Jaargang 12 | editie 16 | 10 april 2020 |
|
We hebben er ruim drie weken over gedaan en dit is het resultaat van ons denken en handelen: Het Cross Media Congres 2020 verplaatsen we van woensdag 15 april naar woensdag 29 april en van NH Collection Barbizon Palace Hotel met de prachtige Olofskapel naar online.
Over wat dit betekent voor het programma en voor de kaartverkoop zullen we snel meer vertellen...
|
|
|
|
Nederlanders hebben zich massaal aangepast aan de gestelde maatregelen. Bedrijven die helpen en zich aanpassen worden gewaardeerd. Dit blijkt uit een onderzoek van IPG Mediabrands naar de impact van de maatregelen rondom het coronavirus.
Ook is onderzocht wat de invloed zal zijn in de toekomst. Een van de belangrijke vragen is daarbij of het leven radicaal gaat veranderen door de inzichten die we, grotendeels gedwongen, opdoen? Corona heeft in ieder...
|
|
|
|
Talpa Network is gestart met het aanbieden van Scoop Network. Scoop Network biedt een online aanbod van entertainmentnieuws met een internationale blik.
Scoop Network is via KIJK.nl te vinden en brengt het internationale nieuws over films, mode, muziek, social media en lifestyle. Dagelijks is één aflevering te zien van de Scoop-programma's. Daarmee maakt Talpa Network het mogelijk showbizzcontent van elders te zien. Dagelijks...
|
|
|
|
Het hoorspel Hoekjes van Geluk is in première gegaan. Dit hoorspel is - de eerste in een reeks - te beluisteren op de website www.hetnationaalhoorspel.nl, via AD.nl en via Spotify.
De cast van dit eerste hoorspel bestaat uit twaalf bekende (stem) acteurs, onder wie Najib Amhali, Victoria Koblenko, Howard Komproe en Maryam Hassouni. Theatermaker Erris van Ginkel schreef het script. Speciaal voor de lancering gaat er een landelijke abri-campagne bij JCDecaux van...
|
|
|
|
Eind maart heeft MediaTest een onderzoek uitgevoerd onder de jongeren in haar online panel over hoe zij de coronacrisis ervaren. Hoe gaat het nu met de jongeren?
De uitkomsten van een tweede onderzoek onder 591 jongeren wijzen op een toenemend vertrouwen in de overheid, verminderde studiestress, en veel eenzaamheid door het alsmaar thuisblijven...
|
|
|
|
Vanaf 1 april 2020 schakelt Nikon Nederland Dorst & Lesser in als social content agency. Sinds een jaar werkt het socialmediabureau met Nikon België samen vanuit het kantoor in Brussel en nu neemt Dorst & Lesser Nikon Nederland erbij in het klantenportfolio.
Met een grote online community van fotografen wil Nikon Nederland zijn aanwezigheid op social media blijven versterken. Dorst & Lesser zal Nikon Nederland hierbij ondersteunen met content creatie om zo de social...
|
|
|
|
MPG. presenteert een whitepaper waarin het bureau ingaat op drie onderzoeken naar hoe consumenten zich in de huidige crisis opstellen richting merken. Ook geeft het bureau tips over hoe merken connected en engaged blijven met relevante content.
De huidige crisissituatie maakt consumenten onzeker. Dit heeft direct invloed op hoe zij zich opstellen tegenover merken en bedrijven, op hun communicatiebehoeftes en op het gebruik van media. Zo bevinden consumenten zich nu...
|
|
|
|
Cinetree breidt haar aanbod uit met een extra programmering speciaal voor kinderen. Het jonge filmplatform, opgericht door actrice en filmmaker Hanna Verboom, biedt maandelijks een selectie films en documentaires met inspirerende en maatschappelijke thema’s.
Dit aanbod wordt met Cinetree Kids uitgebreid met een speciale programmering voor kinderfilms. Bij de start komen er meteen vijf films online zoals Ja Zuster, Nee...
|
|
|
|
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Thrive draagt de campagne Maggi Lekker Bezig voor als Cross Media Case. We spreken met Mira de Mönnink over de campagne.
Kun jij Thrive introduceren?
Thrive is een media- en communicatiebureau met een internationaal netwerk. Wij werken voor zowel lokale als internationale klanten. Thrive stimuleert haar klanten om in deze tijd van overvloed boven het maaiveld uit te steken. Dit om de aandacht van de consument te krijgen en deze...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
Micha Wertheim feliciteert Matthijs van Nieuwkerk met zijn vakantie en wil nog even wat kwijt over DWDD en cultuur
Micha Wertheim, cabaretier maar geen pleaser, heeft altijd een haarscherp analytisch oog. Bij de Correspondent plaatste hij een prachtig afscheidsverhaal voor Matthijs van Nieuwkerk en De Wereld Draait door. Micha vertelt...
|
|
|
|
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Zet je licht aan voor als Cross Media Case 2020. We spreken met Carola Versluijs over Zet je licht aan!
Kun jij Wavemaker introduceren?
Wavemaker is een bureau op het snijvlak van media, content en technologie, aangedreven door data. We zijn toonaangevend, digitaal vooruitstrevend en innovatief. We helpen zowel grote als kleine klanten bij hun groeiambities. We centraliseren onze mediaplanning rond de...
|
|
|
|
Het in januari opgerichte MORGENFRISK heeft door de coronacrisis een lastige start gemaakt.
Diederik Breijer: “Wat drie maanden geleden begon met veel potentie, in een wereld vol energie en groei, is nu helaas een totaal andere wereld geworden met andere zorgen en prioriteiten. Ik geloof nog steeds in de visie van MORGENFRISK, echter door de coronacrisis hebben bedrijven een andere focus. De groei die ik voor ogen had...
|
|
|
|
We are living in unprecedented times. The widespread outbreak of coronavirus has created uncertainty across industries, fashion retail being particularly vulnerable with the closure of bricks and mortar stores, disruptions to those with offshore supply chains and the unknowns around customer sentiment and how this will impact behaviours long term.
Despite the uncertainty, there is hope and opportunity for fashion eCommerce...
|
|
|
|
Snapchat has unveiled an App Stories feature giving users a chance to share their Snapchat Stories in other platforms and apps.
The multimedia messaging app now allows users to share stories they create on snapchat to platforms that have partnered with Snap while sharing the content only to those platforms, not with their friends on Snapchat...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|