Jaargang 12 | editie 11 | 5 maart 2020 |
|
Op woensdag 15 april vindt het Cross Media Congres 2020 plaats in Amsterdam. Op dit congres spreken onder meer de vijf beste Nederlandse media- en marcom-startups van dit moment. Zij zijn de winnaars van de Startup Competitie 2020.
Cross Media Congres organiseert voor de zevende keer de Startup Competitie. Met alle inzenders is een interview gehouden dat is gepubliceerd op Nederlands MediaNieuws. De jury van de Cross Media Awards heeft uit de....
|
|
|
|
Walt Disney Company heeft met het Britse Sky een meerjarige overeenkomst gesloten, waardoor Disney+ via de decoder van Sky Q in het Verenigd Koninkrijk en Ierland te zien zal zijn.
Sky telt in het Verenigd Koninkrijk circa 10 miljoen abonnees. Disney+ ging in Nederland, de Verenigde Staten, Canada, Australië en enkele andere landen in november 2019 van start. De overeenkomst voor Disney+ is in het Verenigd Koninkrijk niet exclusief. In Frankrijk sloot Walt...
|
|
|
|
De Beentjes van Sint-Hildegard van Johan Nijenhuis weet voor de derde week achtereenvolgend zijn eerste positie te behouden en lijkt alleen in populariteit te stijgen met een hoger bezoekersaantal dan vorige week.
De game verfilming Sonic staat op de tweede positie en wordt gevolgd door Spike en de Magische Steen. Op de kop af twintig jaar nadat Paul Verhoeven zijn Hollow Man losliet in de bioscopen, voert opnieuw een onzichtbare man de Amerikaanse BoxOffice aan. Met een omzet van 29...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
Musicians Algorithmically Generate Every Possible Melody, Release Them to Public Domain
Ik vind dit een geweldig project. Noah Rubin en Damien Riehl namen samen met behulp van software elke mogelijke melodie op. Vervolgens maakten ze al deze muziek in midi-formaat online beschikbaar met een Creative Commons Zero license, zodat iedereen er voortaan onbeperkt...
|
|
|
|
Op 15 april 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 zendt het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival in als Cross Media Event. Aan het woord is Tom Jansen, marketing- en pr-manager van Vertigo 6.
Kun jij jouw bedrijf/organisatie introduceren?
Vertigo 6 is gespecialiseerd in jongerenmarketing. We weten als geen ander wat Gen Z en Gen Y belangrijk vinden, via welke media ze kunnen worden bereikt en hoe het merk en merkwaarden hierop aansluiten. Creatieven...
|
|
|
|
MarketResponse International Group heeft een belang van 85 procent genomen in 4orange, specialist in klantinformatie en marketing-infrastructuur. Daarmee versterkt MarketResponse zijn portfolio en toonaangevende positie op de Nederlandse markt.
Jorgen Botermans, algemeen directeur MarketResponse: “Deze overname past bij onze ambitie om een volledig portfolio aan full service marketingdiensten te bieden op het gebied van data science, insights en fact-based...
|
|
|
|
Thomas Hendriks start per direct bij De Ondernemer. Bij het grootste zakelijke platform van Nederland, onderdeel van DPG Media, wordt hij Director Branded Content.
De afgelopen twee jaar was Hendriks als freelance creative betrokken bij diverse commerciële (media)projecten, de laatste maanden regelmatig ook al voor De Ondernemer. Eerder was hij werkzaam voor kranten, tijdschriften, radio, tv en websites, veelal in creatieve, leidinggevende...
|
|
|
|
Stel: u bent de marketingdirecteur van een groot bedrijf, u betaalt tientallen specialisten die zich fanatiek en vakkundig over alle facetten en details van externe en interne communicatie buigen, 40+ uur per week.
U heeft toegang tot allerlei soorten en maten van onderzoek die u kunnen vertellen hoe het publiek denkt en reageert op uw communicatie. Uw interne en externe communicatieteam besteedt minimaal zes maanden aan een communicatiestrategie en nog een paar maanden om...
|
|
|
|
Het dagelijkse nieuwsprogramma VICE News Tonight zal vanaf donderdag 5 maart 2020 ook van dinsdag tot en met vrijdag om 21:30 uur bij het Nederlandse en Belgische VICE tv te zien zijn.
VICE News Tonight was van oktober 2016 tot september 2019 in de Verenigde Staten via HBO te zien en in Vlaanderen via Caz (en daarvoor Acht). in Nedelrand was VICE News Tonight niet op televisie te zien en zal iermee voor het eerst beschikbaar komen. VICE News Tonight zal...
|
|
|
|
SBS6 start op maandag 6 april met een dagelijks praatprogramma over maatschappelijke onderwerpen. Gordon Heuckeroth en Patty Brard zullen afwisselend op maandag tot en met donderdag het programma presenteren onder de noemer Gordon & Patty.
Op vrijdag zullen beide presentatoren het programma samen presenteren. In Gordon & Patty zullen gasten hun persoonlijke verhalen en ervaringen vertellen, waarbij...
|
|
|
|
KPN publiceerde op 24 februari 2020 haar jaarverslag 2019. Het telecombedrijf heeft Born05 gevraagd een online platform te ontwikkelen voor het jaarverslag, met als doel het bereiken van een bredere doelgroep dan alleen financiële stakeholders.
Op het platform zijn onder andere het jaaroverzicht, de belangrijkste prestaties en het waardecreatiemodel 2019 inzichtelijk gemaakt. Via een downloadtool is het gehele jaarverslag of zijn afzonderlijke hoofdstukken uit het...
|
|
|
|
Toenemende technologisering verandert de relatie tussen mens, technologie en natuur. Die verandering gaat met hoge snelheid: robots krijgen menselijke trekken en slimme software en algoritmes digitaliseren de interacties tussen mensen en mens en computer.
Die ontwikkeling levert ons veel op: bijvoorbeeld snelheid, gemak en kostenbesparing. Maar het heeft ook een duidelijke keerzijde: de erosie van het menselijke factor. Wanneer heb je nog dat waardevol persoonlijk contact...
|
|
|
|
MediaCom, een van de grootste bureaus van Nederland, ontwikkelt zich in een rap veranderend medialandschap van mediabureau naar een bureau voor marketingcommunicatie-advies en consultancy.
Bij MediaCom leven wij volgens het principe People First, Better Results. Door goed te begrijpen hoe consumenten zich bewegen, ons te verdiepen in verschillende categorieën en grip te hebben op effecten van communicatie leveren wij groei voor onze klanten. Dat doen we als team waarbij de ontwikkeling van talent bij MediaCom een zeer belangrijk...
|
|
|
|
Social Friendz is een fullservice influencermarketingagency en dat merken helpt bij het bereiken van doelgroepen middels de kracht van nano- en micro-influencers, onder wie Instagrammers, YouTubers en bloggers.
Met behulp van onze eigen expertise en ons netwerk van duizenden influencers ontwikkelen en voeren we creatieve en innovatieve influencercampagnes uit. We hebben een sterk klantenbestand met merken als Xenos, Olympus, Corendon en Hans Anders. Voor aankomende zomer zijn...
|
|
|
|
Ben jij een nuchtere inpakker en word je blij als een pakket netjes en op tijd de deur verlaat? Dan hebben wij een leuke uitdaging voor je!
Sinds de lancering in 2011 is Ticketveiling.nl uitgegroeid tot één van de grootste webshops voor vrijetijdsbesteding in Nederland. Wij bieden 24/7 voor de consument een ruim aanbod tickets, arrangementen en producten aan op onze website. Steeds meer producten hebben we in eigen beheer en om de pakketten zorgvuldig en op tijd de deur uit te...
|
|
|
|
Als Medior Full Stack Developer ben je samen met ons development team – bestaande uit drie personen – verantwoordelijk voor het (door) ontwikkelen van een in ontwikkeling zijnde nieuw veilingplatform.
Sinds begin 2019 wordt er achter de schermen hard gewerkt om een geheel nieuw project (from scratch) te bouwen voor Ticketveiling.nl, waarbij de focus ligt op het gebruik van de nieuwste technologieën. Als Medior Full Stack Developer word je onderdeel van dit team en ga je aan de slag om het nieuwe platform te laten uitblinken...
|
|
|
|
Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging op het gebied van programmatic media en werk je graag voor de top van de adverteerdersmarkt? Dan ben jij wellicht onze next best Programmatic Consultant!
Doel van de functie
Als Programmatic Consultant ben je verantwoordelijk voor iedere stap in het campagne proces; opzetten, taggen, optimaliseren en rapporteren. Jouw doel is het verbeteren van de kwaliteit en het resultaat van Cadreon campagnes. De Programmatic Consultant is tevens verantwoordelijk...
|
|
|
|
Op woensdag 15 april 2020 presenteren Media Meetings & Magazines en Nederlands MediaNetwerk met trots de zevende editie van het Cross Media Congres.
Wij verwelkomen onze gasten opnieuw in vijfsterrenhotel NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam. De eerste vijf keynotes, de deelnemers aan het Marketeers Forum en de moderatoren zijn bekend. Het zijn stuk voor stuk mensen die de urgentie van de grote en ingrijpende ontwikkelingen die media en marketing communicatie anno 2020 en...
|
|
|
|
De Cross Media Awards worden eens per jaar uitgereikt. Dit jaar vindt de achtste editie plaats tijdens het Cross Media Diner in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace: een geweldige avond met diner, netwerkborrel, feest en de beste crossmediacases van Nederland.
Alle ingezonden cases worden gepubliceerd op de websites van Nederlands MediaNetwerk of Marketing Report, tenzij je als inzender anders beslist. Alle genomineerde en winnende cases worden gepubliceerd in het Cross Media...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|