Jaargang 3 | editie 2 | 27 februari 2020
 

Coolblue stopt reclames en schroeft prijzen op door Coronavirus

Electronicaretailer Coolblue is sinds vrijdag 21 februari 2020 gestopt met online reclames en heeft haar prijzen verhoogd. Dit blijkt uit rapportages van diverse media.

De zogeheten affiliatelinks, oftewel de links waarbij je iets kan kopen vanaf een andere website op de site van de retailer, zijn gestopt. Zo kosten veel produkten bij Coolblue plotsklaps meer dan dat ze elders kosten. Coolblue kwam relatief laat met een reactie richting de media en stelde in een...

Lees Meer

 

Aantal gesponsorde posts op social media stijgt explosief

Het aantal posts dat influencers hebben geplaatst op sociale media is in het afgelopen jaar verdrievoudigd. Het aantal gesponsorde posts is zelfs nog forser toegenomen: 414 procent, rapporteert influencermarketingplatform Join.

Join heeft de cijfers van 2019 op basis van data van meer dan een miljoen posts van influencers geanalyseerd en vergeleken met 2018. Alleen Instagram-accounts met 5000 volgers of meer zijn geanalyseerd. Door middel van Natural Language...

Lees Meer

 

Nederlandse muziekindustrie rapporteert grootste groei sinds vijf jaar

Met een totale omzet van ruim 206,8 miljoen euro in 2019 zag de Nederlandse muziekindustrie de sterkste omzetgroei sinds vijf jaar; een stijging van 13,2 procent. Deze groei hangt nauw samen met de nog immer snelle stijging van streaminginkomsten.

In 2015 kwamen de helft van de inkomsten uit streaming, inmiddels is dat bijna 80 procent geworden. Daarmee neemt streaming het leeuwendeel van de opbrengsten binnen de industrie voor zijn rekening. De positieve resultaten komen...

Lees Meer

 
 

 
 

[Radio] Sebastiaan Plasschaert over XS2RADIO

Sebastiaan Plasschaert is samen met Richard Otto oprichter van tech-startup XS2RADIO. Dit is een platform waarmee uitgevers van nieuws-, special interest- en vakmedia hun eigen radiostation kunnen beginnen.

Sebastiaan Plasschaert: "We werken met bestaande content van uitgeverijen die we binnehalen via nieuwsfeeds, en die kunnen we dan per titel, per content of per inhoud omzetten naar spraak." Luister de podcast hier...

Lees Meer

 

[Radio] Tijn Elferink over zorgverzekeraar ONVZ

Tijn Elferink is Head of Communications en clustermanager Communicatie bij zorgverzekeraar ONVZ. Ze werken aan het maken van de slag van klassieke zorgverzekeraar die gedeclareerde bonnetjes uitbetaalt naar wat ze als bedrijf kunnen betekenen op gebied van gezondheid.

Tijn Elferink: "Met de meeste van onze verzekerden hebben we geen contact, maar we willen óók voor die groep relevant zijn op gebied van gezondheid en dat móet ook wel want als je goed naar de cijfers kijkt, zie je dat we met z'n allen ongezonder worden." Luister de podcast hier...

Lees Meer

 

Cross Media Awards 2020 | Stuur jouw cases in!

De Cross Media Awards worden eens per jaar uitgereikt. Dit jaar vindt de achtste editie plaats tijdens het Cross Media Diner in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace: een geweldige avond met diner, netwerkborrel, feest en de beste crossmediacases van Nederland.

Alle ingezonden cases worden gepubliceerd op de websites van Nederlands MediaNetwerk of Marketing Report, tenzij je als inzender anders beslist. Alle genomineerde en winnende cases worden gepubliceerd in het Cross Media Jaarboek...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

[Cross Media Adverteerder] Pieter Cox over Van Uffelen Mode 02-06-2020 | 10:41:00
Van Uffelen Mode is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Sublime. Wij spreken met Pieter Cox, eigenaar van Van Uffelen Mode


[Cross Media Adverteerder] Joris Lak over Albert Heijn 02-06-2020 | 10:11:56
Albert Heijn is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Dentsu Aegis. Wij spreken met Joris Lak, Director Marketing channels, Media en CRM bij Albert Heijn


WPP and SuperAwesome raise children privacy standards in digital space 29-05-2020 | 12:09:57
WPP has entered into a partnership with kidtech platform SuperAwesome that seek to champion privacy standards for children in the global digital space.


Microsoft partners with Workday on business cloud 29-05-2020 | 11:35:54
Microsoft and Workday Inc. have entered into a strategic partnership prioritizing enterprise planning in the cloud and expanding the business solutions customers can use to better optimize their everyday work.


Leolux kies One Shoe als digital designpartner 28-05-2020 | 15:44:00
Leolux, bekend van de designmeubelen van hoogstaande kwaliteit, neemt creatief & digitaal bureau One Shoe in de arm als digital designpartner


Simona Maggini appointed WPP County Manager for Italy 28-05-2020 | 11:35:57
WPP has appointed Simona Maggini Country Manager for Italy, taking over from Massimo Costa who has decided to step down from the role.


[Marketing Report Radio] Karlijn Marchildon (VanMoof) over fietsen online lanceren 28-05-2020 | 11:34:45
Karlijn Marchildon is hoofd communicatie en pr bij VanMoof, het Nederlandse bedrijf dat e-bikes ontwerpt. VanMoof introduceerde onlangs de modellen S3 en X3, die op een heel andere manier in de markt zijn gezet door de coronacrisis


[Marketing Report Radio] Menno Wats (Citroën) over de automotive-industrie 28-05-2020 | 11:08:43
Menno Wats is marketingdirecteur bij Citroën. Door de coronacrisis is de autobranche hard geraakt, maar hij ziet al tekenen van herstel van de markt. Ook vertelt hij over het design en de airbumps van Citroëns en de communicatie vanuit het merk


ZIGT versterkt digitale dienstverlening met binnenhalen Michiel Wintershoven, Casper Bouma, Lotte Vader en Mirjam Vis 28-05-2020 | 09:55:00
ZIGT is het grootste onafhankelijke mediabureau van de Benelux en heeft vanwege haar groei op digitale vraagstukken het team uitgebreid met een viertal nieuwe collega’s


Triple digitale partner Omroep Brabant 27-05-2020 | 14:17:00
Omroep Brabant heeft het Alkmaarse digitale bureau Triple gekozen als nieuwe digitale partner voor de komende vijf jaar


Kiesjefolders maakt datasegmentatie mogelijk met HPG en Whooz 27-05-2020 | 13:16:00
Kiesjefolders breidt de samenwerking uit met brievenbusreclamespecialist HPG en gaat samenwerken met dataspecialist Whooz. Op deze manier wil Kiesjefolders doelgroepgerichte reclame voor reclamedrukwerk mogelijk maken


Gallo Winery selects UM as media agency of record 27-05-2020 | 12:50:40
US- based world's largest family-owned winery E. & J. Gallo Winery has picked IPG Mediabrands’ global marketing and media agency network UM as its media agency of record.


Havas Media haalt datingplatform Meetic binnen 27-05-2020 | 12:40:00
Havas Media heeft eind februari 2020 de pitch van het datingplatform Meetic Group gewonnen. De samenwerking is in maart van start gegaan. Het gaat om datingmerken als Lexa, Meetic, Match en OurTime


Energize ontwikkelt digitale campagne voor spaaractie PLUS 26-05-2020 | 15:25:43
Energize brengt de keukenhulpjes-spaaractie van PLUS tot leven in een digitale campagne. In een geïllustreerde superheldenwereld maakt de kijker kennis met de functies van de Joseph Joseph-producten


[Column] Niels Bruinsma: Laatste update: terugkijken op corona! 26-05-2020 | 10:55:00
De mediaconsumptie is zo langzamerhand weer op het oude niveau, de nieuwswaarde van corona ebt langzaam weg en de terrassen zullen binnenkort weer coronaproof gevuld zijn. In deze update maken we de balans op van de afgelopen weken



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -