Jaargang 12 | editie 21 | 15 mei 2020
 
[Cross Media Congres 2020] Joyce Lopulalan: Crossmedia-experience kun je alleen bieden als data op orde zijn

Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. Eerder werkte zij voor onder meer VNU, TMG, A2SP en Centrum voor Consumenten Informatie.

Op 29 april sprak zij op het Cross Media Congres 2020. Joyce: "Een ultime crossmedia-experience kun je alleen maar bieden als de onderliggende data goed op orde zijn. Daarvoor moet je een datalaag introduceren. Dat is iets minder makkelijk dan het klinkt, maar met de juiste hulp...


Lees Meer

 
Nederlands Film Festival komt dit jaar met hybride jubileumeditie

Als gevolg van de coronamaatregelen krijgt de 40e editie van het Nederlands Film Festival (NFF), die plaatsvindt van 25 september t/m 3 oktober 2020, een hybride vorm; online en waar mogelijk op locatie.

NFF wil zo het festivalprogramma voor zoveel mogelijk filmliefhebbers en professionals toegankelijk maken...


Lees Meer

 
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren (16-40) hebben steeds minder vertrouwen in de overheid

Het vierde onderzoek van MediaTest naar de ervaringen van jongeren (16 tot 40-jarigen) met het coronavirus laat onder meer zien dat zij liever een maand in lockdown gaan dan zich nog een jaar aan de maatregelen te moeten houden, en dat hun vertrouwen in de overheid sterk is gedaald.

Het onderzoek is in week 18 van 2020 uitgevoerd onder het MediaTest Jongerenpanel. Aan deze vierde meting werkten 365 jongeren mee in de leeftijd van 16 tot 40-jarigen...


Lees Meer

 
Triple wordt strategisch partner Team Redline

Het sim-racing team Team Redline heeft het digitale bureau Triple gekozen als strategisch partner. Triple zal Team Redline ondersteunen op zowel strategisch als operationeel gebied.

De samenwerking zal gericht zijn op het doorontwikkelen van Team Redline, dat al ruim 20 jaar met veel succes actief is in sim-racing. Het team beschikt over de FIA GT Championship-winnaar Mikail Hizal en oud-wereldkampioen iRacing Maximilian Benecke. Daarnaast staan onder meer...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2020] Mira de Mönnink over Maggi Lekker Bezig

Op 1 juli worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Thrive draagt de campagne Maggi Lekker Bezig voor als Cross Media Case. We spreken met Mira de Mönnink over de campagne.

Kun jij Thrive introduceren?

Thrive is onderdeel van UM, een media- en communicatiebureau met een internationaal netwerk. Bij UM werken we voor zowel lokale als internationale klanten en Thrive is onze dedicated unit voor Nestlé. UM stimuleert haar klanten om in deze tijd van overvloed boven het...


Lees Meer

 
[Column] Jacqueline Smit: The one who sees it differently

Liever the one who sees it differently, dan alleen maar Van Persies in het team. Een antwoord vinden op de gevolgen van de recente ontwikkelingen vereist tempo. Zeker nu de media- & entertainmentindustrie hard geraakt wordt.

Als er achterstallig onderhoud is in bijvoorbeeld relevante content of door het ontbreken van crossmediale proposities, dan moet er met terugwerkende kracht veel worden ingehaald. Die inhaalslag is mogelijk met de juiste focus...


Lees Meer

 
Dutch e-bike startup VanMoof raises $13.5 million for global expansion

Dutch e-bike tech scale-up VanMoof, has raised approximately $13.5 million from Europe’ top venture capital firms Balderton Capital and assembly partner SINBON Electronics.

It is betting on the newest investment to scale international operations to meet rising demand. The investment follows the launch success of the highly anticipated new electric VanMoof S3 & X3 bikes. With social distancing the new...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse.

Kun jij Greenhouse introduceren?

Greenhouse is een brand & performancebureau met meer dan 550+ internationale experts in media, data, tech en creatie. Deze specialisten komen samen met het allerbeste antwoord op de vragen van klanten zoals AXE, één van...


Lees Meer

 
[Column] Joris van Lierop: De geur van schoenpoets in de ochtend

We zijn inmiddels twee maanden in intelligente lockdown. Het stof van de disruptie dwarrelt neer. Wat het nieuwe normaal heette te zijn, begint vreemd genoeg behoorlijk as usual aan te voelen.

Alleen de gedachte aan het schudden van een hand voelt al misdadig. Dit wordt bedoeld met een internaliseringsproces, externe regels worden je zo eigen dat je je slecht voelt over het breken ervan. Het nieuwe normaal is daarmee ook een nieuwe moraal, en dat in een week of acht...


Lees Meer

 
Radiozenders bieden 5 seconden gratis reclame voor horeca- en recreatiesector

Een aantal Nederlandse radiozenders heeft besloten om naast retailers ook dierentuinen, attractie- en vakantieparken, campings, hotels en restaurants te ondersteunen met een gratis 5 seconden tag-on op de hoofdspot, met als doel de coronamaatregelen te benadrukken. 

Dit aangezien het kabinet overweegt tot voorzichtige versoepeling van een aantal coronamaatregelen, waarmee de verwachting is dat dierentuinen, attractie- en...


Lees Meer

 
Pathé wil 1 juni 2020 bioscopen heropenen met uitgebreid protocol

Pathé wil op Pinkstermaandag 1 juni 2020 haar bioscopen heropenen. Indien de regering het zal toelaten, zullen de deuren van zowel de Pathé- als Euroscoop-bioscopen heropenen volgens een uitgbreid protocol voor bezoekers en medewerkers om rekening te houden met 1,5 meter afstand tot elkaar.

Ook worden er diverse hygiënemaatregelen genomen. Van 1 juni tot 1 juli 2020 is het de bedoeling dat er een maximumcapaciteit van 30 bezoekers per zaal zal zijn en...


Lees Meer

 
Hé wat leuk! Een bericht van... Pathé-CEO Jacques Hoendervangers

Beste Bas, Ik ben ontzettend blij je te kunnen vertellen dat zoals het ernaar uitziet onze bioscopen vanaf maandag 1 juni weer open mogen!      

Uiteraard volgen wij de richtlijnen van de overheid en de RIVM. Hiermee zorgen we ervoor dat iedereen 1,5 meter afstand kan houden van elkaar en in goede gezondheid en veiligheid onze bioscopen weer kan bezoeken. Onderin de mail lees je welke maatregelen wij nemen en wat jij kan...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment.

Kun jij RTL Live Entertainment introduceren?

RTL Live Entertainment is verantwoordelijk voor het creëren, organiseren en vermarkten van live-entertainmentconcepten binnen RTL, met als doel de merken die we hebben binnen RTL te versterken en zo echt live-contact te hebben met onze fans...


Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: Als je elders koopt, ben je gewoon niet loyaal

Winkelier zijn is een prachtig vak. Alleen jammer dat klanten van die klootzakken zijn. Doe je zelf alles goed, gaan ze vervolgens tóch ergens anders kopen. En dat zullen we ze eens vertellen ook.

Op dezelfde dag zag ik twee uitingen, bedoeld om de inwoners van een gemeente (een middelgrote en een kleinere stad op 30 kilometer van elkaar) te stimuleren hun aankopen binnen de gemeentegrenzen te doen...


Lees Meer

 
Fictieve campagne toont kracht combinatie radio en buitenreclame aan

De campagne voor de fictieve Plankton Pannenkoek van Qmusic en JC Decaux heeft aangetoond dat radio en buitenreclame elkaar versterken.

Al na één week herinnerde 39 procent van de Nederlanders zich de campagne, genereerde het tot dan toe onbekende product 9 procent merkbekendheid en werd de website door meer dan 30.000 mensen bezocht. Dat maakten de twee partijen bekend. Eind februari was Nederland in de ban...


Lees Meer

 
[Startup Interview] Candace Knox, CEO, Fat Finger Technologies, South Africa

Fat Finger Technologies in South Africa offers an array of Information Technology services and solutions ranging from simple office networks to full cloud-hosted solutions to public facing networks with internet fail-over. The startup’s CEO Candace Knox elaborates.

Introduce your company

Fat Finger Technologies is a dynamic team of knowledgeable individuals. A decade of experience later, we continue to take pride in old-fashioned qualities like prompt and efficient solutions, because good service never goes out of fashion...


Lees Meer

 
 

 
Geen drive-in festivals mogelijk tot in ieder geval 1 juli 2020

Duracell picks Mediacom to manage account in 32 markets

Multinationals extend ad spend squeeze amid COVID-19, WFA tracker

Vakmedianet doneert advertentieruimte aan non-profitorganisaties


 
Erik van Engelen benoemd tot voorzitter bvA

NIVEA lanceert #ShareTheCare

Lassie Nederland kiest voor Abovo Media

Radio Veronica viert 60-jarig bestaan


 

Google Cloud announces strategic partnership with Splunk Inc

[Onderzoek] MediaTest helpt Stichting AAP en Naturalis met gratis onderzoek

Wuunder kiest Marcommit voor pr

Themakanaal Soulshow Radio bestaat 5 jaar


 

PRMTR gaat van start als communicatiebureau voor mobiliteit en automotive

Nick Lawson appointed MediaCom Global CEO as Stephen Allan steps down

Univision joins Nielen's Addressable TV Platform

VICE Media appoints Daisy Auger-Domínguez Chief People Officer


Trendship
 

Rabobank voted most sustainable bank in the Netherlands

IPG Media Lab, Magna study quantifies human presence value in digital ads

Fonds Gehandicaptensport met online magazine over online campagne

Logitech sales grow 14 per cent on sustained products demand


 

GAMMA en 5PM helpen tuinklussers met data-gedreven ‘How-to’ content

TikTok mulls revenue share with influencers in new ad format

Ingmar Larsen en Sem Voortman beginnen This Agency

De Bundesliga weer op FOX Sports


 

Sony set to unveil world’s first Intelligent image sensors

150ste editie Kek Mama verschenen

Vereniging Rembrandt brengt kunst op abri's

Google launches videoconferencing service


 

ViacomCBS breidt on-demanddienst Pluto TV uit in Duitstalig Europa

SpotX, Pluto TV target Latin America in new programmatic deal

Global IT spend to decline by 8 per cent amid Covid-19, Gartner

Dept ontwikkelt Zooo veel money-campagne voor Eurojackpot


 
 

Wanted: Startups for interviews
We understand that you have brilliant ideas and that you are building this great company with some of the finest minds.

We also know that many startups feel that their idea is so good that it will sell itself once in operation, therefore most startups put available funds in the development of technology and in people that will bring this technology alive...

Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -