketing heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Op deze wijze wil DDMA onduidelijkheid bij marketeers over de inzet en effectiviteit van influencermarketing wegnemen en het professionaliseren van het vakgebied.

De oprichting van de DDMA Commissie Influencer Marketing volgt op de herziening van de  Reclame Code Social Media en Influencer Marketing afgelopen jaar. De nieuwe commissie...

Lees Meer

 

[Onderzoek] Millennials delen persoonlijke data in ruil voor persoonlijke ervaring
56 procent van de consumenten tussen de 18 en 35 jaar is bereid om persoonlijke gegevens te delen in ruil voor een meer persoonlijke ervaring. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door ShoppingTomorrow, op vraag van Selligent in samenwerking met marketingbureau Merkle.

Slechts 38 procent van de babyboomers wil hun persoonlijke gegevens opgeven voor een meer persoonlijke ervaring. Het onderzoek over people-based marketing spitst zich toe op...

Lees Meer

 
[Interview] Martin de Boer: Het transport van onze Boeing 747 was wereldwijd groot nieuws

Martin de Boer is marketingdirecteur bij Corendon Hotels & Resorts. 2019 was voor Corendon en voor hemzelf een jaar vol dynamiek. Wij spreken hem over de hotels, de Boeing 747 die over de A9 werd vervoerd en de komende mijlpalen.

Martin, kun jij Corendon Hotels & Resorts introduceren?

Sinds 2014 is Corendon actief met het exploiteren van eigen hotels; inmiddels hebben we negen hotels in Turkije, Amsterdam, Ibiza en op Curaçao en op dit moment wordt op Curaçao het tiende hotel gebouwd. Dit jaar kondigde Atilay Uslu ook de verkoop van Corendon Touroperator aan...

Lees Meer

 

 
 

Wie wordt Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2020? Nog maar 1 dag om jouw voordracht in te sturen!

De Cross Media Awards komen eraan. Op woensdag 15 april worden in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace het beste in crossmedia bekroond.

Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2020? Wie wordt de opvolger van Lauren van der Heijden, Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2019...

Lees Meer

 

Cross Media Congres 2020 zoekt startups

Op woensdag 15 april vindt het Cross Media Congres 2020 plaats in Amsterdam. Op dit congres spreken onder meer de 5 beste Nederlandse media- en marcom-startups van dit moment; zij zijn de winnaars van de Startup Competitie 2020. Deze competitie wordt voor de zevende keer georganiseerd.

Met alle inzenders wordt een interview gehouden en gepubliceerd. De jury van de Cross Media Awards kiest uit de inzendingen de vijf beste startups uit...

Lees Meer

 

[Vacatures] Ticketveiling zoekt een Director E-commerce, Sales en Marketing

Sinds de lancering in 2011 is Ticketveiling.nl uitgegroeid tot één van de grootste webshops voor vrijetijdsbesteding in Nederland. Voor de consument bieden wij 24/7 een ruim aanbod tickets, arrangementen en producten aan op onze website.

Ticketveiling.nl is zeer onderscheidend waar het gaat om een uitgebreid aanbod en uitstekende servicegerichtheid richting de consument. Wij zetten onze klanten op nummer 1 en boeken ieder jaar een gezonde groei. Heb jij aantoonbare...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

4NG neemt PossibilIT over 06-08-2020 | 14:21:45
PossibilIT is per 1 augustus 2020 overgenomen door full-service digital agency 4NG. PossibilIT, gespecialiseerd in subscription commerce-oplossingen en met expertise in CRM tooling als Dynamics en Salesforce, werkt voor grote merken


Embassy of Dutch Creativity gaat on tour door Europa 05-08-2020 | 17:40:52
Op 15 augustus vertrekt de Embassy of Dutch Creativity On Tour. De mobiele versie van de Embassy doet verschillende Europese hotspots aan, te beginnen in Hamburg


HEMA introduceert weercampagne via DOOH 05-08-2020 | 17:21:22
Deze zomer introduceert HEMA in samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland en creatief bureau Disxt een op het weer gebaseerde campagne via Digital Out of Home


Jevermerk Ketel 1 kiest Das Buro 05-08-2020 | 16:03:53
Ketel 1, dat onderdeel is van Nolet Distillery heeft in het najaar van 2019 een pitch uitgeschreven. Das Buro is de komende jaren verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de merkstrategie en campagnes


Coca-Cola lanceert campagne: Open Like Never Before 05-08-2020 | 12:27:00
Coca-Cola heeft onder de noemer Open Like Never Before in West-Europa waaronder Nederland een campagne gelanceerd waarin een periode van culturele en sociale verandering wordt benadrukt


[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Consultant - Owned Media 04-08-2020 | 12:21:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Social Consultant - Owned Media


[Vacatures] ZIGT zoekt een Programmatic Specialist / Consultant 04-08-2020 | 12:11:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Programmatic Specialist / Consultant


[Marketing Report Radio] Debora Leeser over Gassan en de Messika popup store 31-07-2020 | 17:00:25
Debora Leeser is Brand Manager bij Gassan Diamonds. Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over de popup store Messika en de markt waar Gassan zich in begeef


[Marketing Report Radio] Eelke Verwijs over Pernod Ricard tijdens de coronacrisis 31-07-2020 | 16:34:46
Eelke Verwijs is Group Brand Manager Benelux bij Pernod Ricard. Bij Marketing Report Radio kwam hij praten over de impact van de coronacrisis op zijn bedrijf


[Marketing Report Radio] Liedewij Hentenaar over radio tijdens de coronacrisis 31-07-2020 | 16:18:47
Lidewij Hentenaar is directeur bij de het Radio Advies Bureau (RAB). Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over de branche, de coronacrisis en de Online Radio Awards


Samsung Electronics launches global campaign for its TV, The Serif 31-07-2020 | 16:11:18
Samsung Electronics has partnered with iconic brands to launch the “What’s on The Serif?” for its TV, The Serif.


Isobar positions itself as global agency with new digital branding 31-07-2020 | 16:02:01
Global digital experience agency, Isobar has revealed the latest step in its evolution - the launch of its own brand website.


[Marketing Report Radio] Henriette van Swinderen over het netwerk van merkleiders, de reclamemarkt en meer 31-07-2020 | 14:54:18
Henriette van Swinderen is directeur bij de BVA bond van adverteerders, netwerk van merkleiders. Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over de branche


[Marketing Report Radio] Rogier Bruggeman van ZIGT over reclamezendtijd, dj’s en meer 30-07-2020 | 16:10:00
Rogier Bruggeman is directeur van mediabureau ZIGT. Hij was deze zomer te gast in Marketing Report Radio en sprak onder meer over reclamezendtijd, dj’s en meer


Albert Heijn doneert groente- en fruitbonnen aan duizend gezinnen via LINDA.foundation 30-07-2020 | 11:37:00
Albert Heijn heeft 50.000 euro gedoneerd in de vorm van cadeaubonnen waarmee duizend gezinnen die een steuntje kunnen gebruiken, groente en fruit bij Albert Heijn kunnen kopen. De bonnen zijn geschonken via de LINDA.foundation


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -