Jaargang 12 | editie 12 | 11 maart 2020 |
|
Op 15 april worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. AVROTROS zendt Pride vier je bij AVROTROSAVROTROS! in als Cross Media Case. We spreken met Marloes Leeuw en Mark Willems.
Kunnen jullie AVROTROS introduceren?
AVROTROS is een onafhankelijke en maatschappelijk betrokken omroep die Nederland verrijkt en verbindt. AVROTROS voelt zich nauw verbonden met de Nederlandse samenleving, en wil als publieke omroep graag een bijdrage leveren aan de maatschappij...
|
|
|
|
Amazon heeft met de introductie van de volwaardige diensten van Amazon, ook haar OTT-product Prime Video breder in de markt gezet. Prime Video kost voortaan 2,99 euro per maand in plaats van 5,99 euro per maand.
Daarnaast heeft Amazon aangekondigd meer Nederlandse content te zullen aanbieden en is met onmiddelijke ingang de Fire TV Stick te koop Prime Video is sinds december 2016 in Nederland beschikbaar....
|
|
|
|
Klaske Tameling is per 1 juni 2020 door de Raad van Bestuur van de NPO benoemd tot zendermanager NPO Radio 1. Klaske Tameling is sinds februari 2018 projectleider Crossmedia bij BNNVARA. Met deze benoeming zijn 3 van de 4 zendermanagers bij NPO Radio, vrouw.
Alleen de zendermanager van de succesvolste zender NPO Radio 2 en de directeur audio bij de NPO, zijn mannen...
|
|
|
|
Het MakerStreet-netwerk wordt uitgebreid met digital agency Elements. Dit bureau zit achter de front- en backend van merken als KPN, AvroTros, MiniBrew, Afterpay, Gemeente Amsterdam, VNG, Intergamma en Vattenfall. Met als recent wapenfeit de app van het televisieprogramma Wie is de Mol?
Met vestigingen in Almere en Barcelona telt Elements 70 werknemers. Hiermee komt MakerStreet op meer dan 340 collega’s. Alle aandelen van Elements gaan over in...
|
|
|
|
Meer dan 400.000 bezoekers hebben De Beentjes van Sint-Hildegard, de komische dramafilm geregisseerd door Johan Nijenhuis, in de bioscoop gezien. De film heeft daarmee afgelopen weekend de Platina Film-status behaald.
Jan is 35 jaar getrouwd met Gedda. Gedda houdt zóveel van Jan dat hij het er benauwd van krijgt. Ze ziet het huwelijk als een vorm van begeleid wonen. Als hij een glas van tafel wil pakken is zij hem al voor en reikt hem het...
|
|
|
|
De tv-reclamemarkt voor spot- en non-spotbestedingen is in 2019 uitgekomen op 829 miljoen euro. Hiermee groeit de markt met 0,9 procent ten opzichte van 2018, toen het 821 miljoen euro was.
De groei liet zich gelden op zowel de tv-platforms van de broadcasters als op hun online-videoplatforms. De kijktijd naar de tv-zenders (lineair en uitgesteld) was in 2019 gemiddeld 156 minuten per dag en is daarmee gelijk gebleven aan die van 2018. De TV-Schermtijd is met 4...
|
|
|
|
DPG Media start op maandag 9 maart 2020 met de zender Qmusic Non-stop Maximum Hits op een FM-frequentiepakket en DAB+ frequenties in de Randstad via het zogeheten regionale kavel B05.
Het nieuwe radiostation zendt non stop hitmuziek uit. Dit kavel werd op 5 februari 2020 tot aan 31 augustus 2022 voor 365.000 vergeven aan Radio Limburg 97FM. Radio Limburg 97FM is voor 75 procent in handen van Michael Bartelet en voor 25 procent van DPG Media. De...
|
|
|
|
The Finance Academy dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Renske van de Merbel, uitgever en hoofdredacteur Finance bij B+B Vakmedianet.
Kun jij The Finance Academy introduceren?
The Finance Academy is een gloednieuw e-learning platform voor financiële professionals. We zijn in de zomer van 2019 gelanceerd met een groot assortiment aan kwalitatief hoogstaande e-learnings...
|
|
|
|
De ministerraad heeft op voordracht van Staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) een adviescollege benoemd dat haar voor 31 december 2020 moet adviseren over de toekomst van de commerciële radiosector.
Op 31 augustus 2022 vervallen de FM- en DAB+-vergunningen van alle commerciële radiostations waaronder Sky Radio, Radio 538, Radio Veronica, Radio 10, Slam!, BNR Nieuwsradio, 100% NL, Sublime en RadioNL. Henk Don, die tot 1 februari 2020 bestuurslid was van de Autoriteit Consument & Markt, is tot voorzitter van het...
|
|
|
|
Tijdens de door UM georganiseerde bijeenkomst UM Better Bites vertelt Menno van der Steen, Chief Data & Tech Officer van IPG Mediabrands, hoe cultuur doelgroepen beïnvloedt.
Hij baseert zijn presentatie op het Wave X Remix Culture-onderzoek, waarin de kracht van cultuur en trends worden onderzocht onder het motto Better Science, Better Art, Better Outcome. Aan dit onderzoek deden 56.398 deelnemers mee uit 81 landen. Sinds 2006 doet IPG...
|
|
|
|
Sky Media, de reclameverkooptak van Sky Italia, biedt bedrijven één week gratis reclame aan in de maanden maart en april. Op deze manier wil Sky Italia de Italiaanse economie ondersteunen.
Sky Italia is net als Sky UK en Sky Deutschland onderdeel van Comcast, waar ook NBC Universal onderdeel van is. Italië en met name het economisch florerende noorden heeft flink te leiden door het corona-virus. Italië vreest in een economische crisis en recessie te komen door het...
|
|
|
|
Sublime is gestart met een late night weekendshow onder de naam Sublime Smooth. Het programma is elke vrijdag- en zaterdagavond van 22:00 tot 00:00 uur te horen en wordt gepresenteerd door Francis Broekhuijsen, die ook de ochtendshow presenteert.
De zogeheten Funky Fridayshow wordt daarnaast elke vrijdagmiddag een uur langer uitgezonden tot 19:00 uur in plaats van 18:00 uur. Het radioprogramma Sublime Smooth sluit aan bij de themazender Sublime Smooth die relaxte...
|
|
|
|
Fanta heeft een nieuw campagne gelanceerd: In the Name of Play. De eerste commercial die er bij hoort is Idiots are Amazing.
Hierin speelt een aantal hoofdrolspelers van online stunts de hoofdrol die we volgen naar hun viral moment. De voice-over vertelt over hoe sommige mensen gewoon graag vreemde dingen doen, omdat ze daar plezier uit halen...
|
|
|
|
Radiomaker Albert-Jan Sluis heeft een online mediabureau voor radioreclame gelanceerd. Als de Radioboeker wil hij de drempel voor adverteren op de radio drastisch verlagen.
De Radioboeker is een online netwerk van mediaprofessionals met een grote hoeveelheid kennis en ervaring op het gebied van radioreclame.Zij bieden adverteerders een combinatie van media-inkoop en productie van radiocommercials. Het bedrijf richt zich op...
|
|
|
|
New Business Radio is gestart met het programma Funding Your Business met presentatrice Fabienne de Vries. Het programma is maandelijks te beluisteren op de zakenzender.
Funding Your Business gaat over alle mogelijke financieringsvormen voor bedrijven en organisaties. Met aandacht voor onder meer MKB financiering, vastgoed financiering, innovatieve items zoals crowdfunding, factoring, lease en actualiteiten binnen de financieringsmarkt. De oud-TMF VJ neemt op New...
|
|
|
|
Talpa Network is gestart met een productiehuis onder de naam Talpa Entertainment Producties. Het bedrijf is eind oktober 2019 geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. De afgelopen tijd werft Talpa Network actief personeel voor het nieuwe bedrijf.
Talpa Entertainment Producties zal zich vooral richten op zogeheten in-house producties voor Talpa Network en komt naast Talpa TV Productions, het voormalige SBS Productions dat onder meer Hart van Nederland en Shownieuws produceert. Een woordvoerster...
|
|
|
|
Je hebt er vast al het een en ander over gelezen: het einde van third-party cookies is nabij. Als na Firefox en Safari ook Google Chrome straks geen third-party cookies meer accepteert is het gedaan met online advertising zoals we het nu kennen.
Remarketingcampagnes werken niet zonder deze cookies. Is het dan ook gedaan met banners die je eindeloos hotelkamers laten zien waar je al in hebt geslapen? Of met ads voor sneakers die je een maand geleden al had...
|
|
|
|
Op 15 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kek Mama dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Helene van Santen, hoofdredacteur van Kek Mama.
Kun jij jouw mediamerk introduceren?
Kek Mama is hét 360 graden lifestyle-mediamerk voor moeders met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Het magazine is de #1 glossy voor moeders. In 2019 is de verschijningsfrequentie van het tijdschrift verhoogd...
|
|
|
|
Als Office Manager in Groningen zorg je ervoor dat alles voor het bedrijf en voor alle collega's goed geregeld is, ondersteun je onze financiële afdeling, beheer je onze voorraad en heb je telefonisch en per e-mail contact met onze klanten en collega’s (GRO/AMS).
Als eerste aanspreekpunt voor (potentiële) klanten, relaties en leveranciers ben je ongelooflijk belangrijk voor de organisatie. Je bent ons visitekaartje naar buiten en biedt ondersteuning aan collega’s door bijvoorbeeld...
|
|
|
|
Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging op het gebied van programmatic media en werk je graag voor de top van de adverteerdersmarkt? Dan ben jij wellicht onze next best Programmatic Consultant!
Doel van de functie
Als Programmatic Consultant ben je verantwoordelijk voor iedere stap in het campagne proces; opzetten, taggen, optimaliseren en rapporteren. Jouw doel is het verbeteren van de kwaliteit en het resultaat van Cadreon...
|
|
|
|
MediaCom, een van de grootste bureaus van Nederland, ontwikkelt zich in een rap veranderend medialandschap van mediabureau naar een bureau voor marketingcommunicatie-advies en consultancy.
Bij MediaCom leven wij volgens het principe People First, Better Results. Door goed te begrijpen hoe consumenten zich bewegen, ons te verdiepen in verschillende categorieën en grip te hebben op effecten van communicatie leveren...
|
|
|
|
Op woensdag 15 april 2020 presenteren Media Meetings & Magazines en Nederlands MediaNetwerk met trots de zevende editie van het Cross Media Congres.
Wij verwelkomen onze gasten opnieuw in vijfsterrenhotel NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam. De eerste vijf keynotes, de deelnemers aan het Marketeers Forum en de moderatoren zijn bekend. Het zijn stuk voor stuk mensen die de urgentie van de grote en ingrijpende...
|
|
|
|
De Cross Media Awards worden eens per jaar uitgereikt. Dit jaar vindt de achtste editie plaats tijdens het Cross Media Diner in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace: een geweldige avond met diner, netwerkborrel, feest en de beste crossmediacases van Nederland.
Alle ingezonden cases worden gepubliceerd op de websites van Nederlands MediaNetwerk of Marketing Report, tenzij je als inzender anders beslist. Alle genomineerde en winnende cases worden gepubliceerd in het Cross Media Jaarboek...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|