Jaargang 12 | editie 20 | 8 mei 2020 |
|
Recentelijk heeft MeMo2 een nieuwe manier van realtime crossmediaal meten en optimaliseren geïntroduceerd. Nederlandse consumenten delen met de THX app continue crossmedia-exposure, shopping-gedrag en diepegaande inzichten. Consumenten helpen nu merken 24/7 om nog sterker te worden.
MeMo2 breidt het THX-platform uit met de lancering van FLOW. FLOW biedt naast continue crossmediale regie ook AI gedreven voorspellingssoftware. Het proces is eenvoudig...
|
|
|
|
KPN heeft aangekondigd in zee te gaan met het omstreden Mindgeek ter vervanging van content van Nederlandse aanbieders. Dit blijkt uit de aankondiging van de jaarlijkse zenderwijzigingen die KPN doorvoert op haar televisiepakketten.
Passie XXX, Meiden van Holland, de softerotische zender Secret Circle en de vrouwvriendelijke erotische zender Dusk! verdwijnen daarbij uit het aanbod. Meiden van Holland blijft daarbij alleen in het erotisch pakket...
|
|
|
|
Talpa Network gaat reorganiseren. Een deel van de contracten wordt beëindigd of niet verlengd en de directie levert 20 procent salaris in. Dat heeft te maken met de coronacrisis. Het directieteam heeft samen met het management een plan van aanpak gemaakt.
Het uitgangspunt bij deze maatregelen is dat Talpa Network na de crisis structureel als gezond zelfstandig bedrijf kan voortbestaan, ook zonder langdurige financiële...
|
|
|
|
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. UM dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Carolien van t Hek, CEO van UM Nederland.
Kun jij UM introduceren?
We leven in tijden van overvloed en hoe zorg je dat je als merk in zo’n tijd van overvloed boven het maaiveld uitsteekt? De aandacht van de consument krijgt? Emotioneel weet te raken? Bij UM erkennen we dat de oplossing inmiddels niet meer enkel zit in bereik en een..
|
|
|
|
RadioCorp, het bedrijf achter 100%NL en Slam! heeft een aantal maatregelen genomen om het bedrijf goed door de economische crisis te loodsen. Radiofreak onthulde een interne email waarin het bedrijf aankondigde geen salarisverhoging door te voeren dit jaar en investeringsbudgetten te bevriezen.
Ook worden freelancers niet of minder ingehuurd en heeft het bedrijf de medewerkers verzocht in april en mei 5 vakantiedagen op te nemen...
|
|
|
|
RTL Nederland stopt met nagenoeg alle losse websites. Alle content, waaronder ook die van RTL Nieuws zal in het eerste kwartaal van 2021 worden samengevoegd waarbij RTL.nl het platform voor entertainment, nieuws en actualiteiten wordt.
Eerder waren de zenderwebsites van RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, RTL Lounge,RTL Crime, RTL Telekids al opgeheven. Zelfs de televisiegids voor genoemde zenders is verdwenen. Het opzetten van RTL.nl is een omvangrijk project dat...
|
|
|
|
Het IPG Mediagroup-bedrijfsonderdeel Cadreon is omgedoopt tot Matterkind. Daarmee wil IPG de focus leggen bij media-activatie via adressable tools waarbij prioriteit wordt gegeven aan de ervaring van de consument.
Met Matterkind spreekt IPG Mediagroup daarbij niet langer over programmatic, maar over addressable. Bij Matterkind worden eigen technologieën geïntegreerd voor alle addressable mediacampagnes voor alle (media)...
|
|
|
|
Doorzettingsvermogen. Daar wil ik het graag even met je over hebben. Niet specifiek alleen over de kracht die nodig is om met het coronavirus om te gaan, maar de analogie is snel gemaakt.
Elk proces, elke pitch, elk project en elke nieuwe verandering waar we in ons vak mee te maken krijgen volgt de gouden regel: de laatste loodjes wegen het zwaarst. En waar komt die wijsheid vandaan? Er zijn ruwweg twee verklaringen: van het wegen van iets, waarbij op zoek...
|
|
|
|
Samen met technisch partner Outdoor Cinema biedt Cinetree de mogelijkheid voor de opzet van een drive-inbioscoop. Het online filmplatform van Hanna Verboom wil het op deze wijze vanwege het annuleren van festivals en grotere evenementen toch mogelijk maken films buitenshuis te kijken.
Cinetree wil deze zomer alle gemeenten in Nederland de mogelijkheid bieden hun eigen drive-in te hosten zodat mensen, vanuit de veiligheid van hun auto, toch samen...
|
|
|
|
Pamela Boumeester is per 1 mei 2020 benoemd tot commissaris bij WPG Uitgevers. Ze zal in de zomer van 2020 het voorzitterschap overnemen van Herman Pabbruwe. Hij zal in augustus aan het einde van zijn tweede zittingstermijn afscheid nemen.
De werving van een opvolger is intussen opgestart, zodat de raad van commisarissen bij WPG Uitgevers later dit jaar weer uit vijf leden zal bestaan. Pamela Boumeester is...
|
|
|
|
We leven in bijzondere tijden. Het lijkt erop dat we worden getest: op nieuw gedrag, op bewuster, op thuiswerken, op maat houden, op saamhorigheid. De grenzen aan globalisering en vrijheid worden nu genadeloos blootgelegd. Meer dan we ooit hadden kunnen vermoeden toen we aan dit nieuwe decennium begonnen.
We startten het jaar met frisse nieuwe voornemens (die overigens al erg lang geleden leken), we zochten het ver weg, leuke zonnige tripjes om de winter door te komen...
|
|
|
|
Het programma Wat Eten We? wordt aangesloten op het Talpa Vrouwen Netwerk. De show is in het vierde seizoen een resultaat van strategische samenwerking van Jumbo, UM en Talpa Network, waarbij het programma de aanduiding powered by LINDA. heeft meegekregen.
Talpa Vrouwen Netwerk is een netwerk voor commerciële partners van Talpa Network om vrouwen te bereiken via de merken LINDA. en Net5, alsmede Sky Radio...
|
|
|
|
Screenforce heeft een vereenvoudigd aanvraagplatform voor televisiecampagnes gelanceerd. Reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij STER, Talpa Network, Ad Alliance of ORN kunnen dit voortaan doen met TIP.
Naast het doen van aanvragen kan het uitgebreide platform ook gebruikt worden voor het aanleveren van televisiecommercials bij de vier aangesloten tv-exploitanten. TIP staat voor TV Informatie Punt...
|
|
|
|
UM’s Arne Kooke reviewt vanaf vandaag commercials voor Nederlands MediaNetwerk. Deze eerste keer richt hij zijn pijlen op corona-commercials.
Dit is mijn eerste column en ik schrijf hem aan mijn thuisbureau. Want zoals we ondertussen wel weten is het door corona een vreemde periode. Maar samen komen we er wel uit! In mijn dagelijks werk ben ik strateeg bij Universal Media. Klanten consulteren en ze tot andere inzichten brengen is dagelijkse kost. Daar ga ik dus niet...
|
|
|
|
Hunkemöller heeft DEPT gevraagd de Duitse SEO-activiteiten in Duitsland te verzorgen. De bedoeling is dat in navolging van Zweden en Denemarken DEPT en Hunemoller zorgen voor een versterking van de digitale marketingpositie van het lingeriemerk.
Kiona Zine, webshop & SEO manager bij Hunkemöller: "Dept is voor ons de perfecte partner om onze online zichtbaarheid op de Duitse markt te vergroten”, vertelt...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
What will post-COVID-19 media look like?
Professor Frederic Filloux is associate professor journalistiek in Parijs. Hij vroeg zijn klas met internationale studenten hoe zij denken dat media er uit gaan zien in de toekomst. Interessante antwoorden. Ruilen we de klassieke nieuws indeling (binnenland, buitenland, economie, opinie...
|
|
|
|
Mindshare Greenhouse heeft het media-account van KFC Nederland gewonnen. Het intensieve pitchtraject vond deels plaats gedurende de lockdown, waardoor de finale presentatie van het Mindshare-team vanuit huis gedaan werd
Mindshare Greenhouse biedt sinds de integratie van de twee teams van deze bedrijven een geïntegreerde communicatiestrategie aan die op de complexe vraagstukken van merken inspeelt. De merkstrategie...
|
|
|
|
RTL Nederland biedt gratis reclamezendtijd aan voor het midden- en kleinbedrijf vanaf 11 mei 2020 onder de noemer Nederland gaat weer open.
Dit in reactie op de economische crisis die een gevolg is van de coronamaatregelen nu vanaf maandag 11 mei 2020 kappers en schoonheidssalons weer open gaan...
|
|
|
|
We understand that you have brilliant ideas and that you are building this great company with some of the finest minds.
We also know that many startups feel that their idea is so good that it will sell itself once in operation, therefore most startups put available funds in the development of technology and in people that will bring this technology alive...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|