Jaargang 3 | editie 2 | 27 februari 2020
 

Coolblue stopt reclames en schroeft prijzen op door Coronavirus

Electronicaretailer Coolblue is sinds vrijdag 21 februari 2020 gestopt met online reclames en heeft haar prijzen verhoogd. Dit blijkt uit rapportages van diverse media.

De zogeheten affiliatelinks, oftewel de links waarbij je iets kan kopen vanaf een andere website op de site van de retailer, zijn gestopt. Zo kosten veel produkten bij Coolblue plotsklaps meer dan dat ze elders kosten. Coolblue kwam relatief laat met een reactie richting de media en stelde in een...

Lees Meer

 

Aantal gesponsorde posts op social media stijgt explosief

Het aantal posts dat influencers hebben geplaatst op sociale media is in het afgelopen jaar verdrievoudigd. Het aantal gesponsorde posts is zelfs nog forser toegenomen: 414 procent, rapporteert influencermarketingplatform Join.

Join heeft de cijfers van 2019 op basis van data van meer dan een miljoen posts van influencers geanalyseerd en vergeleken met 2018. Alleen Instagram-accounts met 5000 volgers of meer zijn geanalyseerd. Door middel van Natural Language...

Lees Meer

 

Nederlandse muziekindustrie rapporteert grootste groei sinds vijf jaar

Met een totale omzet van ruim 206,8 miljoen euro in 2019 zag de Nederlandse muziekindustrie de sterkste omzetgroei sinds vijf jaar; een stijging van 13,2 procent. Deze groei hangt nauw samen met de nog immer snelle stijging van streaminginkomsten.

In 2015 kwamen de helft van de inkomsten uit streaming, inmiddels is dat bijna 80 procent geworden. Daarmee neemt streaming het leeuwendeel van de opbrengsten binnen de industrie voor zijn rekening. De positieve resultaten komen...

Lees Meer

 
 

 
 

[Radio] Sebastiaan Plasschaert over XS2RADIO

Sebastiaan Plasschaert is samen met Richard Otto oprichter van tech-startup XS2RADIO. Dit is een platform waarmee uitgevers van nieuws-, special interest- en vakmedia hun eigen radiostation kunnen beginnen.

Sebastiaan Plasschaert: "We werken met bestaande content van uitgeverijen die we binnehalen via nieuwsfeeds, en die kunnen we dan per titel, per content of per inhoud omzetten naar spraak." Luister de podcast hier...

Lees Meer

 

[Radio] Tijn Elferink over zorgverzekeraar ONVZ

Tijn Elferink is Head of Communications en clustermanager Communicatie bij zorgverzekeraar ONVZ. Ze werken aan het maken van de slag van klassieke zorgverzekeraar die gedeclareerde bonnetjes uitbetaalt naar wat ze als bedrijf kunnen betekenen op gebied van gezondheid.

Tijn Elferink: "Met de meeste van onze verzekerden hebben we geen contact, maar we willen óók voor die groep relevant zijn op gebied van gezondheid en dat móet ook wel want als je goed naar de cijfers kijkt, zie je dat we met z'n allen ongezonder worden." Luister de podcast hier...

Lees Meer

 

Cross Media Awards 2020 | Stuur jouw cases in!

De Cross Media Awards worden eens per jaar uitgereikt. Dit jaar vindt de achtste editie plaats tijdens het Cross Media Diner in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace: een geweldige avond met diner, netwerkborrel, feest en de beste crossmediacases van Nederland.

Alle ingezonden cases worden gepubliceerd op de websites van Nederlands MediaNetwerk of Marketing Report, tenzij je als inzender anders beslist. Alle genomineerde en winnende cases worden gepubliceerd in het Cross Media Jaarboek...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Senior Accountmanager VakantieVeilingen - Talpa eCommerce 31-03-2020 | 13:30:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Senior Accountmanager VakantieVeilingen - Talpa eCommerce


[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketeer Gaming 31-03-2020 | 13:00:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketeer Gaming


[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Manager Talpa TV 31-03-2020 | 12:38:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketing Manager Talpa TV


[Cross Media Bureau 2020] Dolly van den Akker over MPG. 31-03-2020 | 10:35:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. MPG. dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Dolly van den Akker, managing director van MPG Group


[Cross Media Bureau 2020] Mike Hendrixen over Vertigo 6 31-03-2020 | 10:00:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Mike Hendrixen, oprichter en mede-eigenaar van Vertigo 6


[Column] Paola Cassone: Dystopie 30-03-2020 | 16:46:00
Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu


Picnic brengt vrijwilligers in contact met hulpbehoevenden 30-03-2020 | 14:23:00
Online supermarkt Picnic is een samenwerking aangegaan met de website gewoonmensen.nl en roept zijn klanten met een flyeractie op om hulpbehoevenden in hun omgeving op dit initiatief te wijzen


Branchebreed initiatief roept Nederlanders op thuis uit eten te gaan 27-03-2020 | 14:57:00
Met Samen uit, samen thuis roepen zij Nederlanders op om júist nu uit eten te blijven gaan, maar dan thuis om zo je favoriete lokale restaurants te blijven steunen en de drastische omzetderving van veel restauranteigenaren en franchisenemers enigszins te beperken


[Forum] Moeten adverteerders in tijden van coronacrisis niet volop inzetten op branding? 27-03-2020 | 10:00:00
Aangejaagd door digitalisering, is marketing in de afgelopen jaren steeds meer opgeschoven richting sales en transactie. Alom wordt onderkend dat branding hieronder heeft geleden. Daarom deze keer in ons forum deze vraag


Burgemeester Cagliari begint shock-campagne 27-03-2020 | 09:49:38
De burgemeester van Cagliari, de hoofdstad van het Italiaanse eiland Sardinië, is gestart met een shock-campagne in het kader van de coronacrisis


[Column] Madelon Fortuin (NRC): Een vriendelijk merk is juist in tijden van nood een sterk merk 27-03-2020 | 08:41:00
Het is natuurlijk altijd van belang dat je budget aanwendt en energie steekt in het leggen van een verbinding met gebruikers en doelgroep. Dé manier om als merk een geliefd merk te worden


SIRE steekt met #DASLIEF Nederlanders hart onder de riem 27-03-2020 | 08:02:00
SIRE begint de campagne #DASLIEF. Om iedereen die nu iets extra’s voor een ander doet te bedanken en anderen te inspireren ook iets liefs te doen


[Column] Nathalie Peters (MORGENFRISK): Stoppen met communiceren is voor merken niet de oplossing 26-03-2020 | 17:05:00
Sommige merken volgen de better be safe than say sorry-strategie, maar het verstijven, niet meer bewegen en niet meer communiceren is niet de oplossing


Consument maakt andere voedselkeuzes in tijden van crisis 26-03-2020 | 14:55:00
De coronacrisis zorgt ervoor dat consumenten andere keuzes maken op het gebied van voeding. De Krat, een relatief kleine partij in maaltijdboxenland, merkt dit in de groei van haar klanten


[Column] Jeroen Verkroost: Elke zichzelf respecterende marketeer hoort het werk van Binet & Field te kennen 26-03-2020 | 14:35:00
Voor wie onder een steen heeft geleefd de afgelopen jaren, geef ik even de korte samenvatting van het werk van deze Engelse onderzoekers, die al drie boeken hebben gepubliceerd met learnings op basis van meer dan 600 cases



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -