Jaargang 12 | editie 16 | 10 april 2020
 
Online Cross Media Congres | woensdag 29 april 2020

We hebben er ruim drie weken over gedaan en dit is het resultaat van ons denken en handelen: Het Cross Media Congres 2020 verplaatsen we van woensdag 15 april naar woensdag 29 april en van NH Collection Barbizon Palace Hotel met de prachtige Olofskapel naar online.

Over wat dit betekent voor het programma en voor de kaartverkoop zullen we snel meer vertellen...


Lees Meer

 
[Onderzoek] IPG Mediabrands: Nederlanders passen zich aan in crisistijd

Nederlanders hebben zich massaal aangepast aan de gestelde maatregelen. Bedrijven die helpen en zich aanpassen worden gewaardeerd. Dit blijkt uit een onderzoek van IPG Mediabrands naar de impact van de maatregelen rondom het coronavirus. 

Ook is onderzocht wat de invloed zal zijn in de toekomst. Een van de belangrijke vragen is daarbij of het leven radicaal gaat veranderen door de inzichten die we, grotendeels gedwongen, opdoen? Corona heeft in ieder...


Lees Meer

 
Talpa Network start Scoop Network op KIJK

Talpa Network is gestart met het aanbieden van Scoop Network. Scoop Network biedt een online aanbod van entertainmentnieuws met een internationale blik.

Scoop Network is via KIJK.nl te vinden en brengt het internationale nieuws over films, mode, muziek, social media en lifestyleDagelijks is één aflevering te zien van de Scoop-programma's. Daarmee maakt Talpa Network het mogelijk showbizzcontent van elders te zien. Dagelijks...


Lees Meer

 
Bureaus bundelen krachten en lanceren Het Nationaal Hoorspel

Het hoorspel Hoekjes van Geluk is in première gegaan. Dit hoorspel is - de eerste in een reeks - te beluisteren op de website www.hetnationaalhoorspel.nl, via AD.nl en via Spotify.

De cast van dit eerste hoorspel bestaat uit twaalf bekende (stem) acteurs, onder wie Najib Amhali, Victoria Koblenko, Howard Komproe en Maryam Hassouni. Theatermaker Erris van Ginkel schreef het script. Speciaal voor de lancering gaat er een landelijke abri-campagne bij JCDecaux van...


Lees Meer

 
[Onderzoek] MediaTest: Ook jongeren eenzaam, vertrouwen in overheid groeit

Eind maart heeft MediaTest een onderzoek uitgevoerd onder de jongeren in haar online panel over hoe zij de coronacrisis ervaren. Hoe gaat het nu met de jongeren?

De uitkomsten van een tweede onderzoek onder 591 jongeren wijzen op een toenemend vertrouwen in de overheid, verminderde studiestress, en veel eenzaamheid door het alsmaar thuisblijven...


Lees Meer

 
Social content agency Dorst & Lesser werkt voor Nikon
Vanaf 1 april 2020 schakelt Nikon Nederland Dorst & Lesser in als social content agency. Sinds een jaar werkt het socialmediabureau met Nikon België samen vanuit het kantoor in Brussel en nu neemt Dorst & Lesser Nikon Nederland erbij in het klantenportfolio.

Met een grote online community van fotografen wil Nikon Nederland zijn aanwezigheid op social media blijven versterken. Dorst & Lesser zal Nikon Nederland hierbij ondersteunen met content creatie om zo de social...

Lees Meer

 
MPG.: de waarde van content & merkcommunicatie in crisistijd

MPG. presenteert een whitepaper waarin het bureau ingaat op drie onderzoeken naar hoe consumenten zich in de huidige crisis opstellen richting merken. Ook geeft het bureau tips over hoe merken connected en engaged blijven met relevante content.

De huidige crisissituatie maakt consumenten onzeker. Dit heeft direct invloed op hoe zij zich opstellen tegenover merken en bedrijven, op hun communicatiebehoeftes en op het gebruik van media. Zo bevinden consumenten zich nu...


Lees Meer

 
Lancering Cinetree Kids

Cinetree breidt haar aanbod uit met een extra programmering speciaal voor kinderen. Het jonge filmplatform, opgericht door actrice en filmmaker Hanna Verboom, biedt maandelijks een selectie films en documentaires met inspirerende en maatschappelijke thema’s.

Dit aanbod wordt met Cinetree Kids uitgebreid met een speciale programmering voor kinderfilms. Bij de start komen er meteen vijf films online zoals Ja Zuster, Nee...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2020] Mira de Mönnink over Maggi Lekker Bezig

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Thrive draagt de campagne Maggi Lekker Bezig voor als Cross Media Case. We spreken met Mira de Mönnink over de campagne.

Kun jij Thrive introduceren?

Thrive is een media- en communicatiebureau met een internationaal netwerk. Wij werken voor zowel lokale als internationale klanten. Thrive stimuleert haar klanten om in deze tijd van overvloed boven het maaiveld uit te steken. Dit om de aandacht van de consument te krijgen en deze...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: DWDD en cultuur, online event, hoe dan? Verandert corona onze muzieksmaak? Wat is jouw whisky?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche. 

Micha Wertheim feliciteert Matthijs van Nieuwkerk met zijn vakantie en wil nog even wat kwijt over DWDD en cultuur

Micha Wertheim, cabaretier maar geen pleaser, heeft altijd een haarscherp analytisch oog. Bij de Correspondent plaatste hij een prachtig afscheidsverhaal voor Matthijs van Nieuwkerk en De Wereld Draait door. Micha vertelt...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2020] Carola Versluijs over Zet je licht aan!

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Zet je licht aan voor als Cross Media Case 2020. We spreken met Carola Versluijs over Zet je licht aan!

Kun jij Wavemaker introduceren?

Wavemaker is een bureau op het snijvlak van media, content en technologie, aangedreven door data. We zijn toonaangevend, digitaal vooruitstrevend en innovatief. We helpen zowel grote als kleine klanten bij hun groeiambities. We centraliseren onze mediaplanning rond de...


Lees Meer

 
Diederik Breijer verlaat MORGENFRISK

Het in januari opgerichte MORGENFRISK heeft door de coronacrisis een lastige start gemaakt.

Diederik Breijer: “Wat drie maanden geleden begon met veel potentie, in een wereld vol energie en groei, is nu helaas een totaal andere wereld geworden met andere zorgen en prioriteiten. Ik geloof nog steeds in de visie van MORGENFRISK, echter door de coronacrisis hebben bedrijven een andere focus. De groei die ik voor ogen had...


Lees Meer

 
[Column] Penny Whitelaw: Fashion ecommerce opportunities amid Covid-19

We are living in unprecedented times. The widespread outbreak of coronavirus has created uncertainty across industries, fashion retail being particularly vulnerable with the closure of bricks and mortar stores, disruptions to those with offshore supply chains and the unknowns around customer sentiment and how this will impact behaviours long term.

Despite the uncertainty, there is hope and opportunity for fashion eCommerce...


Lees Meer

 
 

 
Picnic sluit cao af met De Unie: 6 procent erbij voor personeel

Deliveroo biedt bezorgplatform voor producten van HEMA en Shell Select

Eighty per cent of multinationals postpone campaigns amid Covid-19, WFA

Kink start met twee themazenders: Kink Distortion en KinkNL

Mediaset verhoogt belangen in ProSiebenSat.1 Media


 
Naïf komt met OOH-campagne

Logitech G and McLaren partnership ushers a new era of racing'

AkzoNobel enters digital partnership with Orange Business Services


Talpa Network komt met Juke: Café Genee

Talpa Network komt met met 5 Uur Show op SBS6


Trendship
 
Dept picked as reseller of Google cloud and marketing platform

HALAL lanceert Lockdown Productions

Volkswagen motor show goes virtual for the first time

FD gaat door de grens van 100.000 abonnees

Samsung showcases first of its kind video call on AWS


 
Snapchat unveils App stories

[Onderzoek] NLO Trends week 14: Luistertijd stabiel op hoog niveau

[Screenforce] Initiatieven van media-exploitanten rondom coronacrisis

Sterke groei classicnl door Huiskamer Challenge

NBC Sky World News op lange baan geschoven


 

Radio 10 in het teken van de nummer 1- en nummer 2-hits

Radio Research Consortium to license non-commercial stations for Nielsen CDM

Stenders & Blokhuis krijgen audioplatform op JUKE

NNP: Gemeente Utrecht verklaart oorlog aan huis-aan-huisbladen met cassatie

Nielsen, Sinclair Broadcast Group enter multi-year agreement


 
 
Uber for Business expands Eats platform to more markets

Snapchat has unveiled an App Stories feature giving users a chance to share their Snapchat Stories in other platforms and apps.

The multimedia messaging app now allows users to share stories they create on snapchat to platforms that have partnered with Snap while sharing the content only to those platforms, not with their friends on Snapchat...


Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -