Jaargang 3 | editie 1 | 30 januari 2020
 

MPG/Globitas neemt SOCIAL.INC over

SOCIAL.INC is geacquireerd door Globitas, dat eind oktober ook eigenaar is geworden van MPG., en wordt hiermee onderdeel van de MPG.Group. De overname is de eerste stap naar een fullservice content & brand publishing MPG.-netwerk.

De combinatie van de strategische en digitale expertise van SOCIAL.INC en de slagkracht van MPG. op strategie, concept en contentproductie, brengt versnelling en ontzorging voor opdrachtgevers. SOCIAL.INC blijft onder leiding van Sonja...

Lees Meer

 

[Podcast] Peter-Jan Melenhorst over Velux

Peter-Jan Melenhorst is manager channelmanagement bij Velux. Zijn bedrijf richt zich met campagnes op consumenten en op de zakelijke markt, zoals aannemers die dakramen en dakkapellen plaatsen bij mensen thuis.

Peter-Jan Melenhorst: “We vieren binnenkort onze tachtigste verjaardag: tachtig jaar productontwikkeling. Dat vertaalt zich in een product waar je voor kunt staan. Maar ik denk zeker ook dat we heel innovatief blijven om te zoeken naar hoe je...

Lees Meer

 

DDMA richt Commissie Influencer Marketing op
DDMA, branchevereniging voor data en marketing heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Op deze wijze wil DDMA onduidelijkheid bij marketeers over de inzet en effectiviteit van influencermarketing wegnemen en het professionaliseren van het vakgebied.

De oprichting van de DDMA Commissie Influencer Marketing volgt op de herziening van de  Reclame Code Social Media en Influencer Marketing afgelopen jaar. De nieuwe commissie...

Lees Meer

 

[Onderzoek] Millennials delen persoonlijke data in ruil voor persoonlijke ervaring
56 procent van de consumenten tussen de 18 en 35 jaar is bereid om persoonlijke gegevens te delen in ruil voor een meer persoonlijke ervaring. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door ShoppingTomorrow, op vraag van Selligent in samenwerking met marketingbureau Merkle.

Slechts 38 procent van de babyboomers wil hun persoonlijke gegevens opgeven voor een meer persoonlijke ervaring. Het onderzoek over people-based marketing spitst zich toe op...

Lees Meer

 
[Interview] Martin de Boer: Het transport van onze Boeing 747 was wereldwijd groot nieuws

Martin de Boer is marketingdirecteur bij Corendon Hotels & Resorts. 2019 was voor Corendon en voor hemzelf een jaar vol dynamiek. Wij spreken hem over de hotels, de Boeing 747 die over de A9 werd vervoerd en de komende mijlpalen.

Martin, kun jij Corendon Hotels & Resorts introduceren?

Sinds 2014 is Corendon actief met het exploiteren van eigen hotels; inmiddels hebben we negen hotels in Turkije, Amsterdam, Ibiza en op Curaçao en op dit moment wordt op Curaçao het tiende hotel gebouwd. Dit jaar kondigde Atilay Uslu ook de verkoop van Corendon Touroperator aan...

Lees Meer

 

 
 

Wie wordt Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2020? Nog maar 1 dag om jouw voordracht in te sturen!

De Cross Media Awards komen eraan. Op woensdag 15 april worden in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace het beste in crossmedia bekroond.

Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2020? Wie wordt de opvolger van Lauren van der Heijden, Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2019...

Lees Meer

 

Cross Media Congres 2020 zoekt startups

Op woensdag 15 april vindt het Cross Media Congres 2020 plaats in Amsterdam. Op dit congres spreken onder meer de 5 beste Nederlandse media- en marcom-startups van dit moment; zij zijn de winnaars van de Startup Competitie 2020. Deze competitie wordt voor de zevende keer georganiseerd.

Met alle inzenders wordt een interview gehouden en gepubliceerd. De jury van de Cross Media Awards kiest uit de inzendingen de vijf beste startups uit...

Lees Meer

 

[Vacatures] Ticketveiling zoekt een Director E-commerce, Sales en Marketing

Sinds de lancering in 2011 is Ticketveiling.nl uitgegroeid tot één van de grootste webshops voor vrijetijdsbesteding in Nederland. Voor de consument bieden wij 24/7 een ruim aanbod tickets, arrangementen en producten aan op onze website.

Ticketveiling.nl is zeer onderscheidend waar het gaat om een uitgebreid aanbod en uitstekende servicegerichtheid richting de consument. Wij zetten onze klanten op nummer 1 en boeken ieder jaar een gezonde groei. Heb jij aantoonbare...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


Scrambled onthult een frisse look voor de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 10:55:00
Het doel? De take-away producten van HEMA laten opvallen en een breder publiek aanspreken, terwijl het authentieke HEMA-gevoel behouden blijft


[Vacatures] DPG Media zoekt een Seller Support Specialist 18-04-2024 | 10:42:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Seller Support Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels 18-04-2024 | 10:17:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels -Rotterdam


fritz-kola introduceert vernieuwd design en is verkrijgbaar bij Albert Heijn 18-04-2024 | 10:16:00
Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen


[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Allround-DTP’ER 18-04-2024 | 09:58:00
De Combinatie van Factoren (DCVF) is per direct op zoek naar een Allround-DTP’ER


DPG Media ontwikkelt contentcampagne voor PLUS en Stichting Thuisgekookt 18-04-2024 | 09:18:00
PLUS kenmerkt zich al jaren door een sterke maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid in de buurten waarin ze gevestigd zijn


Embassy of Dutch Creativity opent bar tijdens Cannes-festival 17-04-2024 | 16:17:00
Van 17 tot 21 juni zal de bar van de Embassy of Dutch Creativity fungeren als een tijdelijk hoofdkwartier van verschillende Nederlandse creatieve partijen


[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk (ZIGT) over de transformatie van SBS9 naar Viaplay TV 17-04-2024 | 14:35:46
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we Christiaan van Dijk over de recente veranderingen omtrent SBS9 en Viaplay TV


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -